کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه شهادت حضرت اباالفضل علیه السلام

*********

سیدمحسن حسینی

دریافت سبک

قبله ام باشد روی چون ماهت یابن الزهرا

دستم افتاده بر سر راهت یابن الزهرا

گل ام البنین ، شده نقش زمین

بیا ای نازنین ، واویلا

(مولا حسین جانم)3 ، حسین جان

******

کمتر ای مولا مشک خالی را کن نظاره

تا ابد هستم خجل از روی شیر و خواره

من در پیچ و تابم ، سقای بی آبم

به فکر ربابم ، واویلا

(مولا حسین جانم)3 ، حسین جان

******

وای اگر بیند چشم پر خونم روی خیمه

تا نفس دارم بر نمی گردم سوی خیمه

دارم سوز و حالی ، ای مولی الموالی

من و مشک خالی ، واویلا

******

(مولا حسین جانم)3 ، حسین جان

باتو می گویم که وضو از خون دارد عباس

ای همه هستم تو ببین هستم زائر یاس

هستم گریان او ، سر به دامان او

جانم قربان او ، واویلا

(مولا حسین جانم)3 ، حسین جان

*****************************

یوسف رحیمی

دریافت سبک

می‌تپه دل‌های ما به هوای تو

دلگرمیِ اهل خیمه صدای تو

آروم می‌گیره قلبِ پریشون ما

وقتی که می‌بینیم قد و بالای تو

تویی تو که ماه حسینی ، تو که تکیه‌گاه حسینی

سردار سپاه حسینی

صاحب علمی عباس ، روح کرمی عباس

ماه حرمی عباس

عباس ابوفاضل

******

رفتی و چشمامون بارونیه برات

رفتی و بی‌تابه از غم تو فرات

علقمه مونده مبهوتِ مرام تو

سیرابه مشک تو خشکه ولی لبات

وقت پرواز تو رسیده ، اما با دستای بریده

چرا غرق خونه دو دیده

قلب تو شده پرپر ، نه از غم دست و سر

از داغ علی اصغر

عباس ابوفاضل

*****************

 یوسف رحیمی

دریافت سبک

آقا فدای مهر و وفات ، لب‌تشنه رفتی سوی فرات

سیرابه مشکه تو ولی باز ، سقای تشنه خشکه لبات

می‌سوزه قلب خسته‌ی تو ، اینجا یه دریا آبه

لب تشنه‌ی یه قطره‌ی آب ، شش‌ماهه‌ی ربابه

می‌نوشن از آب فرات ، این نامسلمونا همه

خشکه ولی از تشنگی ، لب‌های آل فاطمه

******

شد محشری دوباره به پا ، دور و برت تو دشت بلا

قلبت به خون تپیده آخه ، راه حرم رو بستن آقا

نقش زمین شده آقاجون ، مشک و علم بمیرم

من الهی برا تو و اون ، دست قلم بمیرم

باغ امیدت پرپره ، حالا شبیه مشک تو

با یک سه‌شعبه رفت ز دست، چشمای غرق اشک تو

**********************

سیدمحسن حسینی

دریافت سبک

علقمه دیدن دارد از قطره های اشکت

یک سو فتاده دست و یک سو فتاده مشکت

یاس ام البنین ، فتاده بر زمین

مظلوم ابوالفضل

******

رفتی دل من پر خون چو لالۀ صحرا شد

علقمه مست بوی مادر من زهرا شد

ای امید حرم ، آمده مادرم

مظلوم ابوالفضل

******

ای ساقی عطشانم شد جگرم صد پاره

چشم انتظارت باشد کودک در گهواره

وای اگر درحرم ، بمیرد اصغرم

مظلوم ابوالفضل

******

من از زمین بردارم تمام بود و هستت

گاهی بگریم گاهی بوسه زن بر دستت

ای علمدار من ، یار و غمخوار من

مظلوم ابوالفضل

************************

محمدرضا رضایی

دریافت سبک

شنیدی خواهشمو اما کردی جوابم

حالا ببین که دیگه شرمنده‌ی ربابم

هستی من بودی ای مشک آب

حالا شده داغ من بی‌حساب

تو خیمه‌ی آل علی ، غوغای عطش رو ببین

مهریه‌ی فاطمه بود ، این آبی که ریخت رو زمین

 شرمندگی نصیب من ، شد آقای غریب من

******

بیا ببین که آخر سقا حاجت روا شد

شدم فدایی تو دستم از تن جدا شد

غصه نخور مولا و سرورم

مادر تو اومد بالا سرم

با چادر خاکی غم از ، این پیکر خسته گرفت

بازوی بریده‌مو با ، اون دست شکسته گرفت

شرمندگی نصیب من ، شد آقای غریب من

*********************************

محسن طالبی پور

 دریافت سبک

ببین دلم محزونه چشام پر از بارونه

می زنه موج اینجا سراب

تو خیمه ها شد قحط آب

شرمنده ام من از رباب

دلم میریزه وقتی که می افته این چشمام به تو

وقتی می بینم تشنه لب کودک بی زبونتو

جلوی چشمام ، رود فراته

خجالتم از خواهر و ، از بچه هاته

برادر من

******

تو تکیه گاه منی پشت و پناه منی

چرا رو خاکه علمت

چی کار کنم من با غمت

با این دو دست قلمت

خوردی زمین با هلهله دشمنامون دف می زنن

این نامسلمونا دارن دور حسین کف میزنن

علم به دوشم ، دوباره پاشو

مسخره دارن می کنن ، اینا داداشو

برادر من

******

نکش رو خاک پاهاتو نبند دیگه پلکاتو

ببین امید لشکرم

دارن می رن سمت حرم

من نگرون خواهرم

پاشو کمک کن که دیگه برادرت یار نداره

دور حرم شلوغ شده خیمه علمدار نداره

از چشم زینب ، ماتم می ریزه

از جا بلند نشو تنت ، به هم می ریزه

برادرمن

**********************************

محسن طالبی پور

دریافت سبک

آقا برای سقا دعا کن

کاری برای لب تشنه ها کن

سقای ی بی دست سودی نداره

جسمم رو تنها اینجا رها کن

آقا بیا گفتم ولی شرمنده هستم

ادرک اخا گفتم ولی شرمنده هستم

از خدا می خواد دل غمبارم

که دم آخر  باشی کنارم

آه و واویلا

******

صحرا رو بوی دنیاگرفته

دشمن نفس رو از ماگرفته

پاشو امید و پشت و پناهم

کار جسارت بالا گرفته

اینا حیا از روی پیغمبر ندارن

قصدی به غیر از بردن معجر ندارن

داره  می لرزه  زانوی خیمه

هجوم آوردن به سوی خیمه

آه و واویلا

**************************

محسن طالبی پور

دریافت سبک

دلاور آور کرببلا پادشاه جود و سخا

پیدا نمی شه تا ابد کسی مثل تو  با وفا

تو مثل یه کوه موندی آقا پشت امامت

قلب همه ی با مراما خورده به نامت

تویی شیرین تر از رطب

تویی گنجینه ی ادب

ای نام آور ، ماه لشکر ، پور حیدر

******

گره گشای عالمه دستای علم گیر تو

مثل علی دشمن کشه ضربات شمشیر تو

تو عبد خدایی ی و  برازنده ی عشقی

تو جلوه ی عشقی و شکافنده ی عشقی

بهمه ی باور حسین

مادرت مادر حسین

ای نام آور ، ماه لشکر ، پور حیدر

********************

محسن طالبی پور

دریافت سبک

بالا سر تن تو امید و تکیه گاهم

به آسمون رسیده ناله و اشک و آهم

بین خیمه آب آورم می سوزه اصغرم

می سوزه خواهرم  سرتا پای حرم

جگرسوزه غم تو اشکای نم نم تو

پشتم خم شد بخدا از ماتم تو

میر لشکرم چی اومد سرم

کمرم شکست ای برادرم

******

از وقتی که علمدار علم  تو زمین خورد

سکینه توی خیمه گوشوارشو در آورد

پاشو بارونیه چشام بی یار  و سر پنام

ریختن دور خیام می ترسن بچه هام

امید خواهر من سالار لشکر من

پاشواز جا می سوزه دل مادر من

میر لشکرم چی اومد سرم

کمرم شکست ای برادرم

**********************

علی اصغر خواجه

دریافت سبک

ساقی حرم در میدان بین خون نشسته

در غمت برادر دیگر پشت من شکسته

دشت کربلا غمگین شد

ماه علقمه خونین شد

از غم ساقی کربلا ، ابوفاضل

اهل حرم همه غرق نوا ، ابوفاضل

******

کودکان همه لب تشنه در عزای سقا

ذکر بچه ها از غصه ذکر وا غریبا

در مصیبت و بی تابی

الامان از این بی آبی

اهل حرم همه ضجه زنان ، ابوفلضل

در غم تو شده سینه زنان ، ابوفلضل

******

دست ساقی از تن افتادهِ به خاک صحرا

بر زمین فتاد و بر لب ذکر واحسینا

وامصیبتا واویلا

در کنارش آمد زهرا

شامل رافت فاطمه شد ، ابوفاضل

غرق نوا گل علقمه شد ، ابوفاضل
**************************

حیدر توکل

گرچه دستم شد جدا گرچه بسته راه من

ای برادر کن نظر سوی قربانگاه من

کس ندارد گرمی بازارمن

کآمده زهرا پی دیدارمن

یا حبیبی یا حسین

******

دیگر ای جانا به من بسته راه چاره شد

هم سرم بشکسته هم مشک آبم پاره شد

غرقه در خون با سر بشکسته ام

دیده خونین به راهت بسته ام

یا حبیبی یا حسین

******

نه غم دستم بود نه غم پیشانی ام

نوح من بنما نظر بردل طوفانی ام

ای برادرمن گرفتار توأم

من فقط دلتنگ دیدار توأم

یا حبیبی یا حسین

**********************

سید محسن حسینی

دریافت سبک

گل ام البنین در کجایی

ماه روی زمین در کجایی

بگو ای نازنین در کجایی

یا اباالفضل ، یا اباالفضل

آه ، ای امیر سپاه ،م

همه پشت و پناه ،م

کن مرا یک نگاه ،م

وای ، یا ابا الفضل ابا الفضل

******

بی تو دیگر پناه ی ندارم

بی تو من تکیه گاه ی ندارم

بی تو دیگر سپاه ی ندارم

یا اباالفضل ، یا اباالفضل

آه ، کن تکلم تو با من

دل من را تو مشکن

من و لبخند دشمن

وای ، یا ابا الفضل ابا الفضل

******

بی تو جان من از پیکرم رفت

بی تو نور از دو چشم ترم رفت

بی تو دشمن به سوی حرم رفت

یا اباالفضل ، یا اباالفضل

آه ، چشم زینب پر آب است

حرف شام خراب است

حرف بزم شراب است

وای ، یا ابا الفضل ابا الفضل

******

لب گشا و بگو مادرم کو

تو بگو مادر اطهرم کو

صید بشکسته بال و پرم کو

یا اباالفضل ، یا اباالفضل

آه ، هستی ما گرفتی

جان ز صحرا گرفتی

بوی زهرا گرفتی

وای ، یا ابا الفضل ابا الفضل

*************************

سید محسن حسینی

دریافت سبک

بیا ای دلبرم کنار علقمه

پر شد مشام من از بوی فاطمه

آه ، گل ام البنین ، پرپر شد بر زمین

آه ، برای دیدنم ، بیا ای نازنین

جانم حسین حسین

******

نشسته تیر غم به دیده ترم

شرمنده از همه شد سقای حرم

آه ، ای یار دلربا ، تماشا کن مرا

آه ، دیگر مرا مبر ، به سوی خیمهها

جانم حسین حسین

******

آه من یک طرف اشک من یک طرف

دست من یک طرف مشک من یک طرف

آه ، یار الستِ من ، ای بود و هست من

آه ، کمتر بزن حسین ، بوسه به دست من

جانم حسین حسین

******

کنار آبم و هستم به فکر آب

سقا شده خجل از کودک رباب

آه ، در اشک و نالهام ، دلخون چو لالهام

آه ، به یاد سیلی و ، طفل سه سالهام

جانم حسین حسین

************************

سید محسن حسینی

دریافت سبک

روز ازل مادر ، (غلام توام خواند)3

ام البنین من را ، (به دور تو گرداند)3

قبلهام باشد روی چون ماهت

دستم افتاده بر ، (سر راهت)3

ببین چه آمد به سرم ، (گل فاطمه)3

مرا مبر سوی حرم ، (گل فاطمه)3

******

روی زمین مانده ، (همه هست سقا)3

بوسه مزن دیگر ، (تو بر دست سقا)3

کن تماشا ای بهتر از جانم

مشک طفلان باشد ، (به دندانم)3

بیا ببین ای نازنین ، (گل فاطمه)3

سقای طفلان را ببین ، (گل فاطمه)3

******

یار تماشایی ، (بیا کن تماشا)3

باشد سرم اینجا ، (بدامان زهرا)3

قطره اشک من به خاک افتاد

پیش او مشک من ، (به خاک افتاد)3

من با تو در اشارهام ، (گل فاطمه)3

خجل ز شیر خواره ام ، (گل فاطمه)3

*******************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی