کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه وفات حضرت زینب سلام الله علیها۳

××××××××××××××××××××

ای کوثر کوثر   زینب یا زینب آه زینب یا زینب

مدد بنت الحیدر   زینب یا زینب آه زینب یا زینب

یا عصمت الله      نور وجه الله

مظلومه یار        ابا عبدالله

زینب یا زینب...

 

محزون کربلا  زینب یا زینب آه زینب یا زینب

دلخون کربلا   زینب یا زینب آه زینب یا زینب

با غصه همراه      داری به لب آه

دیدی حسینت        را در قتلگاه

زینب یا زینب...

 

نیمه جان حسین      زینب یا زینب آه زینب یا زینب

روضه خوان حسین  زینب یا زینب آه زینب یا زینب

ای بر تنم جان        مولای عطشان

غریب مادر           ذبیح العریان

زینب یا زینب...

دریافت سبک

××××××××××××××××××××

روشنگر راه خدا زینب یازینب

پیغمبر کرببلا زینب یا زینب

قیام حسین را تواحیا نمودی

جفا و ستم را تورسوا نمودی

یا زینب یا زینب...

 

گریه کن دست شکسته بنت زهرا

ای نافله خوان نشسته بنت زهرا

کریمه تو هستی  نظر بر گدا کن

حسین گفته بر تو که من را دعا کن

یا زینب یا زینب...

 

ای در دل صحرا شده آواره زینب

ای روضه خوان پیکر صد پاره زینب

روی خاک مقتل     خدا را صدا زد

به پیش نگاهت     حسین دست و پا زد

یا زینب یا زینب...

دریافت سبک

×××××××××××××××××××××××××××

یا زهرا ببین جونم بر لبه       سوز عالم از داغ زینبه

دختر عزیزت تو بستره ای وای ای وای

عزادار غمهای دلبره ای وای ای وای

می خونه گل حیدر    أشهد و دم آخر

به یاد مصیبت های دلبر

وای....غریب حسین...

 

پیرهن حسین   تو آغوششه     هنوز یک صدا    توی گوششه

یکی میزنه ناله از عطش ای وای ای وای

یکی میون خیمه کرده غش ای وی ای وای

دل عمّه چه زاره       میگه عیبی نداره

عموی با وفاتون آب میاره

وای....غریب حسین...

 

وقت رفتنه  داره سوز و آه    یاد کشته ی   بین قتلگاه

میگه زیرلب نور عین من ای وای ای وای

لباسات و بردن حسین من ای وای ای وای

سر تو روی نی ها     کفنت خاک صحرا

أمون از دل حیدر ، دل زهرا

وای....غریب حسین...

دریافت سبک

×××××××××××××××××××××××××××

دختر علی گل فاطمه خواهر حسین

با دعای تو می مونیم همه نوکر حسین

زهرای دیگری       بانوی محشری

آیه کوثری            بر حسین یاوری

یا زینب یا زینب...

 

اگه نوکرات سینه می زنن به تو مدیونن

به یاد غمت،غم اعظمت،همه می خونن

گریه بر حسین و      اکبر و اصغرش

تو نوحه خواندی بر    بدن بی سرش

یا زینب یا زینب...

ما که مستحقّ عنایت و کرم تو ایم

آماده برای دفاعِ از حرم تو ایم

از شب هجران سر   میزند سپیده

عمر وهّابیت         به پایان رسیده

یا زینب یا زینب...

دریافت سبک

×××××××××××××××××××××××××××

ایمان مقدم

شد لحظه های آخر من

دلتنگ روی ماه تو هستم برادر

عزیزم ای برادر

آری هنوزم خاطرم هست

آن ناله های بی صدایت پیش مادر

عزیزم پیش مادر

یادم نرفته آن جسارت ، داد بیداد داد بیداد داد بیداد

من ماندم و رخت اسارت ، داد بیداد بیداد داد بیداد

وای از گلوی پاره پارت ، داد بیداد داد بیداد داد بیداد

ای وایِ من رفتی به غارت ، داد بیداد داد بیداد داد بیداد

××

من ماندم و دل بی قراری

پیراهن خونیِ تو شد یادگاری

عزیزم یادگاری

چشمای تارم خون می باره

دلگرمی من این لباس پاره پاره

این لباس پاره پاره

بار غم هجران کشیدم ، ای برادر ای برادر ای برادر

بعد از تو روز خوش ندیدم ، ای برادر ای برادر ای برادر

پای غمت سیلی می خوردم ، ای برادر ای برادر ای برادر

کاشکی کنار تو می مردم ، ای برادر ای برادر ای بردار

××

کشتی مرا سالار زینب

باور ندارم پیکرت ماند زیر مرکب

عزیزم زیر مرکب

دستای بی جونم می لرزه

یادم نرفته افتادی از روی نیزه

عزیزم از روی نیزه

وای از وداع آخر تو ، وا مصیبت وا مصیبت وا مصیبت

وای از غم انگشتر تو ، وا مصیبت وا مصیبت وا مصیبت

در پیش چشم مادر تو ، وا مصیبت وا مصیبت وا مصیبت

آخر جدا کردند سر تو ، وا مصیبت وا مصیبت وا مصیبت

ایمان مقدم

دریافت سبک

×××××××××××××××××××××××××××

امیر عباسی

ای گوهر نایاب ، شریکة َ الارباب

جان فاطمه یا زینب یا زینب

ای کوثر زهرا ، به یاد تو بر پا

ناله ی همه یا زینب یا زینب

ای ملیکه ی عالمین ، ای به مرتضی نور عین

غصه دار کرببلا ، قاتل تو داغ حسین

نمیره ، از یادت با اشک دیده ، مادرای قد خمیده

صورتای رنگ پریده ، روی نی سر بریده

یا زینب ، گل فاطمه یا زینب

××

ای همنشین غم ، رسوندی بر عالم

تو پیام کربلا رو ، یا زینب یا زینب

با قلب ِ از غم چاک ، دیدی به روی خاک

پیکرای سر جدا رو یا زینب یا زینب

آتیش دل عاشقاس ، اشک چشمای تر تو

می کُشه ما رو عاقبت ، روضه های معجر تو

شدی تو ، شب و روز تو دشت و هامون ، غمزده با یک دل خون

غصه دار و زار و محزون ، همسفر با شمر ملعون

یا زینب ، گل فاطمه یا زینب

××

ای بضعه ی زهرا ، به زودی ایشالا

وهابیت میشه نابود یا زینب یا زینب

با تیر حزب الله ، سپاه روح الله

همه میشن زائرت زود یا زینب یا زینب

بنگر ای عزیز حسین ، ما اسیر درد و غمیم

شکر حق که با یا حسین ، ما مدافع حرمیم

یا زینب ، با عنایت خدایی ، با خروش کربلایی

راه ما مسیر عشقه ، وعده گاه ما دمشقه

یا زینب ، گل فاطمه یا زینب

دریافت سبک

×××××××××××××××××××××××××××

یوسف رحیمی

موج می زنه ماتم ، تو چشم دریائیش

یادش میاد تا خاطرات کربلائیش

مشک اباالفضل ، گریه ی اصغر

وقـت وداع و ، نگـاه آخـر

وقتی یه گوشه غریبونه، روضه ی کربلا می گیرند

با صدای گریه ی زینب ، فرشته ها عزا می گیرند

عقیله العرب یا زینب

××

کنج قفس سوخته ، بال و خسـته‌ش

دیگه آروم نمی گیره دل شکسته‌ش

غروب که میشه ، دلش می گیره

با قلبی محزون ، داره می میره

موسم پایان جدایی ، سر رسیده برای زینب

حالا شده گوشه ی خونه ، مقتل و کربلای زینب

عقیله العرب یا زینب

دریافت سبک

×××××××××××××××××××××××××××

یه سال و نیمه بعد از تو آروم نداره دلم

یه سال و نیمه از داغ تو بی قراره دلم

خاطره‌ های‌کرب‌و‌بلا آتیش به جونم میزنه

داغ فـراقت حسین من قاتـل ایـن دل مـنه

غروب‌که می شه برا دلم دم دمای روضه خوندنه

حسین ، دیگه قد خمیده‌م، ‌که خوشی ندیدم

من نفس بریدم

حسین ، وای وای وای

××

تنها گذاشتی زینب رو با کوه رنج و بلا

من چی کشیدم بعد از تو یا سید الشهدا

سر تو شد ماه هر شبم به روی اوج نیزه ها

بعد تو شد قسمتم حسین طعنه ی قوم بی‌حیا

به پیکر غرق خون تو کفن شده خاک و بوریا

حسین ، غریب مادرم ، لاله ی پرپرم

شهید بی سرم

حسین ، وای وای وای

××

یادم نمی ره سنگایی که خوردم از روی بام

یـادم نمـی ره خنده های شـوم مـردم شـام

مونده روی دستم اثر سلسله و زخم طناب

امون ‌از ‌اون ‌لحظه‌های‌ تلخ‌ میون‌ مجلس ‌شراب

یادم‌ نمی‌ره تو‌ خرابه‌ رقیه ‌جون تو رفت به‌ خواب

حسین ، نور دیده ی من ، گل چیده ی من

سر بریده ی من

حسین ، وای وای وای

دریافت سبک

یوسف رحیمی

×××××××××××××××××××××××××××

راه چـاره نداره     اشـکای غربـت من

داغ هفتاد و دو گل      شد حسین قسمت من

به خدا یادم نمی ره گریـه و آه رباب

نمی دونی چی کشیدم توی مجلس شراب

سوخت دلم با تب تو ، وای      خیزران و لب تو ، وای

کاش می مرد زینب تو ، وای

حسین دار و ندار دل من

شهید بی غسل و کفن

××

بعد از اون غروب غم    دل من خونه هنوز

مثه زلـف تو روی        نی پریشونه هنوز

وقتی بوی سیب سرخ پیچید تو دشت کربلا

می دیدم سر حسینم و رو اوج نیزه ها

امون از کرب و بلا ، وای

که تن خون خدا ، وای

موند به زیر دست و پا ، وای

حسین دار و ندار دل من

شهید بی غسل و کفن

دریافت سبک

یوسف رحیمی

×××××××××××××××××××××××××××

یوسف رحیمی

زینب داره میره سفر    با چشمایی پر ستاره

تو دستای کبودشه         یه پیرهن پاره پاره

خدایا شد موسم پایان جدایی

میاد از سمت بهشت عطر آشنایی

میان با چشمای خونبار از آسمونا

به استقبالـش شهیـدای کربلایی

یازینب یازینب

××

بنفشه پوشه پیکرش      از غم یاس و لاله ها

آتیش گرفـته دلش از          خاطـره های کربلا

غم قحط آب و بی تابی های اصغر

تن ارباً اربا و غـرق خون اکبر

دو دست از تن جدای ساقی لشکر

به روی نیزه سر خونـین برادر

یازینب یازینب

دریافت سبک


×××××××××××××××

دریافت فایل      

ای دختر علی جانم فدای تو،آتش زده به جان داغ عزای تو

محبوبه ی خدا،ای رزق تو بلا،دلخون کربلا

جانم فدای تو...

هستی پیمبر گمنام کربلا،ای در خطابه ات پیغام کربلا

با تیغ خطبه ات،در پیش خصم دون،شد فتنه سرنگون

جانم فدای تو...

دیدی به کربلا گلهای پرپر و،رأس ِ به نیزه و مولای بی سر و

غوغای فتنه ها،آتش به خیمه ها،سیلی و بچه ها

مظلوم حسین حسین...

××××××××××××××××××××××××

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی