کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه حضرت علی اکبرعلیه السلام

********************

ای در غریبی جان نثار و یاورم ، ای نور چشمان ترم
ای شبه پیغمبر علی اکبرم
کنار پیکرت به موج هلهله ، ببین چه آمد به سرم
ای شبه پیغمبر علی اکبرم
پاشو ببین خزون شده بهارم ، به صورتت بابا صورت میذارم
رفتی و من دیگه رمق ندارم
آه و واویلا ، علی علی جان
******
از داغت ای نور دلم دلخسته ام ، ای گوهر شکسته ام
کنار جسم پاک تو نشسته ام
بعد از تو دیگر ای شهید پاره تن ، به نیزه ها دل بسته ام
کنار جسم پاک تو نشسته ام
بعدِ تو خاک،به سر کلّ دنیا ، پاشو علی بده جوابِ بابا
پیکر تو چرا شد ارباً ارباً
آه و واویلا ، علی علی جان
******
جان من از داغ تو بر لب آمده ، دیده چو کوکب آمده
پاشو ببین که عمه زینب آمده
صبحِ اُمید و آرزویم را به اشک ، از داغ تو شب آمده
پاشو ببین که عمه زینب آمده
کف می زنن این دشمنای قرآن ، پاشو ببین بابا شده پرشیان
عمه رو از اینجا ببر علی جان
آه و واویلا ، علی علی جان
********************

زده به میدون پسر شیر حنین
(
به قلب لشگر)2
علی اکبر اومده بی واهمه
(
تا بشه بی سر)2
به قلب لشگر اومد با سوز و آه
علی اکبر عزیز ثارالله
(
اومد بسازه مصیبت جان کاه)2
چشم بد از روی ماه اکبر دور
اومده میدون با هاله ای از نور
(
برا شهادت اومد با عشق و شور)2
علی علی یاعلی علی اکبر
******
شده قیامت کربلا جسم علی
(
شده پر از خون)2
رو خاکا پاشو میکشه تو قتلگاه
(
با جسم گلگون)2
با تیغ و خنجر علی رو آزردن
جسم عزیز حسین و پژمردن
(
اونایی که نون حیدر و خوردن)2
جسم علی پاره پاره چون لاله
بالا جنازش حسین میزد ناله
(
پاره بدن گشته همچو آلاله)2
علی علی یاعلی علی اکبر

*************************

حضرت علی اکبر علیه السلام

گل خوش روی من ، چه زمون پژمردنه؟
نگو وقت دل کندنه ، وای وای وای
جوون من علی ، قدمی بزن پیش روم
دیگه طاقتم شد تموم ، وای وای وای
وای ، میری و چه دلشوره دارم
وای ، من از رفتنت بی قرارم
وای ، امان از غریبی
******
پاشو از رو زمین ، عصای دستم شو بابا
از غمت قدم شد دوتا ، وای وای وای
یه صحرا می بینم ، علیِ اکبر ای خدا
پاشو جوونم ای بابا ، وای وای وای
وای ، تو این مدت کم خدایا
وای ، چطور شد علی ارباَ اربا
وای ، امان از غریبی

*********************

حضرت علی اکبر علیه السلام  

عجب لاله‌گون خاک صحرا شده
ز اشک من و عمه غوغا شده
جگر گوشه‌ام ارباً اربا شده
علی اکبرم ، ای علی اکبرم
******
چه شد یوسفم با تن اطهرت
ببوسم لب و روی پیغمبرت
چه گرگی تو را پاره پاره نمود
نه پیراهنی مانده نه پیکرت
علی اکبرم ، ای علی اکبرم
******
بخندد عدو بر دو چشم ترم
چگونه تنت را به خیمه برم
بمیرم کنار تنت ای جوان
نمی‌آمد از خیمه گر خواهرم
علی اکبرم ، ای علی اکبرم

********************

حضرت علی اکبر علیه السلام  

غرق به خاک و خونی و زدی به قلب من شرر
نفس کشیدنت شده قاتل جون این پدر
انقده گریه کردم خاک زمین شده گل
بگو چیکار کنم من ، آروم نمیشه این دل
بالای جسم پارت ، علی دارم میبارم
صورتمو رو زخم ، صورت تو میذارم
نخواب بروی خاک تیره
علی نرو دلم میگره
اگه بری حسین میمیره
نرو علی علی اکبر
******
جاریه خون ز پهلوی تو شبیه مادرم شدی
با حال مظطرت علی آتیش به جون من زدی
پرپر شدی عزیزم ،‌ جلو چشای بابا
بذار خودت رو اکبر یه لحظه جای بابا
میزنی دست و پا و ، کنار تو میسوزم
پاشو ببین میخنده عدو به حال و روزم
پاشو ببین تو حال عمه رو
طاقت نداره دوریه ترو
علی بمون ز پیش ما نرو
نرو علی علی اکبر

*****************************
مرثیه حضرت علی اکبر علی السلام

این همهمه به لشگر کفار آمده
بر جنگ کوفه احمد مختار آمده
انگار این جمالِ جمیل پیمبر است
یا حیدر است اینکه به پیکار آمده
تا نام خویش را به رجز گفت با سپاه
در جبهه پیک خوش خبر انگار آمده
نامش علی است ، پس به قتالش همه به پیش
غافل از اینکه حیدر کرار آمده
دوری زد به لشگر کفار حمله بُرد
چه نعش ها که روی هم انبار آمده
دیدند که حریف قتالش نمی شوند
گفتند وقت حیلة پیکار آمده
در این قتال حیلة کوفی محاصره است
بد فتنه ای ز دشمن قدار آمده
یوسف کُشان دوباره چرا چاه می کَنَند
انگار جنس تازه به بازار آمده
دیگر نشد شجاعت خود را نشان دهد
از بس در این مقاتله کفتار آمده
آمیخته زره به تن پاره پاره اش
چندین سنان و نیزه به یک کار آمده
حالا صدای اکبر لیلا رسد بگوش
بابا بیا که لحظة دیدار آمده
این نعش قطعه قطعه که ببینی جوان تست
با من پیمبر است به گفتار آمده
کام مرا به جام بهشتی کند خنک
وقت وصال حضرت دادار آمده
صورت نمانده تا که پدر بوسه ای زند
اینجا صدای خندة حضار آمده
بِین صدای هلهله ها ناله ای رسید
این زینب است لطمه به رخسار آمده
قُم یا اخی- که در خطر افتاده جان تو
عباس با دو دیدۀ خونبار آمده

*************************

امام حسین علیه السلام با حضرت علی اکبر

چقدر پشت سرت نغمه ی یا رب کردم
روز ها را به تماشای قدت شب کردم
به قد و قامت و قد قامت زیبات قسم
عدّه ای را به اذان تو مقرّب کردم
هر زمانی که سوار آمدی از راه علی
من تماشای نبی بر روی مرکب کردم
از لبت آتش هجران به زبانم افتاد
دور تر می شدی آنقدر که من تب کردم
حرم از طرز وداع تو اسارت فهمید
گریه ها بود که بر غربت زینب کردم
هرچه کردم دگر انگار پیمبر نشدی
در عبا جسم تو را هر چه مرتب کردم

************************

حضرت علی اکبر علیه السلام  

علی اکبرم ز نسل شاه نجف
به یاری دین من گرفته ام جان به کف
قسم به رب جلی ، منم ز نسل علی
سرم فدای ولی
قلب لشگر بدرم ، نام حیدر سپرم
در امواج خطرم ، اهل کوفه
واویلا واویلا
******
به لشگر زده با یک رجز حیدری
به میدان آمده یک علی دیگری
قلب عدو پاره کرد ، دشمن و بیچاره کرد
تو صحرا آواره کرد
ممسوس ذات اله ، تشنه با ماتم و آه
مانده در بین سپاه ، واویلتا
واویلا واویلا
******
اربا اربا شده جسم علی اکبرم
دست و پا می زند به پیش چشم ترم
ببین علی اکبرم ، از همه تنهاترم
تشنه لبی در برم
پاره پیکر شده ای ، چون گل پر پر شده ای
کشته آخر شده ای ، اکبر من
واویلا واویلا

**************************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی