کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

به مناسبت زیارت مخصوص حضرت رضا علیه السلام

***************

میسوزد از پا تا سرم                   شد لحظه های آخرم
منم که از نفس فتادم                بگو کجا هستی جوادم
***
جان میدهم دور از وطن           بـیــا و من را کن کفن
همچون گل خشکیده ام من      از بس به خود پیچیده ام من
***
میسوزم از سر تا بپا                هستم علی موسی الرضا
بیا بیا ای قرص ماهم                   براه تو باشد نگاهم
***
ماه شـبم تویی تویی                      ذکر لبم تویی تویی
هستم تماشایی جوادم                  چرا نمی آیی جوادم
***
غریبم و دلخسته ام                      بار سفر را بسته ام
بیا تو ای ماه منیرم     که روی ماهت راببینم

سید محسن حسینی

www.emam8.com دانلود سبک

*****************************

امام رضا (ع)
چون آهوی سرگشته ام ای ضامن آهو
من خار سر راه توأم ای گل خوشبو
من با همه گفتم مدیون رضایم
ممنون رضایم، مجنون رضایم
مولا رضا جانم        مولارضا جانم
***
من زائر و دست ادبم هست به سینه
آید ز فضای حرمت بوی مدینه
ای عمر من عمریست من دل به تو بستم
ای صاحب خانه مهمان تو هستم
مولا رضا جانم        مولارضا جانم
***
چون حلقه شدم بسکه به در حلقه زدم من
تو خوبتر از خوبی و بدتر ز بدم من
از خاک در تو من بوسه بگیرم
ای کاش کنار صحن تو بمیرم
مولا رضا جانم        مولارضا جانم

چشم من سائل به امید کرم توست
بر کعبه قسم کعبه عشقم حرم توست
هم محرم اشکم هم محرم دردم
من آمـــدم اینجا دور تو بگردم
مولا رضا جانم        مولارضا جانم
***
کوچکتر از آنم که بگویم که چنین کن
یک گوشه چشمی به من گوشه نشین کن
من آمــــــدم از تو ره توشه بگیرم
از دست تو امشب شش گوشه بگیرم
مولا رضا جانم        مولارضا جانم
***
هستی تو غریب و منم ای دوست غریبم
سر تا به قدم دردم و هستی تو طبیبم
من لطف شما را کی می برم از یاد
بستم دل خود را بر پنجره فولاد

سید محسن حسینی

www.emam8.com دانلود سبک

***************************

 من دگر از پا فتــــادم     کس نمی‌باشد بیادم
چشم من باشد براهت    در کجایی ای جوادم
در کجـا هستی بگو ای نازنین
تو بیــــا جان دادن من را ببین
بارهــــــا من مثل زهرا مادرم
در میـــان ره شدم نقش زمین
وای من ای وای من ای وای من
******
من غریب این دیارم    من کسی جز غم ندارم
من گره گشایم امــا     صد گره خورده به کارم
ای که مـــــــانند گل یاسی مرا
ای که تو عشقی و احســاسی مرا
بس که در حجره به خود پیچیده‌ام
بیم آن دارم که نشنـاسی مرا
وای من ای وای من ای وای من
******
این من و این آه سینه    این من و این زهر کینه
در کجایی قرص ماهم      کن نگـــاهم از مدینه
شاهد جــان دادنم تنها خداست
لحظه‌های آخــر عمر رضاست
نور چشم من تماشـا کن ببین
هر دو چشم من به سوی کربلاست
وای من ای وای من ای وای من
******
من که می‌سوزم سراپا    حال من دارد تماشا
آسمــــان حجره من         پر شده از بوی زهرا
کس نمی‌داند چه آمد بر ســـرم
بسته شد کم کم دو چشمان ترم
در میان سینه تـا دارم نفس
دائماً در ذکر مــــادر مادرم
وای من ای وای من ای وای من

سید محسن حسینی

www.emam8.com دانلود سبک

******************************

بیا ابن الرضا بدیدار رضا    تماشایی بیا تماشا کن مرا
ببین از پا فتادم ـ نباشد کس به یادم ـ کجایی ای جوادم
غریبم من غریب    غریبم من غریب
* * * * * * * * * *
ز حال من فقط بود آگه خدا    ببین زهر جفا زده آتش مرا
شده غم آشنایم ـ منم که در نوایم ـ علی موسی الرضایم
غریبم من غریب         غریبم من غریب    
* * * * * * * * * *
دگر در سینه ام نوای آخر است    بیا ای ماه من نگاهم بر در است
جواد من کجایی ـ برویم در گشایی ـ امان از این جدایی
غریبم من غریب    غریبم من غریب
* * * * * * * * * *
بیا بر دیدن من دور از وطن    جواد من بیا پدر را کن کفن
بیا ای قرص ماهم ـ نگاهم کن نگاهم ـ که غرق اشگ و آهم
غریبم من غریب    غریبم من غریب
* * * * * * * * * *
بدامان اجل بود امشب سرم    روم دامن کشان به سوی مادرم
رسیده بوی زهرا ـ روم من سوی زهرا ـ ببینم روی زهرا
غریبم من غریب    غریبم من غریب
* * * * * * * * * *

سید محسن حسینی

www.emam8.com دانلود سبک

*****************************

ز اشگ خود شسته ام حجره در بسته را       اجل تماشا کند حال من خسته را
من که می سوزد از سر تا به پایم
ماه زهرا علی موسی الرضایم
من غریبم     من غریبم     من غریبم
* * * * * * * * * *
بیا مسیحای من این نفس آخر است    ماه من از در ، در آ که دیده ام بر در است
ای قرص ماهم بیا ای جوادم
دیده براهم بیا ای جوادم
من غریبم     من غریبم     من غریبم
* * * * * * * * * *
میان حجره به خود ز بسکه پیچیده ام     بیا تماشا ببین چون گل خشکیده ام
بیا در حجره ای دار و ندارم
تا روی دامانت سر بگذارم
من غریبم     من غریبم     من غریبم
* * * * * * * * * *
ز بسکه نالیده ام خسته تر از خسته ام    بیا جوادم ببین بار سفر بسته ام
من رضایم دلم در شور و شین است
ذکر لبهای من حسین حسین است
من غریبم     من غریبم     من غریبم
* * * * * * * * * *
از نفس افتادم و نباشدم زمزمه         دیده براهم بود مادر من فاطمه
امشب می بینم من شمع وجودش
امشب من می بوسم روی کبودش
من غریبم     من غریبم     من غریبم
 
سید محسن حسینی

www.emam8.com دانلود سبک

********************************

به دیداررضا بیا ابن ا لرضا
تماشائی شدم تماشاکن مرا
بگوکجائی جوادمن        ازمن جدائی جوادمن
چــرا نیــائــی جــوادمن
غریبم من غریب ـ غریبم من غریب
***********
توکه درباغ دل گل یاسی مرا
ازآن ترسم دگرتونشناسی مرا
ای قرص ماهم بیابیا      من غرق آهم بیابیا
دیـده بـرا هـم بـیـا بـیـا
غریبم من غریب ـ غریبم من غریب
***********
گل زهرایم و ولی خشکیده ام
دراین حجره زبس به خودپیچیده ام
چشم انتظارم بیاجواد          جان می سپارم بیاجواد
دارونـــــدارم بـیـا جــواد
غریبم من غریب ـ غریبم من غریب

سید محسن حسینی

www.emam8.com دانلود سبک

*******************************

صلوات خدا به تو که بضعه‌ی پیغمبری
صلوات خدا به تو که آیه ای از کوثری
صلوات خدا به تو که چون گلی معطّری
صلوات خدا به تو که جلوه ای از داوری
اللهّم صلّ علی ، علی ابن موسی الرّضا
******
خدا از من رضا شود گر قلب تو رضا شود
از فیض تو هر شوره زار گلشنی با صفا شود
بیماریِ جان و دلم در حَرَمت صفا شود
گواهیِ نوکری ام با دست تو امضا شود
اللهّم صلّ علی ، علی ابن موسی الرّضا
******
منم منم آنکه کند هر لحظه هر جا یاد تو
خوانم خوانم إذن دخول دمِ بابُ الجوادِ تو
بستم آقا دخیلِ جان بر پنجره فولاد تو
کبوترم کبوترم در صحنِ گوهرشادِ تو
اللهّم صلّ علی ، علی ابن موسی الرّضا
******
من سائلی در مانده ام صدقه بر گدا بده
مُرده ام از فرط گنه بر روحِ من بقا بده
اشک و سوز و حالِ دعا بر منِ بی نوا بده
جان مرا از من بگیر به من یک کربلا بده
اللهّم صلّ علی ، علی ابن موسی الرّضا
 حاج امیر عباسی

www.emam8.com دانلود سبک

*******************************

ایشالا که یه روزی من     قربونی پیش پات بشم
 
تو سجده ی دلم میگم        امام رضا فدات بشم
امام رضا فدات بشم
حرفِ ملائک خدا     میوه ی باغ ربّنا
ذکر لبِ پیر خمین   ذکر تموم شهدا
امام رضا فدات بشم
کبوترای عاشقی     جلد حریم تو شدن
اسیر لطف و کرمِ    دست کریم تو شدن
امام رضا فدات بشم
قسم به اون صحن و سرات    هستی برام خیلی عزیز
منم شدم کبوترت          خودت برام دونه بریز
امام رضا فدات بشم
بَدم ولی دوسِت دارم        خیلی زیاد خیلی زیاد
دلم می خواد به حَرَمِت     وارد شَم از باب الجواد
امام رضا فدات بشم
باب الجواد حرمت       در بهشته براما
نام قشنگت و آقا    خدا نوشته رو دلا
امام رضا فدات بشم
ذکر خداییِ شما     برای دردامون دواس
مشهد تو برام آقا        مدینه و کرببلاس
امام رضا فدات بشم
برات کربلای ما           از کرمت امضا میشه
اگه به ما نیگاه کنی    همه گره ها وامیشه
امام رضا فدات بشم
حقّ همه آل عبا     حق امام و شهدا
بیا و با رهبرمون        ما  رو ببر کرببلا
حسین

حاج امیر عباسی

www.emam8.com دانلود سبک

********************************

رو میکنم با چشم تر    به مشهدِ امام رضا
دلم همش پَر می کِشه   تا گنبدِ امام رضا
آه خوشا به    حالِ زائرای تو
منم غلامِ        نوکرای تو
امام رضا فدات شم      فدای رویِ ماهت
دعا کن آقا که منم      شهید بشم تو راهِت
یا ضامن آهو
******

پنجره فولادِت آقا    به درد عاشقا دواس
مشهدِ تو برای ما       مدینه و کرببلاس
آه  من اومدم با    دو دستِ خالی
عنایتی یا         مَولَی الموالی
فقیرِ عاصی و بَدَم    خوب میدونی آقاجون
تو سائلا رو از خونَت     نمی رونی آقاجون
یا ضامن آهو
******
بشنو نوای عشقه یا     ابا الجوادِ عاشقات
زیر لَحَد امام رضا       بِرِس به داد عاشقات
  
آه   میون قبرم       ای هل اتایی
بیچاره میشم       اگر نیایی
به حَشر و میزان و صراط     ای بر دو عالم ارباب
به حق زهرا (س) مادرِت   سینه زنات رو دریاب
یا ضامن آهو

امیر عباسی

www.emam8.com دانلود سبک

**********************

نظرات  (۱)

ذاکر partchap partlist - partcalendar.com
dar zemn
matlab jaleb bood ;) :
نوحه زیارت مخصوص حضرت رضا(ع)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی