کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله- 5

*************

محـمد مبشری

نوحه

 (به سبک من ابوفاضل و من)

فاطمه در سه جا گشته عزایش به پا

گه پدر گوید و گه حسن و گه رضا

با دلی مبتلا

می کند ناله ها

وامصیبت وامصیبت

******

موسم ماتم حضرت طاها شده

پر ز اشک عزا دیده ی زهرا شده

تهمتی بر جنون

می زند خصم دون

وامصیبت وامصیبت

******

در مدینه دلم خیمه ی ماتم زده

شعله ی غم به قلب اهل عالم زده

در عزای حسن

خون چکد از کفن

وامصیبت وامصیبت

******

وقت پرواز و هنگامه ی هجران شده

گوشه ی حجره ای فاطمه مهمان شده

اهل عالم همه

غرق در زمزمه

واغریبا ، واشهیدا

دریافت سبک

************************

رسولی- نوری- عظیمی

زمینه

باز دلا شده بی سامون

آسمونیا سرگردون

افتاده میون بستر

مصطفی با قلبی محزون

بی تابه خاتم الانبیا

میسوزه با غم و غصه ها

می دونه قصه ی کوچه رو ، واویلتا

ای وای از ، کوچه ی تنگ و اون همهمه

الهی ، بلا دور باشه از فاطمه

******

غصه از نگاش میریزه

رنگ و روش مث پاییزه

لحظه لحظه بین بستر

از غما دلش لبریزه

قلبش ناآروم و مضطره

چشماش از بی وفایی تره

نگاهش به دیوار و گاهی ، سوی دره

زیر لب ، می کنه دم به دم زمزمه

الهی ، بلا دور باشه از فاطمه

******

تو دلش پره تشویشه

آخه میدونه چی میشه

می‌بینه گل یاسش رو

که توی دود و آتیشه

زهراشو وسط کوچه ها

می‌بینه به زیر دست و پا

میزنه سیلی به صورتش

یک بی حیا

میخونه ، بایه قلب پراز واهمه

الهی ، بلا دور باشه از فاطمه

دریافت سبک

************************
جواد رمضانی

زمینه

مادر مادر ، تسلیت مادر

ایشالا باشه ، این غم آخر

نباشه هیچکس تو دنیا ، یتیم و بی پناه

پیر میشه دختر بدون ، پدر و سر پناه

مجلس عزا ، نوحه خون خدا

دم گرفته با ، شاه کربلا

یابن فاطمه

******

روی سینش ، حسن و حسین

کنار زهرا ، شاه عالمین

یادگاری احد روی ، لب و رو سرش

دندون بشکسته و ، تنهاییِ دخترش

اشک فاطمه ، چشمای علی

می خونن همه ، الوداع نبی

یابن فاطمه

******

روز محشر ، پرچم الله

توی دستای ، اباعبدالله

یامحـمد یاعلی و ، فاطمه یاحسن

السلام ای پاره پیکر ، حضرت بی کفن

جد اطهرش ، اومد مادرش

مرتضی رسید ، بالای سرش

یابن فاطمه

دریافت سبک

************************
محـمد مبشری

زمینه

لحظه ی جانسوز ، وداع پیغمبر

کنار بستر غم ، فاطمه و حیدر

لحظه سخت ، شهادت حبیبه

بعد نبی ، دیگه حیدر غریبه

 (فاطمه بی ، قرار و شکیبه)2

نرو بابا ، عزیز مهربون

نرو بابا ، بازم پیشم بمون

بهار من بی تو میشه خزونی

 (واویلا ، امان امان امان)2

واویلا ، امان امان امان ای

******

گریه نکن زهرا ، که زود فدا میشی

کی گفته از من تو ، بابا جدا میشی

امت من ، به من جفا می کنن

حق رسا ، لتو ادا می کنن

 (تو رو شهید ، کینه ها می کنن)2

ز سیلی و ، ز تازیانه ها

شود دست ، علی ز تو جدا

از این غربت میسوزه قلب بابا

 (واویلا ، امان امان امان)2

واویلا ، امان امان امان ای

دریافت سبک

************************
محـمد مبشری

زمزمه - واحد

گریه نکن ای دخترم

که من برات (دلشوره دارم)2

گریه نکن ای دخترم

که خیلی زود (میای کنارم)2

اجر رسالت چه زود ادا میشه

محسن ششماهه ات فدا میشه

 (حیدر ز زهرا دیگه جدا میشه)2

امان امان از غم رسول الله

******

می بینم اون روزی رو که

زهرای من (پهلوت شکسته)2

می بینم اون روزی رو که

وصی من (خونه نشسته)2

توی مدینه غمی به پا می شه

بیت علی خونه ی عزا می شه

 (پای عدو هم به خونه وا می شه)2

امان امان از غم رسول الله

دریافت سبک

***********************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی