کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه شهادت امام رضا علیه السلام- 6

************************

نوحه
فتد از گوشه ی حجره صدایی/ صدای ناله های آشنایی
زند ناله کسی با کام خونین /عصای پیری بابا کجایی
گرفته آتش پیکرم – بسوزد از پا تا سرم
نفس مانده در حنجرم
رخم خاکی – دلم پر غم – ز جان سیرم
بیا بابا – که بوسه از – رخت گیرم
وای رضا جان ۳
به خاک سرد حجره سر گذارم
به خود میپیچم و جان میسپارم
زدم تا دست و پا با کام عطشان / صدای مادرم آمد کنارم
تماشایی شده حالم – شده خاکی پرو بالم
فقط در فکر گودالم
دلیلی دارد – این اشکان – بی حدم
لگد زد بر – ضریح سینه ی جدم
وای رضا جان ۳
نخورده نیش نیزه بر تن من / نه جای پا بر این پیراهن من
برای لحظه ای هم گیسوانم / نشد اسباب دست دشمن من
اگرچه خاکی شد رویم – خزان از خون شد رویم نخورده نیزه پهلویم
پسر آمد – به بالینم – به چشم تر
سلامم بر – حسین و بر – علی اکبر
قاسم نعمتی


 ************************


واحد
آتش گرفته پیکرم ، شدخاک حجره بسترم
از پا فتادم امشب
در انتظار دیدن ، در حسرت بوسیدن،روی جوادم امشب
میسوزد از زهر جفا پا تا سرم
آتش گرفته از عطش بال و پرم
در انتظار دیدن روی جوادم
سوی مدینه مانده چشمان ترم
جانم رضا ۳
امشب جوادم آمده، باب المرادم آمده ، جز او کسی ندارم
غرق نوا و زمزمه ، با ناله ی یا فاطمه ، در حجره جان سپارم
چون مرغ پر شکسته در کنج قفس
افتاده ام دیگر خدایا از نفس
از زهر کین آتش گرفته سینه ام
امشب بیا مادر به فریادم برس
جانم رضا ۳
می سوزم از زهر جفا،تنهایم بی آشنا،کس نشنود صدایم
بر روی خاک حجره ها ، یاد شهید سرجدا، در یاد کربلایم
شاه دوعالم بی کس و دور از وطن
بر روی خاک افتاده ی بی غسل و کفن
در ازدحام نیزه و شمشیر و تیر
جایی نمانده سالم اندر این بدن
جانم حسین ۳
مجید خانی


 ************************
 السلام علیک یا علی موسی الرضا
می گیرم تو روضه ی تو برات کربلا
السلام علیک پادشاه ملک طوس
قسمت ما کن بیایم مشهدت واسه پابـوس
السلام علیک هشتمین شاه کرم
نقش گلدسته ی تو مثل صاحب عَلَم
السـلام علیک والی ایران من
فدای تو و حسیـن همه هستی من
السلام علیک یا غریب الغربـا
تو غریبی یا عموت بی حریمه مجتبی
السلام علیک یا معین الضعفـا
کاش بشه صحن تویا مژه هام جارو آقا
السام علیک ضامن آهو رضا
حق این دو ماه منو برسون به نینوا
السلام علیک پاره جان نبی
تو گوهرشاد جون میده ذکر یـا علی علی
السـلام علیک ای رئوف فاطمـی
تو خودت روضهِ خونِ کوی بنی هاشمی
السلام علیک یا ابا عبدالله
آقا جون امضا بده تا بیام کرب و بـلا
حسین ایمانی


 ************************


شور
تا حریم تو مرغ دل پر زد / شد دلم امشب راهی مشهد
السلام ای نور هدی ، قبله ی قلب عاشقا
سلطان علی موسی الرضا – یا رضا جانم
تویی غریب الغربا ، تویی معین الضعفا
تویی کریم و من گدا – یا رضا جانم
رضا غریب الغربا ۳ یا رضا جانم
اومدم هربار حاجتم رو داد / کربلا میده پنجره فولاد
از وقتی یادمه آقا ، همه میگن امام رضا
میده برات کربلا – یا رضا جانم
منم و این چشمای تر ، به من اقا کن یه نظر
منو به کربلا ببر – یا رضا جانم
رضا غریب الغربا ۳ یا رضا جانم
بین این حجره بی کس و تنهام / غرق بارونه ابر تو چشمام
بی یارو یاورم خدا ، میسوزم از زهر جفا
نداره درد من دوا – آه و واویلا
کبوتره تو قفسم ، میون حجره بی کسم
بالا نمیاد نفسم – آه و واویلا
رضا غریب الغربا ۳ یا رضا جانم
لحظه آخر چشممو بستم / یاد غمهای کربلا هستم
رو خاک حجره است بدنم ، غریبونست جون دادنم
لخته ی خون تو دهنم – آه و واویلا
عطش نشسته به تنم ، با تشنگی جون میکنم
یاد شه بی کفنم – آه و واویلا
مجید خانی


 ************************
شور
قبله ی دلمه صحن تو یا رضا
از شما میگیرم اذن کربُبلا
امام هشتم ، کی میشه گندم
من بریزم برای کبوترات
ای شه دلها، حضرت آقا
جون ناقابلم بشه فدات
شمس الشموسی،سلطان طوسی
بخدا که تویی ره نجات
سلطان علی موسی الرضا
آهوی دل من گشته رام شما
عمریه که شدم من غلام شما
هوامو داری ، منو نسپاری
به غیر خودت ای اقاجون
رو سیاه هستم ، پر گناه هستم
اما جون جواد منو نرون
ای پور زهرا ، کاری کن آقا
تا بشم سرباز صاحب زمون
سلطان علی موسی الرضا
ابر رحمتی و دائما می باری
شب اول قبر تنهامون نذاری
پشت و پناهم ، نور نگاهم
ای گل فاطمه ای دلبرم
یا رضا میگم،کبوتر میشم
به صحن تو ای آقا می پرم
ای مهربونم ، آروم جونم
عشق تورو به جونم می خرم
حسین غلامی


 ************************
                دریافت سبک


 زمان رها گشتن از خود/زمان سفر تا خدا شد
دوباره دل عاشق من/هوایی صحن رضا شد
غریب غریبان رضا جان/شهید خراسان رضا جان
تو را خوانم از عمق جانم/به چشمان گریان رضا جان
دخیلک یا مولا/گل باغ زهرا
علی بن موسی علی بن موسی
یا مولا یابن الزهرا...


***
خوشا بر کسی که اسیر ِ/ تولای آل عبا شد
خوشا بر کسی که گدای ِ/  سر کوی لطف رضا شد
رضا رأفت و لطف و غفران/ رضا عادتش جود و احسان
خوشا بر کسی که بخواند / رضا را به چشمان گریان
نوای دل ما / مدد یابن الزهرا
علی بن موسی علی بن موسی
یا مولا یابن الزهرا...

غریبی او گشته معلوم/ز زهر جفا گشته مسموم
دل از شرح این ماجرا سوخت/که جان داده در حجره مظلوم
جواد از مدینه رسیده/به آن حجره و چشم او تر
سرش را به دامن گرفته/فلک غرق غم شد سراسر
ولی وا مصیبت/ازین داغ عظمی
ز قلب حسین و/ تن ارباً ارباً
یا حسین یابن الزهرا...


 ************************


زپیشِ تو میشود دلم آرام ...
شد زیارت همیشه نیمه تمام
هر که رویت ندید شد ناکام ...
کاش قلبِ مرا تکان بدهی
دیگر این بار رخ نشان بدهی
از همه غیرِ تو بریدم من
خویش را تا حرم کشیدم من
گرچه رویِ تو را ندیدم من
طمعِ آغوشِ تو چشیدم من
آبرو رفته را خریدی تو
دست رویِ سرم کشیدی تو
یا امام رضا

این رئوفی که میشناسم من
رد نکرده زِخانه اش دشمن
پسر فاطمه ست پس حتما
به قسم نیست احتیاج اصلاً
درد هامان دوا شود اینجا
گره کور وا شود اینجا ....
تو گنه کار را عوض کردی
دلِ بیمار را عوض کردی
هر گرفتار را عوض کردی
آخرِ کار را عوض کردی
راهم از حادثه به تو افتاده
عوضم کن تو را به جانِ جواد
شاه گنبد طلا امام رضا
جلوه هایِ خدا امام رضا
بقیع و سامرا امام رضا
نجف و کربلا امام رضا ...
صاحب سرزمینِ ایرانی
تو برایِ همیشه سلطانی
به حقِ امام رضا الهی العفو .....


************************


 ذکر یا رضا دارم ، با دل پریشانم
شبایی که دلتنگم زائر خراسانم ...

صحن باصفای رضا ، سقاخونه ی کربلاست
دل همه ی عاشقا ، کبوتر گنبد طلاست
یا ابالحسن .... یا رضا ....

دل میبره از عالم ، مسجد گوهرشادش
آسمونه حاجت هاس پنجره ی فولادش

یاد اون شهیدا بخیر ، که زائر مشهد شدن ...
لحظه ی شهادت همه ، مسافر مشهد شدن

یا ابالحسن .... یا رضا ....

تا ابد به دل داریم ، حسرت شهادت را
بر زمین نیندازیم بیرق ولایت را ...

ما فدایی رهبریم ، چشم ما و امر ولی
خون ما فدای حسین ، جان ما و سید علی

یا ابالحسن .... یا رضا ....


************************
خدا را شکر که هر کی بپرسه ازم کجایی ام
جواب من همیشه همینه امام رضائی ام )۲
جایی بیشتر نداره  از حرمش آرامش۲
خود آقا میدونه این که چقدر میخوامش ۲
دیگه چی می خوام اگه همین باشه بسه
تو‌قبر وقیامت آقا به دادم میرسه ۲
دیگه باید در آری از امشب پیرهن سیاهتو
می مونه چشم ای محرم یه سال به راه تو )۲
***
پای عشق تو حسین جان به خدا میمونم
اجازه دادی برات گریه کنم ممنونم) ۲
ممنونم آقا جان همیشه از مادر تو


چون زهرا نوشته اسم منو نوکر تو ۲
همه امیدم اینه که هستم براتو سینه زن
براتو کاشکی امسال میکردم ارباب بی کفن
میکشه عاشقتو داغ لب اتشانت
الهی من بمیرم واسه تن عریانت۲)۲
میدونی که عمری داغ دل ما همینه
رَأسِت روی نیزه بدنت رو زمینه
الا و صلی الله علی الباکین علی الحسین
ابد ولله یا زهرا ماننسی حسینا
 
تا ابد به خدا یا زهرا ما حسینی هستیم
************************
یا شمس الشموس ٬ آقام امام رضا
انیس النفوس ، آقام امام رضا

سفره ی لطفت ، تا ابد باقیست
دشمنت کافر ، دشمنت یاقیست
پیش تو احسان ، لغتی فانیست
هر کسی باتوست ، تا ابد راضیست
هرکجا رفتیم ، هرکجا گشتیم
هیچ کجا مثل مشهد تو نیست 2

قربون صفات ، قربون زائرات 2
قربون صفات ، قربون خادمات
قربون پر و بال کبوترات 2

یا شمس الشموس ٬ آقام امام رضا
انیس النفوس ، آقام امام رضا

***
گذر هرکس ، برشما افتاد
بود اگر بنده ، میشود آزاد
دست تو هرکس ، قلب و جان را داد
بود اگر ویران ، میشود آباد
بوده‌ام برده ، بوده‌ام ویران
گشته ام آباد ، خانه ‌ات اباد 2

ای سلطان عشق ، ای سلطان کرم 2
کرده نذر تو ، عمرم رو مادرم 2

یا شمس الشموس ٬ آقام امام رضا
انیس النفوس ، آقام امام رضا

هر چه غم دارد ، میبرد از یاد
هر که وا شد پایش به گوهرشاد
هر دخیلی که ، پنجره فولاد
بسته شد آقا ، کرده ‌ای امداد
هرکه را بگرفت ، نگهت آقا
شد اباصلت و شد ابی بلداد 2

ای رمز نجات ، ای خواهش دلم 3
تنها ذکر توست ، آرامش دلم 2

یا شمس الشموس ٬ آقام امام رضا
انیس النفوس ، آقام امام رضا
************************
ای سند نجات من ولایت تو یا رضا
صحن نو و عتیق تو کعبه و کربلا رضا
 
دلم بود به یاد تو مدینه الرضا رضا
زیارتت به دین من زیارت خدا رضا
تو و کرامتت مرا ز خود مکن جدا رضا
رضا رضا امام رضا ...
امام رضا ...امام رضا ... 2
شهی که خاک طوس از او امده محترم تویی
شهی که نور میدهید برعرب و عجم تویی
رئوف اهل بیتی و ولی زوالکرم تویی
به مسجد الحرام دل، قبله تویی، حرم تویی
صفا و مروه میکند با حرمت صفا رضا
امام رضا ...امام رضا ... امام رضا ...
منم که بین طوطیا گرم ترانه ی توام 2
کبوتری شکسته پر در آشیانه ی توام
نیازمند گندمی در آستانه ی توام
بال زنان دور و بر نقاره خوانه ی توام
اگر پرم زکوی تو بگو کجا پرم رضا
ناز کنم به سلطنت،اگر تورا گدا شوم
نه لایقم گدا شوم گدات را فدا شوم
چه میشود قبول تو به خاطر خدا شوم
نه تو زمن جدا شوی نه من زتو جدا شوم
نه تو مرا رها کنی نه من تورا رها رضا
امام رضا ... امام رضا ... امام رضا ...


دریافت سبک


************************


دلم شده زائر،دوباره مثل کبوترم۲
نداره راهی جز به سوی مشهد،سوی حرم ۲)۲
آآآ .... حرم آرزوی ماست۲
حج فقراست عرش خداست
آهویی دلشو به تو داد،اومده سوی باب الجواد۲
خونه ی کریم داره نشون،همیشه با گدای زیاد۲
آقا .... وای ....
*شعر امام رضاست ولی میگیم حسین*
حسین وای ... حسین وای ...
***
پشت در خونت دوباره نشسته یک گدا۲
در میزنه سائل اَاَدخُلُ یا امام رضا۲)۲
آآآ حرم،بوی عطر و عود۲
این اذن ورود لطف تو بود
تا حرم دلمو کشیده،کسی این جور آقا ندیده۲
در نبسته به من همیشه ،آقا آبرومو خریده)۲
حسین وای ... حسین وای ...
***
*مولا نوکریامونو قبول کن...*
حجره ی دربسته،به روی خاکا گذاشته سر۲
مسافری اومد،از مدینه با چشمای تر۲)۲
آآآ سرش بر پای پسر۲
قلب شعله ور شد نوحه گر
نوحه گر شد امام غریب،با روضه ی ابن شبیب
خیمه گاه پر از آتش و قتلگاه پر از بوی سیب)۲
حسین وای ... حسین وای ...
***
بریم کربلا
دوباره دلتنگی،دوباره حسرت دوباره آه۲
دوباره بی تابی دوباره فکر دوبارِگاه۲
آآآ حرم ای شاه کرم۲
روزیم کن دوباره برم
(
سینه زن فقط آرزوشه،تو حرم بشینه یه گوشه۲
از خداشه یه بار ببینه،که ضریح تو روبروشه۲)۲
حسین وای ... حسین وای ..


 ************************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی