کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

سبک هماهنگ - بمیرم من براتو

 

مظاهر کثیری نژاد

زمینه - دو شب

 

مسلم ابن عقیل

بمیرم من برا تو ، نبینم تا عزا تو

توی این شهر غربت ، نیاری بچه هاتو

برام خیلی عزیزی ، که با چشمای خیسم

دارم بازم براتو ، یه نامه مینویسم

ندارم، به این شهر حس خوبی

نشستم ، تک و تنها غروبی

میدونم ، اینا رحمی ندارن

نه حتی، به گهواره ی چوبی

کوفه نیا ، که زینب بیچاره میشه

کوفه نیا ، رباب بی شیرخواره میشه

کوفه نیا ، کوفه نیا

******

نیا این مردم پست ، میذارن دست روی دست

نوشتم کوفه امنه ، که دستم کاشکی میشکست

میگن دلتنگن آقا ، ولی دل سنگن آقا

نوشتن اهل صلحن ، به فکر جنگن آقا

همه گوش ، به فرمان یزیدن

به تشنه ، یه جرعه آب نمیدن

اینایی ، رو که من میشناسم

حریصن ، برای سر بریدن

کوفه نیا ، سرت رو نیزه میشینه

کوفه نیا ، نذار خواهرت ببینه

کوفه نیا ، کوفه نیا

******

شدم انگار وبالت ، میترسم من به حالت

میدونم دردسر شد ، برا اهل و عیالت

نیا آب جیره میشه ، شب و روز تیره میشه

چش کوفه پس از تو ، به خیمه ت خیره میشه

بساط جسارت پیش میارن

برا خیمه ها آتیش میارن

رقیه ت ، رو که بردن خرابه

سرت رو ، برا بازیش میارن

کوفه نیا ، که کوفه مردم آزاره

کوفه نیا ، سنان و حرمله داره

کوفه نیا، کوفه نیا

*******************

ورود کاروان به کربلا

 

نپرس از حال زارم ، یه عالم گریه دارم

کجای این بیابون ، پس از تو سر بذارم

ببین حالم خرابه ، نگاهم خیس آبه

زیر چشمام کبود و ، جلو چشمام سرابه

چرا هی ، رولبهات داری نجوا

چرا پس ، عصا می کوبی اینجا

بگو که ،چرا داری می خونی

اعوذ ، بک من کرب و بلا

واویلتا ، نگو اینجا مقصد ماست

واویلتا ، نگو اینجا کرب وبلاست

واویلتا از کربلا

******

به جز اشک تو چشام نیست ، چرا اوضاع به کام نیست

بگو ماه محرم ، مگه ماه حرام نیست

نگاه کن شیرخواره ت ، چه بی تاب و توونه

نگاه به اکبرت کن ، هنوز خیلی جوونه

نگاه کن ، چش پر ابر من رو

جدایی ، میگیره صبر من رو

بگو اون ، که کرده قصد جونت

کنارت ، بسازه قبر من رو

واویلتا ببین که قلبم حزینه

واویلتا غمتو زینب نبینه

واویلتا از کربلا

******

همین جا وعده گاهه ، غم و غصه تو راهه

وداع آخر ما ، میون قتلگاهه

لب آب فراتیم ، نگو تشنه میمیری

نگو اینجا برادر ، زیر دشنه میمیری

تو هم که ، مثه من مبتلایی

میارن ، سر ما هر بلایی

شنیدم ، سرت رو مثل یحیی

میذارن ، توی تشت طلایی

واویلتا ، نبینم حنجرت پاره ست

واویلتا ، که زینب بی تو بیچاره ست

واویلتا از کربلا

 

دریافت سبک

*************************


 

سبک هماهنگ- شب آخر شد و حالم و

 

مظاهر کثیری نژاد

واحد- دو شب

شب عاشورا

 

شب آخر شد و حالم و ، ببین دلم درده

ببین آتیش گرفته دلم ، ولی تنم سرده

نمیشه باورم حرفت حرف رفتنه

آخرین شب منه در کنارت میشینم

نگیر امشب داداش از ، خواهر نگاهتو

فردا روی ماهتو روی نیزه میبینم

دستم داداش به دامنت ، تو رو ازم بگیرنت

باید عزا بگیرم

دیدم تو خواب یه بی حیا ، گرفته موتو ازقفا

آخ من برات بمیرم

واویلا ، کربلا کربلا کربلا کربلا

******

جوری حرف میزنی انگار عمر تو به دنیا نیست

تشنه ای مگه آب مهر مادر تو زهرا نیست

نمی تونم داداش خون حنجر تو رو

اشک مادر تو رو ، توی صحرا ببینم

چه جوری تن سقای لشکر تو رو

جسم اکبر تو رو ارباً اربا ببینم

هوا سرت رو داشته باش ، بگم چه میکنن داداش

با ما یه صبح تا ظهر

میشی دیگه از من جدا ، سرت میشه از تن جدا

فردا یه صبح تا ظهر

واویلا ، کربلا کربلا کربلا کربلا

******

خواهرم بعد من اینها روز و شب نمیفهمن

سنان و خولی و حرمله ادب نمیفهمن

میذارن تو دل من ، غمهای عالم و

اشکای رقیه مو ، بعد من در میارن

میخندن تا میبینن من ناله میزنم

حتی دیگه از تنم پیرهن در میارن

تو هستی دختر علی ، گوشواره میدزدن

ولی صبر تو رو ندزدن

طاقت بیاری خواهرم ، این بی حیاها توحرم

دنبال اجر و مزدن

واویلا ، کربلا کربلا کربلا کربلا

*********************

 

شام غریبان

شده خاک عزا بر سرم برادرم میگفت

سرت اومد داداش حرفایی که مادرم میگفت

وضوی خون گرفتی خوندی نماز تو ، شمر با خنده راز تو

کربلا مهر و موم کرد

چه بد رو سینه ت افتاد ، سوز و گداز تو ، چشم نیمه بازتو

دید و کار و تموم کرد

به خون خضاب شد ریشتو ، گفتم بمونم پیش تو

شمر و سنان نشستن

تا کشتنت بی معطلی ، رو شون به ما وا شد ولی

دستای ما رو بستن

واویلا ، کربلا کربلا کربلا کربلا

******

خودم دیدم با نعلا زدن به موی تو شونه

نگفتن پسر دختر پیمبرشونه

خاک غم می وزه در ، صحرای کربلا ، شد سر از تنت جدا

سهم من شد اسارت

پر شده بین این دشت ، عطر تن حسینم

پیراهن حسینم رو بردن به غارت

غارت شدی غارت شدم ، دیدم با چشمای خودم

چیزی برات نذاشتن

شد قتلگاه دریای خون ، نیزه رو نیزه بی امون

توی تن تو کاشتن

واویلا ، کربلا کربلا کربلا کربلا

******

چی بگم هنر کوفه رو که سابقه دارن

برای غارت خیمه ها مسابقه دارن

به کم راضی نمیشن ، گوشواره میبرن

هم گهواره میبرن ، هم خلخال پا رو

الهی که نبینی از روی نیزه ها ، حال و روز و زینب و

این زن و بچه ها رو

شهید شدی اسیر شدم ، از غصه ی تو پیر شدم

دلم صداتو میخواد

شدم دیگه دست به عصا ، حالا دیگه ام المصائبی

بهم چه میاد

واویلا ، کربلا کربلا کربلا کربلا

 

دریافت سبک

**********************
سبک هماهنگ - روی دستام عزیزم

دو شب

حضرت علی اصغر (ع)

 

روی دستام عزیزم ، آروم آروم میمیری

کاشکی یک جرعه آب بود ، تا کمی جون بگیری

تنت میون تب داره می سوزه

بی آبی جونتو گرفت یه روزه

لالا لالا گلم لالا ببین با گریه میخونم

لبات خونه دلم خونه پریشونی پریشونم

لالا لالا گل لاله لالا لالا گل پونه

زدی آتیش به جونم ای علی جونم علی جونم

علی لالای علی لالای

******

کربلا دشت غمهاست ، زمینش شوره زاره

هوای خیمه داغه ، کاشکی بارون بباره

عمو قراره واست آب بیاره

میدونی قول او نشد نداره

لالایی باباش اومد با قد خم زارو گریونه

عمو تو علقمه جون داد دل خیمه هراسونه

دیگه بعد عمو عباس خدا میدونه چی میشه

دیدم عمه میگفت معجر رو سرهامون نمی مونه

علی لالای علی لالای

******

دادمت دست بابا ، خدا پشت و پناهت

داره غم می باره از ، غربت تو نگاهت

گناه تو مگه چی بود عزیزم

اشکامو پای گهوارت می ریزم

لالا لالا دلم لرزید صدای هلهله اومد

به قلب من سه شعبه از کمون حرمله اومد

بابا شرمنده شد خیلی ، خجالت می کشم مادر

با قنداقه ی خونیت از میون غائله اومد

لالا لالا بخواب آروم لالا لالا گل پرپر

شدی راحت شدم مضطر علی اصغر علی اصغر

روی نیزه روی پای خودت وایسادی ای مادر

کنار نیزه ی سقا کنار نیزه ی اکبر

علی لالای علی لالای

 

***********************

طفلان حضرت زینب (س)

 

نبینم که غریبی ، مگه من مرده باشم

دوتا هدیه آوردم ، قبولم کن داداشم

گلای من فدای تو عزیزم

تموم زندگیمو پات می ریزم

برادر جان ، نگاهی کن ، ببین از غصه دل ریشم

قبولم کن ، نزن دیگه ، با آه و ناله آتیشم

پسرهام غیرتی هستند مثه عباس مثه اکبر

ندارن طاقتِ اینکه ببینن من اسیر میشم

حسین جانم حسین جانم

******

بچه هام رفتن و من ، توی خیمه می مونم

واسه ی دسته گلهام ، دعا دارم میخونم

گلای من پرپر شدن تو میدون

سهیم شدم تو کربلات آقاجون

برادر جان بمیرم که تو دلخونی منم دلخون

ندارم طاقت اشک و خجالت ها تو آقاجون

برای اینکه شرمنده نشی از من حسین جانم

برای دیدن گلهام نمیام از حرم بیرون

حسین جانم حسین جانم

******

هزار ساله دلامون ، همه مانوس عشقه

غم جانسوز شیعه ، غم ناموس عشقه

برای لشگرت رو ما حساب کن

مارم مدافع حرم خطاب کن

یقین دارم ، دلای زینبی رو میخره ارباب

شهید دادیم تو سوریه برای خواهر ارباب

جوونامون همه رفتند حرم تو امنیت باشه

نمیذاریم اسیر بشه دوباره دخترِ ارباب

همه سربازای زینب همه قربونی یارن

دم آخر همه سر روی پای مهدی میذارن

منوبارون ، منوحسرت ، منِ جامونده تودنیا

به من می خندن اوناکه حالا پیش علمدارن

حسین جانم حسین جانم

****************************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی