کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه شهادت امیرالمومنین علیه السلام

*****

 علی شور شیدایی من ، نجف شهر رؤیایی من

شکوه تماشایی من ، تو تنهایی من

دل تنگ ایوون طلای نجف هستم آقا

من دل به اذن دخول حرم بستم آقا

عهدی که بستم به جان تو نشکستم آقا

به جان، تو نشکستم آقا

یا مرتضی مرتضی مرتضی ، ای علی جان

******

شب قدره و بیقرارم ، بذار سر به پاهات بذارم

به جز تو کسی رو ندارم ، کسی رو ندارم

انگار که من هم یتیمم آقاجون نگام کن

امشب من و از گناهای زشتم جدام کن

روز قیامت تو صحرای محشر صدام کن

آقاجون ، منو هم ، دعام کن

یا مرتضی مرتضی مرتضی ، ای علی جان

******

به لب ذکر أمن یجیبه ، خدا کوفه خیلی عجیبه

پر از مردم نانجیبه ، پر از نانجیبه

میره به مسجد علی با دلی غرق غوغا

پایان رسیده دگر شام هجران زهرا

گرد یتیمی میشینه به روی سر ما

به لب ذکر آه و ، واویلا

یا مرتضی مرتضی مرتضی ، ای علی جان

******

توی چشما بارونه امشب ، دل مجتبی خونه امشب

به یاد غمی کهنه و تلخ ، پریشونه امشب

زنده شده یاد داغ دلش تو مدینه

یادش میاد که یه نامردی از روی کینه

طوری زدش مادرو تا که چشماش نبینه

به والله ، غریبی ، همینه

یا مرتضی مرتضی مرتضی ، ای علی جان

 

دریافت سبک

**********************
ای کوفه قصه ی من ، غصه ی من ، شنو چه می گویم

دیگر حیدر برود ، تا که شود ، رها ز هر ماتم

من یتیمان را ببرم ، بهرشان خرما ببرم

دگر شدم راحت ، خدا نگهدارت

******

ای زهرا همسر من ، دلبر من ، روانه ام سویت

شرمم آید ز کمان ، قامت و آن ، شکسته پهلویت

بلبل بشکسته پرم ، خود بیا زهرا ببرم

سرم چو بازویت ، دلم چو گیسویت

******

زیر بازوی مرا ، کن تو رها ، که خود روم خانه

زینب بنشسته به ره ، دیده به ره ، میان کاشانه

دل پریشان از غم من ، دیده گریان از غم من

نالد از این ماتم و غم ، از شکسته فرق و سرم

عزیز جان من ، ببین خزان من

تویی و غم هایت ، خدانگهدارت

 

دریافت سبک

************************
شب نوزدهم

 

کوچه‌ها دلگیر ، کوچه‌ها دلتنگ ، از غم مولا

شده حالا چاه ، با دلی پر آه ، همدم مولا

سی ساله خونه دلش از دنیا

روی لب داره روضه ی زهرا

شـده مـولا از زمـونه خستـه

گمـونم بارِ سفـر و بسته

مولا یاحیدر

******

با دلی بی‌تاب ، به سوی محراب ، اومده حیدر

رو لبش آهه ، اِنّالِلّهِه ، این دم آخر

بوسه زد شمشیر به سر خورشید

لاله لاله خون به افق پاشید

بـاغ آلاله شـده سجـاده

بـا سـر خونـین مـولا افـتاده

مولا یاحیدر

************************

شام فراقم سحر شد ،‌ آمد زمان جدایی

من راهی ام سوی زهرا ،‌ ای بانوی من کجایی

من حیدرم حیدرم من

دل از همه می برم من

******

من می روم سمت مسجد، با یاد زهرای خسته

با یاد آن لحظه ای که، دستان من بود بسته

یادم نرفته که درب ، کاشانه ام شعله ور بود

با چشم خود دیدم آن دم، زهرای من پشت در بود

یادم نرفته که محسن ، آن طفل شش ماهه ی من

پرپر شد از ضربه ی در، وای از غم خانه ی من

من حیدرم حیدرم من

دل از همه می برم من

 ******

جامانده داغی به قلبم ، از کوچه های مدینه

داغ کبودی صورت ، داغ کبودی سینه

دیگر نمانده قراری ، طاقت ندارم بمانم

در آخرین لحظه ها من ، شعر غمش را بخوانم

تنها غم مانده در دل ، داغ عزیزان زینب

ای کوفیان بعد حیدر ، جان شما جان زینب

من حیدرم حیدرم من

دل از همه می برم من

 

دریافت سبک

**************************
فرق علی دوتا شده ، کوفه یه کربلا شده

محل سجده ی علی ، خودش یه قتلگا شده

این خون دل زینبه ، که روونه از سر علی

آروم و قرار نمی گیره ، دل خون دختر علی

زبون می گیره ، داره می میره

میگه خداجون ، جون زهرا ، بابام شفا بگیره

ذکر لب زینب اینه         اللهم اشف حیدر

این دعا براش تسکینه   اللهم اشف حیدر

******

تاره چشای آسمون ،حسن میگه با دل خون

تو رو خدا یه بار دیگه ، بابا پاشو اذون بخون

یادته دل مادرم  ،موقع اذون ازت میخواست

اذون بگی و خودش میگفت ، علی ولیِ دین خداست

دلیل مهتاب ، فلک رو ارباب

بابا ، شهید کوچه هستی ، نه که شهید محراب

حیدر میخونه یاالله              فزت و رب الکعبه

سایه ش داره میشه کوتاه    فزت و رب الکعبه

******

عرش خدا روضه خونه ، علی تو دریای خونه

فزت و رب الکعبه رو ، به جای اشهد میخونه

محراب خم ابرواش ، بوسه گاه شمشیر جفاست

خون توی محراب علی ، خون میون قتلگاست

سری بی پیکر ، رو پای مادر

میره ، روی نیزه می شینه ، جلو چشای خواهر

نیزه ها و چشم خواهر      واویلا یابن الزهرا

روضه داره با چشم تر       واویلا یابن الزهرا

 

دریافت سبک

**************************

داره مرد غریب شهر ، میره مسجد غریبونه

زمین و آسمون گریون ، چشامون خیس بارونه

میون آغوش سحر ، بابا داره عزم سفر

لب علی خندون شده ولی دل ما شعله ور

فاطمه از جنت اومد    علی باز به زهرا رسید

دوباره گریون شد آخه       کبودی بازو رو دید

واویلا ، واویلا ، واویلا

******

حتی مرغابیا گریون ، ولی مردم توی خوابند

خدا از شهرشون رفته ، اینا فکر نون و آبند

علی اذون آخرو به یاد زهرا میخونه

به یاد خاک چادرش با چشم دریا میخونه

دیگه حیدر راحت شد از      استخون توی گلوش

جلو چشماشه روزی که    زهرا رو کشتند روبروش

واویلا ، واویلا ، واویلا

******

داره میره امیر عشق ، یل خیبر چه مظلومه

داره میره ولی فکر زینب و ام کلثومه

میدونه روزی میرسه ، تو کربلا غوغا میشه

حسین میره تو قتلگاه ، زینب دیگه تنها میشه

بعضیا بی نیزه بودند    بدنو با سنگ میزدند

سر رو تا رو نیزه زدند     برای غارت اومدند

واویلا ، واویلا ، واویلا

 

دریافت سبک

*****************************
سیدمحسن حسینی

ای چاه کـوفـه من دگر یـاری ندارم

ای چـاه کـوفه من طرفـداری ندارم

من درغم و در نـاله ام ، ای وای ای وای

دادم زکف من لاله ام ،  ای وای ای وای

زهرای هجده ساله ام ، ای وای ای وای

افتاده ام از صبروتاب ، ای وای ای وای

شد بسته دستم باطناب ، ای وای ای وای

هستم سلام بـی جواب ، ای وای ای وای

******

ای چاه کوفه غیر چشم تر ندارم

ای چاه کوفه من دگر سپر ندارم

درموجی ازغمها منم ، ای وای ای وای

تنهـاتـراز تـنهـا منم ، ای وای ای وای

عـلی بـی زهرا منم ، ای وای ای وای

دشمن پناهم را گرفت ، ای وای ای وای

او تکیه گاهم را گـرفت ، ای وای ای ای

از من سپاهم را گرفت ، ای وای ای وای

******

ای چاه کوفه یارمجروحم جوان بود

یار جـوان من کـمان تر از کمان بود

من جسم خسته شسته ام ، ای وای ای وای

من چشم بستـه شسته ام ، ای وای ای وای

دست شکستـه ش ، سته ام ، ای وای ای وای

از دیـده خون افشانـده ام ، ای وای ای وای

حـدیث غم را خـوانـده ام ، ای وای ای وای

او رفــتـه و مـن مـانـده ام ، ای وای ای وای

 

دریافت سبک

******************************
سیدمحسن حسینی

گریه بـه حـالم کـنـد دیـده ی تیغ جفا

مسجد کوفه ببین حاجت من شد روا

خون زخم سرم دیدنی است       نماز آخرم دیدنی است

فاطمه جان ، فاطمه جان

******

   رفته توان من و آمده جان برلبم

چسان تمـاشـا کند حال مرا زینبم

اگر ببیند زخم سرم        ترسم که بمیرد دخترم

فاطمه جان ، فاطمه جان

******

بیا ببین حل شد مشکل مشکل گشا

بیا ببین شـد سـرم از سر زانو جدا

هر طرف می رسد بوی تو        من دگر می آیم سوی تو

فاطمه جان ، فاطمه جان

******

بیا شـد دیـدنی منبر و سجاده ام

بیا مسیحا نفس از نفس افتاده ام

         غرق خون بر لبم زمزمه است       ذکر لبهایم یا فاطمه است

فاطمه جان ، فاطمه جان

******

من به فدای تو و نماز شب خواندنت

من به فدای تو و به پشت در ماندنت

دل من را تو سوزانده ای        به چه روزم تو نشانده ای

فاطمه جان ، فاطمه جان

******

گرفـته تیغ جفا بـود من و هست من

کسی نبندد دگر به ریسمان دست من

ای جوانم بیا فاطمه        ای کمانم بیا فاطمه

فاطمه جان ، فاطمه جان

 

دریافت سبک

***************************
سیدمحسن حسینی

 

این سیـنه ی تنـگم از نـالـه افـتاده

بر حال من می گرید مهر و سجاده

واویلا واویلا واویلا ، واویلا

******

 خون دل می ریزد از زخم سر من

دارد تـمــاشــا نـمـاز آخــر من

واویلا واویلا واویلا ، واویلا

******

 ای مسجد کوفـه بـار سـفر بستم

چشم انتظار زهرای جوان هستم

واویلا واویلا واویلا ، واویلا

******

نیلی شده از آه من ماه کوفه

دیده براهم نشسته چاه کوفه

واویلا واویلا واویلا ، واویلا

******

زینب ببیند اگـر زخـم سـر من

ترسم پیش من بمیرد دختر من

واویلا واویلا واویلا ، واویلا

******

گریان به احوال من تیغ جفا شد

عـلی بـی فاطـمه حاجت روا شد

واویلا واویلا واویلا ، واویلا

 

دریافت سبک

*********************
سیدمحسن حسینی

سجده گاه علی دیدنی شد       روی ماه علی دیدنی شد

 هرنگاه علی دیدنی شد

یاعلی یاعلی یاعلی جان

******

اشک چشم ترش راببینید          خون فرق سرش را ببینید

سجده آخرش راببینید

یاعلی یاعلی یاعلی جان

******

غرق خون شد رخ بی مثالش       دیدنی گشته صبح وصالش

مسجد کوفه گرید به حالش

یاعلی یاعلی یاعلی جان

******

رنگ مولای عالم پریده      خون فرقش به سجده چکیده

می رود سوی یار شهیده

یاعلی یاعلی یاعلی جان

******

این چنینش خدا می پسندد     کس دگر بر غم او مخندد

کس دگر دست او را مبندد

یاعلی یاعلی یاعلی جان

******

بسته شد هر دو چشم تر او    شد جدا از دو زانو سر او

بوسه گیرد از او دختر او

یاعلی یاعلی یاعلی جان

******

فرق مظلوم عالم دو تا شد    دیدنی روی مشکل گشا شد

عاقبت حاجت او روا شد

یاعلی یاعلی یاعلی جان

 

دریافت سبک

*************************

سیدمحسن حسینی

تیغ جفا چشمت (بگرید برایم 3)

تیغ جفا کردی (تو حاجت روایم 3)

کس دگر دستم رانمی بندد       کس دگر براشکم (نمی خندد3)

از دیده خون افشانده ام (بیا فاطمه 2)

چشم انتظارت مانده ام  (بیا فاطمه 2)

******

سحر ببین سوز و (گداز علی را3)

مسجد تماشا کند(نماز علی را3)

من دگر بی تابم خداحافظ      منبر و محرابم (خداحافظ3)

ای همسر جوان من (بیا فاطمه 2)

همسر قد کمان من  (بیا فاطمه 2)

******

با خنده می باید (که امشب بمیرم 3)

دیگـر سـر خـود را (به زانو نگیرم 2)

می روم تنها و غریبانه     کم کم از مسجد ( من سوی خانه 3)

چشم تر من دیدنی است (بیا فاطمه 2)

زخم سر من دیدنی است (بیا فاطمه 2)

 

دریافت سبک

******************************

بخون نشسته مسجد شد دیدنی سجاده

بیـا تـماشـا زهـرا عـلـی ز پـا افتاده

می رسدازسما ، بانگ واویلتا

مظلوم علی جان

******

مظلوم عالم ازخون سجاده رامی شوید

تا لحـظه های آخر یـا فاطمه می گوید

اوبه وقت سحر ، بسته بار سفر

مظلوم علی جان

******

ای وای اگرکه اورا دربربگیرد زینب

با دیـدن بابایش تـرسم بمـیرد زینب

بوسه ها دخترش ، زد به زخم سرش

مظلوم علی جان

******

هم دیده ها گریان شد هم سفره ها بی نان شد

چـرا کـه غـرق در خـون تـمامـی قـرآن شـد

آسمان بی قمر ، کودکان بی پدر

مظلوم علی جان

 

دریافت سبک

***************************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی