کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه شهادت امام کاظم علیه السلام۵

×××××××××××××××××××××

منصور عرب

ای حضرت موسی دمت مسیحا

یوسف طاها ، یا باب الحوائج

فاطمه تباری دل و دلداری

هوام و داری ، یا باب الحوائج

نیم نگات کافی ، دل بشه صافی

بشرم و حافی ، دورت می گردم

با یه السلام ، تا حرم میام

تویی تو آقام ، دوای دردم

)غریب آقام3) مدد مدد

××××××

دو عشق و دو گنبد چه قیامت کرد

دل میره مشهد ، تو باب الجوادم

تو حرم حیرونم از کی بخونم

ابر بارونم ، تو باب المرادم

شیعه دلیره ، اگه چون شیره

آخه در حصن ، جوشن صغیره

دل که مدهوشه ، گرم چاووشه

اذن شیش گوشه ، ازت می گیره

)غریب آقام3) مدد مدد

 

دریافت سبک

××××××××××××××××××××
میثم مومن نژاد

نوحه

ﻃﺎﻳﺮ ﻗﺪﺳﻢ و ﺑﺴﺘﻪ ﺩﺭ ﺯﻧﺠﻴﺮ ﺑﻴﺪاﺩ

ﺳﻮﺭﻩ ی ﻧﻮﺭﻡ و ﮔﻮﺷﻪ ی ﺯﻧﺪاﻥ ﺑﻐﺪاﺩ

اﺷﻚ ﭼﺸﻤﻢ ﺳﺘﺎﺭﻩ ی ﺷﺐ ﻣﻦ

ﺫﻛﺮ ﺧﻠﺼﻨﻲ ﻳﺎﺭﺏ ﺑﺮ ﻟﺐ ﻣﻦ

ﺳﻴﺪﻱ ﺳﻴﺪﻱ ﻣﻮﺳﻲ اﺑﻦ ﺟﻌﻔﺮ

××××××

ﺩﻳﺪﻧﻲ ﺷﺪ ﻧﻤﺎﺯ ﺷﺒﻢ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﺑﺴﺘﻪ

ﺣﻠﻘﻪ ی ﺁﻫﻨﻴﻦ ﺳﺎﻕ ﭘﺎﻳﻢ ﺭا ﺷﻜﺴﺘﻪ

ﺷﺎﻫﺪ ﻏﺮﺑﺘﻢ اﺷﻚ ﺷﺒﺎﻧﻪ

ﺑﻪ ﻣﻼﻗﺎﺗﻢ ﺁﻣﺪ تاﺯﻳﺎﻧﻪ

ﺳﻴﺪﻱ ﺳﻴﺪﻱ ﻣﻮﺳﻲ اﺑﻦ ﺟﻌﻔﺮ

××××××

ﺁﻩ ﻣﻦ ﺯﺩ ﺷﺮﺭ ﭘﻴﻜﺮ ﻫﻔﺖ ﺁﺳﻤﺎﻥ را

ﻣﻦ به ﺟﺎﻧﻢ ﺧﺮﻳﺪﻡ ﺑﻼﻱ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﺭا

اﻱ ﺧﺪا ﺭﻧﮓ ﻻﻟﻪ ﺑﺪﻧﻢ ﺷﺪ

ﺟﮕﺮﻡ ﭘﺎﺭﻩ از زﻫﺮ ﺳﺘﻢ شد

ﺳﻴﺪﻱ ﺳﻴﺪﻱ ﻣﻮﺳﻲ اﺑﻦ ﺟﻌﻔﺮ

 

دریافت سبک

××××××××××××××××××××××××
واحد

 بند دلم پاره شده ، با طعنه های دشمنا

جا می گیره روی لبم ، شمیم عطر ربنا

دلم از دنیا دیگه سیره ای خدا جون

وجودم رو غصه می گیره ای خدا جون

نمی خوام دیگه یه لحظه زنده بمونم

می خوام برم پیش مادر قد کمونم

واویلا ، واویلا ، واویلا ، واویلا

××××××

از جای زنجیر ستم، خون می چکه روی زمین

واسه تسلا پسرم ، بیا یکم پیشم بشین

عزیز بابا دیگه قلبم تاب نداره

بمیرم من دیگه معصومه خواب نداره

نگاهش داره دل من رو می سوزونه

منو داره سمت کربلا می کشونه

واویلا ، واویلا ، واویلا ، واویلا

××××××

آروم آروم پیکرم و، بروی تخته بزارید

زنجیرای گردنم و ، خیلی آهسته بر دارید

داره انگار پوست خشک من کنده می شه

جواب اشک دو چشمونم خنده می شه

همون وقتی که روی خاک غم می افتم

بمیرم یاد عزای عمه م می افتم

واویلا ، واویلا ، واویلا ، واویلا

 

دریافت سبک

×××××××××××××××××××××××××
نوحه

 زهر هارون زده ، شعله بر پیکرم

آمده دیدنم ، فاطمه مادرم

خون دل خورده ام

از جفا ای خدا

آه و واویلتا

××××××

سندی فتنه جو ، طاقتم را ربود

پیکر خسته ام ، شده زخم و کبود

کی شود جان من

از اسارت رها

آه و واویلتا

××××××

از جفای عدو ، شد رضا بی پدر

کنج زندان شده ، پاره پاره جگر

تا دم واپسین

از غم کربلا

آه و واویلتا

××××××

کنج زندان خود ، روضه خوان توام

لحظه هایی دگر ، میهمان توام

بهر دیدار تو

می کنم التجا

آه و واویلتا

دریافت سبک

××××××××××××××××××××××××
محسن طالبی پور

 داره می بــاره از آسمونا )بارون نم نم 2)

بر سر و سینه باز می زنیم با )یاد محرم 2)

دوباره شده فاطمه دلخـون

هیاتا شده باز سیاه پوشون

برا پدر ) شاه خراسون 2)

بازم یه دهه با اشک وعزاست

دلهای همه مهمون رضاست

آقای غریب

××××××

وای یه امامی رنجیده بازم )از غل و زنجیر 2)

از تـازیونه بـر تن کوهِ )بغض نفس گیر 2)

امـامی که تو زندون اسیره

سراغش و هیچ کس نمی گیره

غریبونه و )تنها می میره 2)

آقایی که تـو گودال بلاست

گریَش همیشه از کرببلاست

آقای غریب

 دریافت سبک

×××××××××××××××××××××××××××
امیر عباسی

نوحه

 با دیده ی گریان و با قلب مضطر
 ناله دارم در غم موسی بن جعفر

با غل و زنجیر از زندان بغداد

یوسف فاطمه گردیده آزاد

واویلا واویلا آه و واویلا

××××××

میان زندان غم ناله ها میزد      با اشک دیده رضا را صدا میزد

زمزمه لبش با چشم گریان

پسرم پسرم رضا رضا جان

واویلا واویلا آه و واویلا

××××××

روزه بود و یوسف حیدر کرّار     هر شب با رزق بلا می نمود افطار

روزش در تاریکی همچون شب تار

آزرده شد دلش از ظلم و آزار

واویلا واویلا آه و واویلا

××××××

در کنج زندان شده جان او بر لب     گریه کند با یاد غربت زینب

او که یار و هوادار حسین است

کوفه و شام علمدار حسین است

واویلا واویلا آه و واویلا

××××××

ای زندانی کوفه جان ها فدایت     به قربان ناله های وا اخایت

یتیمان گرسنه دور و برت

از تن جدا شد سر برادرت

واویلا واویلا آه و واویلا

 

دریافت سبک

×××××××××××××××××××××
امیر عباسی

نوحه

 

گل زهرا اسیر درد و بلا وای وای

کنج زندان غم شد کرببلا وای وای

مضطر گشت و نالان   خورشید خراسان

با ناله بگوییم            تسلیت رضا جان

یا موسی بن جعفر باب الحوائج

×××××× 

بسکه در کنج زندان رنج و بلا کشیده

قامت عمرش از این بار بلا خمیده

از جانش شده سیر   از غصه شده پیر

همدش به غربت     گشته غل و زنجیر

یا موسی بن جعفر باب الحوائج

×××××× 

عاقبت شیعیان بر وصال او رسیدند

پیکرش را به روی تخته ی در بدیدند

واویلا و فریاد     از این ظلم و بیداد

از زندان بغداد     یوسف گشته زاد

یا موسی بن جعفر باب الحوائج

 دریافت سبک

×××××××××××××××××××

حبیب باقرزاده

زمینه

چشام بازم بارونه     دوباره باز گریونه

دلم غزل می خونه واویلا

دلم بازم بی تابه     شب غم مهتابه

دو دیده هام پر آبه واویلا

الهی که بمیرم            برا تو ای امیرم

تو زندون چه بی کس چه تنها جون دادی

بمیرم برا تو ای آقا جون دادی

بسته بود با زنجیر دست و پا جان دادی

برا تو می زنم به سینه

مصیبتای تو غمینه

مهر شما به دل می شینه

غریب آقام امام کاظم

 ×××

الا غریب زهرا   تو کنج زندون تنها

 شدی غریب ای آقا واویلا

مثل یه گل پژمردی   تو تازیانه خوردی

از حرفای بد مردی واویلا

می زدن تازیونه تو زندون غریبونه

زیر لب می خوندی به یاد کربلا

می خوندی به یاد امام سر جدا

می خوندی از سر به روی نیزه ها

همیشه یاد کربلایی     همیشه یاد نینوایی

 تو روضه خون سر جدایی

غریب آقام امام کاظم

دریافت سبک

××××××××××××××××××××××
حبیب باقرزاده
زمینه

 

دوباره آسمون قلب من تاره ، وای

داره بارون درد و غصه می باره ، وای

برای روضه های حضرت کاظم ، وای

حال و هوایی عاشقان چه غم‌باره ، وای

برای غربت آقا

 

باید از جون مایه گذاشت   گوشه زندان بلا

بخدا یاوری نداشت    آقام آقام ، واویلتا

×××

دیگه نفس نفس زدن برام سخته ، وای

خونابه های ساق پا شده لخته ، وای

رسیده لحظه های آخر عمرم ، وای

تابوت جا نثاریم شده تخته ، وای

دم آخر حال وه ، وایم

شده باز غرق شوروشین

طنین ذکر لب من

شده مولانا یا حسین

آقام آقام ، واویلتا

دریافت سبک

××××××××××××××××××
محمدمهدی روحی
زمزمه

باب الحوائج یعنی ، غریبه ای میون زندون

با دست و پای بسته محزون ، آروم آروم داره می ده جون

باب الحوائج یعنی ، مرد گره گشای دنیا

وارث گریه های زهرا ، افتاده تو سیاه چال تنها

××××××

باب الحوائج یعنی ، خزون شده تموم باغش

فدای غصه های داغش ، شکسته استخون ساقش

باب الحوائج یعنی ، از یهودی ببینی آزار

سیلی بزنه روزی صدبار ، بخوره صورتت به دیوار

××××××

باب الحوائج یعنی ، ناله های پیاپی هرشب

باب الحوائج یعنی ، داغی و سنگینی زنجیر

توهین و ناسزا و تحقیر ، زخم زبونا مثل شمشیر

دریافت سبک

××××××××××××××××××××××××
میثم مومنی نژاد
نوحه

طائر قدسم و بسته در زنجیر بیداد

سوره ی نورم و گوشه ی زندان بغداد

اشک چشمم ستاره ی شب من

ذکر خلصنی یارب بر لب من

من غریبم خدایا من غریبم

سیدی سیدی موسی ابن جعفر

××××××

دیدنی شد نماز شبم با دست بسته

حلقه ی آهنین ساق پایم را شکسته

شاهد غربتم اشک شبانه

به ملاقاتم آمد تازیانه

من غریبم خدایا من غریبم

سیدی سیدی موسی ابن جعفر

××××××

آه من زد شرر پیکر هفت آسمان را

من به جانم خریدم بلای شیعیان را

ای خدا رنگ لاله بدنم شد

جگرم پاره از زهر ستم شد

من غریبم خدایا من غریبم

سیدی سیدی موسی ابن جعفر

دریافت سبک

×××××××××××××××××××××
قاسم نعمتی

پریشان و بى پناهم ، شده زندان قتلگاهم

خدایا خسته شدم من ، اجابت کن سوز و آهم

چه گویم ، از این بى حرمتى ها

قسم بر ، پریشانى زهرا

از اینجا ، خلاصم کن خدایا

رسیده جانم از غصه بر لب

شده روزم تیره همچنان شب

دعایم گردیده هر خلصنى یا رب

واویلا ، غریبم من خدایا

××××××

من و زخم تازیانه ، شکنجه هاى شبانه

دگر جا واکرده زنجیر ، به روى پهلو وشانه

بخوانم ، دعا با دسته بسته

زبسکه ، نمازم را شکسته

مسیر ، نفس در سینه بسته

دگر تا خورده این ساق پایم

نمى آید بالا این صدایم

ز بسکه در زندان کرده با پا جا به جایم

واویلا ، غریبم من خدایا

××××××

به روى یک تخته پاره ، شدم چیده چون ستاره

به هم ریزد استخوانم ، نه با ضربه با اشاره

اگر شد ، پر از خون پیکر من

نگشته ، جدا از تن سر من

نرفته ، اسیرى دختر من

سلام من بر آن سر بریده

که با چشم خوداز نیزه دیده

چگونه دختر شد در خرابه قد خمیده

واویلا ، غریبم من خدایا

دریافت سبک

×××××××××××××××××××


نظرات  (۱)

۲۹ آذر ۹۷ ، ۱۱:۴۱ موسئ رمضانی
سلام
خیلی عالی بود
زحمت کشیدید
ممنون
اگر از همه اهل بیت داشته باشی خیلی خوب میشه
پاسخ:
 سلام
تشکر از لطف شما
از 14 معصوم علیهم السلام هست به علاوه اعضای محترم خاندان ایشان
چه کسی را پیدا نکردید؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی