کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

سرود ولادت امام رضا علیه السلام

********

صبح است و در بزم چمن هر گل تبسم می کند

باغ از طراوت حسن یوسف را تجسم می کند

ساقی می باقی به کف مطرب ترنم می کند

موج نشاط و عشق چون دریا تلاطم می کند

شور و شعف غوغا به پا در جان مردم می کند

از شرق عصمت جلوه ها خورشید هشتم می کند

در حیرت درگاه او دل دست و پا گم می کند

باشد که بر دیدار او  شیدا شود دل این چنین

یا ضامن آهومدد مولا امام هشتمین 2

***

پیش از ولادت مادرش دل بست بر پیغام او

آرامش جان یافت از تسبیح صبح و شام او

روزی که عالم گیر شد اشراق فیض عام او

آن روز آغوش پدر شد بستر آرام او

برداشت با آب فرات از روز اول کام او

یعنی ز خم نینوایی  ریخت می در جام او

دل برد از موسی ولی نام علی شد نام او

فالله خیرٌ حافظاً بر این وجود نازنین

یا ضامن آهومدد مولا امام هشتمین

***

آب بقا را شرمگین لعل لب نوشش کند

موسی کلیم الله را گویا و خاموشش کند

دارد ید بیضا اگر دستی در آغوشش کند

آن کس که جا در سایه لطف خطا پوشش کند

امروز اگر شور ولایت خانه بر دوشش کند

گردون هلال ماه را چون حلقه در گوشش کند

فردا عنایات رضا حاشا فراموشش کند

باشد که بگشاید بر او آغوش فردوس برین

یا ضامن آهومدد مولا امام هشتمین

***

این اصل مصباح الهدی مشکات علم و نور شد

از اشتیاق وصل او موسی کلیم طور شد

چون مرکب اجلال او وارد به نیشابور شد

نزدیک شد آیات حق آثار باطل دور شد

هر لاله جامی لب به لب از باده منصور شد

هر غنچه گل شد هر گلی لبخند زد مسرور شد

از خطبه شیرین او سرها همه پر شور شد

برخاست غوغایی به پا از آن حدیث دلنشین

یا ضامن آهومدد مولا امام هشتمین

***

ای بت شکن تر از خلیل ای یار موسی کلیم

ای رمز تنزیل کتاب ای ترجمان "حا" و "میم"

ای سینه ات طور سنین ای صاحب قلب سلیم

باران رحمت ریخته از آن دل و دست کریم

ای جاری از پیشانی ات نور صراط مستقیم

حکم ولایت عهدی ات محکوم الملک عقیم

صبرت شگفت انگیزتر از آیت کهف و رقیم

ای یوسف زهرا که شد صبر تو ایوب آفرین

یا ضامن آهومدد مولا امام هشتمین

***

ای چتر یاسین بر سرت یاس بهشتی بو تویی

ماه هدایت منظر و مهر هلال ابرو تویی

آن کس که خیزد آفتاب از آستان او تویی

در آفرینش نکته ی باریکتر از مو تویی

عشاق را دلبر تویی آفاق را دل جو تویی

در هر زمان آئینه دارِ لیس الا هو تویی

هم حجت هشتم به حق هم ضامن آهو تویی

دریای فیض و رحمتی چون رحمت اللعالمین

یا ضامن آهومدد مولا امام هشتمین

***

این پنجه مشکل گشا رفع گرفتاری کند

از خواب غفلت خلق را دعوت به بیداری کند

مهرش پرستوی مهاجر را پرستاری کند

درماندگان را یاوری مظلوم را یاری کند

دل در طواف کویش احساس سبک باری کند

باران رحمت های او اشک مرا جاری کند

من گرچه بد کردم ولی او آبرو داری کند

در سفره ی احسان او شرمنده است این کمترین

یا ضامن آهومدد مولا امام هشتمین

***

تا صحبت از این پاره ی جان پیمبر می شود

دنیای ما با عشق او دنیای دیگر می شود

ساقی اگر باشد رضا هر لاله ساغر می شود

خاک خراسان چون بهشت از او معطر می شود

خار چمن با لطف او سرو و صنوبر می شود

خورشید در این بارگاه از ذره کمتر می شود

وقتی طواف حضرتش با حج برابر می شود

قل هذه جناتُ عدنٍ فَادخلوها خالِدین

یا ضامن آهومدد مولا امام هشتمین

***

هر گاه کارم زار شد گفتم علی موسی الرضا

هر دم دلم بیمار شد گفتم علی موسی الرضا

وقتی گره در کار شد گفتم علی موسی الرضا

دنیا به چشمم تار شد گفتم علی موسی الرضا

پائیز دل غم بار شد گفتم علی موسی الرضا

تا بخت با من یار شد گفتم علی موسی الرضا

چون لحظه دیدار شد گفتم علی موسی الرضا

چشم من و جامی از آن سرچشمه نور و یقین

یا ضامن آهومدد مولا امام هشتمین

***

گاهی قدم در وادی صبر و توکل می زنم

بر روی دریای گنه با مهر او پل می زنم

در کارم از دیوان حافظ هم تفال می زنم

بر تارک شعر "شفق" تاجی پر از گل می زنم

گاهی دم از هجران روی مصلح کل می زنم

چون ذره بر دامان او دست توسل می زنم

در عین مهجوری دم از صبر و تحمل می زنم

اما ندارم طاقت صبر و تحمل بیش از این

یا ضامن آهومدد مولا امام هشتمین

محمد جواد غفورزاده (شفق(

*************************

اگه اینجام دل من آقا میون مشهده

تو خیابون امام رضا چشم به گنبده

تو شب زیارتی مخصوصت امام رضا

دل پچه های هیئت تا حریمت پرزده

پشت در باب الجوادت میپره دل
نگا بکن آقا منو به چشم دعبل

حرمش چه باصفاست      درد عالم و دواست

هرچی دارم و ندارم از تو مکتب رضاست

((یا علی یا هو مدد       ضامن آهو مدد ))

***

صدای نقاره خونت زائرو تکون میده

انگاری که جبرئیل بالای بوم اذون میده

مثل کفترات دلم برا حرم پر میزنه

اگه رخصتش بدی میاد بهت سر میزنه

اسیر تو شدم دیگه آزادم آقا
جارو کش صحن گوهر شادتم آقا

در دارم دوا میخوام    از تو کربلا میخوام

برا بوم خونم از اون کبوترا میخوام

((یا علی یا هو مدد       ضامن آهو مدد ))

***

اگه خوبم یا که بد گدائیت افتخارمه

این مدال نوکری نشونه ی عیارمه

خودتم مثل همون گنبد زرد طلایی

برا ما ایرونیا خودت یه پا کربلایی

کبوتر جدلدتم و آقا گداتم
خمار یکبار دیدن اسمال طلاتم

سائل می خونتم     آقا جون دیونتم

تشنه ی یه جرعه از اون آب سقا  خونتم

***********

من هلاک یک لبخندم    از کرم تو شرمندم

من به یه نگات دلگرمم     تا تو رو دارم رزمنده ام

درسته دیدن تو همه عشق منه      ولی جمال خورشید چشامُ می زنه

تموم عشق بنده با مولا بودنه

جمعۀ فرج نزدیکه        قصۀ ما بی پایان نیست

از چیزی نمی ترسم من     غیر تو کسی سلطان نیست

دل بدون تو ویرونه   بی تو همه جا زندونه

هر چی که تو این عالم هست   هستیشُ به تو مدیونه

خدا رو داره اون که دلش خداییه    دلی که شد خدایی امام رضاییه

حال و هوای این دل عجب هواییه

تو به همه چی آگاهی       تو پسر ثاراللهی

شرط اومدن تو حصن       لااله الااللهی

من به کرمت دل بستم    هستی منی تا هستم

گم نمی کنم راهُ تا       پرچم توئه تو دستم

تو سینه جای عشقت به قدری محکمه     که اسم تو همیشه صدای نبضمه

به پای تو می مونم اگه برن همه

روی لب من لبیکه    من آمادۀ طغیانم

اذن اگه بده فرماندم    من فدایی سلطانم

************************

ای هشتمین شمس ولا ، ای رضا جانم 2                   حاجات ما را کن روا ای رضا جانم 2

ای شیعه در زیر لوایت تا ابد زنده                                اسلام وقرآن با تولای تو پاینده

خلق دو عالم تا ابد بر درگهت بنده                              حاجات ما را کن روا ای رضا جانم 2

ای هشتمین شمس ولا ، ای رضا جانم 2                    حاجات ما را کن روا ای رضا جانم 2

ای چشم زهرا و علی گریان به یاد تو                           از زهر دشمن سرکشد آه از نهاد تو

گرد الم بنشسته بر روی جواد تو                         نالد به هر صبح و مسا ، ای رضا جانم 2

ای هشتمین شمس ولا ، ای رضا جانم 2                      حاجات ما را کن روا ای رضا جانم 2

در حجره ی در بسته تنها جان فدا کردی                      جان را به قربان قوانین خدا کردی

چشمت به در بود و جوادت را صدا کردی                   از آشنا بودی جدا ، ای رضا جانم 2

ای هشتمین شمس ولا ، ای رضا جانم 2                 حاجات ما را کن روا ای رضا جانم 2

گفتی غلامانت به بر در خانه بنشینند                    گفتی که فرش حجره را یکبار برچینند

گفتی مبادا شیعیان حال مرا بینند                           مظلوم گردیدی فدا ، ای رضا جانم 2

ای هشتمین شمس ولا ، ای رضا جانم 2

حاجات ما را کن روا ای رضا جانم 2

******************

در ظل روزگار شما یا ابالحسن 
هستیم ریزه خوار شما یا ابالحسن 
در جمع جان نثار شما یا ابالحسن 
ماییم هم جوار شما یا ابالحسن 
از خیل دوست دار شما یا ابالحسن 
***
مشهد زمین که نیست ولی اسمان که هست 
مشهد بهشت نیست ولی بیش از ان که هست 
مشهد کرانه نیست ولی بیکران که هست 
شکر خدا برای سرم استان که هست 
شد قبله ام دیار شما یا ابالحسن 
** 
باید گرفت زیر پره جبرئیل را 
باید که پا برهنه ببینی خلیل را 
در صحن انقلاب می سلسبیل را 
لطف کثیر حضرت و ظرف قلیل را 
چشم من و غبار شما یا ابالحسن 
** 
عالم علی و در همه جا سر به سر علی 
ایینه شد خدا و علی ضرب در علی 
دل گفت علی و دیده علی و جگر علی 
هشت است رو بروی من و جلوه گر علی 
جانم فدای چار شما یا ابالحسن 
** 
خوش گفته اند تا به قیامت بایستد 
هر کس که رو بروی ضریحت بایستد 
قله مقابل تو به زحمت بایستد 
خورشید قد کشیده به حیرت بایستد 
 ما هم شدیم بار شما یا ابالحسن 
** 
وقتی که چشم ها سحر خیز می شود 
شب ها حرم عجیب دل انگیز می شود 
از بس عنایت است که سر ریز می شود 
حج مشهد است قسمت ما نیز می شود 
حاجی شدم کنار شما یا ابالحسن 
** 
بعد از حرم تو هستی و حال خماری اش 
دلتنگ لحظه لحظه شادی و زاری اش 
مبهوت شمش های طلا نقره کاری اش 
حس بداع با همه بی قراری اش 
ماییم بی قرار شما یا ابالحسن 
** 
یک ذره کم نمی شود این اشتیاق ها 
شکر خدا دوباره من و این رواق ها 
امشب نشسته ام بنویسم به طاق ها 
این جا پر از شفاست از این اتفاق ها 
کار خداست کار شما یا ابالحسن 
** 
پیری رسید و پنجره فولاد را گرفت 
یک گریه باز صحن گوهر شاد را گرفت 
یک اشک چشم جامع الزداد را گرفت 
عطری وزید و یک دل اباد را گرفت 
از سمت کفشدار شما یا ابالحسن 
** 
امشب حرم قرق شده دل تا خدا رود 
مادر رسیده است به ایوان طلا رود 
بالای سر نشیند و پایین پا رود 
تا که زیارتی کند و کربلا رود 
مٌردیم در جوار شما یا ابالحسن 
** 
امشب زیارت تو اگر مادر امده 
عباس امدست و علی اکبر امده 
عمه دوباره با دو سه تا دختر امده 
حتی رباب امد علی اصغر امده 
جمع اند در مدار شما یا ابالحسن 
** 
دار الکرامه هست اگر با حبیب ها 
دار العجابه هست برای غریب ها 
دار الهدایه ی شب و ابن شبیب ها 
مانند کربلاست حرم بوی سیب ها 
می اید از مزار شما یا ابالحسن 
** 
نون و قلم نبیست و ما یسطرون حسین 
طاق فلک علیست به عالم ستون حسین 
خلقت تمام حضرت زهراست خون حسین 
هستی تمام ظاهر ما فی البطون حسین 
ذکر حسین کار شما یا ابالحسن 
*****************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی