کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


سرود ولادت امام رضا علیه السلام-12

***********************

محـمد جواد حیدری

بارون می‌باره از چشمای آسمون

دلهای عاشقا بازم پُر جنون


کل فرشته ها ناز قدوم گل


دنیا رو گل زدن تا عرش بی کرون


شب آقای ایرونه و دلا چه آیینه بندونه


ولادت همه کسو کار ما اَمیر خراسونه


دلامون مجنونه


می‌باره آسمون یاس و بنفشه


رو دست نجمه خورشید می درخشه


مولا امام رضا السلطان امام رضا


******


بازم هوای تو آقا به سر زده


امشب جنونم از صد در صدم رده


خواستم که کل سال باشم تو کربلا


اما یه امشبو حرفم یه مشهده


خودم اینجاو کبوتر دلم توصحن گوهرشاده


همه ی حاجتام آقا دخیل پنجره ی فولاده


دلم آقا شاده


جنت که حسرت صحنت رو خورده


سقا خونت دل زمزم رو برده


مولا امام رضا السلطان امام رضا


******


امشب خبر بدین دردا دوا شده


باز فرصت گدایی رو براشده


هرکی که کربلا رفته اینو میگه


برگ حوالش اینجا امضا شده


منم اومدم که بخونم آقا براتمو امضا کن


عیدونه بده واسم مارم تولیست حرم جا کن


گره مونو واکن


خیره به پنجره فولاده چشمام


کربوبلامو از دست تو میخوام


مولا امام رضا السلطان امام رضا


 


دریافت سبک


************************
محـمد جواد حیدری


مرغ دلم پر زده سمت دام بلا


گشته هوایی دوباره دل مبتلا


می زده از باده ی شه طوس و شده


کفتر جلد حوالی گنبد طلا


فارغ از ماسوا پر زده سمت خدا


شده آواره و دیوانه ی صحن و سرا


و غزل خوان دهد سر دل من این نوا


مستم از جام ولای علی موسی الرضا


رضا رضا یارضا ، مددی یا رضا


******


تطمئنَ القلوب خدا یاد تو


لیلی و مجنون صفت همه فرهاد تو


بوده ز روز ازل نه فقط خان من


حاتم و خضر و سلیمان گدازاد تو


شدم آزاد تو ، هستیم آباد تو


کعبه هم غبطه خور صحن گوهرشادتو


بیخ و بنیان من ، بسته به بنیاد تو


دم عیسی ز دم پنجره فولاد تو


رضا رضا یارضا ، مددی یا رضا


******


بر دل آشوب ما حرمت ساحله


لطف خدایی تو همه روشامله


صوم وصلات و قیام و قعود منی


آخه عبادت بدون شما باطله


حرمت حائله ، این و خدا قائله


زجهنم داره محشر زائرت فاصله


ذکرنقاره هات ذکر عروج دله


آب سقا خونت از مشک ابوفاضله


رضا رضا یارضا ، مددی یا رضا


 


دریافت سبک


************************
حسین نوری
یه حرم و یه گنبد ، یه ایران و یه مشهد


کرم آقای منه توی دنیا زبونزد


فریادم رضا جان ، دلشادم رضا جان ، می و بادم رضا جان


شبا کبوتر تو صحن گوهرشادم رضاجان


رضاجان ثامن الائمه


خاک پای زوارات بشم من از خدامه


تو مایه ی برکت ایرانی   تو حجت قادر منانی


توکشور، دل همه ، فقط خودت ، پادشاه و سلطانی


فریادم رضا جان ، دلشادم رضا جان ، می و بادم رضا جان


شبا کبوتر تو صحن گوهرشادم رضاجان


رضاجان ثامن الائمه


خاک پای زائرات بشم من از خدامه


******


دیونه ی نگاتم میدونی خاک پاتم


پیالم و پر میکنی که محتاج نگاتم


آقامی رضا جان ، دنیامی رضا جان ، نفسامی رضا جان


به خدا دوای تمومی  دردامی رضا جان


اومدی تا همه رو ببخشن


امشب میگه زهرا به علی چشم تو روشن


روشنی شبای مهتابی چشم و چراغ دل بی تابی


مثل یه ماه ، به آسمون قلب من ، عمریه که میتابی


فریادم رضا جان ، دلشادم رضا جان ، می و بادم رضا جان


شبا کبوتر تو صحن گوهر شادم رضاجان


رضا جان ثامن الائمه


خاک پای زائرات بشم من از خدامه


 


دریافت سبک


************************
حسین رحمانی
امشب بارون می‌باره ، دل بیقراره


شب عشق یاره ، می زنن نقاره


بنگر وجه خدا رو ، امام رضا رو


که مثل خورشیده ، به جهان تابیده


اگه امشب تو چشمام نمی از بارونه


دل من بی تابه و شده باز دیوونه


یارضا میخونه


یارضا میخونه


همه ی عشق منه اومده دنیا


حاکم بی مثل همه ی دلها


حضرت امام رضا آقای آقا


******


نجمه پسر آورده ، دلارو برده


که نداره همتا ، تو تموم دنیا


روحم دوباره پرزد ، رفته تامشهد


روبروی مرقد ، به طواف گنبد


تو شلوغی مشهد دلامون حیرونه


یقینا امشب زهرا تو حرم مهمونه


یارضا میخونه


یارضا میخونه


مشهدالرضا شده قبله ی قلبم


کرمش زبون زده تو همه عالم


با امام رضا دیگه نمی مونه غم


******


واسم همه جا مشهد، کربلا مشهد


مدینه مکه یا ، نجف و سامرا مشهد


میگم امیر وشاهم ، بده پناهم


روسیاهم اما ، اومدم باز آقا


می زنم پیمونه از جام سقاخونه


یه فلج هم اومده که پی درمونه


یارضا میخونه


یارضا میخونه


پنجره فولاد به ما کربلا داده


دردای بی درمونو زود شفا داده


حاجت نگفته رو به خدا داده


 


دریافت سبک


************************
حسین رحمانی
عشق تو زده به سرم


تا حرم تو می پرم


غبطه میخورم همیشه آقا


به کبوترای حرم


تویی تو آروم جونم ، عشقت توی رگ و خونم


به تو و کرمت خیلی مدیونم مدیونم


حرم تو بهشتمه ، همه سرگذشتمه


عشق تو تو سرشتمه آقا


منم آقا گدای تو ، زائر بی نوای تو


محتاج یک دعای تو آقا


ضامن آهو رضا جان


******


امیر ولا اومده


جلوه ی خدا اومده


به همه بگید ، خبر آی خبر


که امام رضا اومده


جان منی و جانانی ، قبله وقلب ایرانی


الحق والانصاف آقا سلطانی سلطانی


بضعه مصطفا تویی ، وارث مرتضا تویی


رحمت کبریا تویی آقا


یابن الزهرا فدای تو ، همه هستیم برای تو


سرمیذارم به پای تو آقا


ضامن آهو رضا جان


******


دل بیقرار می خونه


شبیه نقاره خونه


از همه دنیا فقط واسه من


همین عاشقی می مونه


برندارازمن چشماتو ، بکش روسرم دستاتو


من عبد و فقیر هستم و آقا تو آقا تو


مریضم من شفا میخوام ، برا  دردام  دوا می‌خوام


برات کربلا می‌خوام آقا


قربون لطف بی حدت ، شبای خوب مرقدت


دلنوازی گنبدت آقا


ضامن آهو رضا جان


دریافت سبک


************************
محـمد  مبشری
شده مرغ دلم بازم هوایی


هوایی یه گنبد طلایی


باید باز بزنم دلو به دریا


بشم منم یه مشهد الرضایی


اومده دنیا دنیا شاه خراسان


همه عشق و عشق و همه ی ایمان


اومده حج حج همه فقیران


مهرش برام لازمه


گل امام کاظمه


امیر دل ضامن آهو


پر میزنه دل من


به عشق تو دم به دم


تو حرمت این سو و آن سو


یاعلی موسی الرضا


ضامن آهو


******


بازم شادن همه مردم ایران


برا ولادت حضرت سلطان


میده حضرت کاظم به ما عیدی


به یمن مقدم شاه خراسان


آقاجون امشب امشب به من نگا کن


لطفی امشب تو بر این بی سرو پا کن


نصیب من هم من هم یه کربلا کن


نازل شده بر زمین


یک نوگل مه جبین


همه بگین هزار ماشالله


شد کاظمین رو سپید


چون قدم نو رسید


گل پسر حضرت زهرا


یاعلی موسی الرضا


ضامن آهو


دریافت سبک


***********************
میثم مومن نژاد
گلی آمد که مدینه گلشن از آن رنگ و بو شد


به جهان خرم از آنم که جهان خرم از او شد


آمده زاده ی موسی ابن جعفر


پاره ی پیکر پاک پیمبر


صلوات صلوات علی محـمد


یا الهی صل و سلم علی محـمد  و آل احمد


صلوات صلوات علی محـمد


ای رضا جان


سیدی سیدی مولا رضا جان


******


ای که با گوشه ی چشمی غم عالم می زدایی


راضی از تو دشمن و دوست ، تو رضایی تو رضایی


نام تو گشته افتخار ایران


طوف مرقد تو حج فقیران


یا الهی صل و سلم علی محـمد  و آل احمد


صلوات صلوات علی محـمد

ای رضا جان

سیدی سیدی مولا رضا جان

دریافت سبک

***********************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی