کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

کوثرنامه

پایگاه اشعار مدح، مرثیه، سرود، و نوحه

تقدیم به شهید غلامحسین فتحی

کوثرنامه

سرود ولادت امام علی علیه السلام۷

×××××××××××××××××××

دل دلِ رسوای من،سر سرِ شیدای من
تب تبِ عشقِ مجنون،شب شبِ لیلای من

سر من کجا سروری تو،دلِ من کجا دلبری تو
من کجا حیدر کجا،من کجا حیدر کجا

فخر زمانی و جان جهانی،در دل و جانی حیدر
ابرِ بهارم و حالِ نزارم و دارو ندارم حیدر

یا اسد الله یا ولی الله،عالی اعلی حیدر
خالی دستم و واله و مستم و حیدری هستم حیدر

یاعلی مولا،یاعلی مولا،یاعلی مولا،یاعلی مولا
یاعلی مولا،یاعلی مولا،یاعلی مولا،یاعلی مولا

دم دمِ عیسی داری،هم خُمِ سهبا داری
تو یه نجف هم مولا،تو دلِ زهرا داری

من و مستی از عشقِ نابِ تو،منو مستی این شرابِ تو
من کجا قنبر کجا،من کجا قنبر کجا

فاتحِ خیبر و روحِ پیمبر و معنی کوثر حیدر
قبله عالم و کعبه و زمزم و مهرم و محرم حیدر

نعم الامیری خُمِ غدیری،شیری دلیری حیدر
اسمِ تو تکبیر،قوت شمشیر آیه تطهیر حیدر

یاعلی مولا،یاعلی مولا،یاعلی مولا،یاعلی مولا
یاعلی مولا،یاعلی مولا،یاعلی مولا،یاعلی مولا

در به درِ این خونم،باز دوباره حیرونم
تو شدی لیلای من،من تا ابد مجنونم

دلِ من شده بیقرارِ تو،سرم و لبِ ذوالفقارِ تو
من کجا دلبر کجا،من کجا دلبر کجا

صاحب غیرت و صاحب قدرت و صاحب عزت حیدر
صوتِ خدایی لایتنهایی و شاه ولایی حیدر

شورِ شرابی شرحِ کتابی ابوترابی حیدر
گوهر الماس شورش احساس یا اباالعباس حیدر

یاعلی مولا،یاعلی مولا،یاعلی مولا،یاعلی مولا
یاعلی مولا،یاعلی مولا،یاعلی مولا،یاعلی مولا

 

××××××××××××××××××××

عالی اَعلا حیدر
والی والا حیدر
حکم تو حکم یزدان
شاه بی همتا حیدر
دست حق جان احمد
همسر زهرا حیدر
لحظه های شیدایی ذکر حیدر می گیرم
نور مطلق می پوشم از سیاهی پر گیرم
تشنه عشق اویم از غم جز او سیرم
ای همه رویایم تو کُن به وصلت تعبیرم
آرزویم، آبرویم، گفتگویم یا مولا
عالی اَعلا حیدر
والی والا حیدر
حکم تو حکم یزدان
شاه بی همتا حیدر
دست حق جان احمد
همسر زهرا حیدر
ای تو جان پیغمبر ای نفس های زهرا
ای که خفتی در بستر زیر صد تیغ برّا
ای که دادی بهر حق در نمازی بی همتا
در رکوعت انگشتر، در سجودت فرقت را
ای تو ایمان، جان قرآن، یا علی جان یا مولا
عالی اَعلا حیدر
والی والا حیدر
حکم تو حکم یزدان
شاه بی همتا حیدر
دست حق جان احمد
همسر زهرا حیدر
فاطمه می خندد یا مهر و مه را می بینم
نور مطلق می پوشم، تیرگی را برچینم
پر گشایم تا زهرا، آفتاب او من شبنم
گر ز کیشم پرسد کس، مِهر زهرا شد دینم
ای تو کوثر، ای تو مادر، سیاه سر یا زهرا

عالی اَعلا حیدر
والی والا حیدر
حکم تو حکم یزدان
شاه بی همتا حیدر
دست حق جان احمد
همسر زهرا حیدر

×××××××××××××××××××

به نام نامی حیدر 
عزیز قلب پیغمبر 
امیر فاتح خیبر 
علی جانم
همان شاه قَدَرقدرت 
همان دردانه خلقت 
همه مبهوت آن هیبت 
علی جانم
بنازم ناز چشمانش
شده سلمان مسلمانش
ملائک مست و حیرانش
علی جانم 
بده پیمانه ساقی که دل شد مست حیدر
بُوَد دست خدا در دست حیدر 
هر آنکس نجف رفته دل دیوانه ای دارد 
بگوید حضرت حیدر عجب میخانه ای دارد
امیرالمومنین حیدر علی جانم
بُوَد از هست او هستم
که دل بر مهر او بستم 
علی ساقیست من مستم
علی جانم
به کف تسبیح و دف دارم
به دل شور و شعف دارم
به سر شوق نجف دارم 
علی جانم
منو این شور مشتاقی 
جهان فانی تویی باقی
بده پیمانه ام ساقی 
علی جانم
تو دریایی و من هم بدون تو سرابم
منم که خاک پای بوترابم
پریشانم مکن ساقی مزن شانه به گیسویت 
گمان دارم که جانم را بگیرد تیغ ابرویت
امیرالمومنین حیدر علی جانم
منم ظلمت تویی نورم 
سلیمانی و من مورم
به محشر با تو محشورم 
علی جانم
تو بالایی و پایینم
شهنشاهی و مسکینم
تویی آن شور شیرینم 
علی جانم
تویی حصن حصین من
تویی حبل المتین من 
امیرالمومنین من 
علی جانم 
به غیر از تو چه دارد مگر دین محــمد 
تویی دست خدا و جان احمد 
اگر هیچم اگر پستم اگر حتی گنهکارم
سرافزارم به محشر چون به دل حب علی دارم
امیرالمومنین حیدر علی جانم

××××××××××××××××××××

ساقیا بی تو غرق اتشم،با خیال تو من خوب و خوشم
وقتی کعبه برات سینه درید،من چرا سینه چاکِ تو نشم

اومدی و جهانو گشن کردیخونه خدا رو مزین کردی
از حق دیدن کردی،از حق دیدن کردی

اومدی و شدی مسیحای من،ولایت خودت رو آقای من
روزی من کردی،روزی من کردی

همه اعتبارم حیدر،همه اعتقادم هستی
غلامم غلامانت را،تو پیر و مُرادم هستی

علی یاعلی یا مولا،علی یاعلی یا مولا
علی یاعلی یا مولا،علی یاعلی یا مولا

قلبِ ما شیعه ها مستِ توئه،هستی ما هم از هست توئه
تو ید الله یی و تا به ابد،نبض عالم توی دستِ توئه

تا حرم تو قلبمو پر میدم،پریدنو یادِ کبوتر میدم
دل به دلبر میدم،دل به دلبر میدم

کی میتونه از پس ما بر بیاد،
تا که جون آلِ سعود در بیاد
واسه مولام سر میدم

به حالم جنون میدی و،تو از من قرار میگیری
یه لشکر میلرزه تا که،به دست ذوالفقار میگیری

علی یاعلی یا مولا،علی یاعلی یا مولا
علی یاعلی یا مولا،علی یاعلی یا مولا

×××××××××××××××××××

مسته دلم که دلدار اومدهرایحه خوشِ یار اومده

پشت در خونه علیببین چه قدر گرفتار اومده

گل پسرِ حیدر کرار اومدهقرص قمر ماهِ شبِ تار اومده

پاشید علمدارا برید زیرِ علمبدید علامت که علمدار اومده

چه علمی به به،چه حرمی داره به به
چه علمی به به،چه حرمی داره به به

تو حرم ابالفضل از کرم ابالفضل
ارمنی هم شفای بچه شو گرفت پا علم ابالفضل

پا علمت دلم گیره،دلم گیره،دلم گیره
ولش نکن که میمیره،که میمیره،که میمیره

××××××××××××××××××

ستاره می ریزه از عالم بالا
می ریزه به زیرِ قدمای مولا

یاعلی تو آقایی من گداتم
یاعلی ببین بنده بنده هاتم

روز ازل تو عالم صدای علی بود
خلقت آسمونا برای علی بود

سجده روزِ اول به پای علی بود
عرش خدا به زیر عبای علی بود

یاعلی تو آقایی من گداتم
یاعلی ببین بنده بنده هاتم

خدا روی سینه من نوشته یاعلی
دلِ منو به عشقت سرشته یاعلی

ذکرِ عبادتِ هر فرشته یاعلی
صحن نجف برامون بهشته یاعلی

ستاره می ریزه از عالم بالا
می ریزه به زیرِ قدمای مولا

یاعلی تو آقایی من گداتم
یاعلی ببین بنده بنده هاتم

×××××××××××××××××××

نه مراست قدرت آن که دم زنم از جلال تو یا علی

نه مرا زبان که بیان کنم صفت کمال تو یا علی

شده مات عقل موحدین همه در جمال تو یا علی

چو نیافت غیر تو آگهی ز بیان حال تو یا علی

نبرد به وصف تو ره کسی مگر از مَقال تو یا علی

هله ای مُجلی عارفان تو چه مطلعی تو چه منظری

هله ای موله عاشقان تو چه شاهدی تو چه دلبری

که ندیده ام به دو دیده ام چو تو گوهری چو تو جوهری

چه در انبیاء چه در اولیاء نه تو را عدیلی و همسری

به کدام کس مثلت زَنَم که بود مثال تو یا علی

توئی آن که غیر وجود خود به شهود و غیب ندیده ای

همه دیده ای نه چنین بود شه من تو دیده ی دیده ای

فقرات نفس شکسته ای سبحات وهم دریده ای

ز حدود فصل گذشته ای به صعود وصل رسیده ای

ز فنای ذات به ذات حق بود اتصال تو یا علی

چو عقول و افع را نشد ملکوت سر تو منکشف

ز بیان وصف تو هر کسی رقم گمان زده مختلف

همه گفته اند و نگفته شد ز کتاب فضل تو یک الف

فُظحای دهر به عجز خود ز ادای وصف تو معترف

بُلغای عصر به نطق خود شده اند لال تو یا علی

توئی آن که در همه آیتی نگری به چشم خدای بین

توئی آن که از کشف الغطا  نشود زیاده یقین

شده از وجود مقدّست همه سِرِّ کَنز خفا مبین

زچه رو دم از انا ربکم نزنی بزن به دلیل این

که انا الحق است به حقِّ حق ثمر نهال تو یا علی

تو همان درخت حقیقتی که در این حدیقه دنیوی

ز فروغ نور تو مشتعل شده نار نخله موسوی

ز تو در لسان موحدین بود این ترانه معنوی

دل هر که می نگرم در او، بود اشتعال تو یا علی

چه شود ز راه وفا اگر نظری به جانب ما کنی

که به کیمیای نظر مگر مثل قلب تیره طلا کنی

تو مراد من، تو نجات من، تو حیات من، تو ممات من

چه زیان برم، چه ضرر کنم، تو برابری عطا کنی

×××××××××××××××××××

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی