کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

سبک های متنوع دهه اول
 

مظاهر کثیری نژاد

واحد (حماسی)

 

خدا میخره همین امشب ، اشک چشمای تر ما رو

توی کربلا بگیره کاش ، نفسای آخر ما رو

دوری عذابه واسه من حرم لازم

امضا کن آقا به قمر بنی هاشم

جون رقیه بیا حاجت روامون کن

خرجی راه تو بشه مالمون دائم

عطاکردی ، نمک و نون سفره ی منو

حرم گردی ، عطا بکن به این سینه زنو

تو که مردی ، بنا نداری دل شکستنو

یا مولا ، ثارالله ثارالله ثارالله

******

تو میخوای که محترم باشم ، خاک پای مادرم باشم

من میخوام با مادرم آقا ، یه محرم تو محرم باشم

گفت مادرم که فقط امام حسین اصله

تو روضه ی تو همیشه سیم من وصله

من کل سالو واسه تو روضه میگیرم

گریه براتو یه میوه ی چهار فصله

شدم شاخص ، میشناسنم توی سینه زنی

تو هر مجلس ، میدونم که همیشه با منی

مثه عابس ، میگم حب الحسین اجننی

یا مولا ، ثارالله ثارالله ثارالله

******

میخوام عاقبت بخیر باشم ، نوکر تو ولاغیر باشم

تو ادب شبیه عباس و ، تو جنون مثل زهیر باشم

تا تو رسیدن قد یه دل فقط راهه

دلداده ام کن آقا به جون شیش ماهه

تو پادشاه همه ی عالمین هستی

ملک سلیمان پیش تو یه پر کاهه

گرفتارم ، بیا ردم نکن تو رو خدا

بدهکارم ، به مادرت جدا به تو جدا

یه جا دارم ، میون کشتی تو ناخدا!

یا مولا ، ثارالله ثارالله ثارالله

 

دریافت سبک

**********************

 

مظاهر کثیری نژاد

واحد (حماسی)

 

انی سلم لمن سالمکم

انی حرب لمن حاربکم

ای تاج سر من ، اباعبدالله ، حسین سرور من ، اباعبدالله

قرص قمر من ، اباعبدالله ، ذکر مادر من ، اباعبدالله

نزنی آقا روی نوکرت رو زمین

تو رو به حق خدای رب العالمین

بیا دستمو تو دست مادرت بذار

دلمو بده دست امیرالمومنین

شمع شب تارم ، ای یوسف بازارم

خیلی دوست دارم ، یا حسین یا حسین

انی سلم لمن سالمکم

انی حرب لمن حاربکم

یا اباعبدالله اباعبدالله

******

ساکن تربتِ الزاکیه

صاحب قبتِ السامیه

ای آب و نون من ، اباعبدالله ، روزی رسون من ،اباعبدالله

اشک روون من ، اباعبدالله ، غیرت خون من ،اباعبدالله

بیا صدام کن آقا عاشق صداتم

بیا دستای خالیمو پر کن گداتم

توی هیئت روی لبهام حسین حسینه

همین حسین گفتن آخر میده نجاتم

حُسن حَسَناتم ، یذهبن السیئاتم

خیلی خاطر خواتم یا حسین یا حسین

انی سلم لمن سالمکم

انی حرب لمن حاربکم

یا اباعبدالله اباعبدالله

******

باده بده ساقی ، یا حسین

ساقی عراقی ، یا حسین

هوای سرم رو کربلایی کن ، سوز حنجرم رو کربلایی کن

دختر پسرم رو کربلایی کن ، پدر مادرم رو کربلایی کن

آسمون چشامو پرستاره کردم

من اومدم به دنیا دور تو بگردم

کوله بار سفرم خالیه آقا جون

دو سه تا قطره اشکه همه ی آورده م

ای برکت مالم ، حرمت رزق سالم

ای شمع وصالم یا حسین یا حسین

انی سلم لمن سالمکم

انی حرب لمن حاربکم

یا اباعبدالله اباعبدالله

 

دریافت سبک

******************

مظاهر کثیری نژاد

طلیعه ماه محرم

واحد (حماسی)

 

دوباره به پا شده خیمه ی نوکری

دوباره پهنه بساط عشق و دلبری

من مریض روضه ی حسین و زینبم

نسخه میپیچن برام خواهر برادری

رونق میگیره محرما بازارم

از خاک حرم ساخت منو معمارم

دیوونه ی دیوونه ی دیوونه م ولی

من که بی دلیل کسی رو دوست ندارم

پرچمای عزاتو دوست دارم

شور محرماتو دوست دارم

جهنمه بهشت بی روضه

اصلا بهشتو با تو دوست دارم

ارباب ارباب ، مولا ثارالله

*******

نقش انگشتری خاتم الانبیا

پسر دختری خاتم الانبیا

شد خلاصه تو محبت امام حسین

اجر پیغمبری خاتم الانبیا

ای مرشد و پیر عاشقای عالم

ای شرط قبولی همه اعمالم

مثل تو که در دو عالم امکان نیست

ریزه خور خان تو من و امثالم

عزیزمی بس که عزت داری

روی سرم خیلی منت داری

جبرئیل از روضه خونهای توست

سابقه داره تو هیئت داری

ارباب ارباب ، مولا ثارالله

*******

خوش به حال هر کسی برات عزا گرفت

مادرت برا خودش تو روضه جا گرفت

جسم من اگر چه توی هیئته ولی

سراغ دلو باید تو کربلا گرفت

نوکری چقد برا حسین میچسبه

عرض ادب و ادای دین میچسبه

هیئت سر جای خودش اما خیلی

هروله تو بین الحرمین میچسبه

فدای اسم زیبات جان ارباب

سوگلی ماه شعبان ارباب

تو پادشاهی و پیش تختت

میشکنه تخت سلیمان ارباب

ارباب ارباب ، مولا ثارالله

 

دریافت سبک

*******************
مظاهر کثیری نژاد

واحد (حماسی)

 

صلی الله علیک ، روحی قلبی لدیک ، حسین اباعبدالله

گداتم مهمونم کن ، فکری برا نونم کن ،حسین اباعبدالله

کرم داری ، قربون سفره ی پهنت

حرم داری ، میشینم گوشه ی صحنت

روشنی بخش شبهای تار زینب

ثارالله و ابن ثاره سالار زینب

ان الحسین مصباح اباعبدالله

******

دارم شوق قرب تو ، دارم حس حر به تو ، حسین اباعبدالله

مجنونم و تو لیلی ، دل به تو دادم خیلی ، حسین اباعبدالله

پای عشقت ، اگر بدم سر می ارزه

تربت تو ، قدر کوه زر می ارزه

توشه ی آخرتم روضه الحسین

میمیرم آخر توی بین الحرمین

ان الحسین مصباح اباعبدالله

******

منم مسلمان تو ، بنده ی احسان تو ، میمیرم آقا برات

به خودت قسم آقا ، کشته مردتم آقا ، یا قتیل العبرات

پیچیده در ، روضه ها عطر نسیمی

به قول اون ، نوحه خونای قدیمی

بر مشامم میرسد بوی کربلا

در دلم دارم آرزوی کربلا

ان الحسین مصباح اباعبدالله

 

دریافت سبک

*********************
مظاهر کثیری نژاد

حضرت علی اصغر (ع)

شور

 

آبادی دل از حال خرابه ، رزق گریه ی ما دست ربابه

بیا دعا کنیم میون  روضه ، واسه مادری که دلش کبابه

بخواب علی حالم خرابه

بخواب علی که قحط آبه

بخواب علی تا حرمله خوابه

******

واسه بابا گذاشتی آبروتو ، الهی بمیرم کشتن عموتو

میبینی که چقد غریبه بابات ، میپاشه آسمون خون گلوتو

نخند علی نگن که سیره

نخند علی دلم میگیره

نخند علی که مادر میمیره

******

دور خیمه داره میزنه پرسه ، مگه حرمله از خدا میترسه

سه شعبه میکشه با یک نشونه ، حسین و اصغر و ربابو هر سه

بمون علی ای بند جونم

بمون علی برگ خزونم

بمون علی تا زنده بمونم

 

دریافت سبک


***********************
مظاهر کثیری نژاد

حضرت رقیه (س)

واحد (سنگین)

 

تو که رفتی پیر شدم خزون شدم

تا دوباره دیدمت جوون شدم ، دیگه نیمه جون شدم

میبینی که پوست و استخون شدم

سر زبون داشتم و بی زبون شدم ، دیگه نیمه جون شدم

مثل یه گل که بو نداشته باشه سخته

دختر اگر که مو نداشته باشه سخته

توی بیابون تک و تنها گیر بیفته

اونم اگه عمو نداشته باشه سخته

چیکار کنم که نبینه بابا ، ظاهر و باطن همینه بابا

شد آسمون خدا ملافه م ، بالش من هم زمینه بابا

تنگه دلم زیاد بابا ، بچه بابا میخواد بابا

******

دخترت ببین که آواره شده

شبیه کسی که آواره شده ، عمه بیچاره شده

گوشام از بس کشیدن پاره شده

آویزون شبیه گوشواره شده ، عمه بیچاره شده

غریب اگه خدا نداشته باشه سخته

دختر اگه بابا نداشته باشه سخته

چه جوری از کربلا اومدی خرابه؟

سر اگه دست و پا نداشته باشه سخته

برات بمیرم برام میمردی ، ای کاش منم با خودت میبردی

تو هم مثه من دندون نداری ، شبیه من سخت غذا میخوردی

تنگه دلم زیاد بابا ، بچه بابا میخواد بابا

******

نیست ستاره ای تو آسمون من

یکی نیست راهو بده نشون من ، آره مهربون من

فحش و ناسزا شد آب و نون من

خورد شد از هزار جا استخون من ، آره مهربون من

دویدن پشت سرِ قافله سخته

توی عزا شنیدنِ هلهله سخته

یه همزبون توی سفر نیازه اما

سفر با شمر و خولی و حرمله سخته

مثل یه شیشه ترک میخوردم ، از کینه های فدک میخوردم

غذا بهم دیر به دیر میدادن ، زود به زود اما کتک میخوردم

تنگه دلم زیاد بابا ، بچه بابا میخواد بابا

 

دریافت سبک

************************
مظاهر کثیری نژاد

شور

 

پای منبر اباعبدالله ، پابه پای نوکرا میشینم

وقتی که ذکر حسین میگیرم ، خودمو تو کربلا می بینم

اونقدر میگم حسین تا آخر ، با خصائص حسین آشنا شم

کاشکی باامام زمانم روزی ، توی بین الحرمین آشنا شم

یاحسین میگم ، بمیرم تو روضه هاش خدا کنه

یاحسین میگم ، فاطمه برای من دعا کنه

یاحسین میگم ، روزی منم یه کربلا کنه

نوکرتم نوکرتم ، فدایی مادرتم

******

آقا جون تو در خودت جمع کردی ، همه خوبیا رو به تنهایی

کمه هر روز اگه شاکر باشم ، خدا رو به این همه زیبایی

هرچی که تو بگی پاش میمونم ، کم نمیشه دیگه صبرم با تو

سختی راه سعادت با من ، سختی فشار قبرم با تو

با تو ترسی از ، وحشت روز قیامت ندارم

من کنارتم ، بیا قول بده بمونی کنارم

وقت مردنم ، سرمو به روی زانوت بذارم

یاحسین میگم ، بمیرم تو روضه هاش خدا کنه

یاحسین میگم ، فاطمه برای من دعا کنه

یاحسین میگم ، روزی منم یه کربلا کنه

نوکرتم نوکرتم ، فدایی مادرتم

******

دست مادرا رو باید بوسید ، ما رو به حسینیه آوردن

تا که ما گل بکنیم تو هیئت ، خودشونو پای ما پژمردن

چقدر خوبه که آقا مارو ، از اضافه ی گل تو ساختن

سربلندن اون گداهایی که ، خودشونو پای تو انداختن

منِ سر به زیر ، سرفرازم به مقام نوکری

دستم و بگیر ، من که رو نمیزنم به هر دری

مثه اکبرت ، واسه من هم بکن آقا پدری

یاحسین میگم ، بمیرم تو روضه هاش خدا کنه

یاحسین میگم ، فاطمه برای من دعا کنه

یاحسین میگم ، روزی منم یه کربلا کنه

نوکرتم نوکرتم ، فدایی مادرتم

 

دریافت سبک

********************
مظاهر کثیری نژاد
 واحد

 

خدای دل که باشی ، قبله هم میشه شیش گوش

با مژه میکنم هر شب جمعه آب و جاروش ، منمو صدای چاووش

چی بگم از حرم ، هوای دلبرم

هرچی خاطره دارم فقط از حرم تو دارم

به اذن مادرت میمونم نوکرت

خدا به اعتبار روضه داده اعتبارم

تو لیاقت دادی به من نالایق

تو عنایت داری به گدات از سابق

همه یوسفهای عالمن مجنونت

همه لیلاها رو حرمت کرد عاشق

یاثارالله و ابن ثاره

******

تویی پشت و پناهم ، اونی که مثل کوهه

زمین کربلات که ساحل کشتی نوحه ، گنبدت چه باشکوهه

شدم ابر بهار ، به بهونه ی تو

دلم تنگ قدم زدن تو بین الحرمینه

کجا برم به جز درِ خونه ی تو

وقتی که بهترین در بهشت باب الحسینه

بدم اما آقا، تو که خیر الناسی

یه نگاه کن به این نوکر احساسی

بذا زیر سایه ت بمونم تو هیئت

نکنی بیرونم، حضرت عباسی

یاثارالله و ابن ثاره

******

خیلی دارم ارادت به تو و خونواده ت

فقط از حرم تو رد میشه راه سعادت ، بطلب برام شهادت

امیر کربلا ، شهید سرجدا

شده کاسه ی چشمای من از غمت لبالب

به علمت قسم ، که جونمو میدم

برای گریه های عصر عاشورای زینب

چقَدَر خوبه من به تو عادت دارم

توی هیئت هم حس عبادت دارم

بذا تا غرق خون بشم آقا واست

به خدا خیلی شوق شهادت دارم

یاثارالله و ابن ثاره

 

دریافت سبک

********************

حسین رحمانی

طلیعه ماه محرم

واحد

 

خیمه ماتم به پا شد

عالم صحنه ی عزا شد

قلب هر سینه زن کربلا شد

دارم دل رسوا ، رسوا پای لیلا ، لیلا تویی آقا

آقاجانم

باتو شده آدم ، آدم که ازین دم ، دم داد غم و ماتم

هیجانم

******

شاه مظلومان یاحسین

ای روح ایمان یاحسین

یا سیدنا العطشان یا حسین

آقا تویی یارم ، یارم کس و کارم ، کارم نوکریه

روضه هاته

بر پا شده غوغا ، غوغا توی دلها ، دلها بی قراره

کربلاته

******

مولا قَتیلُ العَبَرات

یا مَحرُوم من ماءِ الفرات

یا مظلوم ، یا اسیرَ الکربات

آقا تویی تشنه ، تشنه زیر دشنه ، دشنه غرق خونه

واویلتا

زینب شده تنها ، تنها بین غمها، غمها بی امونه

واویلتا

 

دریافت سبک

******************

حسین رحمانی

زمینه- حضرت عباس (ع)

 

ای ماه منیرم ، ای یل بی نظیرم

تو هستی سپاهم ، سردار دلیرم

ماه من ، روشنیه راه من

خوردی زمین و پاشید ، سپاه من

ریختی بهم ، که نتونستی آب بیاری

تو پیکرت ، یه جای سالمم نداری

ریختم بهم ، پاشو باز رو براهم کن

با چشمای ، پرخونت نگاهم کن

علمدار سپاهم ، پاشو ای تکیه گاهم

******

افتادی روخاکا ، منم افتادم از پا

دستات ای علمدار ، افتاده تو صحرا

مضطرم ، می باره چشم ترم

می خنده دشمن به من ، برادرم

غارت شده ، از تو عمامه و کلاخود

دیدم علم ، روی خاک زیر دست وپا بود

غارت میشه ، از حرم معجر و النگو

وای از دلم ،دور خیمه شده هیاهو

علمدار سپاهم ، پاشو ای تکیه گاهم

******

دستاتو بریدن ، به خاک و خون کشیدن

تا رفتی تو خیمه ، همه زن ها خمیدن

تو حرم ، تشنه لب اصغرم

منتظرت ربابِ ، با دخترم

وقتی بتو ، می کنن دشمنا جسارت

باید حرم ، آماده شه برا اسارت

وقتی به من لشکر بی حیا می خنده

امروز غروب دستای زینب و می بنده

علمدار سپاهم ، پاشو ای تکیه گاهم

 

دریافت سبک

**********************




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی