کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

سرود ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها- ۱

*******************

یا زهرا یا فاطمه یا فاطمه یا فاطمه

یا فاطمه یا فاطمه یا فاطمه یا فاطمه

گلِ یاس پیغمبر آمد ،  میلاد کوثر آمد

نورِ خدا ، زهرای مرضیه خوش آمد

صلِّ علی محمد و آلِ محمد

زمزمه ی شوق همه ، خوش آمدی یا فاطمه

یا زهرا یا فاطمه ...

ای حریم تو عرش اعلا      یا بضعه المصطفی

عرش خدا لبریزِ گلهای تبارک

یا فاطمه جان عید میلادت مبارک

این شده بر لب زمزمه ، خوش آمدی یا فاطمه

یا زهرا یا فاطمه...

آرزوی اهل سعادت ، بندگی و شهادت

مادر بیا و حاجت دل راروا کن

برای شیعیان در یمن دعا کن

که غم بگیرد خاتمه ، یا فاطمه یا فاطمه یا زهرا یا فاطمه...

حاجتی بی قرینه داریم ، شوق مدینه داریم

این بر تمام مسلمین گردیده حاجت

نابودی آل سعود بی مروّت

به حقّ ماهِ علقمه ، عنایتی یا فاطمه

یا زهرا یا فاطمه...

*****************************

زائر بهشت نورم          امشب و به عشق مولا

نوکر حسین که باشی      مادر تو میشه زهرا

سایه حسین رو سرمه     مادر حسین مادرمه

مادر پسرت و نیگا کن   مادر بیا برام دعا کن

مادر دلم کربلا کن

دوست دارم مادر...روزت مبارک

 

زائر بهشت نورم        من به عشق تو اسیرم

روز مادر و ایشالا      من مدینه جشن بگیرم

حرف اول و آخرمه      مادر حسین مادرمه

من که ندارم و فقیرم  امشب در خونت که میرم

مادر بگی بمیر ، میمیرم

دوست دارم مادر...روزت مبارک

 

زائر بهشت نورم           حرف کربلا شد امشب

ما غلام بچه هاتیم      مخصوصاً حسین و زینب

مثل سقا این باورمه        مادر حسین مادرمه

برده دلم و دیگه دلبر   قلبم میگیره ذکر حیدر

این هم کادوی روز مادر

دوست دارم مادر...روزت مبارک

*****************************

 

خبر خبر شیعه ها ، فصل شادی اومد

خورشید تابنده از ، شهر مکه سر زد

سوره کوثر رسید ، بر همه مادر رسید

دختر پیغمبر و ، همسر حیدر رسید

فاطمه یافاطمه

******

بی بی تویی که داری ، از حیا نشونی

ز مرد نابینا هم ، روتو می پوشونی

ای گل باغ حیا ، الگوی عشق و وفا

چادر تو بر سر ، دخترا و مادرا

فاطمه یافاطمه

******

مردم این سرزمین ، عاشق تو هستن

شیعه های شوهرت ، حق رو می پرستن

لحظه به لحظه شما ، حامی این کشوری

مقابل دشمنا ، مدافع رهبری

فاطمه یافاطمه

دربافت سبک
محمدمهدی روحی

******************************
مادرمی ، سایه ی لطفت بخدا همیشه روی سرمه

فخرم اینه ، میخونم از عمق وجود که فاطمه مادرمه

شکر حق ، میتونم شما ، رو صدا بزنم مادر

اهل دل ، تو رو میشناسن ، میگن اومده دلبر حیدر

ملیکه ی ارض و سما ، عمری زیر دینت هستم

از کوچیکیم تا به حالا ، نوکر حسینت هستم

یافاطمه یامولاتی

******

گل بریزید ، از آسمونا که اومد مادر بچه شیعه ها

عیدی تونو ، بگیرید از شیر خدا یه سفر کرببلا

یا علی ، دل ما شده واسه کرببلا بی تاب

یا علی ، جون فاطمت بطلب ما رو باز ارباب

حال دل زار منو ، آقا خودت خوب میدونی

چی میشه قسمتم کنی ، حرم یک شبِ بارونی

ای شیر خدا یاحیدر

 

دریافت سبک

محمد زنجانی
**********************

ماه آسمون بیداره

محو لحظه ی دیداره

روسر دنیا ستاره امشب می باره

اومده هستی سرور دنیا

اومده مونس حضرت مولا

اومده مادر یاسین و طاها

مژده که اومده حضرت زهرا س

مددی مددی فاطمه فاطمه زهرا

******

محول الاحوال من

تمومی آمال من

تویی تموم برکت ماه و سال من

جاداره رو سر ما پرچم تو

تو دستامونه فقط علم تو

ایشالا با مدد کرم تو

جشن می گیریم روزی تو حرم تو

مددی مددی فاطمه فاطمه زهرا

******

به پای عشقت می میرم

روشنه با تو تقدیرم

من از تو مادر عیدی مو امشب می گیرم

می رسونم به تو بغض صدارو

حرف دل همه ی عاشقارو

می خوام اجابت کنی این دعارو

منم یه روز ببینم کربلارو

مددی مددی فاطمه فاطمه زهرا

 

دریافت سبک

محمد مبشری
******************************

بهار با تو معنا میشه ، دلم با تو شیدا میشه

تا اسمت رو لبها میاد ، خدایی دلم وا میشه

شده شب ولادت و ملائکه همه دلشادند

عاشقای فاطمه از اهالی حیدر آبادند

اومده هستیِ علی و آسمون غرق بارونه

خونه ی رسول خدا ببین چقدر پر مهمونه

باز امشب هوایی میشم ، خدایی میشم

چادرتُ می گیرم و کربلایی میشم

یازهرا مدد یازهرا

******

شب دل و دلبر شده ، غم و غصه ها سر شده

یه شاخه ی گل می خرم ، آخه روز مادر شده

تموم نوکرای اربابمونُ زهرا می شناسه

عیدی ما عاشقا امشب گمونم دست عباسه

میرسه انگار یه روزی مادر من با دعای تو

خودمُ آخر می بینم تو حرم با صفای تو

من بی تو مث مردابم ، دیگه بی تابم

جان علی مرتضی ، بیا دریابم

یازهرا مدد یازهرا

******

بیاین همه همت کنیم ، با مادر یه بیعت کنیم

شبیه خود فاطمه ، ز رهبر حمایت کنیم

کسی نمی دونه که امشب چقَدَر شیعه خوشحاله

واسه همینه تا قیامت همیشه به تو می باله

چی شده که از آسمون طبق طبق شادی می باره

خدا حالا بهشتمُ تو دستای زهرا می ذاره

ای مادر ببین چشمامُ ، بگیر دستامُ

خودت دعاکن ببینم یه روز آقامُ

یازهرا مدد یازهرا

 

دریافت سبک

ایمان مقدم
*********************************

میگن ملائک تو آسمون ها میون هر زمزمه

همه با هم کوثر و بخونید که اومده فاطمه

دلبر اومده ، کوثر اومده

آی سینه زنا ، مادر اومده

ای معلم روح الامین

ای یار امیرالمومنین

دار و ندار مولا ، سیدتی یازهرا

******

خدا صدا زد همه بدونید کنیز من فاطمه است

شفاعت و دست اون دادم چون عزیز من فاطمه است

روح کرمی ، تو بی حرمی

سایه ت به سرم ، تو مادرمی

ای ملیکه کون و مکان

ای مادر امام زمان

دار و ندار مولا ، سیدتی یازهرا

******

تو گوهری و تمام خلقت شده شبیه صدف

شمیم سیب تو میرسه از ضریح شاه نجف

ای نور دو عین ، به حق حسین

ما رو برسون ، بین الحرمین

ای  همسر یل بت شکن

ای مادر حسین و حسن

دار و ندار مولا ، سیدتی یازهرا

 

دریافت سبک

قاسم نعمتی
************************

ضربان قلب مولا ، همه هستی ام یا زهرا

وقتی اسمتو می خونم ، من می رم تا عرش اعلا

مادر زینب و حسینی و ملیکه ی ارض و سمایی

طاووس احمدی گل علی ملیکه ی خود خدایی

مادر من یا فاطمه

******

عالمی گرفته رونق ، زطلوع نور زهرا

الهی جدا شه اون سر ، که نداره شور زهرا

خاک پاهای او گدای او زمین و اهل آسمونه

خونه ی کوچیکش بالاتر از هزار هزار تا کهکشونه

مادر من یا فاطمه

******

از روزی که عشق زهرا ، زده در دلم جوونه

تن و روح من همیشه ، داره یا زهرا می خونه

نام قشنگ وپاک تو بی بی  گره گشای مشکل ماست

سرود ملی مسلمونا اسم تو و علی اعلاست

مادر من یا فاطمه

 

دریافت سبک

امیر عباسی
******************************

آسمون امشب محیط نوره

بساط عشق و عاشقی جوره

از آسمون داره گل می‌باره

رحمت حق تا سحر بسیاره

فاطمه پا به زمین میذاره

خوش آمدی گل حیدر زهرا

******

صدای ساز فرشته اومد

اون که نگاهش بهشته اومد

پای گهواره نشستن با هم

آسیه هاجر وحوا مریم

اومده دخت نبی اکرم

خوش آمدی گل حیدر زهرا

******

دست کریم تو چاره سازه

نگاه لطفت مسیح می سازه

سخن تو آیه ی توحیده

ولای تو مایه ی امیده

گدای نور شما خورشیده

خوش آمدی گل حیدر زهرا

******

ذکر تو شیرین  تر از عسل شد

محبت تو خیر العمل شد

چشمه ی چشم تو رود نیله

کشته ی عشق تو جبرائیله

هرکسی با تو بده تعطیله

خوش آمدی گل حیدر زهرا

 

دریافت سبک

محمدمهدی روحی
**************

فاطمه نقطه ی پرگار دلای عالمه

فاطمه مادری مهربون برای عالمه

اصل و تا رو پود ما

علت وجود ما  « یا زهرا»

تو عالم پر شوره   دلا یه کوه نوره

ببین از همه بیشتر    علی غرق سروره

«بده مژده پیمبر   به شیعیان حیدر

که لطف حی داور    عطا کرد به تو کوثر»

کوچه ها رو با گل یاس خوشبو کنید

عاشقا با مژه ها خاک پاشو جارو کنید

اومده خیرالنسا

اومده عشق خدا  « یا زهرا»

اومد گل نمونه    که فخر آسمونه

شفاعتش نباشه    بهشت خالی می مونه

«بده مژده پیمبر   به شیعیان حیدر

که لطف حی داور    عطا کرد به تو کوثر»

فاطمه شفیعیه پیمبراست روز حساب

فاطمه تو یه کلام یعنی حیا یعنی حجاب

بگو بی معطلی

فاطمه یعنی علی « یا زهرا»

خدا یه حوری ساخته    فلک رنگشو باخته

اومد کسی که اونو    فقط علی شناخته

«بده مژده پیمبر   به شیعیان حیدر

که لطف حی داور    عطا کرد به تو کوثر»

درای رحمت حق امشب سراسر شده باز

مادر مادرا اومد روز مادر شده باز

ای چراغ خونه ها

عشق عاشقونه ها « یا زهرا»

مادر گل بهاره    طلای صد عیاره

بهشت با اون بزرگیش   زیر پاش خونه داره

«بده مژده پیمبر   به شیعیان حیدر

که لطف حی داور    عطا کرد به تو کوثر»

دریافت سبک

*********************

نظرات  (۲)

فاطمه ای طلیعه عشق! ای بهانه هستی! ای عصاره وجود رسول(ص)!

مانده ام از تو چه بگویم؟ چگونه  بگویم؟ که قلم درمانده از ستایش توست؛ تویی که:

تجلّی خدایی و خدای تجلّی/که تمام حسنی و حسن تمام/که دخت یکتای رسولی و یکتا دخت رسول/که کوثر حقیقتی و حقیقت کوثر/که چشم روشن رسولی و روشنای چشم رسول (ص)/که محبوبترین همسری و همسر محبوبترین/که فخر کمالی و کمال فخر/که تجسّم عصمتی و عصمت مجسّم/که حقیقت ژرفی و ژرفای حقیقت/که طهارت محضی و محض طهارت/که ...

تو آن ماه تمامی که روزی از مشرق سرزمین وحی درخشیدن گرفتی و امروز عالمیان همچنان سرگشته و سرمست از حضور شکوهمند تو... 

سلام، وبلاگ خوبی دارید.واقعا وبلاگ تکی داری! دوست دارم به عنوان یه کارشناس نظرتو در مورد وبلاگم بدونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی