کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه



سرود تولد حضرت مهدی عجل الله فرجه۳

*******************

ای قبله نمازگزاران آسمان!       
 ای خلق عالمت به سر سفره میهمان!
هجر تو کرده، قامت اسلام را کمان

الغوث یابن فاطمه! الغوث ( ادرکنی )، الأمان.

« عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان! »

 

ای روح دین! حقیقت ایمان! بیا، بیا

ای جان جان و مصلح کل جهان! بیا. 
تنها امید عترت و قرآن، بیا، بیا

خورشید، تا به کی، در پس ابرها، نهان؟

« عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان! »


ای غائب از نگاه و چراغ دل همه!

داغ فراق تو، شده داغ دل همه. 
گل کرده این شراره به باغ دل همه

آه از جگر بر آمده، آتش گرفته جان.

« عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان! »


ای پر ز اشک چشم تو صحرا! بیا، بیا

ای سینه سوز ناله زهرا (س)! بیا، بیا. 
ای آرزوی زینب کبری (س)! بیا، بیا

تا چند سرو قامت دخت علی (ع)، کمان؟

« عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان! »


مولا (ع)، کنار چاه، صدا می زند تو را

زهرا (س)، به سوز و آه، صدا می زند تو را. 
زینب (س) به قتلگاه، صدا می زند تو را

زخم عزیز فاطمه (س) گوید به صد زبان؛

« عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان! »


از قلب داغدیده، ندا می رسد؛ بیا

از ناله کشیده، ندا می رسد؛ بیا. 
از حنجر بریده، ندا می رسد؛ بیا

ای داغدار لعل لب و چوب خیزران!

« عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان! »


تا کی، ز دیده اشک فشانیم؟ سیّدی!

تا کی، در انتظار بمانیم؟ سیّدی! 
تا کی، دعای ندبه بخوانیم؟ سیّدی!

تا کی، سر بریده جد تو بر سنان؟

« عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان! »


یاران! دعا کنید که دلدار می رسد

خورشید، از درون شب تار می رسد. 
صبح ظهور و وصل رخ یار می رسد

میثم! بریز اشک و دعای فرج بخوان؛

« عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان! »

*************

بـارون شـادی مـیـاد از( آسمونا2)

شب غصه ها سحر شد (آی عاشقا2)

قاصدک خبر آورد از (سمت خدا2)

قـیـامـت بـه پا شد میون عالم بالا

میخونه فرشته توی گوش کهکشونا

میاد از آسمون (آخرین خورشید زهرا2)

نورانــیــه شـبــامـون

کوچه پس کوچه هامون

چراغونیه واسه جشن آقامون

یا مهدی ای گل نرگس

تـوی انـتـظـار دلامـون (دریا می شه۲)

این روزا که تو چشامون(غوغا می شه۲)

بـرات کـربـبـلامـون (امـضـا می شه۲)

مـیـاد اون کـسی که نفس مسیحا داره

میاد اون کسی که خاک پاهاش شفا داره

مـیـادو تـو دسـتـش پــرچم کربلا داره

توی خونه احسـاس

پیچید عطر گل یاس

اومده منتقم حضرت عباس

یا مهدی ای گل نرگس

نجاری

دریافت سبک

***********************

کبـوتـر قـلبم داره بازم بهونه

پراشو وا کرده راهی جمکرونه

طبق طبق گل روی دست زمینه

آقـام امـیـد دل مـسـتـضعفینه

پیمونه شده دیگه لبالب

پروازم بده سامرا امشب

گل نرگس ابا صالح

آوردن آقا رو وقتی از آسـمـونـا

انگاری که دادن یه نفسی به دنیا

حرفاشو امشب کرده خدا خلاصه

برای انسان این اخرین کلاسه

انبیا همه مست و غلامش

یارب کی میاد روز قیامش

گل نرگس اباصالح

دریافت سبک

********************

روزای زیبادر پیشه

گلای نرگس وامیشه

غم رو می زنه از ریشه (انشاءالله2)

اگه بیاد مناره ها اذون شادی سر میدن

اگه بیاد پرنده هارو از قفسها پرمیدن

اگه بیاد آقام صاحب زمونه

رو زمیـن غـمی نمی مونه۲

(بیا گل نرگس2)( ای چراغ راه آسمون2)

شب صـاحب الزمونه

دنیا سـتـاره بـارونه

دلامـون تـرانـه خونه(مهدی بیا2)

بیا ببین که کوچه هـا رو بـاز چراغونی گردن

زمین وآسمون دارن به دور نــا مـت میگردن

بسه دیگه دوری تورو جون سقـا

رو چــشـام قــدم بـزار آقـا

(بیا گل نرگس2)

( ای چراغ راه آسمون2)

دریافت سبک

***********************

من زیـر بارونم دوباره

روی گونـه هامه ستاره

چشمای من در انتظاره

(مهدی بیا2)

همه عشق وامیدو باورم می خونه

سر سجاده دعای مادرم می خونه

بهار دلم نگاردلم قرار دلم (ای گل نرگس بیا)

دل بی عشق تو دل نمی شه

کعبه جز خاک وگل نمی شه

دینم بی تو کامل نمی شه

(مهدی بیا2)

ابـرو بـاد و مـه و خـورشید و فـلک میخونن

همه ی اهل زمین وآسمون جن وملک میخونن

بهار دلم نگار دلم قرار دلم(ای گل نرگس بیا)

مهـرت تو دلها کرده ریـشـه

دوست دارم آقــا هـمـیشـه

صاحبم غیر از تو کی می شه ؟

(مهدی بیا2)

قنوت خسته تو شبای من میخونه

دعای عهد روی لبای من می خونه

بهار دلم نگار دلم قرار دلم (ای گل نرگس بیا)

امشب سامراهم می خونه

دشت کربلا هم می خونه

کعبه خدا هم می خونه

(مهدی بیا2)

این صدای نفسای باده که می خونه

این صدای هوی ذوالفقاره که می خونه

بهار دلم نگار دلم قرار دلم (ای گل نرگس بیا)

دریافت سبک

*********************

باتوهواهوای بارونه,بی تو, دلم ,مثل یک زندونه

باتوهواهوای بارونه,بی تو, دلم ,مثل یک زندونه

باتوهواهوای بارونه,بی تو, دلم ,مثل یک زندونه

باتو کوچه های دلم,چراغونه,دود جلوی هرخونه فرشته می خونه

باتوهو,هوای بارونه,بی تو, دلم ,مثل یک زندونه

باتو کوچه های دلم,چراغونه,دود جلوی هرخونه
فرشته می خونه

اسفند دونه دونه,خدا خودش می دونه

اسفند دونه دونه,خدا خودش می دونه

من اینجا هستم اما,دلم,تو آسمونه

ای گل نرگس  بلات و می خرم,می خوامت,می خوامت

تا دم مرگ و نفس آخرم, می خوامت,می خوامت

به جون مادرم , می خوامت

به جون مادرم , می خوامت

ای گل نرگس  بلات و می خرم,می خوامت,می خوامت

تا دم مرگ و نفس آخرم, می خوامت,می خوامت

به جون مادرم , می خوامت

به جون مادرم , می خوامت

ای گل نرگس  بلات و می خرم,می خوامت,می خوامت

تا دم مرگ و نفس آخرم, می خوامت,می خوامت

به جون مادرم , می خوامت

به جون مادرم , می خوامت

آقا کرم تو به نگاهه,ببین که رو سیاهم

آقا اگه عاشقی گناهه,من آخر گناهم

آقا کرم تو به نگاهه,ببین که رو سیاهم

آقا اگه عاشقی گناهه,من آخر گناهم

اسفند دونه دونه,خدا خودش می دونه

اسفند دونه دونه,خدا خودش می دونه

من اینجا هستم اما,دلم,تو آسمونه

ای گل نرگس  بلات و می خرم,می خوامت,می خوامت

تا دم مرگ و نفس آخرم, می خوامت,می خوامت

به جون مادرم , می خوامت, می خوامت

به جون مادرم , می خوامت, می خوامت

ای گل نرگس  بلات و می خرم,می خوامت,می خوامت

تا دم مرگ و نفس آخرم, می خوامت,می خوامت

به جون مادرم , می خوامت, می خوامت

به جون مادرم , می خوامت, می خوامت

ای گل نرگس  بلات و می خرم,می خوامت,می خوامت

تا دم مرگ و نفس آخرم, می خوامت,می خوامت

به جون مادرم , می خوامت, می خوامت

به جون مادرم , می خوامت, می خوامت

باتوهواهوای بارونه,بی تو, دلم ,مثل یک زندونه

باتو کوچه های دلم,چراغونه,دود جلوی هرخونه
فرشته می خونه

اسفند دونه دونه,خدا خودش می دونه

اسفند دونه دونه,خدا خودش می دونه

من اینجا هستم اما,دلم,تو آسمونه

ای گل نرگس  بلات و می خرم,می خوامت,می خوامت

تا دم مرگ و نفس آخرم, می خوامت,می خوامت

به جون مادرم , می خوامت, می خوامت

به جون مادرم , می خوامت, می خوامت

آقا کرم تو به نگاهه,ببین که رو سیاهم

آقا اگه عاشقی گناهه,من آخر گناهم

آقا کرم تو به نگاهه,ببین که رو سیاهم

آقا اگه عاشقی گناهه,من آخر گناهم

ای گل نرگس  بلات و می خرم,می خوامت,می خوامت

تا دم مرگ و نفس آخرم, می خوامت,می خوامت

به جون مادرم , می خوامت

به جون مادرم , می خوامت

دریافت سبک

**********************

باور نداری دلبر من میاد یه روزی
سایه اش به خدا بر سر من میاد یه روزی

میاد از پشت ابر حضرت خورشید
می ده پایان به صبــر حضرت خورشید

گل نرگس بیا ای گل نرگس

بـی تو به خدا ترانه ها صدا ندارند
بـی تـــو به خدا شکوفه ها خدا ندارند

همــیــشـــه مهربون پراز بهاری
آره تـــو زمــســتــون پـر از بهاری

گل نرگس بیا ای گل نرگس

از بس کوچه ها مثل دلا چراغونیه

گفتـــند ملائـک روی زمین یه مهمونیه

نگــیــد از تاریـکــی میلاد نوره
تو هــمــیــن نــزدیـکی میعاد نوره

گل نرگس بیا ای گل نرگس

**********************

روشنه به عشق تو    چشمای آینه ها

بوی خدا میاد             از همه مأذنه ها

زمین بدون تو سرد و تاریکه     دلت به همه دلها نزدیکه

تویی که حاضری مثل خورشیدی    تو اون سپیده صبح امیدی

این عالم دل بسته به پای تو    تا روز وعده خدای تو

بیا عزیز زهرا

هر نفس منتظر جلوه نیایشه             هستی تو حسرت روز گشایشه

دلی که با توئه با یادت مسته          دلم به کوچه چشمت دل بسته

تو که زیر پاهات چشمه می جوشه     بیا که کوچه ها سبز و گل پوشه

ماه خورشید محتاج نگاه تو              عشق یعنی مردن سر راه تو

بیا عزیز زهرا

شکر فروشی یوسف نمی رسد جایی

ز بس که لـعـل لــب یـار مـا نمـک دارد

بیا عزیز زهرا

رو لب ستاره ها نغمه طراوته         تو قلب عاشقا شوق زیارته

تو که همه حال من رو می بینی   تو که ذخیره آل یاسینی

ببین بدون تو بی سامونه                 روی سینه من زخم هجرونه

سرمست از رویای ظهور تو       پر نورم در سایه نورتو

ماه خورشید محتاج نگاه تو                عشق یعنی مردن سر راه تو

بیا عزیز زهرا

***********************

دلم می خونه دعای فرج        بهونه داره برای فرج2
    ای بهار چشمات خدائی     جون به لبم از این جدایی
گل پسر زهرا کجایی

می و ساغرم بیا دلبرم       بیا پا بزن به چشم ترم
(گل فاطمه...)

دلم باغ نور     ز خورشید تو        نفس می کشم    به امید تو

دل بیقرارم می خونه     از تو می گیره باز بهونه
دیوونه شدم باز دیوونه

لبات کوثره می ساغره    تو باغ چشات گل حیدره       گل فاطمه

ستاره م تویی تو هفت آسمون      چرا چشمات و نمی دی نشون

بیا گل باغ و بهارم       بیا همه دارو ندارم
زندگی مو من از تو دارم

به لبهام دعا که یک شب آقا      میائی با هم  می ریم کربلا
گل فاطمه

*********************

می باره از تو آسمونا به مقدم تو ستاره ها
می برن نام دلکش تو موذنارو مناره ها

آقای ما به عاشقونش سر می زنه   دل شیدا به جمکرونش پر می زنه

یابن زهرا بیا بیا

ای آفتاب آینه دار جمال تو            مشک سیاه مجمره گردان خال تو

صحن و سرای دیده بشستم ولی چه سود
کین دیده نیست درخور خیل خیال تو

چشم لطف تو مثل دریا لطیفه و پر از عسله 
عشق تو ای خدای احساس مستحق صدتاغزله

توی جشن میلاد مولا دل بهاره           می بینی که از آسمونا گل می باره

یا بن زهرا بیا بیا

سامره امشب دلتوگهواره عشق فاطمه کن
سوره سبز آسمونو به زیر لبهات زمزمه کن

چشای هفت تا آسمون آوارت شده      سامرا نه عرش خدا گهوارت شده

ای پر از ستاره هر شب تو نسیم بیابون مرکب تو

چه خوشه دلم با آرزوی شنیدن قرآن از لب تو

**************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی