کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

زمینه و سینه زنی سبک مشترک

********************

حلول محرم

 

اومد ماه عزا ، سیاه شده عرض و سما
صاحب زمان صاحب عزا ، وای وای وای
می‌باره آسمون ، از غربت و داغ حسین
ملائکه در شور و شین ، وای وای وای
آی ، کی چشم انتظار عزا بود
آی ، عزای شه کربلا بود
وای ، حسین جان
******
خدا رو شکر آقا ، چشام به ماهت وا شده
توی دلم غوغا شده ، وای وای وای
هوای روضه هات ، مرحم دل بی قرار
یه سال تموم انتظار ، وای وای وای
وای ، می‌گیریم ز دستای زهرا
وای ، لباسا و شال عزا را
وای ، حسین جان

**************************
مسلم ابن عقیل

 

به روی دارمو ، روی لبم دارم نوا
حبیب من کوفه نیا ، وای وای وای
پشیمونم خدا ، نامه نوشتم که بیا
بیعت شکستند کوفیا ، وای وای وای
وای ، شده کل شهر تیر و پیکان
وای ، نیا سوی کوفه حسین جان
وای ، نیا سوی کوفه حسین جان
******
بیا برگرد حسین ، عزیز جان فاطمه
غریب کشن اینجا همه ، وای وای وای
بیا رحمی بکن ، به جونیٍ اکبرت
شش ماهه علی اصغرت ، وای وای وای
وای ، سه شعبه میسازن با خنجر
وای ، میشه درد سر کوفه اخر
وای ، نیا سوی کوفه حسین جان

************************
ورود کاروان به کربلا

 

رسید از راه دور ، باغبونی با لاله هاش
به فدای آلاله هاش ، وای وای وای
به استقبالشون ، یه عده گلچین اومدن
به جنگ با دین اومدن ، وای وای وای
شد ، خزان باغ گل های زهرا
حیف ، که پرپر میشن دسته گلها
وای ، امان از غریبی
******
میده فرمان حسین ، خیمه ها رو برپاکنید
منزل تو این صحرا کنید ، وای وای وای
علمدار میزنه ،زانوجلوی محملٍ
بانوی غم غافله ، وای وای وای
وای ، عجب دلهره داره زینب
وای ، که والعصر میخونه زیر لب
وای ، امان از غریبی

***********************
حضرت رقیه (س)

 

شدم حاجت روا ، رسیده کنارم بابام
تمومه غم و غصه هام ، وای وای وای
خرابه در سکوت ، اومده بابا جون من
با سر بدون بدن ، وای وای وای
وای ، دیگه وقت رفتن رسیده
وای ، منم میشم امشب شهیده
وای ، امان از غریبی
******
یه دختر بچه ای ، تو خرابه روضه خونه
یه طفلی که نیمه جونه ، وای وای وای
بهونه میگیره ، عمه بگو بابا کجاست
این سوالم از شامی هاست ، وای وای وای
وای ، سه ساله که تقصیر نداره
وای ، دلش تنگه و بی قراره
وای ، امان از غریبی

***************************
طفلان حضرت زینب (س)

 

الهی زینبت ، بمیره که تنها شدی
همدم با غمها شدی ، وای وای وای
گلای من فدات ، اجازه بده دلبرم
می دونی که من خواهرم ، وای وای وای
وای ، نخوا تا که راحت بشینم
وای ، تو تنهایی و من می‌بینم
وای ، برادر حسین جان
******
خدا رو شکر داداش ، شدم منم مادر شهید
پیش مادرم رو سفید ، وای وای وای
من از تو خیمه ای ، دارم می‌بینم حال تو
تو رو خدا حیرون نشو ، وای وای وای
وای ، به خون شد خضاب پیکراشون
وای ، فدای سرت هر دوتاشون
وای ، برادر حسین جان

***************************
عبدالله ابن الحسن

 

بیا عمه ببین ، سر عمو غوغا شده
عمو جونم تنهاشده ، وای وای وای
میون قتلگاه ، صدای هل من ناصرش
به هم ریخته شد ظاهرش ، وای وای وای
وای ، بمیرم غریب گیر آوردن
وای ، ببین عده ای تیر آوردن
وای ، عموجان حسین جان
******
میاد از خیمه ها ، یه کودکی با حال زار
پا تو روی سینش نزار ، وای وای وای
هنوز من زنده ام ، از دور عموم دور بشید
آخرین فداییش رسید ، وای وای وای
وای ، تو رگهای من خون حیدر
وای ، وجودم پر از عشق دلبر
وای ، عموجان حسین جان

***************************
قاسم ابن الحسن

 

عمو جانم حسین ، اجازه بده تا برم
مددی بکن سرورم ، وای وای وای
منم چو اکبرت ، فدایی بشم پیش روت
به فدای یک تار موت ، وای وای وای
وای ، اجازه بده ای عمو جون
وای ، که من هم برم سوی میدون
وای ، عموجان حسین جان
******
فتادم از فرس ، بالا نمی یادش نفس
عمو به فریادم برس ، وای وای وای
ببین غلطان شدن ، سنگها میون خون من
تو این حنابندون من ، وای وای وای
وای ، عسل خوردم از دست پاکت
وای ، شدم آخرش سینه چاکت
وای ، عموجان حسین جان

***************************
حضرت علی اصغر (ع)

 

بخواب آروم جون ، پُره چشام از ابر غم
میری و بارونی میشم ، وای وای وای
حرارت داری و ، داره میره بالا تبت
تشنه ای و خشکه لبت ، وای وای وای
وای ، نمونده نه آبی نه شیری
وای ، لبت از عطش شد کویری
وای ، امان از غریبی
******
رو دستم بودی و ، سه شعبه ای از راه رسید
حنجرت و از هم درید ، وای وای وای
تبسم میکنی ، ازت خجالت میکشم
ای کودک دردی کشم ، وای وای وای
وای ، جواب رباب و کی میده
وای ، با این حلق از هم دریده
وای ، امان از غریبی

***************************
حضرت علی اکبر(ع)

 

گل خوش روی من ، چه زمون پژمردنه؟
نگو وقت دل کندنه ، وای وای وای
جوون من علی ، قدمی بزن پیش روم
دیگه طاقتم شد تموم ، وای وای وای
وای ، میری و چه دلشوره دارم
وای ، من از رفتنت بی قرارم
وای ، امان از غریبی
******
پاشو از رو زمین ، عصای دستم شو بابا
از غمت قدم شد دوتا ، وای وای وای
یه صحرا می بینم ، علیِ اکبر ای خدا
پاشو جوونم ای بابا ، وای وای وای
وای ، تو این مدت کم خدایا
وای ، چطور شد علی ارباَ اربا
وای ، امان از غریبی

***************************
حضرت عباس (ع)

 

پاشو سالار من ، برادرت رو یاری کن
برای من سرداری کن ، وای وای وای
بمیرم یا ساقیا ، نبینم اما اشکتو
نشد بیاری مشکتو ، وای وای وای
وای ، نشد اب بیاری برادر
وای ، فدای سرت ای دلاور
وای ، برادر ابالفضل
******
میده مشک و عمو ، سکینه با اون حال زار
عمو برامون آب بیار ، وای وای وای
الهی که عمو ، به دعای اهل حرم
می مونی تو صاحب علم ، وای وای وای
وای ، ببین بی قراره ربابه
وای ، توی خیمه دنبال آبه
وای ، برادر ابالفضل

********************


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی