کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


سرود ولادت امام حسین علیه السلام۹

************

قلب زهرا شد با شعف همراه             آمده جشن عید ثارالله

نور مصباح الهدی خوش آمدی          یا سفینة النّجاة خوش آمدی

کوثر و حمد و قارعَة              رحمة اللهِ الواسعَة

لاله ی گلشن زهرا و حیدر               نور دیده و عزیز پیغبر

ذکر زیبایتو را بر لب داریم               با خمینی و شهیدان و رهبر

یا حسین حسین حسین یا ثارالله...

یا حسین بن علی یا ثارالله...

***

بهر توبه کن،جمع ما امداد             فطرس دلها،را نما آزاد

گرچه آلوده به جر و عصیانیم         تا ابد خاک حریمت می مانیم

ما قطره ایم،تو دریایی                 ما بنده ایم،تو مولایی

عجز ما و کرمت ارباب ارباب      چشم ما و قدمت ارباب ارباب

مُحرم و دربه در عشق تو ایم        کعبه ی ما حرمت ارباب ارباب

یا حسین حسین حسین یا ثارالله...

*** 

فوق عرش حق خاک کوی تو        بوسه زد احمد بر گلوی تو

بشنو ای تجلّی حُسن سرمد           نغمه ی حسینُ منّی احمد

هستی صاحب لوی حشر            والفجر و لَیالٍ عَشر

ای امید ما همه خوش آمدی        آیه های محکمه خوش آمدی

بأبی انت و اُمّی یا مولا             نور چشم فاطمهس خوش آمدی

یا حسین حسین حسین یا ثارالله...

************************

 خورشید حق شد جلوه‌گر، مه خریدارش
 
آمد حسین ابن علی، با علمدارش
 
یا سیّدی مولا حسین یا ابوفاضل

***
 
آمد به زهرا نورعین، بر همه تبریک
 
میلاد عباس و حسین، بر همه تبریک
 
یاس ولایت آمده، سوی گلزارش
 
آمد حسین ابن علی، با علمدارش
 
یا سیدی مولا حسین یا ابوفاضل
***

دریای عصمت فاطمه، گوهر آورده
 
ام‌البنین از بـهر او، یـاور آورده
 
مولا امیرالمؤمنین، محو دیـدارش
 
یا سیدی مولا حسین یا ابوفاضل
***

 روح الامین دهد ندا که حسین آمد
 
برخیز و کن جان را فدا که حسین آمد
 
تابد در آغوش علی، ماه رخسارش
 
یا سیّدی مولا حسین یا ابوفاضل
***
 
فاطمۀ ام‌البنین، چشم تـو روشن
 
مولا امیرالمؤمنین، چشم تو روشن

جان آمده پروانه و، دل گرفتارش
 
یا سیدی مولا حسین یا ابوفاضل

************************

حسین رحمانی

دلدارم اومده ، سردارم اومده

دنیا دنیا خبر همه  کس و کارم اومده

آروم جونمی ، تو آب و نونمی

آقام آقام حسین قرار دل دیوونمی

من مست نگاه یارم

ذکرمه همه شعارم

فداتو ایل و تبارم

آقام آقام حسین دوست دارم

******

کربلات خونمه ، وصله ی جونمه

اناعبدالحسین آقا این نام و نشونمه

تو دل و دلبری ، برعالم سروری

ملائکه همه می کنن براتو نوکری

ای دین من ای نگارم

عشق تو دارو ندارم

هستیمو به پات میذارم

آقام آقام حسین دوست دارم

******

ای شاه کربلا ، ای ماه کربلا

کاش زائر میشدم پیاده تو راه کربلا

دل به تو بستمو ، من مسته مستمو

هرجا خوردم زمین اومدی گرفتی دستمو

چشم تو کرده شکارم

دیوونه ایی بیقرارم

عشقت داده اعتبارم

آقام آقام حسین دوست دارم

دریافت سبک

**********************
حبیب باقرزاده
سرود سه خورشید

 ایها الناس

همگی بیاید اومد ماه دل آرا

اومده گل پسر علی و زهرا

حضرت آقای من صاحب دلها

اومده به دنیا

جبرئیل اومده   تازمین پر زده

که حسین و ببینه

حیدری صورته    فاطمی سیرته

خیلی به دل می شینه

عیدی ما تو دست حیدره

کرب و بلا تو دست مادره

زیارت ارباب حسینمون

ماه شعبان به به چه محشره

یاثارالله آقا خوش آمدی

******

یا اباالفضل

ای قرار قلب بی قراروزارم

ماه آسمونی شبای تارم

خودم و به دستای تو می سپارم

آروم و قرارم

عشق ام البنین    مایه فخر دین

تک یل ماسوایی

شوق دریا تویی      میر و سقا تویی

حیدر کربلایی

ابوفاضل هستم غلام تو

جونم رو من زدم بنام تو

از اون روزی که عاشقت شدم

افتادم من در بین دام تو

ابوفاضل یاسیدی مدد

******

بی قرارم

شدم از یمن قدم های تو دلشاد

پسر حضرت ارباب خونت آباد

شدم از غصه و غم ها دیگه آزاد

به فدای سجاد

ماه خوش منظری واقعا دلبری

سایتون مستدامه

این مه دلربا این گل با صفا

تا به آخر آقامه

آقا جانم تو زینتی به دین

محبوبه ی والا روی زمین

مدیون تو هستم گریه هامو

یاسیدی یا زین العابدین

دریافت سبک

***********************
حبیب باقرزاده
ولادت سه نور علوی

باز دوباره غزلخونم    باز برای تو می خونم

وقتی که هیئتم انگار کربلای تو مهمونم

جونم آقا جونم

بی قرارم من غرق تب و تابم

اومده دنیا حضرت اربابم

اومده آقای عالمین

اومده دلدار و دلبرم

شکر خدا که از بچگی

حسین اربابه من نوکرم

یا اباعبدالله الحسین

******

بهترین گل فقط یاس آسمون غرق احساسه

خیلی ام البنین شاده جشن میلاد عباسه

دلها چه حساسه

اسم تو نور ظلمت شبهامه

یا ابوفاضل ذکر رو لبهامه

عشق حسینه علمداره

صاحب جوده غرق فضله

سلطان قلب ام البنین

حضرت والا اباالفضله

یا سیدی یا ابوفاضل

******

باز دوباره دلا شاده قلبامون از غم آزاده

ریسه بندون شده عالم جشن میلاد سجاده

باده می خوام باده

جبرئیل اومد از عالم بالا

به تماشای چهره این آقا

اومد کسی که مثل ماهه

اومد کسی که فخر دینه

گل پسر اربابم حسین

حضرت زین العابدینه

مولا مولا زین العابدین

دریافت سبک

************************
یاسین زندی

ﺁﺳﻤﻮﻧﺎ ﭼﺮاﻏﻮﻧﻪ ﻗﻨﺎﺭی ﻏﺰﻝ ﻣﻴﺨﻮﻧﻪ

ﻫﻤﻪ ﺭﻭ ﺧﺒﺮ ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﻴﻼﺩ اﺭﺑﺎﺑﻤﻮﻧﻪ

ﻣﻼئک، همگی ﺩاﺭﻥ ﺭﻭ ﻟﺐ ﺯﻣﺰﻣﻪ

ﻣﺒﺎﺭک، ﺑﺎﺷﻪ اﻳﻦ ﺷﻮﺭ و ﺷﻌﻒ ﺑﺮ ﻫﻤﻪ

ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ، اﻭﻣﺪﻩ ﮔﻞ ﭘﺴﺮ ﻓﺎﻃﻤﻪ

ﻳﺎ ﺛﺎﺭاﻟﻠﻪ ﺧﻮﺵ ﺁﻣﺪی

******

ﺗو ﺷﺪی ﻗﺒﻠﻪ ی ﺣﺎﺟﺎﺕ اﻓﺘﺨﺎﺭ ﻛﻞ ﺳﺎﺩاﺕ

ﺳﺮ و ﺟﻮﻥ صدتا یوسف ﻧﺬﺭ اﻳﻦ ﺟﻤﺎﻝ ﺯﻳﺒﺎﺕ

ﺁﺭﻭﻡ و، ﻗﺮاﺭ ﺩﻝ ﻫﺎی ﺷﻴﺪا ﺗﻮیی

روشنی ﺗﻮی ﺗﺎﺭیکی ﺩﻧﻴﺎ ﺗﻮیی

ﻧﺒﻲ و ﺣﺴﻦ و حیدر و ﺯﻫﺮا ﺗﻮیی

ﻳﺎ ﺛﺎﺭاﻟﻠﻪ ﺧﻮﺵ ﺁﻣﺪی

******

ﺗﻮیی کشتی ﻧﺠﺎﺗﻢ ﺗﺎ ﻧﻔﺲ ﺩاﺭﻡ ﺑﻪ ﭘﺎﺗﻢ

ﺩﻭﺱ ﺩاﺭﻡ یه رﻭﺯ ﺑﺒﻴﻨﻢ ﺯائر ﻛﺮﺑﺒﻼﺗﻢ

ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﻢ، ﺗﺎ ﻛﻪ ﺁﻗﺎ ﺳﺎﻳﺘﻪ ﺭﻭ ﺳﺮﻡ

ﻭاﻟﻠﻪ ﻏﻼﻣﻢ، ﻛﻮﭼﻴﻜﺘﻢ، ﻧﻮﻛﺮﻡ

ﺭﻭﺯﻳﻢ ﻛﻦ، ﻧﻴﻤﻪ ﺷﻌﺒﺎﻥ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺗﻮ ﺣﺮﻡ

ﻳﺎ ﺛﺎﺭاﻟﻠﻪ ﺧﻮﺵ ﺁﻣﺪی

دریافت سبک

*********************
میثم مومنی نژاد
می‌شود دلها جنت ، چون کند یاد حسین

آتش دوزخ سرد است ، شب میلاد حسین

ای روح و ریحانم ، ای بهتر از جانم

سیدنا سیدنا ، آقام حسین جانم

******

آمده روح الامین ، سوی کشتی نجات

نام او نازل کرده ، از سما همچون آیات

ای نور نامت چون ، آیات قرآنم

سیدنا سیدنا ، آقام حسین جانم

******

زیب آغوش زهرا ، زینت دوش نبی

حرم الله ، کربلاست ، کربلایت فی قلبی

ای کعبه ی دلها ، ای قبله ی جانم

سیدنا سیدنا ، آقام حسین جانم

******

خاک کربلای او ، شده چون عرش خدا

که ملائک هم دارند ، آرزوی کربلا

کرببلا باشد ، چون باغ رضوانم

سیدنا سیدنا ، آقام حسین جانم

دریافت سبک

 *************************
محمد زنجانی
شب شب عاشقی شب یاره

از آسمون ستاره می باره

امشبه رو تا خود صبح میگم

دلم هوای کربلا داره

شاده دلم شاده دلم

عشق حسین آب و گلم

این اعتقاد قلبیمه

بدون اربابم ولم

حسین آقامه ، حسین دنیامه

همیشه ذکر ، حسین باهامه

اباعبدالله ، حسین ثارالله

******

خونه ی فاطمه پر از نوره

شب شب عاشقی شب شوره

وان یکاد رو لب پیغمبر

چشم حسودا همگی کوره

تو دل عاشقا همه

شادیه و شور و شعف

آی شیعه ها مژده بدید

بابا شده شاه نجف

حسین آغازم ، پر پروازم

حسین ثارالله ، شده آوازم

اباعبدالله ، حسین ثارالله

دریافت سبک

 *******************
علی صمدی
دل عاشق شده سر مست ز خم و باده

زمین و عرش ، ملک و انس همه دلداده

یا حسین شد ذکر عالم شب میلاده

میزنم دم ز تو هر دم ای علی زاده

تو دست فاطمه داری مثل ماه میتابی

دل میبری ز یوسفان به خدا حسابی

بارون رحمت که داره

با قدم ارباب میباره

میاره جبریل واسه تبریک

هزار و صد سبد ستاره

دلم خوشه حسینی ام خدا میدونه آقا

میگم که من حسینی ام اینجا و هر جا

******

بده جانا ای عزیزا ، شوق آوازم

چاره سازم بده بازم ، پر پروازم

حرمت رو ببینم من تو همین ایام

ای که اسم اعظم تو ذکر اعجازم

میگند حرم تو این شبا پر زائراته

عیدی ما ز مادرت برگه ی براته

ای که به دل داری احاطه

خواسته قلبم  عتباته

یک شب جمعه صحن زیبات

مجوزش یه نیم نگاته

دلم خوشه حسینی ام خدا میدونه آقا

میگم که من حسینی ام اینجا و هر جا

دریافت سبک

*********************

نظرات  (۱)

ممنون
www.roustanews.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی