کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


سرود ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام-۷

*******************

رمضان بهشتِ خدا شده زگلِ جمالِ تو یاحسن
مه نیمه اخترِ کوچکُ مهِ نو هلال تو یاحسن
یَمِ علمُ حکمتُ معرفت نَمی از کمال تو یاحسن
دلِ دشمنانِ تو را برد نبوی خصال تو یاحسن
صفحاتُ متنِ کتابِ حق رخ و خط و خال تو یاحسن
به خدا رسیده زبندگی طَیَرانِ بالِ تو یاحسن
تو چراغ بزمِ وصال حق تو بهار خُلدِ مُخلدی
تو خدایِ حُسنُ ملاهتی تو یگانه عبد مویدی
تو به جسم،جانِ کتابِ حق تو به روح،روح مجردی
تو کمال کل کمال ها،تو جمال خالق سرمدی
تو علی تو فاطمه تو حسن تو حسین یا که محمدی
که عیان جَلالتِ پنج تن بُود از جلال تو یاحسن
تو محیطِ عالم حکمتی تو مه سپهر امامتی
تو زمام دار مشیتی تو امامِ صبر و شهامتی
تو مه سپهر ولایتی تو تمام جود و کرامتی
تو خدای را رخ و جلوه ای تو رسول را قد و قامتی
تو پناهِ خلق دو عالمی تو شفیع روز قیامتی
نه عجب که عفو کند خدا،همه را به خال تو یاحسن
نه عجب که فخر کند خدا به ملک زشوق عبادتت
نه عجب که غنچه به صبح دم شِکفد به عرض ارادتت
همه انبیا شده معترف به جلال و مجد و سیادتت
زطلوع صبح خجسته تر شب جان فزایِ ولادتت
من و لطف و جود و عطای تو که کرم بود همه عادتت
به عطا و حِلم و کَرم کسی نبود مثال تو یاحسن
به تمام دین خدا قسم که تمام دین خدا تویی
به بهشتُ ارضُ سما قسم که بهشتُ ارض و سما تویی
به مقامُ سعیُ صفا قسم که مقامُ سعیُ صفا تویی
به قیامُ صبرُ رضا قسم که قیامُ صبرُ رضا تویی
به دعا و روح دعا قسم که دعا و روح دعا تویی
شده اقتدار ستمگران همه پایمال تو یاحسن
ولی خدا ثمرِ نبی گوهر علی دُّر فاطمه
نگهت مسیح و مسیحِ جان نفست شفایِ دل همه
دهنِ تو چشمۀ معرفت سخنِ تو آیتِ محکمه
همه را به عشق تو های و هوی همه را به ذکر تو زمزمه
به محبت تو مرا بود زِشرار نار چه واهمه
که بهشتِ لطف خدا شده دلم از خصال تو یاحسن
تو سجودِ من،تو رکوعِ من،تو سلام من،تو نماز من
تو مطاف من،تو طواف من،تو عراق من،تو حجاز من
تو شرارِ سوز و گداز من تو بهار گلبن راز من
تو سرور من تو نوای من چه بسوز من چه بساز من
نبود قسم به ولایتت به گل بهشت نیاز من
اگرم به دست جوانه ای رسد از نهال تو یاحسن
هِله ای تَکلّم قدسیان شب و روز نقل روایتت
صفحاتِ مصحف جان پر از صور لطیف حکایتت
به محبتت به مودتت به کرامتت به عنایتت
که بُود نگاهِ توسلم به چراغ راه هدایتت
به خدا قسم خجلم زتو که به ادعای ولایتت
به زبان محب تو بوده ام به عمل مَلال تو یاحسن
منم آن که باهمه زشتی ام سرِ خود به خاک تو سوده ام
چو دو چشم خویش گشوده ام به محبت تو گشوده ام
دل خلق را به فضائل و به مناقب تو ربوده ام
به علی قسم،به نبی قسم،به خدا محبت تو بوده ام
به ولای تو،به ثنای تو،غزل و قصیده سروده ام
زتو گفته ام زتو خوانده ام به زبان حال تو یاحسن

*******************

ماه خدا با ماه فاطمه کامل میشه
و ان یکاد هر شب برا حسن نازل میشه

رنگ سبز شال آقا رنگ هر سال بهشته
روی قلبم خود زهرا ، یا امام حسن نوشته

 
روزه دار چشمای حسنم
من اسیر دستای حسنم
ریزه خوار اقای کرمم
تا قیامت گدای حسنم 3

سائلم و پشت در خونش در میزنم
با یا حسن تا اوج اسمون پر میزنم

میدونم اقام کریمه ، پس گداییش افتخاره 2
پسر ارشد زهرا ، هوای گداش و داره 2

بیقرار و مجنون حسنم
مبتلا و حیرون حسنم
من حسینی شدنم رو فقط 
تا همیشه مدیون حسنم

هر کسی که عشق تو رو داره ، قابل میشه
هر کسی که دیوونه ی تو شد ، عاقل میشه

آرزوم اینه که آخر ، برای حسن بمیرم
دم جون دان و مرگم ، دست آقام و بگیرم

مست لطف زیاد حسنم
من همیشه به یاد حسنم
تا ابد سینه چاک حسنم
نوکر خونه زاده حسنم

*******************

نازِ لیلا کشیدن دارد 2
ماهِ امشب چه دیدن دارد 2
حسنُ هی میبوسه زهرا 
میگه بچم بوسیدن دارد

رویِ دست زهرا،حسن آروم خوابیده
بسکه زیباست ماه و به خجالت کشیده

تو مدینه امشب رفت و آمد زیاده 
آخه امشب مولا ، به همه عیدی میده

ایوالله،ایوالله شب شبِ باباشدن حیدر شد 2
ایوالله،ایوالله گل بریزیدکه فاطمه مادر شد2

شبِ عشقِ شب دلداره 2
بارونِ لطف زِحق میباره
واسه مستان حسن جان امشب
رطبِ سفرۀ افطاره ....
 
سبز سبز سبزه جامۀ سایه دارش
مثل باباش کوه قامت استوارش 2

تو کرامت توی دوعالم شد زبون زد
دست خالی نمیره سائل از کنارش

ای آقا،ای آقا،امام حسن عشقِ منی ای مولا 
ای آقا،ای آقام،گداهات و پس نزنی یامولا آقام 

حسن حسن  

*******************

حسن لیلایِ لیلاها 
حسن آقایِ آقاها 
حسن آرامشِ زهرا ...

 
دریایِ لطفت ، ساحل نداره
قلبم برا تو ، قابل نداره 2

چاره بجز مجنون شدن نیست 
جز تو کسی آقایِ من نیست 
هرکی به ذکری دل خوشی شه 
روی لبم جز یا حسن نیست 

تو آقای کرامتی ، تو دنیای سخاوتی
تو دریای مروتی ، اصیلی با ا صالتی 

حسن لیلایِ لیلاها 
حسن آقایِ آقاها 
حسن آرامشِ زهرا ...

جز تو کسی رو سائل نداره 
قلبم برا تو قابل نداره

از من نگیر این دم زدن نداره
حال خوشِ عاشق شدن رو 
تو قلب من داری یه خونه 
دوست دارم این بیت الحسن رو

تو مصداقِ صداقتی ، تو در اُوج قداستی 
تو الگویِ ملاحتی ، تو یکتا در رفاقتی

حسن رحمانُ غفّارِ
حسن  سلطانُ قهارِ
حسن کشته مرده داره ...

حسن لیلایِ لیلاها 
حسن آقایِ آقاها 
حسن آرامشِ زهرا ...

اصلا غریبیت ، منکر نداره 
صحنِ مزارت ، زائر نداره

نه یک عَلم نه چلچراغی 
نه یک اتاق و نه یک رواقی
از سنگِ خاکیِ مزارت
هیچکس نمیگیره سراغی
 
اگه بغض همه شبات
کبوتر نیست تویِ هوات 
شبیه مشهد الرضا 
میسازیم ما حرم برات

حسن یار و رَفیقمِ
حسن عشقِ قدیمَمِ
حسن ذکر عقیقَمِ حسن 

حسن لیلایِ لیلاها 
حسن آقایِ آقاها 
حسن آرامشِ زهرا ...

دریایِ لطفت ، ساحل نداره
قلبم برا تو ، قابل نداره ...

چاره بجز مجنون شدن نیست 
جز تو کسی آقایِ من نیست 
هرکی به ذکری دل خوشی شه 
روی لبم جز یا حسن نیست

تو آقای کرامتی ، تو دنیای سخاوتی
تو دریای مروتی ، اصیلی با ا صالتی 

حسن لیلایِ لیلاها 
حسن آقایِ آقاها 
حسن آرامشِ زهرا ... 

*******************

 مهربونی ، آرومِ جونی ، روزی رِسونی 
شهریارِ ، فلک سوارِ ، ماه رمضونی

ای نگارِ بی قرینه ، به تو میگن ماهِ مدینه 2
مَلَک تو چشمات ، عرش و می بینه 2

 
عرشِ خدا تویِ چشاتِ
نگات بهشتِ برکاتِ
تا ته سُفرَ تو نگاه کن
هرکی رو می بینی گداتِ  2

یاحسن ،یاحسن ،یاحسن ،آقایِ قلبِ من  

 
نه فقط من ، همه میگن ، از اُون قدیما
 
تا خدا بود ، مجتبی بود ، شاهِ کریما  2

سفره دارِ آسمونی
من چی میخوام ، خودت میدونی 
حاجتمو از نِگام میخونی 

یه آرزو مونده تو سینه
نه مکه میخوام نه مدینه
زنده باشم ، چشام یک روز
نصبِ ضریحتُ ببینه ....

یاحسن ،یاحسن ،یاحسن ،آقایِ قلبِ من

داره تکبیر،وقتی که شمشیر،کنی حمایل 
بی نظیره ،شکوه شیرِ ،علی شَمایل

انگار از راه اَجل اومد
وقتی اسمِت تو جَمل اومد
بانیِ احلا من عسل اومد

خونِ توءِ تو رگِ قاسم
ذکرِ لبِ حضرت قائم
 
دادی علمداری رو یادِ
ماهِ منیرِ بنی هاشم ....

*******************

 تو امام ِجوونای بهشتی
اسمِ مارو تو مِیخونت نوشتی 
باشرابت ، میِ نابت ،
گِلِ دلِ خرابِ دیونَمونُ سِرشتی  3

{
شبِ قدرِ منِ ... حسن ، حسن ... 
شبِ می زدنِ ... حسن ، حسن ...
روزه دار مَنَ مو ... سفره دار حسنِ2

تو که خونت دارُ الشِّفام
تو که عشقت عشقِ قدیمِ 2
تو امیری من کشته مُردت 
تو کَریمی من یاکریمت

تو امام ِجوونای بهشتی
اسمِ مارو تو میخونه ات نوشتی 
باشرابت ، میِ نابت ،
گِلِ دلِ خرابِ دیونه مونُ سِرشتی ... 

رسیده از آسمون ... حسن ... حسن
ماهِ ماه رمضون ... حسن ، حسن
 
السلام یا حسن ، الدَخیل آقاجون

میدرخشه قنداقۀ تو
تویِ عطر آغوشِ مادر
تا میخندی ازبَس قشنگی 
علی میگه الله اکبر ...

تو مسیرِ صراطِ مستقیمی 
تو قسیمِ جَنانیُ جحیمی

با یه جلوت ، توی عالم
دیگه گِدا نمی مونه ازبَس تو کریمی  2

شبِ قدرِ منِ ... شبِ می زدنِ ... 
روزه دار مَنمو ... سفره دار حسنِ

تو که خونت دارُ الشِّفام
تو که عشقت عشقِ قدیمِ
تو امیری من کشته مُردت 
تو کَریمی من یاکریمت 

میخوام مستی کنم ... حسن ، حسن
شرابش با شماست ... حسن ، حسن
براتون میمریم ثوابش باشماست  2

ولیعهد دربارِ حیدر تو امیری بر ما سوالله
پاگرفته کل وجودم زیر سایه ات الحمدالله

تو که خونت دارُ الشِّفام
تو که عشقت عشقِ قدیمِ
تو امیری من کشته مُردت 
توکَریمی من یاکریمت 

وارث مُهرُ مِحراب یدالله
وارثِ ذوالفقار اسدالله 
پیش پاهات ، دارن امشب
زمینُ آسمون میگن علی ولی الله
علی ... علی ....

*******************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی