کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

سرود ولادت امام رضا علیه السلام

********

دریافت سبک

تو هستی نور قرآن/امام اهل ایمان

گل موسی بن جعفر/به جسم عالمی جان

دلم مجنونه/همش میخونه/خوش آمدی ای سلطان

 

حقیقت رحمت،شکوه عزت،بهار لطف و،عطا و رحمت

تمام عصمت،کلام عصمت،پیام عصمت،عیان به کلامت

عیان به وجودت،عیان به شهودت،عیان به قیام و،عیان به قعودت،

تویی رحمان و،تویی بخشنده،دلم از عشقت،شده آکنده

سلام عالم بر تو ای وجه ِ جانان،جمال حیّ منّان،خوش آمدی ای سلطان

 

تو هستی نور قرآن/امام اهل ایمان

گل موسی بن جعفر/به جسم عالمی جان

دلم مجنونه/همش میخونه/خوش آمدی ای سلطان

 

تمامی ِ خلقت،به قدر و جلالت،فقیر کویت

دل هر عاشق،اسیر رویت،بُوَد محراب ِ،دل شیدای ِ،

مَلَک گیسویت،نماز ِ مهر و،وفا میگردد،اقامه مولا،به سمت و سویت

تو امّید هر،دل آگاهی،چراغ و چشم ِ،رسول اللهی،تو وجه اللهی،

تو سیف اللهی،تو عین اللهی،علی هستی و،ولی اللهی

دهد اوصافت شمیم ِ شاه مردان،علی آن شیر یزدان

خوش آمدی ای سلطان

 

تو هستی نور قرآن/امام اهل ایمان

گل موسی بن جعفر/به جسم عالمی جان

دلم مجنونه/همش میخونه/خوش آمدی ای سلطان

 

همیشه نامت،روی لبهایم،بُوَد رُخسارت،مه ِ شبهایم

تو هستی یارم،تویی دلدارم،همیشه هرجا،به عالم گفتم،که من در دنیا،

وَ روز عقبی،رضا را دارم،تویی سالارم،تویی غمخوارم،ز جام ِ نور ِ،

ولایت مستم،تو شاهی و من،گدایت هستم

به حقّ نام ِ،علی و زهرا،رضا جان فردا،بگیر این دستم

که من هستم بی تو در محشر پریشان/بُوَد عادتت احسان

خوش آمدی ای سلطان

 

تو هستی نور قرآن/امام اهل ایمان

گل موسی بن جعفر/به جسم عالمی جان

دلم مجنونه/همش میخونه/خوش آمدی ای سلطان

 

************************

دریافت سبک

 

بهار من/بهار من تویی عزیز زهرا

نگار من تویی عزیز زهرا/قرار من تویی عزیز زهرا

(پاره ی تن طاها/آرام جان بابا/یا علی بن موسی

خوش آمدی یا امام رضا )2

یابن الزهرا/         (  دلداده ی روی ام ای گل نجمه...3)

 

رویای من/رویای من تویی عزیز زهرا

دنیای من تویی عزیز زهرا/آقای من تویی عزیز زهرا

دست من و دامانت/چشم من و احسانت/جانم شود به قربانت

یا سیدی یا امام رضا

یبن الزهرا من سائل کوی تو ام ای گل نجمه

دلداده ی روی ام ای گل نجمه

یبن الزهرا/دلداده ی روی ام ای گل نجمه...

 

طبیب دل/طبیب دل تویی عزیز زهرا

حبیب دل تویی عزیز زهرا/مجیب دل تویی عزیز زهرا

سرچشمه سعادت/ای کعبه عنایت/از همه در کرامت

سرآمدی یا امام رضا

یبن الزهرا/با روی دل سوی تو ام ای گل نجمه

دلداده ی روی ام ای گل نجمه

یبن الزهرا/دلداده ی روی ام ای گل نجمه...

******************************

دریافت سبک

مهرت در فطرت ما/خورشید رحمت ما/ای ولی نعمت ما

ای روح و روان من/السلطان ابالحسن...

 

نام تو ذکر لبم/روی تو ماه شبم/بنگر بی تاب و تبم

ای آرام جان من/السلطان اباالحسن...

 

ثامنُ الائمه ای/تو مولای همه ای/فرزند فاطمه ای

ای تاب و توان من/السلطان اباالحسن...

 

جلوه ات نور هُدی/کِی هستی ز حق جدا/مدح تو کار خُدا

برتر از بیان من/السلطان اباالحسن...

 

عالم ِ آل عبا/کن رزق اهل ولا/عرفه کرببلا

یار مهربان من/السلطان اباالحسن...

 

******************************

دریافت سبک

میلاد ضامن آهو،ذکرم نام رضاست

عیدی همه مشتاقان امشب دست خداست

آمد بضعه ی پیغمبر/پاره ی جگر حیدر

آیات دگر کوثر/نور دیده ی تر

عالم آل عبا/ای رئوف با وفا

یا علی موسی الرضا/سیدی مولا...

یا علی موسی الرضا/سیدی مولا...

 

مجنون رخ زیبایش،هر قلبی و دلی

نجمه بر روی دستانش دارد دسته گلی

ای دُرّ یم زیبایی/دریایی ز دل آرایی

یاس گلشن زهرایی/نور چشم نبی

این فروغ انجم است/این امام هشتم است

ای به عالم مقتدا/سیدی مولا...

یا علی موسی الرضا/سیدی مولا...

 

آقا با دل سرشار از امّید کرمت

با پای دل و جان آیم به سوی حرمت

از الطاف تو دلشادم/نمایی ز کرم یادم

پشت پنجره فولادم/گرم ِ ذکر و دعا

درگهت دارالشفا/ای عزیز مصطفی

ده به درد ما دوا/سیدی مولا...

یا علی موسی الرضا/سیدی مولا...

***********************

دریافت سبک

 

اومده فصل بهار دلها 2 /جشن ولادت امام ِ هشتم ما2

یوسف کنعان تمام دلها 2/خوش آمدی یا علی بن موسی  2

جلوه ی رأفت حق/محبوب طاها   2  /نور دو چشم مادر/ای جان بابا

گشته اسیر حُسنَت/دلهای شیدا

ای گل خوش عطر بهشت نجمه ..../فرزند زهرا 2

میاییم آقا جون با یک دل شاد/   برا گدایی همگی صحن گوهر شاد2

یوسف کنعان تمام دلها/خوش آمدی یا علی بن موسی

 

اومده فصل بهار دلها/جشن ولادت امام ِ هشتم ما

ذکر تموم عاشقای مولا/خوش آمدی یا علی بن موسی

شده دوباره نازل/آیات کوثر/خنده روی لبای/موسی بن جعفر

اومده روشنی ِ/چشمای مادر/برو صله بگیر از/دست پیمبر

به یمن مقدم امام هشتم/دلدار و دلبر

ما که به کوی رضا فقیریم/ایشالا امشب از باباش عیدی میگیریم

ای به یَم لطف و کرم دُرّ ناب/ضامن آهو این گدا رو دریاب

 

اومده فصل بهار دلها/جشن ولادت امام ِ هشتم ما

ذکر تموم عاشقای مولا/خوش آمدی یا علی بن موسی

ما همه سائل و تو/بنده نوازی/ما همه بیچاره و/تو چاره سازی

با بدی های ما هم/داری می سازی

ای که تو نور مکتب خدا و/روح نمازی

ای که تو وَجه ِ روی خدایی/ما دلمون میخواد بشیم کرببلایی

دلا به یاد کربلا بی تابه/سلطان تو هستی و حسین اربابه

********************************

دریافت سبک

اللهّم صلّ علی   علی ابن موسی الرّضا ...

صلوات خدا به تو که بضعهی پیغمبری

صلوات خدا به تو که آیه ای از کوثری

صلوات خدا به تو که چون گلی معطّری

صلوات خدا به تو که جلوه ای از داوری

 

اللهم صلّ علی علی ابن موسی الرّضا ...

خدا از من رضا شود گر قلب تو رضا شود

از فیض تو هر شوره زار گلشنی با صفا شود

بیماریِ جان و دلم در حَرَمت صفا شود

گواهیِ نوکری ام با دست تو امضا شود

 

اللهم صلّ علی علی ابن موسی الرّضا ...

منم منم آنکه کند هر لحظه هر جا یاد تو

خوانم خوانم إذن دخول دمِ بابُ الجوادِ تو

بستم آقا دخیلِ جان بر پنجره فولاد تو

کبوترم کبوترم در صحنِ گوهرشادِ تو

 

اللهم صلّ علی علی ابن موسی الرّضا ...

من سائلی در مانده ام صدقه بر گدا بده

مُرده ام از فرط گنه بر روحِ من بقا بده

شک و سوز و حالِ دعا بر منِ بی نوا بده

جان مرا از من بگیر به من یک کربلا بده

اللهم صلّ علی علی ابن موسی الرّضا ...

***************************

دریافت سبک

نور حق در هر فضا           حاکم مُلکِ قضا

ای عزیز مرتضی    یا علی موسی الرّضا...

یا علی موسی الرضا...

 

یابن الزهرا(س) کن نظر      بر گدایان درت

تا شویم ای با وفا      نوکری در محضرت

یا علی موسی الرضا...

 

من کیم شرمنده ای غرقِ در جرم و خطا

تا خدا راضی شود   تو بِشو از من رِضا

یا علی موسی الرضا...

 

با دعای فاطمه(س)می نمایم یاد تو

ای بهشت عاشقان صحنِ گوهرشادِ تو

یا علی موسی الرضا...

 

ای ضریح قدسی ات کعبه ی لطف و وفا

گنبدت چون قبله و مرقدت دارُالشّفا

یا علی موسی الرضا...

 

یا رضا می گوییم و دل خدایی می شود

در حریمت هر دلی کربلای می شود

یا علی موسی الرضا...

 

بهر دیدار حبیب بر محّب توشه بده

بر گدایانِ درت رزق شش گوشه بده

یا علی موسی الرضا...

 

**********************

مدح و ذکر امیرالمومنین(ع) در میلاد امام رضا(ع)

عشق دلبری می کشدم به هر طرف

از صحن رضا،رَوَم به ایوانِ نجف...

مشهد الرّضا عجب صفایی دارد

بهر عاشقان حال و هوایی دارد

اما خودِ حضرت رضا می گوید

اِیوان نجف عجب صفایی دارد...

************************

دریافت سبک

آمده دنیا/حجت یزدان/  ضامن آهو/حضرت سلطان  2

جشن میلاد گل پیغمبر است/چشم عاشقان ز خوشحالی تر است2

ذکر لب ارض و سما/خوش آمدی امام رضا

آیه های محکمه خوش آمدی/ای امام ما همه خوش آمدی2

نور دیدگان موسی بن جعفر/ای عزیز فاطمه خوش آمدی

ثامنُ الائمه یا امام رضا...

****

دامن نجمه/گشته گلباران/آمده روح ِ/پیکر قرآن

ای سلام ِ انبیا بر روی تو/عالمی بُوَد فقیر کوی تو

ای کعبه ی مهر و وفا/عالم ِ آل ِ مصطفی

حور و هم مَلَک چو انسان مدیون ِ/جود و لطف بی کرانه ات آقا

می زند پر دل ِ دلدادگانت/بر روی نقاره خانه ات آقا

ثامنُ الائمه یا امام رضا...

****

دست من خالی/لطف تو بی حد/کوی حاجات ِ/عاشقان مشهد

من اگر چه رو سیاهم و بدم/سائل گوشه نشین مشهدم

بده تو در راه ِ خدا/سیدی یا امام رضا

فیض رحمت دمادم میخواهیم/بر گل دو دیده شبنم میخواهیم

بوی عطر کربلایی ها آید/ما ز تو رزق محرّم میخواهیم

ثامنُ الائمه یا امام رضا...

*************************

دریافت سبک

جلوه حیّ سرمدی/سیدی یا علی موسی الرضا

یاس بهشت احمدی/سیدی یا علی موسی الرضا

خوش آمدی خوش آمدی/سیدی یا علی موسی الرضا

نور جلی یا مولا/یبن علی یا مولا

سیدنا یا مولا/امام رضا یا مولا

امام رضا یا مولا...

 

بضعه ی خیر البشر و/روشنای بصر نجمه ای

جان دو عالم به فدات/که تو شمس و قمر نجمه ای

بر شجر لطف خدا/حاصل و برگ و بر نجمه ای

معنی دین یا مولا/نور مبین یا مولا

شافع ما یا مولا/سیدنا یا مولا

امام رضا یا مولا...

 

سائل در مانده منم/به دلم حاجت امداد تو

ضامن آهو یا رضا/می کنم دم همه دم یاد تو

سرمه ی چشمان مَلَک/تربت صحن گوهر شاد تو

شمس زمین یا مولا/یار و معین یا مولا

بر ضعفا یا مولا/سیدنا یا مولا

امام رضا یا مولا...

********************

دریافت سبک

پر می زنه این قلب عاشقم/رو به سوی گنبد طلای تو

هی میخونه با گریه ی شعف/یَابنَ علی جونم فدای تو

امام رضا مولا امام ضا...

 

کاشکی بشم از خیل نوکرات/کاشکی یه روز جونم بشه فدات

کاشکی بشم از لطف مادرت/توی حرمت،خدام زائرات

امام رضا مولا امام ضا...

 

هر دلی بی مهرت کوه غمه/هر چی بگم از خوبیات کمه

مصرع بعد آوای دلمه/سائل تو سلطان عالمه

امام رضا مولا امام ضا...

 

نام خوشت ذکر اهل ولا/مِس ِ وجود از لطف تو طلا

آخر یه روز با قلب مبتلا/از حرمت میریم کرببلا

امام رضا مولا امام ضا...

*************************

دریافت سبک

ای نثارت قل هوالله و تبارک/ای صراط المستقیم را تو بی شک

جشن میلاد ِ پر از نورت مبارک/یا علی بن موسی الرضا

بر همه مولا و سَروَر/بضعه ی جان پیغمبر

نور دو چشم نجمه و/حضرت موسی بن جعفر

ضامن آهو یا مولا...

 

من که یا مولا به عشق تو اسیرم/فخرم این باشد که در کویت فقیرم

آمدم از محضرت عیدی بگیرم/یا علی بن موسی الرضا

من به گلستان قلبم/یاس ولایت پروردم

بر سر کویت یا مولا/کاسه ی خالی آوردم

ضامن آهو یا مولا...

 

آمدم بر درگهت ای شمس تابان/ای حریم تو بهشت خاک ایران

مددی ای حضرت شاه خراسان/یا علی بن موسی الرضا

من به هوایت دلشادم/معتکف گوهر شادم

بر لب من یا زهرا و/سائل بابُ الجوادم

ضامن آهو یا مولا...

************************

دریافت سبک

مه ِ ذیقعده شد و آمده میلاد رضا

شده دل معتکف صحن گوهرشاد رضا

لاله ی زیبای نجمه یا مولا/ماه ِ دل آرای نجمه یا مولا

ای که بُوَد نام ِ خوشت یا مولا/گرمی ِ آوای نجمه یا مولا

مولانا امام رضا...یبن الزهرا گل حیدر...

 

مه ِ ذیقعده شد و آمده میلاد رضا

دارم از جان و دلم حاجت امداد رضا

سائل و درمانده هستم یا مولا/دل به عطای تو بستم یا مولا

ای پسر زهرا بگیر یا مولا/از کرم و لطفت دستم یا مولا

مولانا امام رضا...یبن الزهرا گل حیدر

 

مه ِ ذیقعده شد و آمده میلاد رضا

رفته ام تا به دم پنجره فولاد رضا

درد من و درمان تو یا مولا/چشم من واحسان تو یا مولا

ای گل موسی بن جعفر یا مولا/جان همه قربان تو یا مولا

مولانا امام رضا...یبن الزهرا گل حیدر

*****************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی