کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


سرود ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام-۱۱

*******************

محمدحسن قمی

سر اومده غم ، عاشقا ، مدینه شده ، باصفا

فقیرا کجان؟ ، کریم اومده

امام حسن مجتبی ، امام حسن مجتبی

غمی ندارم تا وقتی هستی امام من

بی تو تمومی نداره شب های پر محن

پسر حیدری و وارث هل اتی حسن

آقام آقام آقام آقام آقام یا امام حسن

******
تو دلیل وجود مهتابی ، مثل زهرا همیشه می تابی

روی لب زمزمه بود این سخن

آقام آقام آقام آقام آقام یا امام حسن

******
منم و گدایی کویت ، منم و اسیری رویت

تموم زندگیم ، فدای یک تار مویت

آقام آقام آقام آقام آقام یا امام حسن

******
اومده دنیا امام خوبیا

شد بپا جشن سرور هل اتی

می خونن تموم آسمونیا ،  گل میریزن مقدمش فرشته ها

شده ذکر لب همه عاشقا

آقام آقام آقام آقام آقام یا امام حسن

******
دستاش، توی دستای علی می درخشه

خورشید ، مثه چشمای حسن می درخشه

اومد ، اونی که کریمه  ، معنی لطف قدیمه

خوش بو به مثل نسیمه

آقام آقام آقام آقام آقام یا امام حسن

******
عطر بهاری اومد ، گل با قناری اومد

بابا شده علی ، شد جهان منجلی ، از قدوم ولی

از نور روی مه پسر علی

از نور روی مه پسر علی

آقام آقام آقام آقام آقام یا امام حسن

******
دوست دارم مدینه باشم ، سر قبر با صفاتون

دوست دارم یه روز بنا شه ، حرم و گلدسته هاتون

جشن ولادت ، بگیرم آقا

یه روزی کنار ضریح باصفات

بیایم با هیئت ، تو صحنت آقا

بپاشیم دونه برای کبوترات

آقام آقام آقام آقام آقام یا امام حسن

 

دریافت سبک

******************
میثم میرزایی

صدای هلهله مکرر       میرسه ازخونه ی حیدر

غم و غصه مرده ، دل و دلبر برده ، امشب زهرا پسر آورده

آسمون زیبا شد ، حاجت ها روا شد ، حضرت مرتضی بابا شد

دل مسروره     غرق شوره

از امشب بساط عشق و مستی جوره

باز دل من ، مست وخرابه

منتظره یک نظره گل پسره ابوترابه

******

قراره دل بی قراره     نمک سفره ی افطاره

ماه آسمونه ، شاه مهربونه ، سفره دار ماه رمضونه

یار حق مسلکه ، جاش اوج فلکه ، بین همه دلبرا تکه

تو لیلایی     عشق مایی

پسر ارشد علی و زهرایی

باز دل من ، مست وخرابه

منتظره یک نظره گل پسره ابوترابه

******

علت شجاعتش اینه     باباش امیرالمؤمنینه

گل نشئتینه ، ماه عالمینه ، مرجع  تقلید حسینه

معنی اخلاصه ، سر تا پا احساسه ، یکی ازشاگرداش عباسه

مجتبایی     تو دلهایی

آره تو بنیانگذار کربلایی

باز دل من ، مست وخرابه

منتظره یک نظره گل پسره ابوترابه

 

دریافت سبک

*******************
کل ملائک شادی میکنن       شاهنشه عشق اومده حسن

میخونه غزل با شور و شعف       زهرا مدینه ، حیدر تو نجف

اومده حضرت عشق و وقت شیدایی شده

حال زهرا و علی خیلی تماشایی شده

امشب عشقم کشیده سری به میخونه زنم

اهل عالم بدونید که من گدای حسنم

******

سائلت شدم تا دم لحد    مجنون توأم یا حسن مدد

چشمام کف پات ای نور دوعین   قربون تو و داداشت حسین

عمریه به عشق تو مبتلا و دربدرم

اسم تو روی دلم شد سند معتبرم

امشب عشقم کشیده سری به میخونه زنم

اهل عالم بدونید که من گدای حسنم

******

روزی که رو خاک ما سر میذاریم     غصه نداریم تا تو رو داریم

وقتی دشمنات میبینن عذاب      ما میریم بهشت بی حساب کتاب

نیمه ی ماه رمضون وقت خدایی بودنه

بخشش حضرت حق فقط به عشق حسنه

امشب عشقم کشیده سری به میخونه زنم

اهل عالم بدونید که من گدای حسنم

******
ما اربابمون شاه و ولیه    چه بخوای نخوای حق با علیه

قاهرالعدو والی الولی           عشق فاطمه؛ مرتضی علی

جذبه ی برق نگاش کوه و به زانو می کشه

اسمش و که می برم یه عالمی هو میکشه

امشب عشقم کشیده سری به میخونه زنم

اهل عالم بدونید که من گدای حسنم

 

دریافت سبک

میثم میرزایی

********************
باز این دل شده رسوا       شیداییم زده بالا

مستونه شور میگیرم     عشق من گل زهرا

به مجنون ، بگید زود ، بیاد از دل صحرا

ببینه ، که امشب ، اومد حضرت لیلا

می سوزونن اسپند براش حیدر و زهرا

امشب هر کی کرده صراط مستقیم و گم

رو بیاره چون که رسیده قبله ی دوم

مستی کن بگو بی خیال حرف همه مردم

مولانا مدد عشق علی و فاطمه ارباب

******

جون من به فداته     عرش حق زیر پاته

بوسه از لبای تو     افطاری باباته

کریمه ، رحیمه ، پناه عالمینه

تموم ، امید ، خدا و والدینه

حسین عشق ما و حسن عشق حسینه

دنیا اومد سائلاشو دیدم و کف کردم

تیر عشقش اومد و قلبم و هدف کردم

مستی کردم شوق پریدن تا نجف کردم

مولانا مدد عشق علی و فاطمه ارباب

******

من با این دل سردم     آقاجون نذر کردم

ایشالا که به دور         قبر خاکیت بگردم

نخور غم ، که آقا ، پس از چند ماه و چندی

می سازیم ، برات صحن ، میشی شاد و میخندی

یه گنبد شبیه رضا رو میپسندی؟

مجنونت منم ای تو عصای پیری حیدر

قلبی که تو هستی میونش میشه خدا محور

قلبی که تونیستی میونش گل بگیری بهتر

مولانا مدد عشق علی و فاطمه ارباب

دریافت سبک

میثم میرزایی
********************

محمدمهدی روحی

 

زمین و عالم بالا ، داره یا حسن می خونه

حضرت باریتعالی ، داره یا حسن می خونه

سفره ی کرامتت          دامن فرشته هاست

هرکی عاشقت باشه    توی آغوش خداست

یا حسن یا مجتبی

******

می خونم از دل شیدا ، یا حسن عشق خدایی

بسکه زیبایی گداها ، یادشون رفته گدایی

شب و روز دلامون    گره خورده با نگات

ای عزیز فاطمه         الهی بشم فدات

یا حسن یا مجتبی

******

یوسف زیبای کنعان ، پیش یک نگات حقیره

صد هزار حاتم طایی ، درِ خونتون فقیره

خدا خواسته آسمون     فرش زیر پات باشه

دل هرچی عاشقه         گدای نگات باشه

یا حسن یا مجتبی

دریافت سبک

**************

دریافت سبک

غرق گل شد فضا/آمده دلربا/حسن ِ مجتبی/سبط طاها

آمد آمد مقتدای همه/جان حیدر پسر فاطمه

مولا مولا یا حسن یا حسن...

 

نام او ذکر لب/جلوه حُسن رب/ماه ماه خدا/آمد امشب

ای فرزند عالم و عالمه/ جان حیدر پسر فاطمه

مولا مولا یا حسن یا حسن...

 

یار پیر و جوان/رحمت بی کران/دلبر عاشقان/یا حسن جان

نامت باشد بر لبم زمزمه/ جان حیدر پسر فاطمه

مولا مولا یا حسن یا حسن...

 

سید العالمین/بر نبی نور عین/ای امام ِ حسین/یا حسن جان

هستی هستی به کرم خاتمه/ جان حیدر پسر فاطمه

مولا مولا یا حسن یا حسن...

**************

دریافت  سبک

 

حُبّ تو خَیر النّعَم حسن ای عزیز زهرا

سرّ وجود و عدم حسن ای عزیز زهرا

کریم آل کرم حسن ای عزیززهرا

تو کوثر و هل اتایی/تو حسن ِ مجتبایی

این به همه گشته ثابت/تو ماه ماه خدایی

حسن حسن یابن حیدر...

 

قصیده ی مدحش و میخونیم همیشه هرجا

چقدر قشنگه گریه شوق و خنده ی مولا

شده گلستان با مقدم او خونه ی زهرا

اومده روح سیادت/گوهر بحر سعادت

دارن میگن کُلّ عالم/مبارکه این ولادت

حسن حسن یبن حیدر...

 

قسم به وَالفجر و قدر و طاها دوست دارم من

قسم به ایثار و صدق و تقوی دوست دارم من

قسم به نام علی و زهرا دوست دارم من

آرزوی ما همینه/با شعفی بی قرینه

بگیریم این جشن خوب و/ایشالا یک شب مدینه

حسن حسن یبن حیدر...

**************

دریافت سبک فایل

 

یا حسن یا حسن مولا،ذکر دل همینه

پر زده دل مشتاقان،تا شهر مدینه

اومده قمر حیدر،نسیم سحر حیدر

اولین پسر حیدر،اومد امام حسن

ای کریم اهل بیت،واژه و مضمون و بیت

در یبان مدح تو،نا توان باشد

سیدی مولا حسن،ای گل زهرا...

آمد از کرم ایزد بود و هست علی

نور افشان شده چون مَه بر روی دست علی

بَه بَه بر مه رخسارش،هر عطر از سوی گلزارش

دلها گشته گرفتارش،جان من به فداش

بر جمال او سلام،یوسفش همچون غلام

خوبی اوصاف او،بیکران باشد

سیدی مولا حسن،ای گل زهرا...

زیبایی ِ جمالش چون خورشید سحر است

نیمه ی رمضان ماه زهرا جلوه گر است

مولا محو تماشایش،بوسد صورت زیبایش

بر آن ایزد یکتایش،گوید شکر و سپاس

ای عزیز مصطفی،یا امام ِ مجتبی

مهر تو در سینه ی،عاشقان باشد

سیدی مولا حسن،ای گل زهرا...

**************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی