کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه شهادت امام حسن علیه السلام-7

 ****************

هاشم محــمدی آرا

شور

 

ذکر مستانه حسن شمع کاشانه حسن

آرامش قلب من دیوانه حسن

کریم عالمین برادر حسین

تویی تو پور حضرت زهرا و دلاور حنین

زغصه های بیکرانت افتاده ام به شور و شین

آرامش قلب من دیوانه حسن

ارباب من حسن

******

مسموم زهر جفا غصه دار تو خدا

چشم تو رو خون میکنه این درد و بلا

میون کوچه ها شدی تو بی پناه

گرفت جلوی مادرت رو اون مرد پست بی حیا

یه طوری زد که صورت مادر شد مثه شبا سیاه

چشم تو رو خون میکنه این درد و بلا

ارباب من حسن

دریافت سبک

*********************

قاسم نعمتی

زمزمه

 

اونی که دیدم ، خودم به دیده ، نه کسى دیده

نه کس شنیده ، حتى امیر ، خیبر ندیده ، کسى ندیده

یه کوچه تنگ ، یه مرد دل سنگ

صداى سیلى ، صورت نیلى

نمیدونم چى شد فقط چشام و بستم

رو خاک نشستم ، زمین نشستم

مادر صدا زد کجایی عصاى دستم

رو شونه مادر و کشوندم ، خاکاى چادر و تکوندم

ضربه به شیشه ی حیا زد ، مادر ما رو بى هوا زد

واویلتا اه واویلا

******

یه تشت پر خون ، مقابل من ، واى از دل من

همسرم آخر ، شد قاتل من ، واى از دل من

کجایی خواهر ، بیا برادر

این دم آخر ، شبیه مادر

تموم پیکرم کبود و نیمه جونه ، اشکم رونه

لبام شبیه مادرم غرق به خونه ، اشکم روونه

گناه مادرم چى بوده ، دیدم که صورتش کبوده

هنوز داره میلرزه دستام ، مادرم زمین خورد جلو چشمام

واویلتا اه و واویلا

******

زینب نگاه کن ، با دیده تر ، دورو برت ، اینجا گرفتن

چند تا برادر ، با دیده تر

دل نگرونم ، روضه میخونم

ولى میدونم ، آروم جونم

یه روز میاد که دیگه محرمى ندارى ، بى کس و یارى

میاى ز خیمه دستات و رو سرت میزارى ، بى کس و یارى

رو تل کنار قتلگاهى ، دور تو می گیرن سپاهى

می بینمت که بیقرارى ، از پهلو نیزه در میارى

واویلتا اه واویلا

 

دریافت سبک

*********************

مظاهر کثیری نژاد
واحد (حماسی)

 

مرهم نداری ، محرم نداری

واست بمیرم آقا همدم نداری

داری ولیکن ، خواهر برادر

تا هست حسین و زینب پس غم نداری

بارونم چشمام پرِ ابره آقا

حیرونم از این همه صبر آقا

گریونم بی مضجعه قبر آقا

جبرائیل زائر هر شب تو

تا دنیاست جاریه مکتب تو

جانسوزه ، سوز آه و تب تو ، مولانا

مولانا ، یا امام مجتبی

******

ای جان جانان ، ای روح و ریحان

ای گوشواره ی عرشِ حق حسن جان

طبعت منیعه ، سفره ت وسیعه

از خوان تو کرم می گیره سلیمان

چشم من ، دنبال حریم یاره

دست من ، تو دست کریم یاره

اونی که، عشق نوکریمه یاره

زخم عشق ، به خدا که کاریه

مسکینم ، درد من نداریه

خرجم کن، صدقه جاریه ، مولانا

مولانا ، یا امام مجتبی

******

هر دل که باشه ویروونه عشقه

باده گرفتن از این میخونه عشقه

دل بی قراره نذر نگاره

واسه تو جون سپردن قانون عشقه

هر کوچه پای قدمت شلوغه

اطراف خوان کرمت شلوغه

خواب دیدم صحن حرمت شلوغه

تعبیر خوابم اینه که دارم

واسه تو خشت و آجر میارم

گلدسته واسه صحنت می ذارم ، مولانا

مولانا ، یا امام مجتبی

 

دریافت سبک

*******************

یاسین زندی

زمینه

 

ای همه ی کار و کسم یاحسن

نیم نگاه تو بسم یاحسن

با تو امیردو جهانم ولی

بی تو اسیر قفسم یا حسن

جان و جانان منی

دین و ایمان منی

مهر تابان منی

بی تابم حسن یامولا

دریابم حسن یا مولا

غلامم من تو اربابم حسن یا مولا

لبیک حسن یا مولا

******

مست توام مست توام یاحسن

عاشق پابست توام یاحسن

تا ب ابد من نروم از درت

عمریه پیوست توام یا حسن

سفره ی لطفت عظیم

من گداتم از قدیم

یا کریم بن کریم

رویایی حسن یا مولا

اقایی حسن یا مولا

تو امید دو دنیایی حسن یا مولا

لبیک حسن یا مولا

******

وصله ی ناجور توام یا حسن

صیدمو در تور توام یا حسن

دست کریم تو بمن داده اذن

سینه زن شور توام یا حسن

تو رگت خون علی

شیر جنگ جملی

عشق بین المللی

دلداری حسن یا نولا

سالاری حسن یا مولا

تو استاد علمداری حسن یا مولا

لبیک حسن یا مولا

 

دریافت سبک

*******************

یاسین زندی
زمزمه

 

کنج حجره مثه برگ پائیزی خزون و زردم

تو خودم ریختم یه عمره همه ی غصه و دردم

زهر اثر کرده گمونم

به تمومی ه وجودم

هنوزم این دم اخر

یاد بازوی کبودم

اشک از چشام جاریه

زخم دلم کاریه

وای مادرم

******

توی خواب و تو بیداری گریه همراهه چشامه

بغضی سنگین از قدیما توی سینمه باهامه

خیلی ساله حال و روزم

شده بیقرار و دشوار

کاشکی اونروز جای مادر

صورتم می‌خورد به دیوار

جلو چشام خورد زمین

دلم با غم شد عجین

وای مادرم

******

بی حیا راهمونو بست غرور منو شکستش

مادرم رو خیلی بد زد الهی بشکنه دستش

هی می‌گفتم پاشو مادر

تا باهم بریم به خونه

یه نگاه کن تورو قران

حسن تو نیمه جونه

چشمام خیره به دیوار

مردم روزی هزار بار

وای مادرم

 

دریافت سبک

***********************

میثم مومنی نژاد

نوحه

 

اشک چشم فاطمه در ماتم تو دیدنی است

همچو قرآن نبی لب های تو بوسیدنی است

پیش چشم زینبت

می‌چکد خون از لبت

مظلوم حسن جان

******

اولین مظلوم عالم بعد حیدر یاحسن

ای شهید ماجرای آتش و در یاحسن

غربت تو صبر تو

شد عیان از قبر تو

مظلوم حسن جان

******

زد اگر دشمن تو را هفتاد و دو زخم زبان

صلح تو شد انقلاب سرخ عاشورائیان

بر رسول موءتمن

هم حسینی ، هم حسن

مظلوم حسن جان

******

ای ملائک نوحه خوان آن دل مغموم تو

تیر باران شد چرا آن پیکر مسموم تو

در غمت زهرا گریست

ماهی ی دریا گریست

مظلوم حسن جان

******

همسرت گردیده قاتل خانه ات شد قتلگاه

غربتت را زخم دشمن روی پایت شد گواه

چشم عالم شد پر آب

تربتت در آفتاب

مظلوم حسن جان

 

دریافت سبک

***********************

بهمن عظیمی
زمزمه

 

این دم آخر با دلی مضطر

با هر نفس فقط میگم مادر

خیلی خرابه حالم و درد دلم نداره درمون

گرفته شادی رو ازم این غم و غصه ی فراوون

زهر جفا مرهم شده به قلبی که نداره سامون

وای مادرم ، وای

******

بارونیه چشمام و می بارم

شهر مدینه میده آزارم

خسته شدم بسکه فقط طعنه و ناسزا شنیدم

خدا می دونه حالمو اینجایه روزخوش ندیدم

ازبعد ماجرای اون کوچه همش عذاب کشیدم

وای مادرم ، وای

******

کوچه و سیلی و یه میخ در

کابوس هر شبم شده مادر

صدای سیلی عمریه که خواب و از چشام ربوده

خاطره ی مسمار در یه دم ازم جدا نبوده

سفیدی موهام واسه دیدن صورت کبوده

وای مادرم ، وای

******

یه عمره که بال و پرم سوخته

دیدم موهای مادرم سوخته

اونی که جونشو گذاشت پای ولایت مادرم بود

خودم دیدم که یاعلی میگه میون شعله و دود

خودم دیدم که مادرم می سوزه تو آتیش نمرود

وای مادرم ، وای

******

سخته برام از میخ در گفتن

از بی کسی های پدر گفتن

پشت در خونه ما یک سوم سادات و کشتن

برات بمیرم مادرم،دلخوشی فردات و کشتن

خدا عذابشون کنه که شادی دنیات و کشتن

وای مادرم ، وای

 

دریافت سبک

**********************

مجتبی صمدی شهاب
نوحه

 

سفره دار عالمم ، کشته ی درد و غمم

من شدم راحت زغمها

میکشم پر سوی زهرا

یا مظلوم یا مولا

******

زهر کین شد حاصلم ، همسرم شد قاتلم

شد همیشه غم نصیبم

بین شهر خود غریبم

یا مظلوم یا مولا

******

من غریب و مضطرم ، من عصای مادرم

بین کوچه غصه خوردم

مادرم را خانه بردم

یا مظلوم یا مولا

******

مثل گل پرپر شدم ، محرم مادر شدم

زد به قلب من شراره

خون روی گوشواره

یا مظلوم یا مولا

 

دریافت سبک

********************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی