کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

زمزمه - یازده شب

*********************

مسلم ابن عقیل

 

ببین که توی کوچه ها مسلم تو
(تنهای تنهاست)2
غریبونه میگرده و روی لبش
(ذکر یا زهراست)2
مسلم تو توی کوفه بی یاره
اشک غریبی برا تو می باره
(واسه خودش نه برا تو غم داره)2
میا میا کوفه یاحسین مولا
******

هزار تا مرد جنگی تا دم غروب
(دورو برم بود)2
هزار تا لشگر یاحسین به فاطمه
(پشت سرم بود)2
ولی ببین حالا بی کس و تنهام
نمونده هیچ یارو یاوری باهام
(نمی دونم چی میاد سر آقام)2
میا میا کوفه یاحسین مولا

*****
راسته ی آهن فروشا تیر فروشا
(پر ازدحامه)2
بغض گلوگیر تو صدام ببین نوام
(خون تو چشامه)2
غریب کشی بین کوفیا بابه
مرام و مردی تو اینجا کم یابه
(آخه کی می خواهد حسین و دریابه)2
میا میا کوفه یاحسین مولا
******
لحظه ی آخرم حسین مسلم تو
(غرق بلا شد)2
کوفه برا نایب بی پناه تو
(کرب و بلا شد)2
اگه دیدی آقا بی سرم کردند
اگه شنیدی که پرپرم کردند
(بدون فدایی رهبرم کردند)2
میا میا کوفه یاحسین مولا

********************
ورود کاروان به کربلا

 

صدای یک قافله ای داره میاد
(از توی صحرا)2
رسیده به کرب و بلا به نینوا
(حسین زهرا)2
جلودار قافله اباالفضله
علمداره قافله اباالفضله
(سپهدار قافله اباالفضله )2
این جا کجاست شاطی الفرات خون
ین جا کجاست پیکرا میشه گلگون
(رو سینه ی شه میشینه شمر دون)2
واویلتا کربلا شده غوغا
******
علی اکبر تو بیا به کربلا
(خیمه بپا کن)2
تو خیمه ی جسمای بی سر شده رو
(اینجا بپا کن)2
یه کاروان پر ز ما ه و پر اختر
علی اکبر رقیه و اصغر
(چه گل هایی کربلا میشه پرپر)2
اینجا میشه پیرهنِ تنم غارت
سیلی زدن بعد من میشه عادت
(کرب و بلا قسمتم میشه غربت)2
واویلتا کربلا شده غوغا
******
زینب میگه داداش بیا ما رو ببر
(سوی مدینه)2
بوی جدایی میرسه از این زمین
(دلم غمینه)2
این جا میبینی به پیکرم شمشیر
میبینی جسم حسین شده پر تیر
(با نیزه ها میبینی منو در گیر)2
بعد اباالفضل تویی علمدارم
حامی اهل و خیام بی یارم
(میری اسیری به راه دلدارم )2
واویلتا کربلا شده غوغا

*************************
حضرت رقیه (س)

 

می خوام که نوکرا حالا یه قصه ای
(بگم براتون)2
گوش بکنید تا که بگم براتون از
(رقیه خاتون)2
رقیه ی سیلی خورده و تنها
فقط میگیره بهونه ی بابا
(دختر شاه و خرابه و صحرا)2
یه شب رقیه که بی قراری کرد
بین خرابه فغان و زاری کرد
(دشمن با یک سر براش یه کاری کرد)2
آه و واویلا خرابه شد غوغا
******
سر بریده رو گرفت با غم و درد
(بهش نگاه کرد)2
زخم روی لبش رو دید آهی کشید
(به غصه و درد)2
بگو بابا کی سرت رو خونی کرد
باغ و بهارم رو کی خزونی کرد
(بی پدرم اول جوونی کرد)2
هر شب باباجون گرسنه خوابیدم
ز زجر پست لحظه لحظه ترسیدم
(می زد منو سیلی و می لرزیدم )2
آه و واویلا خرابه شد غوغا

*************************
حر ریاحی

 

اومده حر به درگهت یابن علی شاه و ولی
(به روسیاهی)2
روشو بیا زمین نزن پشیمونه که مهمونه
(بده پناهی)2
حسین بیا حر و کن تو آزاده
ببین که حر بر در تو افتاده
(به عشق تو مادرم منو زاده)2
منو ببخش قلب تو سوزوندم من
تو رو به کرب و بلا کشوندم من
(تو رو به خاک بلا نشوندم من)2
حسین حسین حر رو سیاهم من
******
تا شنیدم صدای استغاثتو شدم غمین
(شدم پریشون)2
من اومدم با پسرم با نوکرم
(برات بدم جون )2
کار تو لطف و عنایت و بخشش
هر کسی که گم می شه میان پیشش
(حر تو داره امید آمرزش)2
درسته که زینبت رو آزردم
از اینکه اینجا کشوندمت مردم
(جون رقیه بیا نکن ردم)2
حسین حسین حر رو سیاهم من

*************************
طفلان حضرت زینب (س)

 

وقتش رسیده که دیگه عشق منو
(به تو ببینن)2
شاخه گلای نازم و از باغچه ی
(دلم بچینن)2
دو بچه شیرن توی سپاه تو
گذشتن از جونشون برای تو
(فدا میشن توی قتلگاه تو)2
یکی نذر اصغرت داداش جونم
یکی نذر اکبرت داداش جونم
(فدایی محضرت داداش جونم)2
عزیز خواهر حسین حسین مولا
******
داره میسوزه دل من تو شعله ی
(غم نگاهت)2
غصه نخور دختر حیدر رو داری
(تو خیمه گاهت)2
حسین تویی پاره ی تن خواهر
میخوان بشن بچه های من پرپر
(تا که نبینن اسارت مادر) 2
عزیز خواهر حسین حسین مولا

*************************
عبدالله ابن الحسن

 

دارم می بینم که عمو شمر لعین
(خنجر به دسته)2
کارو میخواد تموم کنه اومده رو
(سینت نشسته)2
مگه میذارم تا زنده ام مولا
یه تار مو کم بشه ز تو آقا
(عمو میشم یار و یاورت اینجا) 2
بزا جداشه برا تو دست من
قربونی تو تمام هست من
(ببین عمو وعده ی الست من) 2
عمو عمو جون من به قربونت

*****
سر و تنم فدات شده تو کربلا واویلتا
(عمو کجایی)2
بیا عمو که گشته عبدالله تو همره تو
(کرب و بلایی)2
خدا رو شکر حاجتم روا کردی
فدایی دشت کربلام کردی
(برا شهادت عمو سوام کردی)2
ببین عمو این دقایق آخر
عبدالله تو برات میشه بی سر
(پاره شده جسمی از دم خنجر) 2
عمو عمو جون من به قربونت

*************************
قاسم ابن الحسن

 

قاسم نوجوان کربلام ولی یابن علی
(پیر غمم من)2
میخوام فدایی توشه تو این زمین عمو حسین
(این سر و این تن)2
می خوام برا تو فداشه دست و سر
برام شهادت ز شهدِ شیرین تر
(عمو برات این جا من میشم یاور )2
عمو می خوام یاورت باشم اینجا
که نوگل پرپرت باشم اینجا
(جون بر کف بی سرت باشم اینجا)2
واویلتا کربلا شده غوغا
******
زده به میدون نوجون مجتبی چو مرتضی
(شیر دلاور)2
بعد دقایقی شده پیکر او حنجر او
(پاره و بی سر)2
یه نانجیب نیزه ای به قاسم زد
جراحتش گشته دیگه بیش از حد
(از نعل اسبا چقدر کشیده قد)2
افتاده یک پیکری به روی خاک
پیکری که مثل غنچه شد صد چاک
(با سم مرکب زخم سرش شد پاک)2
واویلتا کربلا شده غوغا

*************************
حضرت علی اصغر (ع)

 

شش ماهه ی حسین می خواد مثل همه
(بشه فدایی)2
با حنجر خشکش میخواد اونم بشه
(کرب و بلایی)2
می گه بابا غنچه ی ولایم من
تشنه لب دشت کربلایم من
(اینجا بابا بهر تو فدایم من)2
درسته بابا منم یه شیر خواره
درسته از تشنگی چشام تاره
(ولی تو رگ هام خون علمداره)2
واویلتا کربلا شده غوغا
******
حرمله پست و دنی سه شعبه زد
(به حلق اصغر)2
حلق علی پاره شد از سه شعبه ی تیر
(شد جسم بی سر)2
با دست خونی شده خجل مولا
از مادر دل غمین او مولا
(چه طوری تا خیمه ها بره حالا)2
سرباز من غنچه ی بریده سر
برات بمیرم دیگه شدی پرپر
(قبر تو رو سینه ی منه آخر)2
واویلتا کربلا شده غوغا

*************************
حضرت علی اکبر (ع)

 

زده به میدون پسر شیر حنین
(به قلب لشگر)2
علی اکبر اومده بی واهمه
(تا بشه بی سر)2
به قلب لشگر اومد با سوز و آه
علی اکبر عزیز ثارالله
(اومد بسازه مصیبت جان کاه)2
چشم بد از روی ماه اکبر دور
اومده میدون با هاله ای از نور
(برا شهادت اومد با عشق و شور)2
علی علی یاعلی علی اکبر
******
شده قیامت کربلا جسم علی
(شده پر از خون)2
رو خاکا پاشو میکشه تو قتلگاه
(با جسم گلگون)2
با تیغ و خنجر علی رو آزردن
جسم عزیز حسین و پژمردن
(اونایی که نون حیدر و خوردن)2
جسم علی پاره پاره چون لاله
بالا جنازش حسین میزد ناله
(پاره بدن گشته همچو آلاله)2
علی علی یاعلی علی اکبر

*************************
حضرت عباس (ع)

 

راهی دریا شدی و دست تو شد
(جدا اباالفضل)2
ببین حالا پریشونم کنار تو
(اخا اباالفضل )2
چه کرده اند دشمنا با این پیکر
چقد شده جسم تو پر از خنجر
(شده تنت پر ز خون و خاکستر)2
داداش چرا فرق تو دو تا گشته
دست رشیدت ز تن جدا گشته
(ذکر لب من اخا اخا گشته)2
دلاور کربلا ابوفاضل
******
بیا جوابم و بده تو خون مکن
(این دل زارم)2
دشمن بهم می خنده و میگه حالا
(بی کس و کارم)2
بلند شو که غرق محنتم عباس
بودی تو بازوی قدرتم عباس
(رفتی و من غرق غربتم عباس)2
اگه نیای خیمه ها میشه غارت
طاقت داری ای امیر با غیرت
(سیلی به گوش رقیه و وحشت)2
دلاور کربلا ابوفاضل

*************************
شب عاشورا

 

بابا شب آخریه که سایَتِ
(روی سر ماست)2
فردا به جای شونه هات سرم روی
(خاکای صحراست)2
فردا میشه دختر تو آواره
فردا میشه گوشام بی گوشواره
(رباب می مونه دیگه بی گهواره)2
بابا حسین یاحسین مولا
******
اسم تیر و نیزه می یاد بابا حسین
(دلم می لرزه)2
تا میشنوم نعره های حرمله رو
(تنم می لرزه)2
نیاد که مضطر ببینمت بابا
نیاید که پرپر ببینمت بابا
(رو خاکا بی سر ببینمت بابا)2
بابا حسین یاحسین مولا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی