کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه شهادت امام رضا علیه السلام- 8

************************

مجتبی صمدی

زمینه


منم تنها در این غم ها ندارم همدمی


براین زهر پر ازشعله ندارم مرهمی


دلم دلم ، شده پر از شرار کینه


شده شده ، دلم شده تنگ مدینه


کاشکی میشد برم مدینه پیش قبر مادر ، واویلا


یا سر بزارم از غریبی روخاک پیمبر ، واویلا


غریبم وای


******


تب آلودم نیاسودم دمی از بار غم


به زیر لب جوادم را بخوانم دم به دم


بیا بیا ، بیا بیا ای نور دیده


ببین ببین ، شده پدر نفس بریده


بیا بیا سر پدر ز خاک حجره بردار ، عزیزم


ز هجر تو فلک شده روی سر من آوار ، عزیزم


غریبم وای


******


عطش دارم گرفتارم چو مرغی در قفس


دلم محزون شود پر خون لبم با هرنفس


روی روی ، روی لبم شهادتینه


روی لبم ، نوای ذکر یا حسینه


بیاد کشته ء تنها و مظلوم این عالمین ، واویلا


هی دست و پا میزنم و میگم غریب حسین حسین ، واویلا


حسین وای


 


دریافت سبک


************************
مجتبی صمدی شهاب


زمینه


لحظه های آخره ، جون رسیده رو لبام


هیچکی نیست بالا سرم ، زمزمه کنه برام


پسرم ، شده رو به قبله بابات


بیا و ، سر مو بزار روی پات


جانم جوادم ای ، ثمر بابا


آتیش نشسته رو ، جیگر بابا


جانم امام رضا ، ای غریب آقا


******


لاله ای لبم شد از ، سرفه های آتشین


کنج حجره میکشم ، صورتم رو رو زمین


کسی نیست ، رو سرم و محتضرم


زیر لب ، ناله میزنم مادرم


دلتنگ دیدن ، مدینه هستم


تو وادی غریب ، چشامو بستم


جانم امام رضا ، ای غریب آقا


******


با تن عطش زده ، میزنم فقط صدا


شد شهادتین من ، یاحسین و کربلا


می سوزم ، با یاد صدای حسین


می میرم ، با یاد لبای حسین


جد غریب من ، شد تنش بی سر


مادر صدا میزد ، غریب مادر


جانم امام رضا ، ای غریب آقا


 


دریافت سبک


************************
مجتبی صمدی شهاب


زمینه


مثه کبوترم تا حرم پر زدم


دوباره زائر گنبد مشهدم


تو حرمت آقا هر طرف می پرم


آب و دونه بریز من بازم اومدم


باز اومدم تو هوای تو


قربون صحن و سرای تو


آرزو دارم آقا یکروز


بمیرم اینجا برای تو


آقام آقام آقام ای آقام


******


حرم با صفات جنت عالمه


میاد از سقاخونت بوی علقمه


شمیم عذر یاس پخشه توی حرم


میشینه زیر ایوون طلات فاطمه


هرکی اسیرته آزاده


هرکی خرابته آباده


دست دخیل همه عالم بر


نخ های پنجره فولاده


آقام آقام آقام ای آقام


******


غریب و بی کس و خسته و بینوا


آروم آروم چشات بسته شد از جفا


با لب خونی و حالت محتضر


هی صدا میزدی ای جوادم بیا


پسر ت و آخرش دیدی


با لبای خونی خندیدی


با جوادت یاد عاشورا


گریه میکردی و لرزیدی


آقام آقام آقام ای آقام


 


دریافت سبک


************************
محــمد مهدی روحی


زمزمه


امام مهربون من آقا


سری به روضه مون بزن آقا


بیا ببین این جوونا ، برات چه ناله هایی دارن


دعوتشون کن یه شبی ، سر به روی ضریح بذارن


اینا دو ماهه که برا ، روضه های تو بی قرارن


پاره جگر پاره جگر ، امام رضا غریب مادر


******


فدای اون لبای پرخونت


فدای اون دستای بی جونت


می گن به خود می پیچیدی ، شدی شبیه مار گزیده


دلت پر از آتیش شده ، رنگ از تو صورتت پریده


ولی خدا رو شکر آقا ، کسی سر تو نبریده


پاره جگر پاره جگر ، امام رضا غریب مادر


******


بمیره نوکرت زمین خوردی


شبیه مادرت زمین خوردی


خدا رو شکر اومد جواد ، سر تو رو بغل بگیره


خدا رو شکر که پیکرت ، زیر سم اسبا نمیره


سر راه خواهر تو ، یه مرد پَستی نمی گیره


پاره جگر پاره جگر ، امام رضا غریب مادر


 


دریافت سبک


************************
محسن طالبی پور


زمینه


دوباره کردم هوای مشهد


هوای صحن و هوای گنبد


چی می شد آقا من هم مسافر تو بودم


میون صحن زائر تو بودم


تموم این شبها رو مجاور تو بودم


شاه جود و کرم من رو ببر حرم


پیش صحن گوهرشادت


پنجره فولادت


مدد ضامن آهو


******


نمونده سویی توی نگاهش


به آسمونا رسیده آهش


غریبونه افتاده تو حجره روی خاکا


می خونه با دیده های دریا


چی می شه برسونی جوادم و خدایا


زهر جفا اثر کرده عبا به سر


ذکر واعطشاه داره


شد جگرش پاره


امون از غریبی


 


دریافت سبک


************************
ایمان مقدم


زمینه


یا علی موسی الرضا کشتۀ نگاتم من


پا بذار روی چشمام بندۀ چشاتم من


توی رویا تو بیداری ، هوای نوکرُ داری


حرمت ما رُ می یاری آقا


آقا می دونی که عمریه نوکرم


وعده دادی بیا آقا بالاسرم


مولا یا رضا


******


هرکسی که بنده ت شد مطمئناً آزاده


جای این دلم امشب مسجد گوهرشاده


کرمت رزق دنیامه ، پرچمت توی دستامه


حرمت اصل رویامه سلطان


این دستای من و لطف و کرم تو


خالیه جای من امشب حرم تو


مولا یا رضا


******


لحظه های آخر تا دست و پا زدی آقا


ناله می زدی یاد روضه های عاشورا


تو چشات نم بارونه ، پسرت زار و حیرونه


مادرت روضه می خونه ای وای


اینجا دیگه کسی بالا سر تو نیست


دعوا دیگه سر انگشتر تو نیست


مولانا حسین


 


دریافت سبک


************************
ابوالفضل آلوئیان


زمینه


عمری گداتم ، جلد هواتم


مستم آقا مست گنبد طلاتم


هستی امیدم ، هر چند پلیدم


چند وقته آقا حرم رو ندیدم


حالا ، که از حضورم هستی معذور


باشه ، بازم سلام میدم من از دور


آقا ، نکن منو به ناله مجبور


آقا آقا


میسوزم از جدایی ها (وای)3


السلطان علی موسی الرضا(وای)3


وای رضا وای رضا وای رضاجان مولا


******


با دیده تر ، با قلبی مضطر


می‌دوزه آقا نگاهش رو بردر


نم نم می‌باره ، بارون دوباره


از گوشهِ چشمی که بی قراره


ای وای ، شبیه جدشه رو خاکا


داره ، به لب نوای واحسینا


ای وای ، تنش سه روز میون صحرا


ای وای ای وای


روضه میخونه با نوا (وای)3


روضهِ دشت پر بلا (وای)3


وای رضا وای رضا وای رضا جان مولا


 


دریافت سبک


************************
محــمد  مبشری


نوحه


پاره ی قلب زهرا امام هشتم


مسموم زهر کینه قبله ی هفتم


فدای جانان ، شد در خراسان2


واویلتا واویلا آه و واویلا


******


یا فاطمه ای مادر بیا تماشا


در شهر غربت ماندم غریب و تنها


بر خاک حجره ، نهاده چهره


واویلتا واویلا آه و واویلا


******


بیا بیا فرزندم جان بر لب آمد


از زهر روز روشن بر من شب آمد


از ظلم مامون ، شد جگرم خون


واویلتا واویلا آه و واویلا


 


دریافت سبک


************************


نوحه - واحد


خاک حجره شده قتلگاهت


می رسد تا فلک سوز آهت


ای عبا بر سر خود کشیده


می روی سوی آن نور دیده


آه ، می زدی ناله ها


در ، حجره ات واویلا


ای ، گل باغ زهرا


یا علی موسی الرضا


******


ای که عالم بود در پناهت


کشته گشتی چه بوده گناهت


شد دل شیعه از غربتت خون


مهدی فاطمه گشته محزون


از ، غم تو یا مولا


سر ، می دهیم ناله ها


آه ، تسلیت مهدیا


یا علی موسی الرضا


******


سائلانیم و مانده به راهت


در پی گوشه چشم و نگاهت


روی سینه به دست ارادت


دل به عشقت دهم بی نهایت


در ، میون روضه ها


پر ، می زند این دل ها


تا ، حرمت یا رضا


یا علی موسی الرضا


 


دریافت سبک


************************
محــمد مبشری


نوحه


وقت پرواز و هنگامه ی هجران شده


گوشه ی حجره ای فاطمه مهمان شده


اهل عالم همه


غرق در زمزمه


واغریبا ، واشهیدا


******


کنج یک حجره ی خاکی و با قلب چاک


همچو مادر فتاده پیکرت روی خاک


تازه شد داغ ماه


آید از سینه آه


واغریبا ، واشهیدا


******


هاله ای بر رخ ماه غریبان نشست


در عزا و غم او دل عالم شکست


فاطمه در جنان


گشته نوحه کنان


واغریبا ، واشهیدا


******


پر کشد هر دلی سوی خراسان تو


بر سرم بام عشقت شده مهمان تو


ذکر تو بر لبم


مهر تو مذهبم


واغریبا ، وا شهیدا


دریافت سبک


************************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی