کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه شهادت امام علی علیه السلام - 15

***********************

میثم مومنی نژاد

نوحه

 

وای وای اجل زند صدا علی را

وای وای کوفه شده گریان مولا

فردا میان اشک و آهش

خون میچکد بر روی ماهش

سجاده گردد قتلگاهش

مولا علی اول مظلوم

******

وای وای غم روی غم دارد به سینه

وای وای از کوچه ی تنگ مدینه

لرزد زغم زانوی مولا

از دیدن قاتل زهرا

صبر علی دارد تماشا

مولا علی اول مظلوم

 

دریافت سبک


************************
میثم مومنی نژاد

نوحه

 

نوحه می خواند در سما جبرئیل

که مظهر العجائب گشته قتیل

رنگ شفق شد رخساره ی ماه

یا صاحب الزمان آجرک الله

******

یک عمر ، علی انتظار قاتل داشت

زخمی بر روی سر ، زخمی به دل داشت

بعد از فاطمه شد محرمش چاه

یا صاحب الزمان آجرک الله

******

استخوان در گلو ، خاری به دیده

هر گز مردی چنین داغی ندیده

شد بهر زهرا خانه قتلگاه

یا صاحب الزمان آجرک الله

 

 ***********************
میثم مومنی نژاد

 

خدایا خدایا ، شکسته دلم امشب

رسیده شب آخر ، امان از دل زینب

شب غصه سحر شد

علی وقت سفر شد

عدو دید عدو دید ، پس از خندق و خیبر

کنار در و دیوار ، زمین خوردن حیدر

شب غصه سحر شد

علی وقت سفر شد

مدینه مدینه ، تو آگهی ز حالم

که دست بسته بودم ، شکستی پرو بالم

شب غصه سحر شد

علی وقت سفر شد

خدایا خدایا ، گلم رنگ خزان دید

چرا علی نگرید ، علی داغ جوان دید

شب غصه سحر شد

علی وقت سفر شد

 

دریافت سبک


************************
قاسم نعمتی

 

ز پا افتاده میر خیبر ، کجایی ای زهرای اطهر

ببینی تو احوال حیدر ، واویلا

ببین می‌لرزد دست و پایش ، نمی آید بالا صدایش

وصال تو گشته دعایش ، واویلا

واویلا ، ز هم وا شده فرق او تا ابرو

شده زنده داغ شکاف پهلو

همان زخم بازو

رمق ندارد دیگر نگاه او

روضه بخواند هر سوز آه او

آن در و دیوار شد قتلگاه او

واعلیا وا ویلتا علی

******

دو چشمت وا کن جان زینب ، مدارا کن با دختر امشب

تنت سوزد از آتش تب ، واویلا

بیا و قلبم را مسوزان ، مزن دیگر تو حرف هجران

مگو زیر لب ای حسین جان

واویلا ، من از کوفه و کوفیان بیزارم

نبینی که در کوچه و بازارم

پناهی ندارم

پدر دعا کن برآبروی من

نشته بغضی دراین گلوی من

نگاه کوفی خیره به سوی  من

 واعلیا وا ویلتا علی


دریافت سبک

***********************
حسین نوری و علی خبازی
 

وقت وداع حیدر

بابچه هارسیده

از سوی جنت انگار

خیرالنسا رسیده

عمری نمک به زخمم

پاشیدن اما امروز

ظرفای شیر برای

شیر خدا رسیده

یه عمره ، کیسه ای از نون و خرما رو

میبردم ، کشیدم ناز یتیمارو

ولی این ، نبود رسمش مردم دنیا

گذاشتید ، روی دلم داغ زهرا رو

وای از داغ جگرم

سی ساله خم شد کمرم

راحت شدم دیگه به خدا

شق القمر شد تا که سرم

واغربتا واویلا

******

زینب یه جوری زخم

سرم رو کن مداوا

که جای ضرب شمشیر

نیفته چشم زهرا

نمیتونم ببینم

ابرچشاش بباره

اذیت میشه میدونم

تو سینش عقده داره

یه داغی ، میکنه سنگینی رودوشم

یه عمره ، باغم و غصه هم آغوشم

هنوزم ، یادمه اون روزای تلخ و

میپیچه ، صدای زهرام توی گوشم

وای از اهل مدینه

دیدم که زهرام رو زمینه

بالا نمیومد نفساش

یک عمریه دردم همینه

واغربتا واویلا

******

بغضه میون سینم

شد روی گونه هام تر

امشب کجا آقاجون

قرآن گرفتی رو سر

 از من نگیر نگاتو

دور سرت بگردم

با اینکه رو سیاهم

هیچ وقت نکردی طردم

اگه شد ، این شبا آقا دعامون کن

اگه شد ، به حق زهرا نگامون کن

اگه شد ، با اون صدای علی وارت

به اسم ، کوچیک ماها رو صدامون کن

ممنونم از کرمت

وقتی ، بیفتم رو قدمت

میخونم از عمق وجودم

خیلی آقاجون دوسدارمت

یبن الحسن کجایی

وای از غم جدایی

 

دریافت سبک

************************
مجتبی صمدی شهاب

 

 دارم از خونه میرم بسوی مسجد

بغض وکینه مونده تو گلوی مسجد

اگه با شتاب میرم برای اینه

صدای زهرا میاد از توی مسجد

خسته شدم از این همه دو رنگیای آدما

صدای یار تو گوشمه زهرا میگه بیا بیا

خسته شدم خداخدا

این صدای یاورمه

 فاطمه دوروبرمه

این نماز آخرمه

یا فاطمه من اومدم

******

خیلی خسته شدم از دست زمونه

شاید امشب زنده من نرم به خونه

یه جوایی ممنونم از دست قاتل

که داره منو به یاسم می رسونه

خبر نداره قاتلم سی سال پیش تو کوچه ها

کشتن منو اون وقتی که فاطمه افتاد زیر پا

یه بار منو نزد صدا

تو کوچه هاچهل نفر

به قتل من بستن کمر

زهرا زمین افتاد باسر

یا فاطمه من اومدم

******

همه ی دلنگرونی من اینه

روی پرخون دخترم منو ببینه

خداصبری بده به زینب توگودال

وقتی که چکمه روی سینه میشینه

خن سرم رو پاک کنید زینب نبینه سرمو

طاقت ندارم ببینم بی تابی دخترمو

دختر غم پرورمو

میدونم آخر چی میشه

قصه دختر چی میشه

گودال و خنجر چی میشه


ادامه اشعار این سبک
*************************
 میثم مومنی نژاد

 

ای شکسته دل از گریه هایت

تو دل دخترت را شکستی

مزن ای میهمان حرف رفتن

بعد مادر امیدم تو هستی

آه ابتا یا مظلوم

******

ای محاسن سپیدی که بر تو

نمک و نان شد افطار آخر

چقدر غربتت دیدنی شد

چقدر خالی است جای مادر

آه ابتا یا مظلوم

********************

میثم مومنی نژاد

کوفه امشب با یتیمان نوحه خوانی میکند

در جنان زهرا ز حیدر میزبانی میکند

رهبر خانه نشین یا امیرالمومنین

مظلوم علی جان

******

کودکان چون شمع می سوزند و یاد مادرند

نیمه شب بر شانه تابوت علی را میبرند

ای ز حق محروم علی اولین مظلوم علی

مظلوم علی جان

******

ماه و نخلستان بگرید از جدایی با علی

گوشه ی ویرانه می آید نوای یا علی

آسمان غرق عزاست ماه کوفه در کجاست

مظلوم علی جان

 

دریافت سبک

************************
میثم مومنی نژاد

 

سینه زن شد حسین و نوحه خوان حسن

یا اباالحسن

مظلوم شهر کوفه پوشیده کفن

یا ابا الحسن

میگرید فاطمه میگرید پیمبر

یا حیدر

******

زخم سر را می بندد با قلب پاره

کو راه چاره

مثل مادر آب غسل خون شد دوباره

کو راه چاره

می شوید پدر را با اشک چشم تر

یا حیدر

******

همچو زخم سر دارد بر دل جراحت

شاه ولایت

از دیدن مغیره دیگر شد راحت

شاه ولایت

زخم سر از شمشیر زخم دل میخ در

یا حیدر

 

دریافت سبک


************************
محـمد مبشری

من شکسته بالم ، شد لحظه ی وصالم

مانده ام پس از تو ، زهرا نما حلالم

بی تو از مدینه ، به سینه ، یک شعله دارم تا ابد

ماجرای کوچه ، به کوفه ، بر قلب من خنجر زند

از غم فراقت ، ز داغت ، افتاده در محراب خون

سویت ای بهارم ، قرارم ، آیم به روی لاله گون

همسرت را دگر ، همره خود ببر

طاقت من رفته دیگر

******

در میان محراب ، مانده به موج خوناب

دارم انتظاری ، دل بی قرار و بی تاب

من به روی گلگون ، دل خون ، در موج آه و ناله ام

بی تو غم فروزم ، بسوزم ، ای یار هجده ساله ام

یاد دست بسته ، شکسته ، قلب مرا همچو سرم

از فراق یارم ، نگارم ، قتیل هجر دلبرم

پر کشم سوی تو ، قبله ام روی تو

وای ز داغ پهلوی تو

 

***********************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی