کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


سرود ولادت امام حسین علیه السلام۱۵

************

تموم کارو بارم سکه از کرم حسینه
سراغ خونمو از من نگیر حرم حسینه
ما رو عشقش آسمونی می کنه 
عاشقش شیرین زبونی می کنه
پیرغلاما تو حرم خوب میدونن
آدم احساس جوونی می کنه
دم ذاکرش گرم،دم شاعرش گرم دم زائرش گرم
 
اهلا و سهلا مرحبا ایولله به کرببلا 
 
حسین آقایم   حسین جان
تمومه دنیارو گشتم نبود هیچ کسی شبیهت
چی میشد که الان منم بودم کناره ضریحت
مادرم واست کنیز یاحسین
نوکریت واسم عزیز یاحسین 
خوش به حال اونی که کفش جف کنه
یا تو هیئت چایی ریز یاحسین
تو می خونه هستم
پیاله به دستم
از عشق تو مستم
اهلا و سهلا مرحبا ایولله به کرببلا 
تموم کارو بارم سکه از کرم حسین
سراغ خونه مو از من نگیر حرم حسینه
ما رو عشقش آسمونی می کنه 
عاشقش شیرین زبونی می کنه
پیر غلاما تو حرم خوب میدونن
آدم احساس جوونی می کنه
دم ذاکرش گرم،دم شاعرش گرم،دم زائرش گرم
 
اهلا و سهلا مرحبا ایولله به کرببلا
 
حسین آقایم   حسین جان ...
غلامیه حسینه آره به همه چی مقدم
الهی زنده باشم تا شب اول محرم
عشق تو دائم به دادم میرسه
از همه دنیا تو رو دارم بسه
اره به قربون رجز خونیش برم
پیرمرد تو نوکریتون عابصه 
فدای مرامت،منم من غلامت،یه دنیا میخوامت
 
اهلا و سهلا مرحبا ایولله به کرببلا
 
حسین آقایم   حسین جان ...

دریافت فایل

*******************

من اویس ِ قرنم،دل به دریا می زنم
اهل عالم بدونن،من هم اهل یمنم
حسین،حسین.....
شب میلاد ِ تو غوغا می کنه
خدا گره هامونو وا میکنه
کویر دلا رو دریا می کنه
عالمو به نام زهرا میکنه
دنیامون چراغونه
لب هامون غزل خونه
دلهامون زیر بارونه
***
حق با عشق تو سرشت،یا حسین آب و گلم
تا که اسم تو میآد، زیر و رو میشه دلم
مسیر ِ هدایتت دلبریه
نگین ولایتت حیدریه
کار دل ما همین نوکریه
نوکری در خونه ات سروریه
جون من فدای تو
می میرم برای تو
بی تابه کربلای تو
***
قبله ام سوی حسین
مستم از بوی حسین
حاجت من تو بهشت
دیدن روی حسین
تا تو رو داره دلم غم نداره
با تو دل ِ ما چیزی کم نداره
دردای ما بی تو مرهم نداره
مثل تو رو دیگه عالم نداره
ما قطره تو دریایی
ما مجنون تو لیلایی
ما مرده تو مسیحایی
***
عشق اباالفضل عشق حسین
عشق حسین عشق علی
عشق علی عشق نبی
عشق نبی عشق خدا
هر چه خدا بخواد همونه
اباالفضل بخواد تا روز محشر 
تموم درا بروم وا میشه
اباالفضل بخواد دلی که مرده
به اذن خدا مسیحا میشه
***
راه اباالفضل راه حسین
راه حسین راه علی
راه علی راه نبی
راه نبی راه خدا
هر چی خدا بخواد همونه
اباالفضل بخواد یکی مثل من
تو راه حسین مثل حر میشه
اباالفضل بخواد تموم راه ها
به سمت خدا میونبر میشه
***
امر اباالفضل امر حسین
امر حسین امر علی
امر علی امر نبی
امر نبی امر خدا
هر چی خدا بخواد همونه
اباالفضل بخواد یمن یا هرجا
میرم سینه ام و سپر میگیرم
اباالفضل بخواد به امر مولا
براش سر میدم براش میمیرم
***
روح اباالفضل روح حسین
روح حسین روح علی
روح علی روح نبی
روح نبی روح خدا
هر چی خدا بخواد همونه
اباالفضل بخواد فراری میشه
گناه از منو دل سنگینم
اباالفضل بخواد منه ناقابل
امام زمانم و می بینم

*******************

از آسمونا باز ستاره ،میباره آره میباره
خونه ی علی باز بهاره ،بهاره اره بهاره
قدوبالاش چه قیامته، سومین نور امامته
فطرس بی پر عرش حق منتظر یه عنایته
جشمام و من میزارم به سر راهش
طلوع صبح منه، یه نیم نگاهش
سیدی مولای یا حسین
***

توی سینه غم جانداره نداره آره نداره
سحر دلم شب نداره نداره آره نداره
اومده عشقی که محشره ، چکیده از لب حیدره

نور ولایت تو نیگاش،عصاره ی گل کوثره
عمریه این دل من به شوروشینه
ذکرلبم تا سحر فقط حسینه
سیدی مولای یاحسین
 
***
ماه دلم امشب نگاره نگاره آره نگاره
نگار دلم تا نداره نداره آره نداره
سروجانم به فدای اوست،هرچی دارم زبرای اوست

آرزویم شب جمعه ای،پرزدن تا کربلای اوست
سوی حرم دل من شده یه کفتر
سر منو غبار قدوم دلبر
سیدی مولای یاحسین

 *******************

 

نــور دل خـــتم رســـل               یـــا حــضرت ســلطـان کــل

 جانم حسین  جانم حسین بن علی

شـــهر کــرم بــاب کرم               آمــــده  اربـــاب کـــرم

در شــام تــار عــاشقان               آمــــده  مـــهتاب کــرم

یـــا حـــسین جان، یـــا حــسین جان

روشن شده چشم و چراغ فـاطمه                 ای شیعیان گل کرده بــاغ فاطمه

یـــا حـــسین جان، یـــا حــسین جان

آفــاق را   گـــردیده ام               تا   زهره  تا  بــه  مشــتری

بسیار خــوبان  دیده ام               امـــا تـــو  چـــیز  دیـــگری

 

روشن شده چشم و چراغ فـاطمه                 ای شیعیان گل کرده بــاغ فاطمه

یـــا حـــسین جان، یـــا حــسین جان

باشد به لب این زمزمه               بـــادا مـــبارک فاطمه

آمــد شــه کـرب و بلا                آمــــد  امــیر عـــلقمه

روشن شده چشم و چراغ فـاطمه                 ای شیعیان گل کرده بــاغ فاطمه

یـــا حـــسین جان، یـــا حــسین جان

*******************

 

دل  مــا  عــاشق  دیدار  یـــاره              بـــرای دیـــدنش دل بـــی قـــراره

طـــاقت نـــداره، مســت نگــاره              اومــده یــارم  و  خــزون  دل  بـــهاره

یـــا حـــسین جان، یـــا حــسین جان

 

پــای گــهواره تــو مــی نشینم                    بـــند قنداقه ات حـــبل المتینم

ای مـــه جــبینم، مــذهب و دینم                         جان بدهم تا که جمال تو ببینم

یـــا حـــسین جان، یـــا حــسین جان

 

ســر به پــای ارباب اگــر گــذارم             جــان اگــر بخواهد حــرفی ندارم

هــر چـــه کـــه دارم فـــدای یــارم             عشـــق  تـــو باشــد همه دار و نـدارم

یـــا حـــسین جان، یـــا حــسین جان

 

کـــربلا  ای  بــهشت  جـــاودانی                 قبـــله گـ-اه زمین و آسمـــانی

تـــو بــی نشـــانی، جــان جــهانی                 کـعبه شش گـوشه جــمع عاشــقانی

یـــا حـــسین جان، یـــا حــسین جان

*******************

 

گــل اومــد و، بــهار اومــد، مــیون قــلب هــمه

بـــوی نگـــارو یــار اومــد، اومــد گل فاطمه

بودن ما برای تــو، یـــا حســین                  هستی  ما  فــدای  تو،  یا  حســـین

عاشق  تو  خدای  تو،  یا  حسین

هــم از عـــلی هـــم  فـــاطمه                    دل می بره خنده تو، یا حســـین

 

بهشت ما، کربلات، عشق تو شد سرشتم

به جون من، درد و بلات، این و رُو دل نوشتم

نوکر نوکرات منم، یـــا حســین                     بیا  به وقت  مردنم،  یا حسیــن

اَشْهدِ روی کفنم، یا حسین

 

بــارونی از ستـــاره ها از آســمون می بــاره

هــر کــی دلش حـــسینیه، یــه شــاخــه گل بــیاره

مدینه شد یه باغ گل، یا حــسین                از گل ناز  روی  تو،  یــا  حســـین

 *******************

 

اســتخاره، کــردم امشب، تــا بـنوشم، مِی دوبــاره

آیـــــه های، فـــجر گشته رهـــــنمودِ اســــتخاره

من که امشب مست مستم                     مست صـــهبای اَلَســــتم

نور  ایمانم  حسین  است                     ذکر و آدابم حســین است

ای حســــین، جانم حســـین

هر چه هستم، بین مردم، انتصابم بــا حسیــن است

دل خوشم من، روز محشر، چون حسابم با حسین است

با تو غرق حرص و حالم                  مســـــــتمند یک نگـــاهم

دوست دارم  با  تو  باشم                   بی تو جــنت را نــخواهم

ای حســــین، جانم حســـین

ساقی امشب، مِی دما دم، کن به ساغر، مست مستم

هر که هستم،  هر  چه  هستم،  من  حسین  را  می شناسم

مهر و محرابم حسین است                بـــاده  نـــابم   حســین است

نیــست در عــالم به مثـلش                چـون که اربابم حسـین است

ای حســــین، جانم حســـین

خوب مــی دونی، ای آقــا جــون، دل تنگ کربلاتم

خــاک پــای، زائــراتم، قربونی، کفــتراتـــم

ای کــه مــهرت سر نوشته             اشکــهای چشــات نوشته

ضــریح   شش  گوشه تــو             بــــا صفا تر از  بهـــشته

ای حســــین، جانم حســـین

 *******************

 

مستم  اگر  من، مست  حســینم                    ز بــاده  او   بــه   شــور  و  شــینم

کعبه دلها حسین  کعبه دلها                   یا بن الزهرا حسین  یابن الزهرا

عشق حسین است باغ و بهارم                    ولایـت  او   دار  و  نـــــــــــــــدارم

عشق تو بوده ازازل سرنوشتم                    منــم  گــدای  تــو  و  تــوی  بــهشتم

کعبه دلها حسین  کعبه دلها                  یا بن الزهرا حسین  یابن الزهرا

تا بـــه همــیشه راه تو پویم                   روز   ولادت   بـــا   هـــمه  گـــویم

بــه آسمان دلم، ماه حسین است                   به کشور قلب من، شاه  حسین  است

کعبه دلها حسین  کعبه دلها                  یا بن الزهرا حسین  یابن الزهرا

*******************

 

بیارید دسته های گل، که کشتی نجات آمد

ســرور ســینه زهــرا، ســفینة النجاة آمــد

حســـین آمـــد حســـین آمــد

 

مبــارک جشن میلاد سه نور منجلی آمــد

شفیع مــا گــنهکاران، حســین بن عـــلی آمــد

حســـین آمـــد حســـین آمــد

 

جـــهان پر شد ز عطر و گل به روز سوم شعبان

گل طاها، گل زهرا، جهان را کرده گلباران

حســـین آمـــد حســـین آمــد

 

ملائک می زند بوســه به آن رخسار زیبایش

امیرالمومنین هر دم زند بوسه به لب هــایش

حســـین آمـــد حســـین آمــد

 

به چهارم شعبان  علی  را   نور عین آمد

گل ام البنین عباس، علــمدار حســـین آمــد

حســـین آمـــد حســـین آمــد

 

ز جنت حوریان گویند بابِ زین العابدین آمــد

گــل زیــبای زهرا و امیرالمومنین آمـــد

حســـین آمـــد حســـین آمــد

 

تــو ای نور دل طاها، روا کن حاجت ما را

بده عیدی به ما امشب به حق مادرت زهرا

حســـین آمـــد حســـین آمــد

 *******************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی