کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


سرود ولادت حضرت عباس علیه السلام۳

************

تو دستای آسمون

خنده ی ماهو بببین

امید همه ی نا امیدا رو ببین

رو دامن ام البنین

علم می زنه بوسه به دستات

حرم میزنه بوسه به چشمات

کرم می زنه بوسه لبهات

امیری مدد آقا ابالفضل

مثل سیبی که خدا دو قسمت کرد از میون

صورت طفلو نگاه با صورت اربابمون

ترانه ی زمین و آسمون

اینه به قدمای آقامون

علم می زنه بوسه به دستات

حرم میزنه بوسه به چشمات

کرم می زنه بوسه لبهات

امیری مدد آقا ابالفضل

سراسرش معجزه است

جلوه جلوه ی پا تا سرش

می گیره آسمونو زیر بالو پرش

با یه نگاه خواهرش

کشتی عشق حسین

به سمت ساحل اومده

پسر شیر خدا

ابوالفضائل اومده

نگار اینهمه دل اومده

شبیه ماه کامل اومده

نسب داره از نسب حیدر

لقب داره از صاحب کوثر

ادب داره از ادب مادر

امیری مدد آقا ابالفضل

علم می زنه بوسه به دستات

حرم میزنه بوسه به چشمات

کرم می زنه بوسه لبهات

امیری مدد آقا ابالفضل

ممنونم از فاطمه

برای این سرنوشت

اونکه آب و گلمو با گل تو سرشت

زندگیمو کرده بهشت

از روزی که خواستم

این شده قانون دلم

تو شدی ماه شبه

بی سرو سامون دلم

برای تو پریشونه دلم

پای عاشقی میمونه دلم

صدا می کنه بی نشونارو

جدا می کنه پریشونا رو

دعا می کنه آسمونا رو

علم می زنه بوسه به دستات

حرم میزنه بوسه به چشمات

کرم می زنه بوسه لبهات

امیری مدد آقا ابالفضل

دریافت سبک

*******************

علمدار عشق خدای دلم

تو دنیا تویی لیلای دلم

می سوزه دل از تب عاشقی

اومد شب تو شب عاشقی

تو اوج خدا می بری من را

فقط تویی که می خری من را

دل را می بره عطر نفست

بذار بمونم کنج قفست

میاد صدای تیغ دو دمت

خدا را دیدم توی حرمت

علمدار عشق خدای دلم

تو دنیا تویی لیلای دلم

به پرچم تو نگاه همه

تو را می خونند یل فاطمه

تو را می خونند پناه حسین

نگاه تو به نگاه حسین

ماه آسمون روی ماه تو

می خوام بشینم سر راه تو

منم آواره ی مرام تو

تا زنده باشم غلام تو

من را برسون به برادرت

می خوام بمیرم برا خواهرت

برات می تپه دل نوکرت

من را می کشی فدای سرت

امید همه به بازوی تو

می شینه فلک روبروی تو

دلم اسیر چشم سیاهت

تو قلب منه تیر نگاهت

علمدار عشق خدای دلم

تو دنیا تویی لیلای دلم

اباالفضل قمر بنی هاشم ...

دریافت سبک

******************

من ماه آل هاشمم

عرش خدا را قائمم

آل علی را خادمم

بر ملک دلها حاکمم

دلدار  و دلداده منم

مستی هر باده منم

تسبیح و سجاده منم

آن سرو آزاده منم

دریا منم

ساحل منم

بر عشق و آب و گل منم

آن شیر دریا دل منم

یعنی ابوفاضل منم

شب عاشق گسیوی من

یوسف اسیر روی من

محراب دل ابروی من

کوثر نمی از جوی من

ایمان منم

عرفان منم

جنت منم

رضوان منم

بر دردها  درمان منم

آن شور و ربانی کنم

پور شه مردان منم

دشمن گریزان من است

عالم به فرمان است

یوسف به زندان من است

جبریل دربان من است

ساقی منم ساغر منم

ساقی آب آور منم

حمزه منم

جعفر منم

یکتا یل حیدر منم

بنگر به قدر و قامتم

عباس باب حاجتم

لرزان عدو از هیبتم

من منتهای غیرتم

در حق و هو پیغمبرم

در خلق و خو پیغمبرم

در زور و بازو حیدرم

ام البنین را گوهرم

لیک است زهرا مادرم

استاد رزم اکبرم

شیدای روی اصغرم

عشق حسین بال و پرم

من ذوالفقار حیدرم

در رزم کویی محکمم

من تک سوار علقمم

من پهلوان عالمم

جان بخش عیسی یک دمم

عشق حسین تاب و تبم

دارای چندین منصبم

اما گدای زینبم

آری رقیه مذهبم

یا کاشف الکرب الحسین

دریافت سبک

*********************

شب غم رفت و سحر زد سپیده سپیده

نور میلاد ابالفضل دمیده دمیده

روی گهواره عباس نوشتم نوشتم

یا ابالفضل یا ابالفضل یا ابالفضل

دیگه ترس وغم از امشب حرومه حرومه

کار دشمنای زهرا تمومه تمومه

آخه مهر و ماه حیدر رسیده رسیده

تک یل سپاه حیدر رسیده رسیده

بنازم توی چشماش برق غیرت می درخشه

ابالفضل دشمنای مرتضی رو نمی بخشه

یا ابا الفضل یا ابالفضل یا ابالفضل

ای فدای ادب تو ابالفضل ابالفضل

ذکر زینب به لب توابالفضل ابالفضل

صد گره خورده دلم با ابالفضل ابالفضل

روز و شب ذکر دلم یا ابالفضل ابالفضل

نشستم پای درس عشقت ای صاحب احساس

گرفتم نمره عاشقی از روضة العباس

یا ابا الفضل یا ابالفضل یا ابالفضل

محو این دیده و ابروش علیه علیه

بوسه زن بر سر و بازوش علی علیه

میگه دستای ابالفضل قشنگه قشنگه

با همین دستا با دشمن می جنگه می جنگه

ابالفضل دست تو تکیه گه حسین داداشه

نیاره خدا اون روزی که دست تو جدا شه

یا ابا الفضل یا ابالفضل یا ابالفضل

چشم امیدم و دست کریمت کریمت

خونه عشق دل من حریمت حریمت

ای تو صاحبخونه عشق ابالفضل ابالفضل

ساقی میخونه عشق ابالفضل ابالفضل

بهشت از منو کشته دل گرفتارتوبوده

ضریح تو بلنده مثل بام آسمونه

دریافت سبک

******************

فروغ مه قالوا بلی مبارک ، میلاد شه کرببلا مبارک

ماه ، روی مصباح هدی عیان شد

امشب ، عالم پیر ، همه جوان شد

بگو ، مدد یا ثارالله ، یا اباعبدالله

آبروی عالمین خوش آمد ، به نبی نور دوعین خوش آمد

کشتی نجات اهل عالم ، آقامون امام حسین خوش آمد

تهنیت یا علی و یا زهرا

*******

جلوه ی قمر بی قرین مبارک ، میلاد گل امّ البنین مبارک

امشب ، توی آسمون گل افشونیه

امشب ، خونه ی علی چراغونیه

اومد ، به گلشن گل یاس ، مرحبا ، یا عباس

مهربان یار حسین خوش آمد ، گل بی خار حسین خوش آمد

با شعف بگو به اهل عالم که علمدار حسین خوش امد

تهنیت یا علی و یا زهرا

******

جهان شد روشن از نور حقّ الیقین ، مدد یا حضرت سیّد السّاجدین

ای که ، به سپهر عاشقی چون مهی

نور ، دیده ی حضرت ثارالّهی

هستی ، دلربا ، برادر ، به علیّ ، اکبر

ای کرامت تو بی قرینه آرزوی دل ما همینه

روزیمون شه همگی به زودی کربلا و نجف و مدینه

تهنیت یا علی و یا زهرا

دریافت سبک

مجید تال

*****************

ولادت سه نور

امیر عباسی

آیات کرم را دگر ایّام نزول است

میلاد سه دسته گل گلزار رسول است

نور سه ولادت ، تابیده به دلها

چشمان تو روشن ، یا امّ ابیها

یا زهرا یا زهرا

******

اشک شعف حوریه جاری ز دوعین است

میلاد ابوفاضل و میلاد حسین است

تبریکِ دو عالم      با گرمی آوا

بر امّ بنین و     بر حضرت زهرا

یا زهرا یا زهرا

******

با طلعت پیغمبری و حُسن خداداد

آمد به جهان روح دعا حضرت سجّاد

از بهر عنایت ، با نور هدایت

زد غنچه گل تو ، در باغ ولایت

یا زهرا یا زهرا

******

ای کاش دهم جان ، به غم خفته به سینه

یا علقمه ، یا کرببلا ، یا به مدینه

باشد غم من از ، این بار گناهم

مجنون حسینم ، با روی سیاهم

یا زهرا یا زهرا

 

دریافت سبک

**********************

بر مشامم اگه امشب شمیم یاسه

یا که جنس جام و باده اصل الماسه

بی دلیل نیست داره حکمت این همه مستی

آخه ساقی پور حیدر خود عباسه

یه جرعه از سبوی عشق وقتی من مینوشم

به سمت وادی جنون میره عقل و هوشم

عشقم به تو داشته نتایج

که اینجوری شد حالا رایج

هر کسی هر حاجتی داشته

گرفته از باب الحوائج

مدد یا باب الحوائج مددی ابوفاضل

قلب منو به نام خود تو زدی ابوفاضل

******

ای دلاور غضب تو جلوه ی محشر

منتظر تا که ببینی خیبری دیگر

اگه بابات ولی الله ، اسدالله

میشه سقا لقب تو اسد الحیدر

تیغ خم ابروی تو چه سرا بریده

این همه هیبت رو خدا به کسی نمیده

تو شاهی و منم یه سائل

با عبور از سیر مراحل

جواز نوکری گرفتم

شدم غلامت ابوفاضل

مدد یا باب الحوائج مددی ابوفاضل

قلب منو به نام خود تو زدی ابوفاضل

 

دریافت سبک

علی صمدی
*************************
سبب بودن من ساقی شد

دلیل خوندن من ساقی شد

اگه اینجام ، اگه مجنون ، مستم

علت موندن من ساقی شد

بده می ساقی ، ز می باقی

بزنم دم ز تو هر دم بی گمان

حضرت احساس ، مددی عباس

السلام ای عموی صاحب زمان

مثل همیشه امشبم مجنونم

مثل همیشه امشبم میخونم

ای نگار عالمین ماشاالله

ای ضیاء هر دو عین ماشاالله

همه ی ارض و سما میخونند

داداش امام حسین ماشاالله

******

بعد یک توسل روحانی

میشه این باطن من نورانی

توی این میکده ی پر ساقی

شده با ذکر حسین طوفانی

یه ساقی اکبر ، یه ساقی اصغر

یه ساقی عباس علمدار حسین

چه شور و حالی ، جای ما خالی

چقدر برو بیا داره حسین

مثل همیشه امشبم مجنونم

مثل همیشه امشبم میخونم

هر که دارد به سرش شور و نوا بسم الله

همه با ذکر شریف یا رضا بسم الله

السلام حضرت عشق ثارالله

هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله
دریافت سبک

علی صمدی
**********************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی