کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه


نوحه شهادت امام کاظم علیه السلام۹

×××××××××××××××××××××

محمد مبشری

واحد

سیدی موسی بن جعفر
ای عزیز آل حیدر
در عزای تو به جنت
( گریه کن گردیده مادر ( ۲

کشته ی زهر جفایی
کنج زندان بلایی
( وارث خون خدایی ( ۲
واغریبا وا شهیدا ۴


یادگار فاطمه ای
از غمش در زمزمه ای
روز محشر یابن الزهرا
( تو پناه ما همه ای ( ۲

دلربا و مه جبینی
نور قرآن مبینی
( کعبه ی اهل زمینی ( ۲
واغریبا واشهیدا ۴


یک تن و این بار محنت
این همه اندوه و غربت
ای غریب آل حیدر
( هستی و جانم فدایت ( ۲

در عزایت آسمان بود
غصه دارت هر چه جان بود
( مادری قامت کمان بود ( ۲

واغریبا واشهیدا ۴

به این سبک

××××××××××××××××××

مجتبی دسترنج   


موسی بن جعفر سیدی
باب الحوائج سیدی
دست منو دامان تو

یابن علی المرتضی
یابن وصی المصطفی
جان و دلم قربان تو

آقای من، مولای من
عشقِ دلِ، شیدای من

هم رحمت بی پایان تویی
هم معدن جود و احسان تویی
هم بر تن شیعیان جان تویی
موسی بن جعفر یاسیدی(۴(

قربان آن صحن و سرات
قربان آن گنبد طلات
به به چه صحن و گنبدی

درب جنان، درب حرم
بر ما طوافت محترم
به به چه زیبا مرقدی

شد پرچمت، قبله نما
باب همه، حاجات ما

زنده شده دل از یاد تو
ایران بُوَد حیدر آباد تو
پُر از حرم های اولاد تو
موسی بن جعفر یاسیدی(۴(

بندِ اسارت دیده ای
تو تازیانه خورده ای
از دست زندانبان پَست

هم ناسزا بْشْنیده ای
هم زیر غل رنجیده ای
قلب تو زین غم ها شکست

زیر شکنجه بوده ای
کی از بلا، آسوده ای

وای از کبودی روی تو
چون مادرت سوخته پهلوی تو
خونی شده دست و بازوی تو
موسی بن جعفر یاسیدی(۴(


دریافت سبک

  ×××××××××××××××××××

 امیرحسین سلطانی

 

آقا
دل من هوای اون صحن و سراتو کرده
هوای دیدنه گنبد طلاتو کرده
آقا
کربلا رو دیدم اما حرمت رو ندیدم
تو خودت میدونی از دوریه تو چی کشیدم

یه صحن داری یه مرقد و
دو تا گنبد طلا
هر کی که رفته میگه که
حرمت داره صفای حرم امام رضا

حاجتاتون رو بیارید
همه محضر آقا
اگه مریض دارین بیاین
به خدا موسی بن جعفر میده مرضا رو شفا
(آقا،مددی باب الحوائج ای عزیز زهرا(

آقا
غلامیه درگهت پادشاهیه والله
دست خالیمو ببین مرحمتی کن ای شاه
آقا
گدای در خونت غیر تو جایی نداره
میدونه غیر شما گره گشایی نداره

عبد گنه کار توام
تو ببین که روسیام
همیشه سر بار توام
جای دوری نمیره که بشنوی یه بار صدام

میشه پناهم بدی و
باشی سایهٔ سرم
خودم میدونم که بدم
ولی فخرم اینه که از کوچیکی یه نوکرم
(آقا،مددی باب الحوائج ای عزیز زهرا(

آقا
شنیدم تو زندون هارون اسیرت کردن
صبح تا شب با ضرب تازیونه پیرت کردن
آقا
شنیدم دست و پاتو با غل و زنجیر بستن
روی قلبت پا گذاشتن دلتو بشکستن

اشک چشات جاری شده
ز فراق دخترت
گریه امونت نمیده
دوست داری رضا بیاد لحظهٔ آخری پیشت

خیلی شبیه مادره
رنج و محنتت آقا
کبوده روی ماهتون
شبیه صورت مادر شده صورت شما
(آقا،مددی باب الحوائج ای عزیز زهرا(


دریافت سبک

×××××××××××××××

امیر حسین پارسا

شور

یه عمری خوندم که حرم لازمم
اگر می بینی که الان عازمم
خدا میدونه اذن کربلامو
مدیون لطف حضرت کاظمم

به سرم شوق کربلا دارم
هوس گنبده طلا دارم
به خدا رزق زندگیمو از
پدره حضرت رضا دارم

نگو که حرفم از خیالاته
سنده محکمم روایاته
که نوشتن موسی جعفر
واسه ی شیعه باب حاجاته

بی مقدمه بگم مجنونم
یابن فاطمه بهت مدیونم


منی که هر لحظه به شور و شینم
مست و خماره حرم حسینم
آرزو دارم ببینم به زودی
مسافره مرقده کاظمینم

نمیره خاطراتش از یادم
سلام اولی که من دادم
برای اولین دفعه بود که
رو به رو دوتا گنبد ایستادم

شفا میده غباره تو صحنش
ظاهرش کاظمین رضا بطنش
خدایی خوشبحال هرکی که
باشه اونجا مراسم دفنش

بی مقدمه بگم مجنونم
یابن فاطمه بهت مدیونم


شما شهنشاهی و من سائلم
به روسیاهی خودم قائلم
من از ولای پسره شما به
شیعه اثنی عشری نائلم

تو که موسای آل زهرایی
هفتمین پادشاه دنیایی
تو بزن با عصا به قلب من
تا بشم من زلال و دریایی

خوده موسی شده مسلمانت
بوده عرش خدا تو زندانت
اقا از حسن خلق و اقاییت
شده مبهوت تو نگهبانت

بی مقدمه بگم مجنونم
یابن فاطمه بهت مدیونم

دریافت سبک

×××××××××××××××××

 حسین ایمانی

زمینه

ببارید ای آسمونا               چشای سلطان می باره
عزداره       بی قراره                  یتیمه  بابا نداره
ای وای ای وای   امام رضا غریبه (۴(

تابوت بابا         ازتوی زندون          بیرون اومد
رئوف طاها      با چشم گریون         دلخون اومد
شال غم روی دوش ِ         معصومه و رضاست
قربون آقایی که …         امشب صاحب عزاست
تو گوش دنیا می خونن               نوحه های درد و ماتم
حال و روزم        شده مثلِ …            شبای ماه محرّم
ببارید ای آسمونا                    چشای سلطان می باره
عزداره         بی قراره                     یتیمه  بابا نداره
ای وای ای وای   امام رضا غریبه (۴(

زنجیر و غلها           جسم آقا رو         سنگین کرده
غمای مولا              عرش خدا رو        غمگین کرده
یکی بگه به اونکه          گفت از دین خارجه
این اصل و حکم دینه              باب الحوائجه
بدونید موسی ابن جعفر                    پسر پیغمبره
گل زهراست        گل طاهاست         گل باغ حیدره
ببارید ای آسمونا                   چشای سلطان می باره
عزداره        بی قراره                      یتیمه  بابا نداره
ای وای ای وای   امام رضا غریبه (۴(

از کاظمین دل        پر می گیره تا       بین الحرمین
حسرت قلب ِ        ما هیأتیّا        شیش گوش حسین
باز دلم تنگ ایوون             طلای رضاست
شبای جمعه قلبم            جلد کربلاست
نفسم می کشه فریاد                    میون صحن گوهرشاد
کربلامو        می گیرم با               توسّل به پنجره فولاد
ببارید ای آسمونا                         چشای سلطان می باره
عزداره        بی قراره                          یتیمه  بابا نداره
ای وای ای وای   امام رضا غریبه (۴(

دریافت سبک

××××××××××××××××

سید یاسر حسینی

زمینه

دل بی قراره-آروم نداره-ابربهاره
یادغریبی موسی ابن جعفرمی باره
عالم سپاهش-محونگاهش-چی بودگناهش
که کنج زندان هارون شده قتلگاهش
می خواستن،که داغ هفتمین امام شیعه شعله ورشه
می خواستن،که قلب باب حاجتای ماهاپرشررشه
می خواستن،که این عزیزفاطمه یه عمری دربه درشه

خونیه پیکر-باقلب مضطر-ازیاس پرپر
روضه می خونه به یادشهیده ی حیدر
درکنج زندان-محزون ونالان-باچشم گریان
دیده به راهه وومی گه کجایی رضا(ع(جان
بیاکه،چهارده ساله زنجیرستم هاست که باهامه
بیاکه،غم وغربت که همدمه لحظه لحظه هامه
بیاکه،دارم جون میدم توی کاظمین که کربلامه

رنگش خزونه-به هربهونه-باتازیونه
سندی نامردمیذاشت روی جسمش نشونه
دورازوطن شد-خونین دهن شد-جسمش کفن شد
دلهابسوزه برای حسین(ع(پاره تن شد
کربلا،زبون عاطفه ی دشمناگرفته لال
کربلا،چه دعوایی سرمعجروگوشواروخلخال
کربلا،عزیزفاطمه(س(غریب وبی سرتوگودال

گوشواره:
شکرخدا،دعاهای موسی ابن جعفراثرکرد
دمه جون دادن شدکه یادپسرکرد
رضا(ع(جان(بیاجان(

دریافت سبک

 ×××××××××××××××××××

هادی همتی

زمینه

بالاخره کنج قفس
داره تموم میشه نفس
غریبم و یاری ندارم
خدا به فریادم برس

وقت رهائیه،باید،پر بکشم
جام شهادتو،باید،سر بکشم

من یوسف آل پیمبر هستم
زندانی قوم ستمگر هستم
زاده ی زهرا،موسی بن جعفر هستم
"
لک لبیک یا رب یا رب"


درد و غمم تکراریه
زخم دل من کاریه
هی ناسزا بر مادرم
مردن من اجباریه

کبوده جسمم،جای،تازیونه
در غل و زنجیر،دستام،غرق خونه

آخر که باور می کند جوونم
وقتی یه مشتی پوست و استخونم
با لب تشنه،شهادتین و می خونم
"
لک لبیک یا رب یا رب"


دریافت سبک

 ×××××××××××××××××××

پیمان امجدی

زمینه

سر سفره ی تو قد کشیدم
آقاییتو من از همه شنیدم
همه دنیاروگشتم که نگردید
حرمی مثل کاظمین ندیدم

ماه زیبا/شاه دنیا
به فدای تو این سر
دین و دنیا/یابن زهرا
در خونت میزنم در
باب الحوائج                    موسی ابن جعفر(۶

غریب وبی کسی میون زندون
بیاد غربتت میباره بارون
دیگه رحمی نداره اون یهودی
بدن از تازیونه شده داغون

دسته بسته/حال خسته
شده ذکرت یازهرا
چشم گریون/حال محزون
به یاد مادر واویلا
باب الحوائج                   موسی ابن جعفر(۶

همه منتظرن گل تو عباشون
میباره اشک شوق از تو چشاشون
ولی امیدشون شد نا امید و
روی تابوت میارن تن آقاشون

چشم به راهه/بی پناهه
تا که بابا بیاد دوباره
دوری وغم /اشک نم نم
سر روی پاهاش بذاره
باب الحوائج                موسی ابن جعفر(۶(

شده گریه کار هر روز وهرشب
بیاد بابا دوباره کرد تب
میزنه ناله با گریه میگه
کجا رفته بابام…. عمه زینب

رفتی بابا /بین اعدا
میزدن تازیونه
خواب میدیدم /ای امیدم
تن تو غرق خونه
کجایی بابا             عزیز جونم۶

دریافت سبک

 ××××××××××××××××


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی