کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه وفات حضرت زینب سلام الله علیها۴

××××××××××××××××××××

هنگامه ی اشک و درد و بلا شد

زینب شهید داغ کربلا شد

واویلا واویلا آه و واویلا...

با قلب پر خون و قدّ خمیده

مهمان شده بر یار سر بریده

از وادی غربت با دیده ی تر

رفته به دیدار امام ِ بی سر

در وقت جان دادن غرق عزا بود

یاد غریب ِ دشت کربلا یود

بوده به یاد ِ آن دمی که جانان

جان داده در گودال با کام عطشان

آندم که دیده روی خاک صحرا

افتاده خونین جسم ارباً ارباً

آندم که شد پرپر از کینه لاله

جان داده در ویران دخت سه ساله

×××××××××××××××××××××××

دریافت فایل       

فلک زین بار غم قدّش خمیده وامصیبت

عزای زینب کبری رسیده وامصیبت
گل زهرا و حیدر،شده از غصه پرپر،ز غمهای برادر
گل زهرا گل زهرا گل زهرا یا زینب...
×××
سخن غیر از حدیث غربت دلبر نگفته

به بر پیراهن ِ خونین ِ دلدارش گرفته
یگانه یاور ِ من،عزیز مادر من،امام بی سر من
حسین جانم حسین جانم حسین جانم حسین جان...
×××
کجا یادم رود آندم که از مرکب فتادی

به روی خاک گرم کربلا صورت نهادی
تو با لبهای عطشان،به روی نیزه اِی جان، شدی قاری قرآن
حسین جانم حسین جانم حسین جانم حسین جان...

×××××××××××××××××××××××××

دریافت فایل       

سیّدتی یا زینب یا زینب یا زینب...
آینه ی شجاعت و هیبت حیدر زینب

آیه ای از حقیقت ِ سوره ی کوثر زینب
ای همه ی هستی ِ تو عشق اباعبدالله
بوده ای تا آخر عُمر گریه کن ِ ثارالله

آرزوی ما همینه بشیم فدایی ِ تو
سینه زن و رزمنده ی کرببلایی ِ تو

با نابودی ِ مکتب ِ آل سعود ملعون
میاییم به سوی مرقدِت با اشکای چشامون

روضه به یادت میخونیم با ناله و چشم تر
به یاد داغ قتلگاه یاد ِ امام بی سر

غم دلِت برا حسین ولی عجب غمیه
من بمیرم چه ها دیدی رو تلّ زینبیه

با ناله های فاطمه چه محشری به پا بود
سر ِ برادرت حسین به روی نیزه ها بود

××××××××××××××××××××

دریافت فایل       

به خانه ی لطفت معتکفم یا رب،شده نوای من سیّدتی زینب

ای امید ما همه مدد یا زینب،گل یاس فاطمه مدد یا زینب

نورُالکواکِب،اُمّ المصائب

یا زینب یا زینب...

تمامی ِ عُمرت خونجگر ِ یاری،به یاد غمهای قافله سالاری

دیده ای به نِی سر ِ عزیز حیدر،ای امان ز ناله ی غریب مادر

ای نور عینم،مظلوم حسینم...

حسین وای حسین وای...

××××××××××××××××××××××××××

دریافت فایل       

یا زینب یا زینب یا زینب یا زینب

واویلا واویلا واویلا واویلا...

واویلا واویلا آه و واویلا...

وجودت آیت ِ عُظمای کربلا

قهرمان بانوی صحرای کربلا

همه ی عُمرت غرق درد و بلایی

شهیده ی غصه های کربلایی

ای کوثر زهرا خورشید مکتب

یا امّ المصائب زینب یا زینب..

یا زینب یا زینب یا زینب یا زینب

واویلا واویلا واویلا واویلا...

واویلا واویلا آه و واویلا...

نرود از یادَت صحنه ی قتلگاه

خیمه ها در آتش،بچه ها بی پناه

دیده ای در خاک و خون پیکر اکبر

آتش زد بر قلب تو روضه ی اصغر

زیر بار غم شد قدّت خمیده

قسم به حق که تو هستی شهیده

یا زینب یا زینب یا زینب یا زینب

واویلا واویلا واویلا واویلا...

واویلا واویلا آه و واویلا...

×××××××××××××××××××

دریافت فایل       

آیه ی کوثر،حقیقت حیدر،به شرف و صبر و کمالی
در عزّت و در شهامت و غیرت گرفته ای از حق مدالی
ذکر هر لب،تجلّی ِ یا رب،ای یاور مکتب،مدد یا زینب
هر دم گوییم،همه به تاب و تب،آبروی مذهب،مدد یا زینب
یا زینب مدد یا زینب مدد یا زینب مدد یا زینب...
از ازل ماها،به شور و به عشق ِ،شهید عاشورا،دل دادیم
ما سینه زنها،با دم یا زهرا،آماده ی رزم و جهادیم
کِی میشه با،رجز ِ یا زینب،بگیره دلامون،نور ِ سعادت
در زُمره ی ،مدافعان ِ تو،ما هم برسیم به،فیض شهادت
یا زینب مدد یا زینب مدد یا زینب مدد یا زینب...

×××××××××××××××××××××××××

دریافت فایل       

ای خدا کبوتر من،توی خون زده پر و بال
جون من برادر من،افتاده میون گودال
ای وای ِ من واویلا،که میزنه دست و پا
وَالشّمرُُ جالسٌ علی
صدر ِ قتیل ِ العطشان،یه مادری پریشان
میخونه نوحه ی عزا،با سوز و نوا
ای وای پسرم
پاشو حال زار مادرت رو ببین
نا مَحرما و،رُخ بی نقاب خواهرت رو ببین
دست ستم و،صورت کبودِ دخترت رو ببین

×××××××××××××××××××××××

دریافت فایل       

گریه بر تو به اهل ولا گشته واجب،السّلام ُ علیک ِ یا امَّ المصائب
ای که نورُ الهدایی،کوثر هل اتایی،تو پیام آور ِ کربلایی
یا زینب عقیلة العرب، یا زینب عقیلة العرب...

آخرین دم به اشک و غم و سوز و آوا،با حسینت نمودی به بستر تو نجوا
باشد ای دلبر من،لاله ی پرپر من،پاره پیراهنت در بر من
یا زینب عقیلة العرب، یا زینب عقیلة العرب...

خود بگو که به گودال غربت چه دیدی،بعد دلبر ز اهل ستم چه کشیدی
ای غمت جاودانه،غربتت بی کرانه،سلسله کعب نی تازیانه
یا زینب عقیلة العرب، یا زینب عقیلة العرب...

کن دعا تا به راه ولایت بمانیم،قدر لطف و عطای شما را بدانیم
بهر ما کن دعایی،تا به راه خدایی،چون شهیدان شویم کربلایی
یا زینب عقیلة العرب، یا زینب عقیلة العرب...

×××××××××××××××××××××

حسینیه نوحه

قلبم پر از درد و ماتمه ، غصه دارم من یه عالمه

صبر زیادم برام کمه ، آروم جونی

یه سال و نیمه تو انتظار ، ندارم آروم و قرار

مونده برام این یادگار ، پیرهن خونی

یادم نمیره اون صحنه هایی که دیدم

از روی تل تا گودال و مقتل دویدم

دوید و من دویدم ، برید و من بریدم

غریب مادر

دست رو سرم میزارم ، ابرم و هی می بارم

برید ز تو سر

(ای وای من ، ای وای من)3 ، داداش حسینم

×××

دلم برات میگه از سفر ، تنها شدم بین یک لشگر

راحت خیالت برا معجر ، ندادم از سر

چی بگم از مجلس حرام ، بازار شام و ملأعام

بارون سنگ از روی بام ، آه ای برادر

یه عده بی حیا دور ناقه میگردن

با دست به ناقه هامون اشاره میکردن

نبودی که ببینی ، چه ها کشیده زینب

غریب مادر

سر تو روی نیزه ، سایه ی رو سرم شد

عزیز خواهر

(ای وای من ، ای وای من)3 ، داداش حسینم

×××

به یادمه توی سن کم ، مادری داشتم با قد خم

می باره بارونِ غم نم نم ، آه و واویلا

دارم سوالی ز میخ در ، مگه گناهش چی بود مادر

که میزدش پشت در پرپر ، آه و واویلا

چهل نفر کجا و یه مادر بمیرم

سپر شدش برا بابا حیدر بمیرم

آتیش تو خونه افتاد ، ترسیده بودم اون روز

ز ظلم و کینه

دل خونم از زمونه ، دلم گرفته ای داد

با غم عجینه

 (ای وای من ، ای وای من)3 ، خمیده مادر

 

دریافت سبک

××××××××××××××××××××××××

از داغت بگویم با چشمان تر

جان دادی به یاد غربت دلبر

او که شد میان گودالی بی سر

بر غم یارت مبتلا هستی ، کشته ی داغ کربلا هستی

السلام علیک ِ یا عقیلة َ العرب

×××

در ذهنت مجسّم می شود هر دم

واویلا که در این ماتم اعظم

مادری زند ناله با قدّ خم

هستی مادر یوسف زهرا ، بی کفن ماندی در دل صحرا

السلام علیک ِ یا عقیلة َ العرب

×××

سر ِ ما بُوَد به زیر قدمت

یا زینب فدای لطف و کرمت

ما هستیم مدافعان حرمت

راه و مقصود ما عیان باشد ، سرنگونی دشمنان باشد

السلام علیک ِ یا عقیلة َ العرب

 دریافت سبک

××××××××××××××××××××××
آه ، خواهر خون خدام ، سفیر کرببلام

سینه پر از ناله و ، شمع محفل شهدام

روی دوشمه بار غم کربلا

روی شونمه اصابت نیزه ها

توی جونمه شراره ی خیمه ها

آوای من ، حسین وای

×××

وای ، از غم کرببلا ، شمشیر و نیزه ها

آتیش و خیمه ها ، گوش و گوشواره ها

تویی ذکر دل بیقرار من

تویی روشنای شب تار من

تویی مرهم این دل زار من

لیلای من ، حسین وای

×××

وای ، زینب و قلب صبور ، سختی حین عبور

سینه وسم ستور ، یک سری کنج تنور

پیش چشممه پاره های پیکرت

توی قتلگاه ناله های مادرت

روی نیزه شکسته شده سرت

ای وای من ، حسین وای

منصور عرب

×××××××××××××××××××××××

ای روح مناجات عمه سادات

قبله ی حاجات ای دختر زهرا

ای حیدر حیدر نفس مادر

بهترین خواهر ای زینب کبری

کوه توحیدی نور امیدی

غیر زیبایی چیزی ندیدی

از کوفه تا شام می زدن از بام

با زبان تو زنده شد اسلام

یار حسین یا زینب

×××

دلداده قرآن معنی ایمان

میکنی طوفان تا میگی حسین جان

ای بانوی مهتاب به دل بیتاب

بده تو اذن زیارت ارباب

اونجا که غوغاس عرش معلاست

وطن شیعه حرم آقاس

فوق احساسه اشکا الماسه

رو سر زوار دست عباسه

یار حسین یا زینب

منصور عرب

××××××××××××××

 

××××××××××××××××××

مجتبی صمدی شهاب

زمزمه

 

همسفر دارم میام بازم کنارت

این یه سال و نیمه بودم بیقرارت

هرکسی بعد تو دید منو بهم گفت

زنده موندی چه جوری بدون یارت

حالا دیگه می‌خوام بیام کنار تو برادرم

یه جای سالم از غمت نمونده روی جیگرم

پرخون شده چشم ترم

دیگه بریدم بخدا ، دارم میام پیشت حالا

داره میشه دردم دوا

حسین من

××××××

از کجا برات بگم با چشم خونبار

بعد تو شد آسمون رو سرم آوار

من که میچرخید فلک با یه اشاره ام

من و چرخوندند سر کوچه و بازار

منی که همسایمونم یه سایه مم ندیده بود

حلقه زدند به دور من نامردای قوم یهود

من و زدند شدم کبود

محرم نبود دور و برم ، ریختن خاکستر رو سرم

پنجه زدن به معجرم

حسین من

××××××

رفت به باد هر چی که داشتم و نداشتم

شد خزونی باغ امیدی که داشتم

می پریدم از تو خواب با یاد گودال

سر مو یه شب راحت زمین نزاشتم

یادم نمیره که چطور شد زیر و رو با پا تنت

تمیز می‌کرد خنجر شو قاتل تو با پیرهنت

خون لخته زد رو دهنت

ایکاش که می مرد خواهرت ، پیش چشای مادرت

بد جوری شد جدا سرت

حسین من

 

دریافت سبک

××××××××××××××××××

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی