کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه شهادت امام کاظم علیه السلام۱۰

×××××××××××××××××××××

رضا باقریان

زمینه

اینکه گوشه گیره، توی غم اسیره
گوشه ی زندانِ، داره می میره ۲

از زمونه، دلش شکسته
از مدینه، بارش و بسته
منتظرِ، اجل نشسته

دو تا چشماش یه کاسه خونِ
مث زهرا قدش کمونه
دم آخر روضه می خونه
مادر جوونم، یاس قد کمونم ۲


دل پر از شراره، سینه بی قراره
غیر غم و گریه، کاری نداره ۲

مثل علی، خونه نشینه
مثل حسن، نقشِ زمینه
بی طاقته، ز زهر کینه

روی سینش یه کوهِ درده
رخ ماهش تاریک و زرده
دست و پاهاش لرزون و سرده
خیلی دلشکسته، رو خاکا نشسته ۲


شاه عالمینه، غرق شور و شینه
تشنه لب و تنها، ذکرش حسینه ۲

زهر جفا، دل و سوزونده
جونش و بر، لبش رسونده
جسمش و رو، خاکا کشونده

مث جَدِش غریب و تنها
غریبونه شبیهِ زهرا
جون میده صد آه و واویلا
وای از این زمونه، چشما رنگِ خونه ۲


دریافت سبک

××××××××××××××××

رضا باقریان

زمینه

مسافر بی تاب کاظمینم
مجاور دلخسته ی حسینم ۲

به لب گرفتم شور و زمزمه
فدای داغ آل فاطمه ۲

سرم هوایی، شده به سویِ، شهر کاظمین ۲

دارم، داغ کربلا
دارم، شور نینوا ۲
فریاد یامحمدا ۳


هوا هوای روضه دارم امشب
گره به کارم بی قرارم امشب ۲

من و عطای صاحب حرم
هواییِ موسی بن جعفرم ۲

به سینه دارم، غم جدایی، از حریم تو ۲

خاکم، زیر پای تو
هستم، مبتلای تو۲
فریاد یامحمدا ۳

تو ازدحام خیلِ زایراتم
فداییِ غم های بچه هاتم ۲

سلام ما بر غربت شما
که شد شکسته حرمت شما ۲

پرت شکسته، ز هم گسسته، تار و پود تو ۲

با غم، هم نشین شدی
نقشِ، بر زمین شدی ۲
فریاد یامحمدا ۳

اگر به پایت بندِ ریسمان است
و زهرِ دشمن از رخت عیان است ۲

ولی جدا از تن سرت نشد
سنان نصیبِ پیکرت نشد ۲

به کربلا شد، سر حسین از، پیکرش جدا ۲

وای از، خنجر عدو ۲
وای از، خنجر و گلو
فریاد یامحمدا

دریافت سبک

×××××××××××××××

یاسر رحمانی

زمینه

خسته و زار و حیرونم آخه این زندون اون زندون می رم
وای از این آخرین زندون که کرده از زندگی سیرم
کاری کرده بامن سندی که از خدامه زود تر بمیرم
دلی دارم پر خون-به لبهام اومد جون
الهی خلصنی من السجن هارون
وای نه یک غم خواری-وای نه یک دلداری-
وای کسی و کاری
وای امان از این غم

اینقدر می ده آزارم-که از این زندگی شدم خسته
دست و پاهام شده مجروح-شدن از بس توی زنجیر بسته
از فشار غل و پابند -دیگه استخون پام شکسته
روزا روزه دارم-مناجاته کارم
نبوده جز سیلی-طعام افطارم
وای نمونده جانی-وای عجب زندانی
وای چه زندانبانی-وای
وای امون از این دل

دست و پام افتاده از کار-نمازامو نشسته می خونم
باغ لاله شده اینجا-زسرخی قطره های خونم
بسکه تاریکه این زندون-کی ا روزه کی شب نمی دونم
شدم حاجت روا-با این زهر جفا
شده وقت رفتن-بیا پیشم رضا
وای عزیز جونم-وای چراغ خونم
وای ببین دل خونم وای
وای امون از این دل

دریافت سبک

××××××××××××××

حسین رحمانی

زمینه

آسمون بسته ی زنجیرشب شده
نورچشمای من درگیرشب شده
شب شده همه ساعاتم
پرغمه همه اوقاتم
حاجتم فقط مرگه
منی که پیر حاجاتم
حلقه های زنجیر، به پروبال بسته ی من
آبروی عرشه، این نماز نشسته ی من
روضه ی ملائک، ساق پای شکسته ی من
تنگه دلم برا دخترم / این تفسای آخرم
روضه میخونه بالاسرم/مادرم


هرنفس رولبم یاربه زمزمه
ذکر و تسبیح حق با دلم همدمه
همدمه همه روزامه
بارونی که ازاشکامه
تازیونه هم  داره
میخونه زیارتنامه
تازیونه میزد، جای هر افطاری به جونم
ناسزا تا میگه، میره از کف تاب وتوونم
دیگه بیقرارم، که خلصنی یارب میخونم
منکه غریبم و مضطرم / بلای شیعه رو می خرم
هرچند که بسته س بال و پرم/می پرم

تنگه دلم برا دخترم

دریافت سبک

 ×××××××××××××××××××

عبدالله باقری

زمینه

با امضای خیرُالنّساء                 هر وقت میرم تا کربلا
از تو چه پنهون/دل تنگ میشم من/برای مشهدِ امام رضا
باید برا دلتنگیام               تا کاظمین حتماً بیام
همه میدونن/داره حریمت/ صفای مشهدِ امام رضا
نفس که میکِشم انگار
هوای صحنت، هوای گوهرشاده
تو صحن تو بی اختیار
چشام در پیِ، پنجره ی فولاده ۲
خادمات همون خادمان   رنگ و بو همون رنگ و بو
زائرات همون زائر و           گفتگو همون گفتگو
"
یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر آه" 4

توئی امیر بن امیر                        منم فقیر بن فقیر
چی میشه از لطف/ بازم نگاهی/ به احتیاجِ بی حدم کنی
توئی تو والا مدارج                      حضرت باب الحوائج
هیچ وقت ندیدم/ که دست خالی/از درِ این خونه ردم کنی
تو زندگیم هر جا افتاد
گره به کارم، غصه ی من و خوردی
کرامت و بذل و امداد
همون ارثِ که، از امام حسن بردی ۲
تا شکوه دریا توئی      دوست دارم که ساحل باشم
تا کریم شمایی میخوام          تا ابد یه سائل باشم
"
یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر آه" 4


آوازه ی این آب و خاک        پیچیده تو عرش و افلاک
برا کشورِ/ موسی بن جعفر/ مردم محاله که کم بذارن
لطفت به ما بوده معلوم    ممنون که تو این مرز و بوم
حتّی میون / دهاتامونم / نوادگانِ تو حرم دارن
هر جا که باشه حرف تو
ذکر ملیحت، محوّلُ الاحواله
وقتی میخوام در وصف تو
مدحی بیارم، زبون قلم لاله ۲
چی بگه کسی که نوری     داره مثل نور فانوس
وقتی توی آسمونت   میدرخشه"شمسُ الشُّموس"
"
یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر آه" 4


دریافت سبک

×××××××××××××××××

عبدالله بافری

زمینه

تنم شده پر از کبودی×از دست "سِنْدیِ"یهودی ۲
افطارم و با تازیونه/وا کرده از بس وحشیونه/تن غرقِ خونه ۲
یه جور زده،ضرب لگد،حتی برا دعا نفس بالا نمیاد
وای مادرم،چی کشیدی؟، اون روز میون کوچه از ضربه ی صیاد
پرم بده ۲ از این قفس "خَلِّصْنی یارب"

رسمِ تو ما لحظه ی آخر×گریه برا حسین بی سر ۲
درسته هستم تو سیاچال/یادم نمیره جسم پامال/امون ز گودال ۲
یه مرد نبود،به شمر بگه، محاسن داداشِ زینبو رها کن
ای نانجیب،یا لااقل،به سُنّتِ مسلمونا سر و جدا کن
کرب و بلا ۲ امون امون از دل زینب

دریافت سبک  

××××××××××××××××××

 مرتضی صیاد

زمینه

تابوت تو آقا، تخته ی در شد
اما دورت پر از گل و، گلاب و زر شد
شکر حق تشییع جنا،زتون به سر شد
وای / بگم برات از/ تابوتی که توی مدینه پر ز تیر شد
اون کریمی که/ ز داغ مادر/ یک روز خوش ندید و از/ زندگی سیر شد
وای وای وای موسی بن جعفر ۲

می افته به جونت، چه وحشیونه
یک یهودی بی حیا با تازیونه
از سر تا پای تو همش، لخته ی خونه
وای/ برات بمیرم/ از ضربه های بی هوا توون نداری
با ضرب سیلی/ به یاد مادر/ مثل ابرای بهاری/ بارون میباری
وای وای وای موسی بن جعفر ۲

ضربات شلاق، روی تن تو
جای سالم نمونده بود، رو بدن تو
از تازیونه پاره شد، پیروهن تو
وای/ تا حرف پیرهن/ رو زبونم میاد میره ذهنم تو گودال
عمه ی سادات/ از روی تل دید/ برا یه کهنه پیروهن/ شده بود جنجال
حسین حسین حسین غریب مادر ۲

 دریافت سبک

 ×××××××××××××××××××

حسین خدایاری

زمینه ، نوحه

بسته در زنجیرم، خدا میمیرم   بی گناهم اما، ببین تقدیرم
من به غم مبتلایم/ گشته سعی و صفایم/ کنج زندان برایم ۲
آه واویلتا واویلتا واویلتا وای ۲


زهر اگر آتش زد، بر دل از کینه   زنده شد در یادم، داغ دیرینه
تا دم آخرم زد/ تا لگد بر پرم زد/ طعنه بر مادرم زد ۲
آه واویلتا واویلتا واویلتا وای ۲

روی خاک زندان، من نهادم سر  بر لب من ذکر، آن شه بی سر
من به آه و فغانم/ بسته در ریسمانم/ یاد آن کاروانم
یا حسین یا حسین و یا حسین و یا حسین جان ۲

دریافت سبک

×××××××××××××

 هاشم محمدی آرا

زمینه

باب حاجاتی و،
کشتی نجاتی و،
علت حیاتی و، اربابی

باز هوای کاظمین،
گریه ها برای کاظمین
دل من شده هواییه،
ایوون طلای کاظمین

پدرموسی الرضا ،
تو به من سامون بده
آقا جون به نوکرت چشای گریون بده
راهو گم کردم آقا
راهو بمن نشون بده
وا…..


حرمت رویامه ،
خواب خوش شبهامه
پسر تو آقامه،آقامه

نوکر امام رضام
سگ محضر امام رضام
من غلام حلقه گوشمو
عبد مضطر امام رضام

یاعلی موسی الرضا،
منو مجنون میکنی
حرم کرب بلا منو مهمون میکنی
آقا جون تا آخر عمر،
منومدیون میکنی
وا….

من مجنون لیلاتو،
آرامش دریا تو
نفس مسیحا تو،لیلا تو

کی میشه بیام حرم،
بخدا مثه کبوترم
چی میشه یه شب حریم تو
آقا جون بیام با مادرم

حرم وصحن وسرات
آبروی عالمین
قبله اهل ولا بارگاه کاظمین
تو حرم یه روز میگیرم
ذکر اربابم حسین
حسین…..وا


دریافت سبک

  ×××××××××××××××××××

زمزمه روضه

دلش سنگ هم اگه باشه   واسه این غصه می میره
چهارده ساله که هیچ کس    سراغ ازمن نمیگیره

چهارده ساله معصومه   به دنبال خبرهامه
همونجوری که دلتنگم    دلم تنگ پسرهامه

شکسته ساقه ام بادرد  شبیه لاله ای دلخون
چهارده ساله که میرم   ازاین زندون به اون زندون

همش تنهاییه اینجا   انیس کل ساعاتم
یه شلاقه که باتندی   میاد گاهی ملاقاتم

عذاب این نیست که بازنجیر   توان ازپیکرم بردن
شکنجه بدتر ازاینکه       زن بدکاره آوردن

دریافت سبک

×××××××××××××


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی