کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه های فاطمیه

شاعر : استاد حاج سید محسن حسینی

 

شمع شام تارم - تو بیا کنارم - جز تو کس ندارم

شد لحظه های آخر من

ای شکیب زهرا - ای غریب زهرا - ای طبیب زهرا

بیا کنار بستر من

من حاجتم را از خدا می گیرم امشب

علی علی می گویم و می میرم امشب

جانم علی جانم علی جانم علی جان

**

ای امام تنها - ماه عالم آرا - همه هست زهرا

ببین نماز آخرم را

گنهم چه بوداست - یاس تو کبوداست - آخرین سجود است

ببین دو چشمان ترم را

ای شام قدرم خرمن مویت علی جان

در کوچه ها بودم دعا گویت علی جان

جانم علی جانم علی جانم علی جان

**

من وظلم و کینه - یار بی قرینه - نفسم به سینه

افتاده امشب به به شماره

یار بی طرفدار - با دوچشم خونبار - باشد آخرین بار

که می کنم ترا نظاره

دیگر نمی خواهم عصا ای یار بی یار

دیگر نمی گیرم دودستم را به دیوار

جانم علی جانم علی جانم علی جان

***************

زبان حال حضرت امیر

گل ارغـــــوانم – یــــار قد کمانم

بی تو بی نشانم - مرو مرو فاطمه جانم

ای تمــام هستم – من ز پــــــا نشستم

می روی ز دستم  -  ای جان من من نیمه جانم

ای کشتی شکــسـته ام پهلو گرفتی

کشتی مرا از بس که از من رو گرفتی

زهرای من زهرای من خدانگهدار


ای گل پیمبر – با دو دیـــــده تر

در کنار بستر-سر بر سر زانو بگیرم

ای بنفـشه رویم – مـن بـه گـفـتـگـویم

باشد آرزویـــم - از بعد تو من هم بمیرم

برمن اگر نظاره هم نمی کنی تو

دیگر چرا اشاره هم نمی کنی تو

زهرای من زهرای من خدانگهدار

شمع شام تارم  - بی تو کس نـــدارم

بی تو بیقــرارم - بی تو سلام بی جوابم

می روی شبانه – از چه بی نشــــــانه

می روی زخانه - تو می کنی خانه خرابم

ای یار بیمار علی خدانگهدار

تنها طرفدار علی خدانگهدار

زهرای من زهرای من خدانگهدار

دریافت سبک

****************************

ای پرستوی من مرو از لانه ام

بانوی خانه ام مرو از خانه ام

ای طرفدارم بی طرفدارم - چشم خود وا کن یار بیمارم

فاطمه جانم   فاطمه جانم

می کنم التماس ای جوان علی

قدکمان علی ای کمان علی

دیده بگشا و کن تماشایم - یار تنهایم بی تو تنهایم

فاطمه جانم فاطمه جانم

عمر من می شود بی تو عمرم تمام

با اشاره مکن به علی تو سلام

خداحافظ ای لاله پرپر - خداحافظ ای سوره کوثر

فاطمه جانم فاطمه جانم

ای جوان علی شده ای از چه پیر

جان زینب دگر تو زمن رو نگیر

من که در ذکر ام یجیبم - ای طبیب من بی تو غریبم

فاطمه جانم فاطمه جانم

دریاف سبک

*********************

بیمارم و من جز تو پرستار ندارم

جز ناله پیوسته دگر کار ندارم

ای باغ وبهارم - شد فصل خزانم

من می روم امشب - با قد کمانم

مظلوم علی جان - مظلوم علی جان

از حادثه کوچه به کس لب نگوشدم

بین درو دیوار دعاگوی تو بودم

ای من به فدای - چشمان تر تو

تاهستم علی جان - هستم سپر تو

مظلوم علی جان - مظلوم علی جان

سوزانده مرا اشک غریبانه ات ای یار

تو شمعی و من سوخته پروانه ات ای یار

گرچه همه سوزم - گرچه همه دردم

تا لحظه آخر - دور تو بگردم

مظلوم علی جان - مظلوم علی جان

بیمار تو را سجده آخر بود امشب

با دست خودم شانه زدم بر سر زینب

پرگشته مشامم - از بوی حسینم

من بوسه بگیرم - از روی  حسینم

مظلوم علی جان - مظلوم علی جان

دریافت سبک

***************************

ای قد کمان من - جوان من - مکن از غم داغ خود پیرم

ای یار بیمارم - طرفدارم - به خدا زفراقت می میرم

یاس خوشبوی من - تو هستی پرستوی من

مرو نیمه شب از لانه

ای سپاه حیدر - تو هستی پناه حیدر

تو مرو شبانه از خانه

چشم خود را بسته ای تو - مگر از من خسته ای تو

ای شمع شام تارم - من سر به زانو دارم

مشگل گشایم زهرا - خورده گره بر کارم

زهرا مرو زهرا

زهرا زهرا زهرا - گل طاها - زچه رنگ تو چون ارغوان است

ای لاله چیده - قد خمیده - به خدا که علی بی نشان است

کوثر قرآنم - تویی مادر طفلانم

تو دگر دلم را مسوزان

یار هجده ساله - دلم خون شده چون لاله

تو زچشم من رو مگردان

کرده ای افسرده حالم - بسکه گفتی کن حلالم

برمن نظاره کردی - از من کناره کردی

کشتی مرا تو از بس - بر من اشاره کردی

زهرا مرو زهرا


دریافت سبک

**************************

سوسو می زنی امشب - ای شمع شب تارم - ای شمع شب تارم

تاکی بر سر زانو    باید سر بگذارم - باید سر بگذارم

من ماندم و تنهایی - بادیده دریایی - فاطمه ی جوانم

چون شمع و آبم کردی - خانه خرابم کردی -  جوان قد کمانم

از چه بار سفر بستی ای سپر من - ای سپر من

باشد محو تماشا بر توچشم تر من - بر تو چشم تر من

ای کوثر قرآنم - ای مادر طفلانم - خزان مشو ای یاسم

ای یار بیمار من - تنها طرفدار من - بشنو تو التماسم

 

از پاتا بسر تو  -   آید بوی جدایی - آید بوی جدایی

من محتاج تو هستم - تو محتاج عصایی - تو محتاج عصایی

دیدم به چشم خونبار - دستت بود بر دیوار - ای یار هجده ساله

منم ترا پرستار - مگو خدانگهدار - خزان مشو ای لاله

دریافت سبک

*************************

چشم خود واکن ای         یار بیمار من 2
مانده تنها علی             ای طرفدار من2
فاطمه فاطمه فاطمه فاطمه

یار بیمار من ای به دردم طبیب
ذکر طفلان تو شده ام یجیب
فاطمه فاطمه فاطمه فاطمه

چشم خود بسته ای ای جوان علی
به کجا می روی ای کمان علی
فاطمه فاطمه فاطمه فاطمه

خدانگهدار ای لاله چیده ام
خدانگهدار ای یار شهیده ام
فاطمه فاطمه فاطمه فاطمه

ببین نشسته ام کنار بسترت
من فدای تو و نماز آخرت
فاطمه فاطمه فاطمه فاطمه

***********************************

به کجا میروی شمع خاموش من
مانده تابوت تو بر سر دوش من
فاطمه فاطمه فاطمه فاطمه

چشم خود واکن ای یار بیمار من
دل من خون مکن ای طرفدار من
فاطمه فاطمه فاطمه فاطمه

مرو از خانه ام ای شبم را سحر
یا بمان پیش من یامرا هم ببر
فاطمه فاطمه فاطمه فاطمه

رو سوی خانه کن بهتر از جان من
تو بیا شانه کن موی طفلان من
فاطمه فاطمه فاطمه فاطمه

بی تو یا فاطمه من غریبم غریب
ذکر طفلان من شده ام یجیب
فاطمه فاطمه فاطمه فاطمه

**********************************

زبانحال امام حسن(ع)

دیدم که شد نقش زمین - یاس امیرالمومنین
یک کوه غم دارم به سینه - از کوچه تنگ مدینه
واویلتا آه و واویلا

 

تاکردم احساس خطر - بر مادرم شدم سپر
در کوچه ها کردم دعایش - خو را فکندم من به پایش
واویلتا آه و واویلا

من روی نیلی دیده ام - من جای سیلی دیده ام
آورده ام در آن زمانه - صاحب خانه سوی خانه
واویلتا آه و واویلا

با دیده از خون ترم - شدم عصای مادرم
او بهتر از جان حسن بود - دستش میان دست من بود
واویلتا آه و واویلا

ماندم که من گویم چها - مردم میان کوچه ها
من بودم و آن روی حاکی - من بودم و چادر خاکی
واویلتا آه و واویلا
***************************************
من خسته تر از خسته ام - بار سفر را بسته ام
علی بیا رو سوی من کن - بیا مرا غسل و کفن کن
مظلوم علی مظلوم علی جان

 

شد لحظه های آخرین - علی بیا سیرم ببین
شمعم که در سوز و گدازم - این باشد آخرین نمازم
مظلوم علی مظلوم علی جان

 

با تو چها گویم چها - ماندم میان کوچه ها
ای قبله ام رویت علی جان - بودم دعا گویت علی جان
مظلوم علی مظلوم علی جان

 

ای دلبر خانه نشین - ای روی تو خلد برین
اگر چه من تمام دردم - بیا بیا دورت بگردم
مظلوم علی مظلوم علی جان

 

بهارم عمرم شده خزان - من میروم دامن کشان
پرستوی شکسته بالم - رفتم علی جان کن حلالم
مظلوم علی مظلوم علی جان
دریافت سبک

***********************************

زبانحال حضرت زینب(س)

 

شمع شام تار زینب - مادر بیمار زینب
می کشد من را سکوتت - مادر من مادر من
از چه مادر دلغمینی - در نماز آخرینی
دیدنی باشد قنوتت - مادر من مادر من
اشک غربت می چکد از چشم بابای غریبم
در کنار بسترت در ناله ام یجییبم
مادر قامت کمانم - می زنی آتش بجانم
مادر زینب به روی زینب خود دیده بگشا
دارد امشب مادرم حال پرستارت تماشا

***
مادر قامت خمیده - از چه رنگ تو پریده
هست و بود زینبی تو - مادر من مادر من
من پرستار تو هستم - در کنار تو نشستم
از چه رو جان بر لبی تو - مادر من مادر من
مادر بیمار من ناز تو با جان میخرم من
تا نفس دارم میان خانه راهت میبرم من
ای همه هستم فدایت - دستم من باشد عصایت
این چنین ره رفتنی در خانه ما کس ندیده
دست تو در دست من اما شود پایت کشیده

***
بسته ای چشمان تر را - بسته ای بار سفر را
تا سحر از غم نخفتی - مادر من مادر من
می روی از آشیانه - از حدیث تازیانه
رفتی و باکس نگفتی - مادر من مادر من
می دهی بوی خزان ای لاله از غم فسرده
از چه مادر می زنی امشب نفس اما شمرده
من کجا و خانه داری - من کجا و سوگواری
مادرم بار دگر بوسه بزن بر روی زینب
با همان دست شکسته شانه کن گیسوی زینب
دریافت سبک

*******************************

در پیش تو ای بیمارم – شب تا به سحر بیدارم

من با که بگویم زهـرا – افتـــاده گره در کارم

زآه خود دلم مسوزان – کمتر تو از من رو بگردان

مرو مرو فاطمه جانم

 

ای شمع شبستان من – ای کوثر قـــــرآن من

از چه ز نفس افتــادی – ای مــــادر طفلان من

کردی مرا افسرده حالم – از بسکه گفتی کن حلالم

ای یاور قامت کمانم

مرو مرو فاطمه جانم

 

از جان جهانی سیرم – زانو به بغل می گیرم

ای یاور سیلی خورده – آخر ز غمت می میرم

دیگر ندارم من طرفدار – زهرای من خدانگهدار

تو می روی از آشیانم

مرو مرو فاطمه جانم

 

افسردی و من افسردی – پژمردی و من پژمردم

تو پشت در افتـادی من –آنجــا زخجالت مُردم

سوزانده ای جگر علی را – همراه خود ببر علی را

بی تو غریب و بی نشانم

مرو مرو فاطمه جانم

 

تو دیـــدۀ بسته داری – تو پیــکـر خسته داری

هنگـــام قنوتت دیدم – تو دست شکسته داری

توئی همه بود و نبودم – توئی گل یاس کبودم

ببین دو چشم خونفشانم

مرو مرو فاطمه جانم

دریافت سبک

**********************************

وای ، علی دگر سپر ندارد    قرآن من کوثر ندارد

حسین من مـادر ندارد   مرو

وای ، سر بر سر زانو بگیرم     دعا کن ای جوان پیرم

کنــار بستـرت بمیرم    مرو

کسی نشان نگیرد از من بی نشانه

مرو ز خانه من ای خورده تازیانه

ای شمع خانه من افتاده‌ای ز سوسو

برخیز و کن تماشا باشد سرم به زانو

فاطمه جوانم    جوان قد کمانم

******

وای ، نماز خود نشسته خواندی    چرا به پیش من نماندی

دیدی به چه روزم نشاندی    مرو

وای ، دیگر ندارم من طرفدار     ای مانده بین در و دیوار

زهـرای من خدا نگهدار    مرو

غیر از خدا ز حالم کسی خبر ندارد

امن یـجـیـب زینب چرا اثر ندارد

امشب تو ای پرستو مرو ز آشیـانم

ماه گرفته مـن مـرو ز آسمـــانم

فاطمه جوانم    جوان قد کمانم

******

وای ، خزان مشو ای لاله من    ماه نهان در هاله من

ای یـار هـجده ساله من   مرو

وای ، اشک غمم ریزد بدامن    حرفی بزن دلم تو مشکن

قبله ی رو به قبله من     مرو

ای مانده بین کوچه از من مگر چه دیدی

بیمـار نیمه جانم از من تو دل بریدی

ترسم که تو بسوزی بـار دگر ز آهم

ای یک تنه سپاهم ببین که بی سپاهم

فاطمه جوانم    جوان قد کمانم

دریافت سبک

************************************

زبانحال منتظران حضرت مهدی (عج)

 

بهار آمد ولیکن - بهار من نیامد

گل آمد سبزه آمد - نگار من نیامد

نمی دانم تو ای مولا   چرا از ما جدایی

گل خوش عطر و بوی ما بگو با ما کجایی

بیا یابن الحسن      بیا یابن الحسن

به گیسویت قسم دل به گیسوی تو بستم

تمام عمر خود را - سر راهت نشستم

من ازهردیده ی خود خون فشاندم یابن الزهرا

تمام جمعه ها را ندبه خواندم یابن الزهرا

بیا یابن الحسن بیا یابن الحسن

میان آسمانم - تو ماه دلربایی

تو در شهر مدینه - و یا در کربلایی

ترا هر سائل بی توشه می خواند کجایی

ترا هر گوشه شش گوشه می خواند کجایی

بیا یابن الحسن بیا یابن الحسن

طبیب من بیا که - سراپا رنج و دردم

دلم خوهد بیایی - که دور تو بگردم

دلم خواهد زخاک پای تو من بوسه گیرم

از آن ترسم ندیده روی ماهت را بمیرم

بیا یابن الحسن بیا یابن الحسن

دریافت سبک

*************************

شهادت حضرت زهرا (س)

بگو چرا ای بانوی خانه بار سفر را بستی شبانه
سر بر سر زانو بگیرم زهرا دعا کن تا بمیرم
یا فاطمه یا فاطمه جان

***
بیمار خانه بودی شکیبم من در نوای امن یجیبم
مرو مرو ای آفتابم بی تو سلام بی جوابم
یا فاطمه یا فاطمه جان
***
پیرم مکن ای یار جوانم کردی کمانم ای قد کمانم
قرآن من کوثر ندارد علی دگر سپر ندارد
یا فاطمه یا فاطمه جان
***
من آشنایی جز غم ندارم ای محرم من محرم ندارم
ای لاله ی افسرده ام خدا نگهدار ای یار سیلی خورده ام خدانگهدار
یا فاطمه یا فاطمه جان

دریافت سبک

************************************

نوحه بستر شهادت حضرت زهرا (س)

((به چشم نیمه بازت به من کردی نظاره
مرا کشتی ز خجلت ز بس کردی اشاره))2
ای دین و ایمانم ، ای بهتر از جانم ، کوثر قرآنم 2
یا زهرا ، یا زهرا
******
ز اشک دانه دانه بشویم بسترت را
تماشا می کنم من نماز آخرت را
مرو جوان من ، ای قد کمان من ، از آشیان من
یا زهرا ، یا زهرا
******
بیا از آسمانم مرو ای آفتابم
جواب هر سلامم سلام بی جوابم
تنها طرف دارم ، ای یار بیمارم ، تنها تو را دارم
یا زهرا ، یا زهرا
دریافت سبک

************************************

  نوحه شب و روز شهادت حضرت زهرا (س)

دریا شد دو دیده ی من  ،  وقتی ای کشتی من پهلو گرفتی
بگو تو از من چه دیدی که مرا دیدی و از من رو گرفتی
آه ، لاله ی پرپر من سوره کوثر من
سوره کوثر من
آه ، مانده محو نگاهت هر دو چشم تر من
هر دو چشم تر من
مظلومه زهرا ، مظلومه زهرا
******
ای یار شکسته سینه مکن از آه سینه ی خود آبم
با تو ای زهرا بگویم من بدون تو سلام بی جوابم
آه ، سرو بشکسته ای تو چشم خود بسته ای تو
چشم خود بسته ای تو
آه ، من گمانم که زهرا از علی خسته ایی تو
از علی خسته ایی تو
مظلومه زهرا ، مظلومه زهرا
******
از خانه چرا شبانه می روی ای یار تازیانه خورده
بیمارِ جان به لب من پیش چشمم میزنی نفس شمرده
آه ، من غریبم غریبم ای نگاهت طبیبم
ای نگاهت طبیبم
آه ، دارد امشب شنیدن ذکر ام یجیبم
ذکر ام یجیبم
مظلومه زهرا ، مظلومه زهرا
دریافت سبک

*******************************

  شب شهادت حضرت زهرا(س)
ای یار تنها یار تنهای تو هستم
هر روز و شب محو تماشای تو هستم
من یار بیمار توام ای وای ای وای
شمع شب تار توام ای وای ای وای
تنها طرفدار توام ای وای ای وای
دارد تماشا بسترم ای وای ای وای
شد بسته چشمان ترم ای وای ای وای
شد لحظه های آخرم ای وای ای وای
******
ای قبله ی من روی تو خدانگهدار
ای شام قدرم موی تو خدانگهدار
ای مانده تنها در وطن ای وای ای وای
من با تو می گویم سخن ای وای ای وای
می گویم از غسل و کفن ای وای ای وای
ای همسر غریب من ای وای ای وای
نگاه تو طبیب من ای وای ای وای
صبر من و شکیب من ای وای ای وای
******
ای قبله ام ببین نماز آخرم را
ببین که می بندم دو چشمان ترم را
ای جان من جان بر لبم ای وای ای وای
پیش تو مهمان امشبم ای وای ای وای
جان تو جان زینبم ای وای ای وای
تو شمع و من پروانه ات ای وای ای وای
من می روم از خانه ات ای وای ای وای
ببر مرا بر شانه ات ای وای ای وای
دریافت سبک

***********************************

حضرت زهرا (س)

جوان علی - کمان علی - مرو ماهم از آسمان علی2

عزیز دلم - زتو خجلم – (زده آهت آتش به جان علی)2

مرو فاطمه - مرو فاطمه - مرو فاطمه - مرو فاطمه

پناه علی - سپاه علی - زهر سو غمت بسته راه علی

شکیب علی - طبیب علی - ببین خون چکد از نگاه علی

مرو فاطمه - مرو فاطمه - مرو فاطمه - مرو فاطمه

تویی یارمن - طرفدار من - ببین صد گره خورده بر کار من

تویی کوثرم - تویی همسرم - شبانه مرو از کنار علی

مرو فاطمه - مرو فاطمه - مرو فاطمه - مرو فاطمه

شهیده من - خمیده من - مرو نور دیده ز دیده من

کجا می روی - چرا می روی - تماشا کن اشک چکیده من

مرو فاطمه - مرو فاطمه - مرو فاطمه - مرو فاطمه

دریافت سبک

************************************

حضرت زهرا (س(

من التماست می کنم ای یار بیمارم مرو2

تنهای تنها مانده ام تنها طرفدارم مرو

فاطمه فاطمه فاطمه یازهرا

پیشم نمی مانی چرا ای مانده بین کوچه ها

چشمان خود واکن ببین بامن چها کردی چها

فاطمه فاطمه فاطمه یازهرا

ای ماه من از آه خود چون شمع آبم می کنی

با رفتنت از خانه ام خانه خرابم می کنی

فاطمه فاطمه فاطمه یازهرا

دریای چشمان ترم بعداز تو طوفانی شود

ای وای اگر عمر علی بعداز تو طولانی شود

فاطمه فاطمه فاطمه یازهرا

پرستوی شکسته پر چرا از لانه می روی

ای بانوی خانه من چرا شبانه می روی

دریافت سبک

*****************************

حضرت زهرا (س(

کسی زحالم خبر ندارد - امن یجیبم اثر ندارد

ای لاله خزانم - آتش زدی به جانم

خدانگهدار - خدانگهدار

بگو چرا بانوی خانه - بار سفر را بستی شبانه

ای یار قد کمانم - فاطمه جوانم

خدانگهدار - خدانگهدار

دستت به سوی خداگرفتی - بیمار خانه شفا گرفتی

پس از تو ای طبیبم - تنهایم و غریبم

خدانگهدار - خدانگهدار

ای کشتی من پهلو گرفتی - چه شد که از من تو رو گرفتی

ای یاس ارغوانم - من بی تو نیمه جانم

خدانگهدار - خدانگهدار

دریافت سبک

*********************************

 حضرت زهرا (س)

تاکی سر خودرا (به زانو بگیرم3) - با این لب بی جان (دعا کن بمیرم 3)

ای پناه من بی پناهم من

ای سپاه من (بی سپاهم من 3)

خون ریزد از چشم ترم (مرو فاطمه 3) - ای سپرم ای سپرم (مرو فاطمه 3(

************

امشب از این خانه ( مرو ای جوانم 3) - تنهای تنهایم ( مرو ای کمانم 3(

یار بیمارم چشم خود واکن

با دو چشمت من را (تماشا کن 3(

چون شمع آبم می کنی (مرو فاطمه 3) - خانه خرابم می کنی (مرو فاطمه 3(

دریافت سبک

************************

حضرت زهرا (س(

به فدای چشم تر تو ای علی جان      تا ابد هستم سپر تو ای علی جان

همه جا یار توهستم - من طرفدار تو هستم

کن تماشا ای طبیبم - یار بیمار تو هستم2

****

قبله من روی چو ماهت ای علی جان

یک تنه هستم سپاهت ای علی جان

بسته بر موی تو بودم - سرخوش از بوی تو بودم

زیر ضرب تازیانه - من دعاگوی تو بودم

****

تو که هستی ماه شب من ای علی جان

تو  که هستی ذکر لب من ای علی جان

آفتابم روی بام است - عمر من عمرم تمام است

تا که جان دارم علی جان - به لبم ذکر سلام است

****

بسته شد چشم ترم امشب ای علی جان

به نماز آخرم امشب ای علی جان

طایر بشکسته بالم - آمده صبح وصالم

من دگر جانی ندارم - یاعلی جان کن حلالم

دریافت سبک

************************************

زبانحال کودکان حضرت زهرا (س)

ببین مادر نشستم در کنار بستر تو

به سختی با زو بسته می شود چشم تر تو

من و شمع وجودت - بسوزد تارو پودت

همه شب تا سحرگاه - من و روی کبودت

ببین مادرم - دو چشم ترم - کند بر تو نظاره

زخانه مرو - شبانه مرو - مکن از ما کناره

****

بریزد اشک غم از چشم بابای غریبم

کنار بسترت در ناله امن یجیبم

شوم مادر فدایت - کنم هرشب دعایت

برای راه رفتن - شود دستم عصایت

ببین مادرم - دو چشم ترم - کند بر تو نظاره

زخانه مرو - شبانه مرو - مکن از ما کناره

****

بدان با رفتنت از خانه من را می کشی تو

چرا ره می روی و بر زمین پا می کشی تو

چو لاله پرپری تو - به قرآن کوثری تو

تمام هست بابا - جوان حیدری تو

ببین مادرم - دو چشم ترم - کند بر تو نظاره

زخانه مرو - شبانه مرو - مکن از ما کناره

دریافت سبک

***********************************

سوی خدا دست دعا گرفتی
ای یار بیمارم شفا گرفتی
جان دادی و جان مرا گرفتی
ای همه هست من - رفتی از دست من

ای مانده بین در و دیوار
فاطمه جان خدانگهدار

***

یار جوان من کجا می روی
ای قد کمان من کجا می روی
از آشیان من کجا می روی
تو بودی پناهم - یک تنه سپاهم

ای مانده بین در و دیوار
فاطمه جان خدانگهدار

***

مرو مرو تنها طرفدار من
سو سو مزن شمع شب تارمن
صدها گره افتاده بر کار من
خیز و کن تماشا - علی مانده تنها

ای مانده بین در و دیوار
فاطمه جان خدانگهدار
دریافت سبک

*************************************

با اشکم می شویم   امشب     یار شهیده
کفن می پوشانم   به این    قد خمیده
من مانده ام و غمها
بی تو شده ام تنها
یافاطمه الزهرا

قرآن من بی تو دگر کوثر ندارد
حسین مظلومم دگر مادر ندارد
چشم تر خود بگشا
افتاده علی از پا
یا فاطمه الزهرا

ماه در خسوفم چشمم شد پرستاره
کشتی مرا زبس کردی بر من اشاره
کشتی زغمت من را
افتاده ای از آوا
یافاطمه الزهرا
دریافت سبک

*****************************

 زآهت آتش زدی تو بر سرا پای من
من به تماشای تو تو به تماشای من
غروبت ای آفتابم - می کند از غم کبابم
رفتنت از خانه من - می کند خانه خرابم
یازهرا زهرا یازهرا


چرا همه هست من بار سفر بسته ای
مگر جوان علی که از علی خسته ای
منم که بی تو غریبم - نگاهت باشد طبیبم
کنار بستر نشستم - به ذکر ام یجیبم
یا زهرا زهرا یازهرا


تمام صبرم ولی نمانده صبر و تابم
منم که از بعد تو سلام بی جوابم
جوانم کردی تو پیرم - در بغل زانو بگیرم
لب گشا امشب دعا کن - بعد تو من هم بمیرم
یا زهرا زهرا یازهرا


منم که از بعد تو از همه تنهاترم
ای همه لشگرم ببین که بی لشگرم
می زنی آتش بجانم - مرو از باغ خزانم
می کنم من التماست - مرو ای قامت کمانم
یازهرا زهرا یازهرا
دریافت سبک

***************************

ماهم از آسمان می رود
مادر قد کمان می رود
جانم فدای تو - گریم برای تو
دخترت زینبم - هستم عصای تو
مادرم مادرم مادرم مادرم

نشستم کنار بسترت
دعا کن بمیرد دخترت
ای آرزوی من - بیا به سوی من
بزن با دست خود - شانه بر موی من
مادرم مادرم مادرم مادرم

عاقبت چرخ نیلوفری
قسمتم کردی بی مادری
دیدم سجود او - شمع وجود او
بوسه گرفتم از - روی کبود او
مادرم مادرم مادرم مادرم


*************************

می روی یار بیمار من

می روی ای طرفدار من

شمع خاموش من - ای کفن پوش من

مانده تابوت تو - بر سر دوش من

یا زهرا یازهرا

 

می روی ای جوان علی

می روی ای کمان علی

از خانه می روی - شبانه می روی

ای پرستوی من - زلانه می روی

یا زهرا یازهرا

 

دیدی ای مانده در کوچه ها

با علی چها کردی چها

ای دارو ندارم - ای باغ و بهارم

به کجا می روی - تنها طرفدارم

یا زهرا یازهرا

 

بیمارم شفا گرفته ای

تو جان مرا گرفته ای

یار مجروح من - در بدن روح من

ماندم در موج غم - مرو ای نوح من

یازهرا یازهرا


دریافت سبک

********************************

شفا گرفتی آخر         ای یار بیمارم

من بی طرفدارم ای    تنها طرفدارم

همچون پرستو پرکشیدی رفتی از لانه

خانه خرابم کرده ای ای صاحب خانه

ای فاطمه جانم

ای شمع خانه از چه افتادی از سوسو

بعد از تو می گیرم من سر بر سر زانو

ای یار هجده ساله ام کردی زغم پیرم

در خانه آتش زده من بی تو می میرم

ای فاطمه جانم

قبر تو باشد موه         صفای من خانه

سعی صفا ور مروه          کنم غریبانه

گفتم بمان اما به پیش من نماندی تو

ماه شبم دیدی به چه روزم نشاندی تو

ای فاطمه جانم

چشم انتظات زینب        با چشم تر مانده

بیا بسوی خانه        ای پشت در مانده

از داغ تو دریای چشمم گشته طوفانی

ای وای اگر عمرم شود بعد از تو طولانی

ای فاطمه جانم

 

دریافت سبک

**************************

وای وای - ای لاله افسرده من

وای وای - ای یار سیلی خورده من

ای نیمه جان بهتر از جان

کمتر دل من را بسوزان

زهرا تو از من رو مگردان

یافاطمه یافاطمه جان

 

وای وای - سر  بر سر زانو بگیرم

وای وای - زهرا دعا کن من بمیرم

ای کشتی ام پهلو گرفتی

با غصه و غم خو گرفتی

چرا تو از من رو گرفتی

یافاطمه یافاطمه جان

 

وای وای - چشمان خود واکن تو زهرا

وای وای - من را تماشا کن تو زهرا

از آه خود کردی کبابم

از من گرفتی صبر و تابم

بی تو سلام بی جوابم

یا فاطمه یا فاطمه جان

 

وای وای - بار سفر را بسته ای تو

وای وای - مگر که از من خسته ای تو

خزان مشو ای گل یاسم

بی تو غریب و ناشناسم

زهرا تو بشنو التماسم

یافاطمه یافاطمه جان

 

دریافت سبک

*********************************

 

الهی الهی - شفا گرفته یارم - خورده گره در کارم

قرآن من کوثر ندارد

حسین من مادر ندارد

***

الهی الهی - شمع شب تار من - تنها طرفدارمن

دیدی به چه روزم نشاندی

دیدی به پیش من نماندی

***

الهی الهی - ای یار هجده ساله - افتاده ای از ناله

ای یار خورده تازیانه

از خانه می روی شبانه

***

الهی الهی - دل من را شکستی - بار سفر را بستی

من ماندم و این چشم خونبار

زهرای من خدانگهدار

***

الهی الهی - این همه هست من - می روی از دست من

بعداز تو ای جوان پیرم

من آرزو دارم بمیرم

دریافت سبک

***************************************

 

بعد از تو ای پروانه آتش گرفته

من ماندم و این خانه آتش گرفته

دیگر نمی گویی سخن زهرا زهرا

آخر تورا کردم کفن زهرا زهرا

دیدی نماندی پیش من زهرا زهرا

یار جوانم رفته ای ای وای ای وای

ای قد کمانم رفته ای ای وای ای وای

از آشیانم رفته ای ای وای ای وای

فاطمه جان فاطمه زهرا زهرا

 

تنهای تنها من زاشک دانه دانه

هم جای سیلی شسته ام هم تازیانه

من ماندم و سوز جگر زهرا زهرا

دیگر ندارم من سپر زهرا زهرا

همراه خود من را ببر زهرا زهرا

ای شمع خاموش علی زهرا زهرا

یار کفن پوش علی زهرا زهرا

رفتی تو بر دوش علی زهرا زهرا

فاطمه جان فاطمه جان زهرا زهرا

***

ای مانده بین کوچه ها از من چه دیدی

از من چه ها دیدی که از من دل بریدی

بی صبر و تابم کرده ای زهرا زهرا

چون شمع و آبم کرده ای زهرا زهرا

خانه خرابم کرده ای زهرا زهرا

ای کوثر قرآن من زهرا زهرا

ای مادر طفلان من زهرا زهرا

این جان من جانان من زهرا زهرا

فاطمه جان فاطمه جان زهرا زهرا

دریافت سبک

شاعر : سید محسن حسینی

*******************************

نظرات  (۱)

سلام
عالی بود
دستتون بی بلا انشاالله برید کربلا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی