کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

نوحه وفات حضرت زینب سلام الله علیها۹

××××××××××××××××××××

مجتبی صمدی
زمینه

 

رو لباش نواست ، کوه غصه هاست

دمِ آخرش  یاد کربلاست

بین بستره یاد دلبره

یاد اون سر و برق خنجره

لحظه های آخر صداش چقدر پرآهه

ناله های جانسوز و پر غمش جانکاهه

تا حسین نیاد چشمای ترش بر راهه

انّا للّه و انّا الیه الراجعون

زینب غمدیده امشب میره تا آسمون

××××××

 نگاهش تاره شبا بیداره

روضه می خونه یاد گهواره

غرق زمزمه است یاد فاطمه است

تا می بینه آب یاد علقمه است

بعد کربلا روز و شب فقط می ناله

جای زخمای رو تنش شده چون لاله

بین بستر امّا دلش توی گوداله

انّا للّه و انّا الیه الراجعون

زینب غمدیده امشب میره تا آسمون

××××××

با دل بیتاب با حال خراب

می سوزه یاد محفل شراب

شده خون جگر با چشای تر

ناله میکشه یاد طشت زر

قسمتش فقط توی زندگی شد ماتم

آه از اون زمونیکه با چش پر شبنم

بردنش با دستای بسته تو نامحرم

انّا للّه و انّا الیه الراجعون

زینب غمدیده امشب میره تا آسمون

 

دریافت سبک

××××××××××××××××××××××××
مجتبی صمدی
زمینه

 

جون به لبم برادرم بیا حسین

بیا ببین محتضرم بیا حسین

از غم تو خونجیگرم بیا حسین

بیا بیا بالا سرم بیا حسین

دارم میام به دیدنت عزیز خواهر

میخام بازم صدات کنم غریب مادر

حسین حسین برادر من

××××××

تنگه دلم برای تو برادرم

بیا جونم فدای تو برادرم

سر بزارم بپای تو برادرم

تا بشنوم صدای تو برادرم

یوسف من پیرهنت موند یادگاری

با چشم کم سو دیدمت رو نی سواری

حسین حسین برادر من

××××××

خسته ام از این زمونه بدون تو

دلم می گیره بهونه بدون تو

اشک از دو چشمام روونه بدون تو

غم دلم و می سوزونه بدون تو

داداش یه روزه پیر شدم از غصه و غم

تو رفتی و اسیر شدم بین نا محرم

حسین حسین برادر من

××××××

شده چشام ابر بهار عزیز من

مونده به رات چشم انتظار عزیز من

منّت به خواهرت بزار عزیز من

رقیّه رو به روم نیار عزیز من

دلش می خواست بازم تو رو یه بار ببینه

از لبای پر ترکت بوسه بچینه

حسین حسین برادر من

 

دریافت سبک

××××××××××××××××××××××××
حیدر توکل
نوحه

کجائی قبله ی من ، که هستم رو به قبله

بیا تا چشم خود را ، نبستم رو به قبله

بیا ای بی سر من بر سر من شام آخر

اجل آمد تو کی آئی کنارم ای برادر

اخا زینب حسین

××××××

برای دیدن تو ، کنم لحظه شماری

بیا آسوده ام کن ، از این چشم انتظاری

از آنساعت که رفتی و دگر رویت ندیدم

خدا داند ز هجرانت چه رنجی را کشیدم

اخا زینب حسین

××××××

پس از تو چشم زینب ، ندیده رنگ خوابی

بدون گریه هرگز ، نخوردم قطره آبی

خدا داند که بودی ای شهید سرفرازم

تو تنها حاجت من در قنوت هر نمازم

اخا زینب حسین

دریافت سبک

××××××××××××××××××××××××
قاسم نعمتی
زمینه

 

ای آسمون خون گریه کن ، زینب غریبه

جون میده و باهر نفس ، یاد حبیبه

ای غم کشیده زینب

قامت خمیده زینب

واویلتا واویلا

××××××

میگه کجائی یا حسین ، سالار زینب

لحظه جون دادن بیا ، دیدار زینب

شامم سحر شد ای یار

وقت سفر شد ای یار

واویلتا واویلا

××××××

کجائی ای دلدار من ، با بی قراری

مونده برام پیراهن ، تو یادگاری

میلرزه دستم ای یار

یاد تو هستم ای یار

واویلتا واویلا

××××××

لحظه های جون دادم ، دیده به راهم

رو به سوی کرب و بلا ، مونده نگاهم

ای کربلا ئی ای یار

آخه کجائی ای یار

واویلتا واویلا

××××××

خاطرهای قتلگاه ، یادم نمیره

ناله زدم با سوز و اه ، یادم نمیره

بر خاک صحرا ای وای

افتادی از پا ای وای

واویلتا واویلا

××××××

پیش نگام غارت شده ، بال و پر تو

دیدم همه میچرخونن ، رو نی سر تو

دیدم غمینی ای وای

نیزه نشینی ای وای

واویلتا واویلا

××××××

دیدم کنار قتلگاه ، آشفته گیسو

میشه با نیزه جسم تو ، پهلو به پهلو

تا قاتل امد ای وای

مادر صدا زد ای وای

واویلتا واویلا

 

دریافت سبک

××××××××××××××××××××××××
قاسم نعمتی
زمینه

 

شده وقت رفتن من ای همه هستم کجائی

من غریب شهر شام و تو غریب کربلائی

با لب تشنه ، یاد عاشورا

جان دهد زینب بی کس و تنها

آه و واویلا

××××××

مانده تنها یادگاری از تو روی سینه من

پس گرفتم پاره پاره پیروهن را من ز دشمن

این دم آخر ، گرچه بی حالم

یاد جسم تو ، ته گودالم

آه و واویلا

××××××

کی رود از خاطر من بوسه زیر گلویت

پیش چشمان تر من پنجه زد قاتل به مویت

همه ء کرببلا را من به دنبالت دویدم

با همین دستان لرزان نیزه از پهلو کشیدم

یک طرف خواهر ، یک طرف مادر

تیزی خنجر ، نرمی حنجر

آه و واویلا

××××××

یاد شام و کوچه هایش خواهرت را داد آزار

در پی رأست به نیزه آمدم تا بین بازار

دیدمت ای قاری قران که در بزم شرابی

می خورد روی لب تو چوب و از خونش خصابی

پیش چشم من ، خیزران خوردی

با لب خونین صبر من بردی

آه و واویلا

 

دریافت سبک

××××××××××××××××××××××××
قاسم نعمتی
زمزمه

 

حسین ، زمان رفتنم رسیده

تمام گیسوهام سپیده

کجایی ای گلوبریده

××××××

حسین ، برا همه مادری کردم

حالا که کوه رنج ودردم

دارم به دنبالت میگردم

××××××

حسین ، چه گریه داره حال وروزم

توو گوشم صدات هنوزم

بیاد قتلگاه می سوزم

××××××

حسین ، یادم نمیره قتلگاهت

غربت آخرین نگاهت

خضاب شد اون صورت ماهت

××××××

حسین ، غرور وزینب وشکستن

با چکمه رو سینت نشستن

ملائکه چشمام وبستن

××××××

حسین ، سربه سرت گذاشت با نیزه

بالا میرفت هزارتا نیزه

مونده روی گلوت جا نیزه

××××××

حسین ، پا به پای تو ضربه خوردم

دستم توو خاک وخون بردم

تاکه گلوت و گیر اوردم

××××××

حسین ، تو رو غریب گیرت اوردن

لباسای تنت رو بردن

دور سر تو آب میخوردن

××××××

حسین ، حریر موهات و لگد کرد

عقیق لبهات و لگد کرد

تموم رگهات و لگد کرد

××××××

حسین ، طعم اسیری رو چشیدم

رو نیزه ها سرت رو دیدم

خودت دیدی چی ها شنیدم

××××××

حسین ، خدا کنه نشنوه سقا

چیا گذشته بر دل ما

چونه زدن سرِ اسیرا

××××××

حسین ، خاطره هاش برام عذابه

بانوئی که عالیجنابه

جاش میون بزم شرابه؟

××××××

حسین ، یکی تادختر و نشون داد

سرش رو باخنده تکون داد

توو بغلم سکینه جون داد

 

دریافت سبک

×××××××××××××××××××

امیر عباسی

زمینه

 

زینب ، جان نبی زینت بابا

مصحف نور و نور دلها

عاشق و معشوق حسین و

سلالهٔ امّ ابیها

ای در دلت دریای غم ، کوه عنایت و کرم

سینه زنم به یاد تو ، با مدافعانِ حرم

زینب یازینب یازینب

××××××

بودی،به بستر سرخ شهادت

حزینِ غصه های دلبر

به یاد غربتِ حسین و

پیکر غرقِ خون و بی سر

چون در گودال از فرط غم ، دیدی کشتهٔ بی سر را

گفتی اَ اَنتَ اَخی اِی ، جسمِ خونینِ سرجدا

زینب یازینب یازینب

××××××

دادی درس حمایت از ولایت

به هر کجا پیر و جوان را

به هم زدی به شام و کوفه

بساط عِیش ظالمان را

صبر و حجاب و بصیرت ، باشد شاخصه های تو

ای کاش شود چون شهدا ، جانِ ما هم فدای تو

زینب یازینب یازینب

 

دریافت سبک

×××××××××××××××××××××

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی