کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه طفلان زینب سلام الله علیها

*******

محسن طالبی پور

 دریافت سبک

ببین کفن پوشیدیم اشاره کن جون می دیم

دار و ندار مادریم

نواده های حیدریم

فدائیای رهبریم

ما دانش آموز تو و مکتب سرخ زینبیم

رزمنده ی آزاده و دلداده ی این مذهبیم

درس وفا از ، مادر گرفتیم

کبوتریم آقا ببین ، که پر گرفتیم

غریب مادر

******

عاشق مادر زادیم ، وعده به مادر دادیم

بشیم آقا یاور تو

رزمنده ی لشکر تو

فدایی ی اصغر تو

تو نا امیدمون نکن بزار که رو سپید بشیم

بزار که تو رکاب تو هر دوتامون شهید بشیم

چی می شه دست ،‌ ما رو بگیری

گدای تو هستیم و تو ، نعم الامیری

غریب مادر

******

سخته برامون آقا غروب این عاشورا

ببینیم اینجا سر تو

گریه های دختر تو

اسیری خواهر تو

بزار بریزه خونمون رو خاک این دار بلا

همسفرت بشیم آقا کنار تو رو نیزه ها

یه حرفی داریم ،‌ تو سینه هامون

وقتی می ریم مادر نیا ، ازخیمه بیرون

غریب مادر

**********************************

دو دسته گل زینب/راهی سوی میدانند

در جنگ حق و باطل/مردانه رجز خوانند

در جبهه ی اسلام/یاران ِ حسینند

طفلان عقیله/قربان ِ حسینند

واویلا واویلا...

مادر به یکی خیمه/بنشسته و غم دارد

باران ِ غم و غربت/از دیده ی خود بارد

گوید به زیر لب/ای نور دو عینم

جان ِ من و این دو/قربان ِ حسینم

واویلا واویلا...

ما درس وفاداری/از دُخت علی گیریم

در راه ِ شریعت از/این عمر گران سیریم

رزمنده ی راه ِ/ایمان و وفاییم

قربانی ِ عشق ِ/شاه ِ شهداییم

واویلا واویلا...

*********************************

عشق تو در دل، شور تو در سر

مولا حسین جان ، مولا حسین جان

گشـتیم حسیـنی با شیـر مـادر

مولا حسین جان ، مولا حسین جان

 

جز تو در این عالم که مولایی نداریم

غیر از شـهادت مـا تمنـایی نـداریـم

****

گرچه معاف از حکم جهادم

ای جان خواهر ، ای جان خواهر

سرمـایه‌ام را بـر کف نهـادم

ای جان خواهر ، ای جان خواهر

 

هرکس بلایش بیشتر قربش فزون‌تر

این دسته گل‌ها تحفه‌ی ناچیز خواهر

****

تا از تعـلق رنگـی نگیریـم

سوی تو آییم با شوق بی‌حد

درس وفا از زینب بگیریم

ماننـد عـون و مثـل محمد

 

برپاست در دل‌ها به یادش شوق و شوری

زانـو زده در مکتـب صبـرش صبـوری

**************************************

قبول کن از من این هدیه‌ها رو

نشکـن دل غـرق خون ما رو

 

از نگاهاشون پیداست ، شور شهادت دارن

بذار فدائیـت باشـن ، اگـه لیـاقت دارن

***

از تو داره خواهرت یه حاجت

بذار بشه باز دعام اجابت

 

از همه سخت‌تر واسه‌م ، تو این غروب غم‌ها

اینه ببیـنم آخـر ، تو رو غـریـب و تنـها

***

گل‌های زینب بی‌تو غمینند

نذار که من رو اسیر ببینند

 

نذار مدینـه تکـرار ، بشـه براشون اینجا

سیلی بشه سهم من ، پیش چشاشون اینجا

 ***************************************

واحد

عطر غربت برد روحم را به عرش

شد سیه پوش دو لاله عرش و فرش

جان عالم زین مصائب بر لب است

خون جگر بر یوسفان زینب است

دو یَل ِ جنگی ناب و بی مثال

شیر دل ، اما بسی کم سن و سال

پیرو خط ولایت هر دوشان

تشنه فیض شهادت هر دوشان

هر دو سرباز رشید مکتبند

وارث صبر و وقار زینبند

اِذن بگرفتند از مولایشان

با طنین ذکر یا زهرایشان

عازم میدان شدند از راه عشق

عاشقانه گرم سوز و آه عشق

بر غم دلبر دل و جان باختند

سر ز پا در راه دین نشناختند

پس نمودند آن دو شیر بی نظیر

جان نثار حضرت نعم الامیر

گشت زینب مفتخر نزد ولی

ماند شاه و خجلت از دخت علی

***************************

روتو برنگردون از گلای خواهر

التماس من کن از چشای خواهر

التماست میکنم من اونقدر تا

بذاری سهمی کنار برای خواهر

پیش چشم اهل حرم    نذار خجالت بکشم

من حاضرم هزار دفعه    پیش تو منت بکشم

تا بار مهنت بکشم

ندارم آروم و قرار به خواهرت محل بذار

تحفه هامو نزن کنار

حسین من

***

نگاه کن که بچه هام یه پارچه مردن

بعد قاسم بعد اکبر پر دردن

مثل پروانه دلم میخواد سراشون

روی نی دور و بر سرت بگردن

دلم میخواد اونوقتیکه سنگ میزنن سفت تو سرت

جلو سر تو باشن و بشن شبیه سپرت

برات بمیره خواهرت

تموم زندگیم فدات طفلام فدای بچه هات

بسته جونم به یک نگات

حسین من

***

وقتیکه قراره من برم اسیری

دیگه معنی نمیده خرده بگیری

یعنی تو دلت میاد دوتا پسرهام

ببینند من و تو مجلس حقیری

راضی نشو تا ببینند منو با چکمه میزنن

نذار بمونن ببینند گوشواره هامو می کنن

بذار برن فدات بشن

یادمه تو کوچه ها مادرمون پیش بابا

افتاد به زیر دست و پا

حسین من

مجتبی صمدی

************************************

زمینه

جونم فدا غریبیت من که نمُردم

دسته گلامو واست هدیه آوردم

غربتو تو چشات دیدم جون من اومده بر لب

نوبتی هم اگر باشه رسیده نوبت زینب

داره می باره بارون از تو چشام

التماسم رو ببین از تو نگام

قسمت میدم جون مادرمون

بذا قربون تو بشن پسرام

بارونیه چشمام (حسین)۳ فدای تو گلهام (حسین)۳

وای، کرده غم خسته زینب رو

وای، بپذیر هست زینب رو

وای، رد نکن دست زینب رو

((وای، امون ای دل ای دل ای دل))

شد پیکره پسرهام آغشته در خون

اما نیومدم من از خیمه بیرون

توی خیمه نشستم تا نچشی طعم غربت رو

نمیخواستم ببینم من توی چشمات خجالت رو

اگه می موندن بعده تو پسرام

منو می دیدند توی کوفه و شام

هر دوتا می مُردن اگه می دیدند

مادرشون رو توی بزم حرام

می دیدن از سیلی حسین۳ رُخم میشه نیلی حسین۳

وای، می دیدن با چشمای تر

وای، جسارت میشه به مادر

وای، می دیدن من رو بی معجر

حسین غلامی

**************************************

زمینه شب چهارم

ما که زنسل حیدریم    دلاوران جعفریم

فداییان زینبیم دلشدگان مادریم۲

یا حسین فدای تو تمام هستی ما

یاحسین عزیز فاطمع شه کربلا

امیری یا حسین۴

یلان ناموس خدا خون علی در رگ ما

نوای یا حسین به لب طوفان کنیم در کربلا۲

یا حسین ماهردو قربان علی اکبرت

یا حسین هردو شویم فدایی اصغرت

امیری یا حسین۴

حامد الواری

**********************************

نوحه شب چهارم

نبینم یاور نداری – غریب و بی لشگری تو

تمام هستم فدایت – که هستی خواهری تو

حسین جان – قسم بر نام مادر

مسوزان – دلم را ای برادر

دولشگر – ببین آورده خواهر

مزن دست رد بر تحفه هایم

بلاگردان تو بچه هایم

خودم هستی ام را نذر نام – تو نمایم

حسین جان امیری یا حسین

زدم شانه مویشان را – کفن پوشاندم به آنها

الهی دارو ندارم – شود قربان تو آقا

حسین جان – از اینها دلبریدم

به پیش – خدا کن روسپیدم

چو نجمه – نما اُم الشهیدم

به تنهایی خود یک لشگرم من

که از نسل شیر خیبرم من

دهی رخصت میبینی که – بنت الحیدرم من

حسین جان امیری یا حسین

تورا دیدم دلپریشان – که بر میگردی ز میدان

گرفته بر روی شانه – دو تا گلهایم حسین جان

حسین جان – مبادا رو بگیری

نبینم – سر به زیری

برایم – همیشه تو امیری

نبینم تنها و بی سپاهی

به اشک چشمانم کن نگاهی

چرا تو تنها و بی سپاهی

به راه تو این دولشگر من – گشته راهی

قاسم نعمتی

*********************************

محسن طالبی پور

دریافت سبک

زینب که شاهی جز تو نداره

پشت و پناهی جز تو نداره

بعد از تو زینب تنهاترینه

چون تکیه گاهی جز تو نداره

می دونی که ترسی ندارم از اسارت

با تو میام واللهِ  تا مرز شهادت

ناممو داداش خودت امضا کن

قربونیهام و حاجت روا کن

غریب مادر

******

اشک چشاتو زینب نبینه

دار و ندارم داداش همینه

شرمنده از توهستم که سهمم

کمتر ز سهم ام البنینه

آماده هستن این کفن پوشای خواهر

تا سر بزارن زیر پای تو برادر

بگی میسوزن بگی می میرن

مطیع امر نعم الامیرن

غریب مادر

**************************

محسن طالبی پور

دریافت سبک

برادر غریبم به حال من نگا کن

به خاطر رقیه  حاجتم و روا  کن

دریاب  حال دلداده رو  این حیدر زاده رو

جان زهرا بگیر دست افتاده رو

ببین اشکام می باره قلبم آروم نداره

زینب هر چی که داره پای تو می زاره

تو دلم نشست غم عالمین

دست رد نزن به سینم حسین

******

دو تا گل کفن پوش هدیه برات آوردم

یه کاری برا من تا که دادش نمردم

پیشت باز زانو می زنم باشه رو می زنم

مجبورم که قسم به پهلو می زنم

فدای اصغر تو طفلای خواهر تو

نگذاز شرمنده بشن پیش مادر تو

تو دلم نشست غم عالمین

دست رد نزن به سینم حسین

****************************

علی اصغر خواجه

دریافت سبک

ای برادرم آوردم دسته گل برایت

این دو پاره ی جانم را می کنم فدایت

نوگلان عبدالله اند 

عاشقان ثارالله اند

فدای گلهای پرپر تو ، برادرجان

فدای اصغر و اکبر تو ، برادرجان

******

گر چه در به میدان رفتن بر تو ناتوانم

نذر تو نمودم جانا پاره های جانم

هر دو از صبویت مستند

عاشقان رویت هستن

هر دو فدایی راه تواند ، برادرجان

همدم ناله و آه تواند ، برادرجان

******

گر شوند برایت پر پر هر دو غنچه هایم

از خیام خود یک لحظه من برون نیایم

تا نبینمت شرمنده

ای ز غصه ها آکنده

کن نگهی تو به چشم ترم ، برادرجان

در همه دم با تو همسفرم ، برادرجان

******

این دو را که شاگرد عباس پهلوانند

جان نثار تو می سازم گر چه نوجوانند

آرزویشان پرواز است

خویِ شان به غم دم ساز است

غیرتشان همه حیدری است ، برادرجان

طنینشان به تو نوکری است ، برادرجان

*******************************

بارالها کن مدد این ز پا افتاده را

تا برم بر خیمه گه این دو خواهر زاده را

آمده از داغشان جان بر لبم

می کشم خجلت ز روی زینبم

آه و صد واویلتا

******

دختران یاری کنید کز میان خیمه گاه

مادر این کودکان می کند بر من نگاه

چشم زینب را بگیرید ای حرم

تا نبیند این دو یار بی سرم

آه و صد واویلتا

******

این دو یاس پرپرم این دو قرص ماه من

دو امانت بوده از باغبان همراه من

گرچه زینب می دهد دلداریی ام

من خجل از این امانت داری ام

آه و صد واویلتا

***********************************

مجید خانی

زمینه شماره ۱
ز غربت تو مردم (حسین جان )۳
هدیه برات آوردم (حسین جان)۳
می باره اشک از تو چشمام (حسین)۴
ازت داداش یه چیزی میخوام(حسین)۴
بذار فدات بشن گلهام(حسین )۴
یا حسین، تو شاه دنیایی * امیده، همه ی دلهایی
بمیرم ، برای تو اما * نبینم ، غریب و تنهایی
یا حسین، امون از این غریبی
جلو چشام یه لشکر (حسین جان)۳
کردند گلهام و پرپر (حسین جان)۳
کبوترهام پر کشیدند(حسین)۴
به علی اکبر رسیدند (حسین)۴
اسارتم رو ندیدند(حسین)۴
ندیدند، می ره خیمه به غارت
ندیدند، که ما می ریم اسارت
ندیدند،تو راه کوفه وشام
می شه به ، مادرشون جسارت
یا حسین امون از این غریبی
**************************************

مجید خانی

زمینه شماره ۲
دوتا هدیه آوردم برات (یاحسین)۲
تا که قربونی شن زیر پات(یاحسین)۲
(وای وای وای )۴
گلهامو اوردم با صد امید وبا شوروشین(واویلا
کن قبول ازم تحفه ای که ناقابله حسین(واویلا
کن نظر به این گلها،اذنشون بده اقا،جون مادرت زهرا
امون از دل زینب
***
امیری حسین نعم الامیر(یاحسین)۲
می خونن زیر شمشیرو تیر(یاحسین)۲
(
وای وای وای )۴
آسمون چشمای خواهرت پر ستاره شد(واویلا
زیر تیغ ونیزه تن گلهام پاره پاره شد(واویلا
بین لشکر کافر، افتادن رو خاک اخر،بین خون زدن پرپر
امون از دل زینب
*************************************

یوسف رحیمی

دریافت سبک

طاقت نداره این دل من ، اشک تو می شه قاتل من

قدت داره شکسته می شه ، آروم آروم مقابل من

با پر چادرم خونو از ، چهره‌ی تو می گیرم

باشه آقا سرت سلامت ، خودم برات می میرم

خودم که هیچ حسین من ، تموم زندگیم فدات

این دو تا نوجوون من ، می شن فدای بچه هات

******

حالا ببین دو لاله‌ی من ، دارن کفن برا تو به تن

اینه تموم حاجتشون ، پای تو جونشونو بِدَن

داره حکایت از حال من ، بغضی که تو گلومه

این که فدائی تو بشن ، تموم آرزومه

بذار بشه تو کربلات ، نورانی آسمونشون

بذار رو پای تو باشه ، سرهای غرق خونشون

************************************

سیدمحسن حسینی

دریافت سبک

دیده پر اشک و سینه ام باشد پر ز ناله

لاله زهرا با خود آوردم من دو لاله

این چشم گریانم ، این قلب سوزانم

این من و طفلانم ، واویلا

(مولا یابن الزهرا)3 ، حسین جان

******

هردو طفل من ذره اند و تو قرص ماهی

ای عزیز من بر عزیزانم کن نگاهی

سرتا به پا دردند ، رو برتو آوردند

دور تو می گردند ، واویلا

(مولا یابن الزهرا)3 ، حسین جان

******

از خجالت من سر به پای تو می گذارم

جز دو طفل خود هدیه ای دیگر من ندارم

من دل بر تو بستم ، از تو خجل هستم

همین باشد هستم ، واویلا

(مولا یابن الزهرا)3 ، حسین جان

******

جسم طفلان من اگر گردد پاره پاره

به فدای یک تار گیسوی شیر خواره

ای دین و ایمانم ، ای بهتر از جانم

در خیمه می مانم ، واویلا

(مولا یابن الزهرا)3 ، حسین جان

*****************************

سیدمحسن حسینی

دریافت سبک

زینب کبرایم من ، دارم به سینه ناله

دو لاله آوردم من ، به سوی تو ای لاله

دلبر نازنین

هدیه ام را ببین

مظلوم حسین جان

******

قسم به تار مویت به موی تو دل بستم

ببین تمام هستم خجل ز رویت هستم

چشم من زمزم است ، تحفۀ من کم است

مظلوم حسین جان

******

من دو ستاره دارم فدای روی ماهت

به جان من آنها را مران تو از درگاهت

هستیِ خواهرت ، فدای اصغرت

مظلوم حسین جان

*************************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی