کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


سرود ولادت حضرت عباس علیه السلام۹

************

به خدا دنیارو نمیخوام بی اباالفضل 
جنت الاعلا رو نمیخوام بی اباالفضل
بر سر زلفش اسیرم 2
من غلام و او امیرم 2
دلخوشه روزی هزار بار
من اباالفضلی بمیرم 
کسی همتاشو ندیده     نه ندیده نه شنیده
چون خدا تنها تو عالم یه اباالفضل آفریده

فدای اصل و نصبش فدا 
باب الحوائج یکی از اون هزار تا لقبش 2
عموی سادات فدای چشمات 2
دیگه نمیاد رو دست دستات
اباالفضل دلاوری تو بهترین برادری 3

(فدای اصل و نصبت فدا وفا و ادبت) 2
باب الحوائج یکی(از اون هزار تا لقبت) 2
عموی سادات فدای چشمات
دیگه  نمیاد رو دست دستات 
(اباالفضل دلاوری تو بهترین برادری) 2
اباالفضل یا اباالفضل ...
(فدای اصل و نصبت فدای وفا و ادبت)2 
باب الحوائج یکی از اون هزار تا لقبش 2
عموی سادات فدای چشمات 
دیگه نمیاد رو دست دستات
اباالفضل دلاوری تو بهترین برادری 
ابالفضل یا ابالفضل ...
اگرچه زایده ی ام البنین است
ولیکن مادرش زهراست عباس 
تو نایبی روی زمین برا امیرالمؤمنین 2
فقط یه همچین پسری میادش از ام بنین 
فراری میشن تموم لشگر 2
رجز میخونی انا بن الحیدر 
اباالفضل دلاوری تو بهترین برادری 2
برای قلب بی قرار یه کربلا بزار کنار 2
یا کاشف الکرب الحسین میگم 133 بار
حضرت زهرا میاد قیامت 2
با دست عباس برا شفاعت
اباالفضل دلاوری تو بهترین برادری ...
*******************

( از عشق همیشه مست مستم
من حیدریم قلندر هستم )2
ابروی خم یار کمونه ، کمونه
تیر مژه اون کرد نشونه، نشونه
جام آخرش جام جنونه
(دلی که سرمست (ابالفضله)2
نوکر پابست (ابالفضله)2
حسین برادر (ابالفضله)2
پس عیدی دست (ابالفضله)2 ) 2
( پیش قدم هاش سر بگذارید
اومد علمدار ، علم بیارید ) 2
مدار فلک در نگاشه
کل هستی زیر پاشه ، عالم فداشه
(سیدنا( یا ابوالفضل) 3 آقام ابوالفضل)2
(بوی گل یاس و کف العباس
حرم عباس و اشجع الناس )2
( دلم اسیر دام حسینه
کبوتر بین الحرمینه ) 2
کبوتر دل از تو سینه
پر کشیده راهی صحن باصفاشه
چشای پر از ابر و بارون 
اشک گلگون ، کاسه ی سقاخونه هاشه
(سیدنا( یا ابوالفضل) 3 آقام ابوالفضل)2
دارم این ترانه بر لب
جمع آفرینش امشب ،می کنه هنر نمایی
چشم من شبیه چشمه
یار اومد به صد کرشمه ،با لطافت خدایی
اروم و قرارم تا ابوالفضله
سر و کارم با ابوالفضله
نوشته ی روی مزارم یا ابالفضله 
یا حسین .
*******************

السلام علی ساقی العطاشا قمر اومده از راه
دلو برده ، غصه مرده 2
به به ام بنین پسر آورده 2
السلام علی ساقی العطاشا قمر اومده از راه 2
دلو برده ، غصه مرده 2
به به ام بنین پسر آورده 2
حسین ....
(صدای بارون داره میاد
یکی غزل خون داره میاد )2
(ای عاشقا خبر خبر
یه پهلوون داره میاد )2) 2
(تپشای دله من میخونه
شبه ولادت پهلوونه ) 2
( زمین و آسمونا رو 
اسم ابوالفضل میلرزونه ) 2
(به نام هیبت ابوالفضل
به نام غیرت ابوالفضل 
به نام حضرت ابوالفضل 
میریم زیارت ابوالفضل 2 ) 2
ابوالفضل .....
حسین .....
*******************

بگذار سر به سینه ی من تا که بشنوی آواز
 
عاشقونه رو
بگذار سر به سینه ی من تا بهت بگم احوال این
 
دیوونه رو
حسین،حسین...
دلبر حسین،یاور حسین
خدای عشق و حیدر حسین
از همه سر ِ،جام کوثر ِ
 
دست ساقی و امیر لشکر حسین
***
بگذار پا به چشمای من تا  که خونه ی تاریکم
 
با صفا بشه
بگذار پا به چشمای من تاکه زندگیم از لطفت
 
روبراه بشه
سر تا پام از عطر عشق تو معطر ِ
نجوای قلبم یا عباس بن حیدر ِ
جون ِ من فدات
می میرم برات
می میرم برای خاک پاک کربلات
ای پناه عشق
تکیه گاه عشق
بادبان استوار کشتی نجات
***
اشک من نشونه ی عشق چشای من بارون ِ
 
نو بهاری ِ
عشق من رو دیوار قلبم نشونه ی آثاره
بی قراری ِ
از عشقت توی این قلب من قیامت ِ
ان شاءالله اجر این عشق من شهادت ِ
معنی وفا،چشمه ی بقا
 
ای وزیر بی نظیر ِشاه کربلا
ماه علقمه،یابن فاطمه
رهبر علم به دوش ِ راه کربلا
*******************

من اویس ِ قرنم،دل به دریا می زنم
اهل عالم بدونن،من هم اهل یمنم
حسین،حسین.....
شب میلاد ِ تو غوغا می کنه
خدا گره هامونو وا میکنه
کویر دلا رو دریا می کنه
عالمو به نام زهرا میکنه
دنیامون چراغونه
لب هامون غزل خونه
دلهامون زیر بارونه
***
حق با عشق تو سرشت،یا حسین آب و گلم
تا که اسم تو میآد، زیر و رو میشه دلم
مسیر ِ هدایتت دلبریه
نگین ولایتت حیدریه
کار دل ما همین نوکریه
نوکری در خونه ات سروریه
جون من فدای تو
می میرم برای تو
بی تابه کربلای تو
***
قبله ام سوی حسین
مستم از بوی حسین
حاجت من تو بهشت
دیدن روی حسین
تا تو رو داره دلم غم نداره
با تو دل ِ ما چیزی کم نداره
دردای ما بی تو مرهم نداره
مثل تو رو دیگه عالم نداره
ما قطره تو دریایی
ما مجنون تو لیلایی
ما مرده تو مسیحایی
***
عشق اباالفضل عشق حسین
عشق حسین عشق علی
عشق علی عشق نبی
عشق نبی عشق خدا
هر چه خدا بخواد همونه
اباالفضل بخواد تا روز محشر 
تموم درا بروم وا میشه
اباالفضل بخواد دلی که مرده
به اذن خدا مسیحا میشه
***
راه اباالفضل راه حسین
راه حسین راه علی
راه علی راه نبی
راه نبی راه خدا
هر چی خدا بخواد همونه
اباالفضل بخواد یکی مثل من
تو راه حسین مثل حر میشه
اباالفضل بخواد تموم راه ها
به سمت خدا میونبر میشه
***
امر اباالفضل امر حسین
امر حسین امر علی
امر علی امر نبی
امر نبی امر خدا
هر چی خدا بخواد همونه
اباالفضل بخواد یمن یا هرجا
میرم سینه ام و سپر میگیرم
اباالفضل بخواد به امر مولا
براش سر میدم براش میمیرم
***
روح اباالفضل روح حسین
روح حسین روح علی
روح علی روح نبی
روح نبی روح خدا
هر چی خدا بخواد همونه
اباالفضل بخواد فراری میشه
گناه از منو دل سنگینم
اباالفضل بخواد منه ناقابل
امام زمانم و می بینم
*******************

نگاه کن به آسمون،عجب ماهی اومده
رو دست شاه نجف،عجب شاهی اومده
دلبر اومده، دلدار اومده
سرور اومده،سردار اومده
دل عاشقا مست و بی تاب
زیر بارش نور مهتاب
داره میرسه جان ارباب
باز دل من اسیره
یا قمر العشیره
***
به لبخند شیرینش میره قربون حسین
با چشماش میگه منم بلاگردون حسین
ای جان حسین،جانان حسین
ای آیینهء،حیران حسین
افق نگاش محو یاره
از قد و بالاش نور می باره
از همین الان پرچمداره

باتو دعام میگیره
یا قمرالعشیره
*******************

ﻋﺸﻖ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺪ ﺩﻟﻢ ﺷﻴﺪﺍﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﺳﺖ
ﺩﻟﺒﺮﻱ ﺩﺍﺭﻡ ﻛﻪ ﺑﻲ ﻫﻤﺘﺎﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﺳﺖ
ﺣُﺴﻦ ﺭﻭﻱ ﺍﻭ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺑﻨﻲ ﻫﺎﺷﻢ ﺗﻚ ﺍﺳﺖ
ﺧﻠﻖ ﻭ ﺧﻮﻱ ﺍﻭ ﻭﻟﻲ ﺯﻳﺒﺎﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﺳﺖ
ﻣﻦ ﺑﻪ ﻏﻴﺮ ﺍﺯ ﻣﺪﺡ ﺍﻭ ﺣﺮﻓﻲ ﻧﺪﺍﺭﻡ ﺑﺎ ﻛﺴﻲ
ﺩﺷﻤﻦ ﺑﻴﭽﺎﺭﻩ ﺍﺵ ﺭﺳﻮﺍﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﺳﺖ
ﻣﺎﻩ ﻫﺴﺖ ﻭ ﻣﻲ ﻓﺸﺎﻧﺪ ﻧﻮﺭ ﻭ ﺳﮓ ﻋﻮﻋﻮ ﻛﻨﺪ
ﻧﻮﺭ ﺳﻴﻤﺎﻱ ﻗﻤﺮ ﭘﻴﺪﺍﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﺳﺖ
ﻓﻮﻕ ﺍﻳﺪﻳﻬﻢ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﻋﻠﻤﮕﻴﺮﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ
ﺗﺎ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﭘﺮﭼﻤﺶ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﺳﺖ
ﺍﺭﻣﻨﻲ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺷﻔﺎ ﺩﺍﺩﻩ ﺩﻡ ﺍﻋﺠﺎﺯ ﺍﻭ
ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺎﺱ ﻣﺎ ﻋﻴﺴﻲ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﺳﺖ
ﺩﺷﻤﻨﺶ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺍﮔﺮ ﭼﻴﺰﻱ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ
ﺍﻱ ﺟﻬﺎﻥ ﺁﻗﺎﻱ ﻣﺎ ﺁﻗﺎﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﺳﺖ
ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺭﻭﺩ ﺗﺸﻨﻪ ﻟﺐ ﺑﻪ ﺧﺎﻙ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ
ﺗﺎ ﺑﻔﻬﻤﻲ ﻛﻪ ﺩﻟﺶ ﺩﺭﻳﺎﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﺳﺖ
ﺭﻭﺯ ﻣﺤﺸﺮ ﻛﻪ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﻣﻲ ﭼﻜﺪ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻫﺎﺵ
ﻓﺎﺵ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺳﻘﺎﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﺳﺖ
*******************

روی دستای آسمون خنده ی ماه و ببین

امید همه ی نا امیدا رو ببین رو دامن ام البنین

علم می زنه بوسه به دستات

حرم می زنه بوسه  به چشمات

کرم می زنه بوسه به لبهات

امیری مدد آقام اباالفضل

مثه سیبی که خدا دو نیمه کرده از میون

صورت طفلُ نگاه با صورت اربابمون

ترانه ی زمین و آسمون

اینه به قدمای آقامون

علم می زنه بوسه به دستات

حرم می زنه بوسه  به چشمات

کرم می زنه بوسه به لبهات

امیری مدد آقام اباالفضل

سراسرش معجزه است جلوه پا تا سرش

می گیره آسمونو  زیر بال و پرش

با یه نگاه خوا هرش

کشتی عشق حسین به سمت  ساحل اومده

پسر شیر خدا ابو الفضائل اومده

دلدار این همه دل اومده

شبیه ماه کامل اومده

نسب داره از نسب حیدر

لقب داره از صاحب کوثر

ادب داره از ادب مادر

امیری مدد آقام ابا الفضل

****

ممنونم از فاطمه برای این سر نوشت

اون که آب و گلم  و با گل تو سرشت

زند گیمو کرده بهشت

از روزی که خواستمت این شده قانون دلم

تو شدی ماه شب بی سر و سامون دلم

برای تو پریشونه  دلم

پای عاشقی می مونه دلم

صدا می کنی بی نشونا رو

جدا می کنی پریشونا رو

دعا می کنی آسمونا رو

*******************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی