کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

سرود ولادت امام باقر علیه السلام-۳

**************

محــمد مبشری

تو ولی کبریایی نور چشم مصطفایی

میوه ی قلب حسین و تو عزیز مجتبایی

مدینه با صفا ،‌ شده از مقدمت

بده عیدی بما  ، ز لطف و مرحمت

گل زهرا مدد ، گل زهرا مدد

******

جلوه ی نور خدایی قبله ی اهل ولایی

تو شکافنده ی علم ها هفتمین معصوم مایی

امید عالمین ، علی را نور عین

عزیز مجتبی ، گل باغ حسین

گل زهرا مدد ، گل زهرا مدد

******

شکر خدا می کنم من که شدم مهمان کویت

تو امام پنجم هستی دست ما مولا به سویت

تویی نور دلم ، تمام حاصلم

به جان مادرت ، نما حل مشکلم

گل زهرا مدد ، گل زهرا مدد

******

در شب میلادت ای گل این دلم رفته بقیعت

به فدای قبر خاکیه تو و قدر رفیعت

دلم گردیده آب ، بود قبرت خراب

چنان جد و پدر ، میان آفتاب

گل زهرا مدد ، گل زهرا مدد

******

مهدی زهرا کجایی این دلم کرده هوایت

کی شود مولا بیایی جان من گردد فدایت

گل پیغمبری ،‌ تو یابن العسکری

به خلق این جهان ،‌ پناه و یاوری

گل زهرا مدد ، گل زهرا مدد

 

دریافت سبک

*********************

از لطف و عنایت خدای حی سرمد

اومده به دنیا باقر آل  محــمد

آسمون سر تا به پا امشب چراغونی شده

همه جا از قدمش بهشت و نورانی شده

یا مولا یا باقر

******

در بیت ولایت بنگر شادی و غوغاست

لبخند رضایت همه دم بر لب مولاست

یادگار کربلا دل ما رو جلا میدی

برای ما عاشقا تو بوی کربلا میدی

یا مولا یا باقر

******

من خارترین خار گلستان تو هستم

من ریزه خور و دست به دامات تو هستم

دل من عمریه که به دام عشقت مبتلاست

تموم حاجت من فقط برات کربلاست

یا مولا یا باقر

دریافت سبک

********************
 محــمد مبشری

 

ماه رجب ماه ، خدا رسید از راه

موسم میلاد ، باقر آل الله

امید زین العابدین ، معلم قرآن و دین

زند قدم بر زمین

سلام ختم الانبیا ، رسد به سوی این آقا

ز زائر اربعین

خوش آمدی ، خوش آمدی

امام باقر خوش آمدی

******

دوباره می بارد ، ز آسمان ها نور

ز یمن میلادش ، ملک شده مسرور

شهر مدینه غوغا شد ، امام سجاد بابا شد

چشم همه روشن

ملائکه شاد و خندان ، رسیده شاه انس و جان

عالم شده گلشن

خوش آمدی ، خوش آمدی

امام باقر خوش آمدی

دریافت سبک

*********************
دریافت سبک

 

گشته ذکر عالمین یا باقر آل عبا

آمده فرزند زهرا باقر آل عبا

این خجسته جشنِ میلاد     تهنیت باد تهنیت باد

ای عزیز مصطفی یا باقر آل عبا...

جلوه شد ماهِ رخ دلبند زین العابدین

مثل گل زیبا بُوَد فرزند زین العابدین

این خجسته جشنِ میلاد،تهنیت باد تهنیت باد

ای عزیز مصطفی یا باقر آل عبا...

این پسر که عالمی محوِ تماشایش بُوَد

همچو قرآنی به روی دستِ بابایش بُوَد

این خجسته جشنِ میلاد،تهنیت باد تهنیت باد

ای عزیز مصطفی یا باقر آل عبا...

بر خلایق تا ابد محبوب و مولا آمده

مخزن علمِ خداوندی به دنیا آمده

این خجسته جشنِ میلاد....

دُرّ رحمت از یم حقّ الیقین باید گرفت

عیدی از دستِ امامُ العارفین باید گرفت

این خجسته جشنِ میلاد....

یک شبِ میلادت ای قدر و مقامِ تو رفیع

وعده ی ما مرقدت در صحن و ایوانِ بقیع

ای ولای تو مرا دلگرمی و بود و نبود

آرزوی ما بُوَد نابودی ِ آلِ سعود

ای فروغِ عرش اعلا،یبن الزهرا یبن الزهرا...

ای عزیز مصطفی یا باقرِ آل عبا...

*******************

دریافت سبک

 

نصر من الله،الحمدلله

سلامُ الله ِ علیک یا ولیَ الله...

ای نور خدا،از رویت ظاهر

سلام عالَم بر تویا حضرت باقر

ای حجت حق،جان پیغمبر

خوش آمدی ای یوسف زهرا و حیدر

آیینه ی حق،امام پنجم

ای خاک حریم لطفت آفاق و انجم

ای سَیّد ما،مقتدای ما

بقیع تو کاظمین و کربلای ما

با نابودی ِ،خصم دیرینه

ما عاشقان را بطلب آقا مدینه

*******************

دریافت سبک

 

خورشید ایمان سر زده،امامِ باقر آمده

فصلِ ماتم سرآمده، امامِ باقر آمده

یا باقرِ آلِ عبا...

از دامنِ فضل و شرف،نور خدا شده عیان

حضرت زهرا می دهد،عیدی به کلّ عاشقان

یا باقرِ آلِ عبا...

این مهلقا این مهجبین،از همه ی خوبان سر است

ماهِ رجب متبرّک،به نور این گل پسر است

یا باقرِ آلِ عبا...

باید گرفت از این پسر،رزق تقوی نور ایمان

باشد به دست لطف او،برات اعتکافیان

یا باقرِ آلِ عبا...

بده به ما ای عشق تو،بر عاشقان بود و نبود

یک براتِ مدینه با،نابودی ِ آل سعود

یا باقرِ آلِ عبا...

حرمت را می سازیم در،مدینه با لطف خدا

از مدینه دسته جمعی رَویم به سوی کربلا

جانم حسین جانم حسین ای جان جانانم حسین...

********************

محــمد مبشری

دریافت سبک  

 

تو ولی کـبـریایی نـور چـشم مصطـفایی
میـوۀ قـلب حـسین و تو عـزیز مجـتـبایی

مدیـنه با صفا،‌ شده از مـقـدمت
بده عیدی بما، ز لطف و مرحمت

گل زهرا مدد، گل زهرا مدد (2)

***

جـلـوۀ نـور خــدایـی قـبـلـۀ اهـل ولایـی
تو شکافندۀ علم‌ها هـفتمین معصوم مایی

امید عـالمـین، عـلی را نور عین
عزیز مجـتـبی، گـل بـاغ حسین

گل زهرا مدد، گل زهرا مدد (2)

***

شکر خدا می‌کنم من که شدم مهمان کویت
تو امام پنجم هستی دست ما مولا به سویت

تـویی نـور دلـم ، تـمام حـاصلـم
به جان مـادرت، نما حل مشکلم

گل زهرا مدد، گل زهرا مدد (2)

***

در شب میلادت ای گل این دلم رفته بقیعت
به فـدای قـبر خـاکیِّ تو و قـدر رفـیعـت

دلم گردیده آب، بُوَد قبرت خراب
چـنان جـد و پـدر، میـان آفـتـاب

گل زهرا مدد، گل زهرا مدد (2)

***

مهدی زهرا کجایی این دلم کرده هوایت
کی شود مولا بیایی جان من گردد فدایت

گل پیغمبری،‌ تو یابن العسکری
به خلق این جهان،‌ پناه و یاوری

گل زهرا مدد، گل زهرا مدد (2)

*******************

امیر عباسی

دریافت سبک

 

بـاقــر آل عـبـا، نـاطـق وحـی خــدا
روشنیِ دو سـرا، ای دل و دلـبر ما

نور دو عین مولا            جان حسین مولا

سبـط نـبـی مولا            ذکـر لـبـی مـولا

یا حضرت باقر، یا حضرت باقر، یا حضرت باقر، یا حضرت باقر

***

دست تو بر سر ما، حُبّ تو در گِلِ ما
 مدح تو بر لب ما، عشق تو در دلِ ما

دلـبــر مـا مــولا            سَـرورِ مـا مـولا

نـور ربـی مـولا            ذکـر لـبـی مـولا

یا حضرت باقر، یا حضرت باقر، یا حضرت باقر، یا حضرت باقر

***

ما همه مـسکـیـن بر، عـنایـتـت آقـا
صـفــای هــر دل از، ولایـتـت آقــا

نـور شـفـق مولا            به نخل حق مولا

تو رُطـبـی مـولا            ذکـر لـبـی مـولا

یا حضرت باقر، یا حضرت باقر، یا حضرت باقر، یا حضرت باقر

***

مِـسِ دل از لـطفـت، شـود طـلا آقـا
بــده بـه جــمــع مــا، کــربـبـلا آقــا

هـمیـشه با مـولا            خـاطـره‌ها مـولا

در تَـعـبـی مـولا            ذکـر لـبـی مـولا

یا حضرت باقر، یا حضرت باقر، یا حضرت باقر، یا حضرت باقر

*******************

رضا رسول زاده

نـوری آمد وجـود من گـم شـد            چـشـم من بـاز پُـر تـلاطـم شد

شُرشُـر اشک روی گـونـۀ من            شد سرازیر و قدر یک خم شد

گـریه از شـوق چه صفـا دارد            شـب مـیــلاد نــور پـنـجـم شـد

اشـک اذن دخــول مـا بــود و            در کـه وا شـد دمِ تــبــسّـم شـد

مـحـرم اهـل بیت اگـر شـده‌ایم            هـمه از یک دعـای خـانـم شد

شکـر، یا فـاطـمـه و یا فـاطـر

شکـر، هـسـتـم غـلام تو بـاقـر

در رحمت دوباره وا شده است            مـیـزبـان دلـم خـدا شـده اسـت

بـار دیگـر مـیـان بـیـت وحـی            آیـۀ نــور رو نـمـا شـده اسـت

سجده‌ام را کسی نماند که ندید            سِرّ تـوحـیـد بر مـلا شده است

دستـه‌هـای فـرشـتـه مـی‌بـیـنـم            در مـدیـنـه بـرو بـیا شده است

پشت یک خانـه‌ای شلـوغ شده            خبـری بین کوچه‌ها شده است

رنگ پـنجـم به روی بـوم آمـد

حـضـرت بـاقـر الـعـلـوم آمــد

نـذر چـشـمـان تو جـوانـی من            بـه فــدای تـو زنــدگـانـی مـن

زیـر پـایت بگـو که سـر بـزند            هرکسی خواست از نشانی من

عرض تعـظـیم پیـش قد تو شد            عــلـت قــامـت کــمــانــی مـن

من ندارم که هیچ چیز از خود            همه از توست هستِ فـانی من

هـست " آقـا مرا دعـایـم کن "            از دعــاهــای آســمــانــی مـن

در هــوای شـمـا نـفــس زده‌ام

غصه‌ها را ز سیـنه پس زده‌ام

تو همان چـشمه سار عـرفـانی            فـصـل سـبـز بـهـار عـرفـانـی

در مــقــام رفــیــع اخـــلاقــی            جـلــوه گـاه مــدار عــرفــانـی

ای سر آمد به عـلم و دانش ها            سـخـنـت پُـر ز بـار عـرفـانـی

چـه احـادیـث که به جـا مـانده            از تـو آمــوزگــار عـرفــانــی

قـبل تو این چنین ظهـور نبود            در مــیــان تــبــار عــرفــانـی

جـایـگـاه عــلـوم و دانـش تــو

شـاهـکـاری بـه آفــریـنـش تـو

مـی‌شـود ســائــل درت بـاشــم            زائــر کــوی مــادرت بــاشــم

می‌شـود در هـوای خـاکـی تـو            پَـر زنـم من کـبــوتـرت بـاشـم

می‌شود در بقیع، غربت محض            ســر قــبــر مــنــوّرت بــاشــم

یـاد آن خـاطـرات کـودکـی‌ات            روضه‌خوان در برابرت باشم

یـاد طفـلـی دو سـالـه بودن تو            و اسـیـری خــواهــرت بـاشـم

عمه‌هایت چقدر کتک خوردند

و شــمــا را چــقــدر آزردنــد

*******************

منصور عرب

 

در وا شده ، امشب پر از مهمونه میخونه

مستی کنیم، ساقی میده پیمونه پیمونه

ماه خداس ، به با صفاس ، لبها چه خندونه

اول گل و ، آخر گله ، این ماه ماست محمد

زیباترین ، ذکر خدا ، و انبیاست محمد

اولنا اوسطنا آخرناست محمد

مولانا محمد

******

امشب بیاید تا به حرم بشیم همه مسافر

مثل همه ملائکه ما هم بشیم یه زائر

نور هدا ، عشق خدا ، اومد امام باقر

تو بیت حق ، نور حق و ، همه دیدن به عینه

این گل پسر ، جون و دل ، تموم عالمینه

این حسنه ، یا علیه ، یا که خود حسینه

مولانا محمد

 

دریافت سبک

*******************

مظاهر کثیری نژاد

 

گل به دامن رسیده ، وقت خوندن رسیده

گل بارون شد مدینه ، نوه ی امام حسن رسیده

سر زده از سپیده ، خورشید دل و دیده

مژده آی بچه شیعه ، نوه ی امام حسین رسیده

ای نَسَبِ تو بهترین تو دنیا

می رسی از هر دو طرف به زهرا

(یا مولا یا امام باقر)3

******

قرعه ی فال احمد، عالم آل احمد

از خوشحالی تو جنت ، میده به علی پیاله احمد

جبرئیل شده خیره ، دلش واسه تو میره

جابر موند زنده تا که ، ببینه روی تو رو بمیره

پر شده امشب از خوشی ساغرم

مست تولای امام باقرم

(یا مولا یا امام باقر)3

******

تو آقا من یه برده ، عشقت درمون درده

دور سرت الهی ، عمو علی اکبرت بگرده

شاده هر روز و هر شب ، از شوق تو مرتب

هِی میسوزونه اسفند، پای قدم تو عمه زینب

اومدی با اومدنت مدینه ، دوباره رنگ شادیو ببینه

(یا مولا یا امام باقر)3

 

دریافت سبک

*******************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی